English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
joakleis
Veteran

PostPosted: 04.12.2008 23:55    Post subject: Reply with quote

Og nå kommer det igjen ja.
Jarstein står jo faktisk en bra kamp!
Han har nesten ingenting å gjøre. Selv om det suser rundt ørene hans. Så har han dessverre én ørliten bom, som av og til kommer, men som alle keepere gjør, og som ikke er noe å henge seg videre mye opp i. Det var en hodeduell som ble tapt på den corneren, tilfeldigvis rett etter at Iversen hadde gått ut. Jarstein prøver på sedvanlig vis å gå ut, men kommer ikke frem. Men jeg synes ikke dette er noe å ta på vei for.

Jarstein sto en god kamp mot Valencia, og gjør det samme i dag.
Det største problemet er at dagens lille uvørne hendelse kommer på slutten av en altfor lang rekke av uheldige hendelser.

Men Jarstein er en veldig god keeper, med et stort potensiale. Han er bunnsolid med ballen i beina, og bruker gjerne venstrefoten om nødvendig. Han har tilnærmet full kontroll i feltet, og avverger mange potensielle sjanser på den måten. På streken har jeg mest å utsette på ham, men stort sett gjør han en god jobb der også, og tar det han skal ta.
attach
Forumsjef

Jeg er forbannet og irritert på Jarstein, også for tullet idag, men jeg er ikke så sikker på at målet er hovedsakelig hans skyld. Det er andre der som gjør mer avgjørende tabber med tanke på å stoppe Antonsson. Uansett, jeg vil ikke se Jarstein i mål neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
schmoo
Junior

med unntak av et par kriger har tysklands historie vært plettfri...

disse unntakene skal begrenses til noen få per sesong. ikke noen få per kamp..
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.12.2008 23:58    Post subject: Reply with quote

Er litt svak på en corner idag ikke noe stor tabbe ,men i sammen med slett forsvarspill fører det til mål imot, bortsett fra det er han prikkfri idag. Slutt å klage vi taper seieren pågrunn av vi ikke orker å springe nok og får et stort trykk på oss og gir vekk alltfor mange dødballer og før eller senere må det glippe når en gir 20 - 30 + 5 - 10 frispark i farlige posisjoner. Jeg blir ikke sur idag, vi stoppet kjeften på Solbakken og spillerene viste en guts og vilje vi ikke har sett på en stund. En stort steg i riktig retning og vi skal glede oss over det i stede for furte over en situasjon med Jarstein.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.12.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

Som vanlig er det på sin plass å sette spørsmålstegn ved Jarstein etter baklengsmål. Jeg er så jævli lei.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 00:03    Post subject: Reply with quote

Prikkfri? Herregud, hadde han sluppet inn flere mål i dag, hadde det vært monstertabber. Han hadde én redning som var latterlig lett, og et par brukbare involveringer på dødball, ellers ingenting.

Han har 1-2 grove tabber i hver eneste kamp, og min tålmodighet er ihvertfall bort. ut med svinet!
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 05.12.2008 00:04    Post subject: Reply with quote

Det er ikkje berre det at Jarstein gjer tabbar, han er heller ikkje nokon Espen Johnsen eller Jørn Jamtfall som ofte gjer fantastiske redningar. Han er berre rett og slett dårleg. Tar aldri det som han kanskje bør ta, og tar ofte ikkje det som han skal ta.

Han er tydeleg hemma av kneskaden, og så lenge han ikkje vert skikkeleg frisk frå det, må han aldri stå i RBK-ålet igjen. Aldri.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 00:09    Post subject: Reply with quote

Det aller mest irriterende med Jarstein er at han mangler total selvinnsikt. Dersom noen spør han hvor mange tabber han synes han har gjort i årets sesong, vil han mest sannsynlig se dumt på deg.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 00:35    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Prikkfri? Herregud, hadde han sluppet inn flere mål i dag, hadde det vært monstertabber. Han hadde én redning som var latterlig lett, og et par brukbare involveringer på dødball, ellers ingenting.

Han har 1-2 grove tabber i hver eneste kamp, og min tålmodighet er ihvertfall bort. ut med svinet!

Et klart eksempel på at man ser det man vil se. Jeg synes ikke den ene redningen var latterlig enkel. Det var en redning enhver keeper på dette nivået skal ta, men det var ikke barnemat heller. Det er svært lite som er barnemat på dette nivået.

Jarstein tar det han skal ta. Han har tilnærmet full kontroll i feltet. Fortsatt litt uvøren og taktisk svak i enkelte situasjoner (som blant annet på FCKs mål i dag), men det er ikke noe som ikke kan rettes opp med mer erfaring. Han er bunnsolid med ballen i beina. Espen Johnsen hadde ikke nubbesjans til å slå unna på entouch, og var livredd for å måtte bruke beina på å redde. Espen er en mann for de store anledninger, med flere TV-redninger. Men i feltet er han veldig dårlig, og er ikke den som avverger potensielle målsjanser. Espen redder nok flere skudd enn Jarstein, men så får han også mange flere skudd imot seg, fordi han ikke er en keeper som kan avverge sjansene før de blir sjanser.

Jeg mener Jarstein er en keepertype som egner seg veldig godt for gode lag, med et godt forsvar. Mange av Jarsteins tabber er et resultat av at forsvaret har tabbet seg loddrett ut i forkant. Forsvaret vårt gjør Jarsteins jobb MYE vanskeligere. Og hvis Jarstein blir litt usikker da, så blir det en tabbe, og så er det han som for skylda, snarere enn forsvaret. Det er urettferdig, for Jarstein er en god keeper. Og har potensiale til å bli Norges aller beste keeper.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 00:42    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Mange av Jarsteins tabber er et resultat av at forsvaret har tabbet seg loddrett ut i forkant.

Det er når forsvaret misser at keeper bør vise hvor god han er, ikke gjøre kjempebrøler etter kjempebrøler.. Jarstein har blitt veid, og funnet for lett, punktum.
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 05.12.2008 01:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også at Jarstein har gjort i overkant mye tabber for å få kunne fortsette som 1. keeper men å henge ut Jarstein i denne kampen blir for dumt.

Han har valget om å gå ut eller stå på streken i disse situsjonene, han går som regel ut og i løpet av kampen i dag så er det flere situasjoner der andre keepere hadde blitt stående med mulige store sjangser til fck.

Det er mye bedre å sjangse på noen slike enn å bli stående på streken. En keeper som står på streken i dueller så nære mål har like liten funksjon som en spiller som står på streken....

Jeg synes Jarstein totalt sett er god i dag.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 05.12.2008 01:41    Post subject: Reply with quote

Jarstein hadde ikke stort å gjøre i dag, men det er dessverre litt lilleputtabbe å gå ut i den duellen som han gjør. Og det ender med mål. som det ofte gjør for tida. Jeg betviler ikke Jarsteins talent, men hans kanskje største problem er å holde hodet kaldt, og eksempelvis vite når han skal gå ut, og når han skal bli stående. Per i dag koker det titt og ofte..

Om 3 år vil han trolig være der, og da en veldig god keeper, men spørsmålet er om RBK har råd til å ha en halveis keeper i disse tre åra, eller om han bør lånes ut til en annen klubb som er dårligere besatt, mens Espen Johnsen får sjansen til å etablere seg på laget igjen. I tillegg har vi Lund Hansen som minst er på nivå med Jarstein når han er i form.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 01:51    Post subject: Reply with quote

Jarstein gör i princip en tabbe i varje match som förer till mål. Så har det varit i de tre sista matcherna mot ManUB, Valencia och idag. Timingen på hörnan som ledde till mål var helt horribel. Det var en som uttryckte det slående innan: varför sto Jarstein nere på marken och jockade mot Nordvik medan Antonsson kom farande högt uppe i luften. Återigen avslöjas det när Iversen går ut hur urusel Jarstein är i fältet. Det är Iversen som brukar ta de farliga bollarna som kommer in i fältet. Det kan ju inte vara någon tillfällighet att det blev mål strax efter att Iversen gick ut trots att danskarna hade "minst 50 hörnor" tidigare. Lösningen för RBKs del är att ta hit Örlund som är bra båda på streken och fältet. Bevara mig för norska landslagsmålvakter. Skaffa flera svenskar av samma kaliber som Stoor, Lustig och Dorsin.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 01:58    Post subject: Reply with quote

begynner å få et ambivalent forhold til Jarstein i feltet..

I det ene øyeblikket er han på nivå med de beste keeperne i Europa på feltarbeid.. i det neste ser det ut som han spiller på en grusbane i 8. divisjon!

Men en ting skal han ha.. han er til å være norsk, helt fenomenal med ballen i bena, det i seg selv er nok til at han i det minste bør prioriteres foran f.eks Espen Johnsen og Lund Hansen..
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 02:03    Post subject: Reply with quote

Det viktigaste momentet för en målvakt måste trots allt vara att avvärja mål och där räcker inte Jarstein till Vi kan inte använda målvaktsposten i RBK som akademi för utveckling av ofärdiga målvakter. Den utvecklingen skall ha skedd innan målvakten sätts i målet.
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 05.12.2008 02:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tror mange av oss får være enig om å være uenig.

I mine øyne var Jarstein mer enn brukbar i dag. Han gikk opp i feltet og viste at han var sjef, slik gir trygghet for midtstopperene og resten av laget. Han hadde bare 1 glipp i kampen i dag. Attach og Henning: Hvor mange tabber hadde Demidov i dag? Og Konan hadde vel ingen tabber, men han evner jo ikke å komme seg bak stopperen og true på fart og teknikk. Jeg vil heller se disse feilene luket bort før Jarstein blir satt på benken igjen. Under Eggen så hadde hele laget en flott mentalitet, Angrep er det beste forsvar.
Brady
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 02:22    Post subject: Reply with quote

Jarstein var veldig bra i feltet i dag, med unntak av scoringen. De store reaksjonsredningene slapp han å gjøre, og det er her jeg mener han har skuffet mest i år, med unntak av de største tabbene. Han mangler nesten totalt matchvinnerredninger i kampene. Er det spenst og reaksjon det skorter på, har nok Alexander Lund Hansen et større potensiale inne.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 05.12.2008 03:07    Post subject: Reply with quote

Eirik A. wrote:
Jeg gir min stemme til Kris, synes han har vært forferdelig solid - og med han på plass fast neste år, tror jeg det kan bli bra. Stort sett har det vært keepertabber imot når Stadsgaard har styrt forsvaret.

Det kunne vært litt interessant å sett på egentlig, hvor mange av Jarsteins tabber har kommet mens Kris spilte, og hvor mange kom når han har vært skadet?
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 03:28    Post subject: Reply with quote

Ut me Jarstein
Ut me Jarstein
Ut me Jarstein!

Nok tabber! Hent Ramovic.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2008 03:40    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
Det kunne vært litt interessant å sett på egentlig, hvor mange av Jarsteins tabber har kommet mens Kris spilte, og hvor mange kom når han har vært skadet?
I Tippeligaen har Jarstein hatt to tabber med Stadsgaard på banen. Henholdsvis VIF hjemme og FFK borte, de to tabbene hvor man tydligst har sett at Jarsteins skade i låret har hemmet keeperarbeidet hans. Utenfor TL er det kun snakk om tabben borte mot Djurgården. Men da hadde Jarstein kommet tilbake fra skade kun ei uke før, mens Stadsgaard kom tilbake etter skade i den kampen og spilte generelt meget svakt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 09:50    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Jarstein hadde ikke stort å gjøre i dag, men det er dessverre litt lilleputtabbe å gå ut i den duellen som han gjør.

Vet ikke om jeg syns det er en tabbe å gå ut der, når målscorern kommer inn på 4 meter og får avsluttet. Det er heller utførelsen som er dårlig, men ikke bare av Jarstein. Stenger de av sin mann og hjelper keeper med å rydde seg vei så bør han kunne klare å få bokset unna ballen, men Jarstein nøler litt og bruker mye tid på skyve unna Tettey og dermed kommer han ikke opp i duellen med spillern som ikke skal slippes alene der.

Likevel, Jarstein kan ikke fortsette å gjøre avgjørende feil i hver eneste kamp, selv om han trygg, rolig og solid i resten av denne kampen.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 10:35    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
I tillegg har vi Lund Hansen som minst er på nivå med Jarstein når han er i form.

Dette synes jeg bare er tull. Lund Hansen har med unntak av en kamp vist seg utrolig usikker og middelmaadig. Han virker aa ha litt av Espen Johnsen syndrom med ballen i beina... slaar den stort sett unna i vill panikk. Mulig han er ok paa strek og har stor rekkevidde - men bortsett fra dette har han ikke bevist noe som helst.
Back to top
Gonzo
Junior

PostPosted: 05.12.2008 10:57    Post subject: Reply with quote

Før jeg nevner det jeg har tenkt å nevne så kan jeg vel gjøre det klart med en gang at jeg synes Lund Hansen bør få en sjanse til å vise seg frem. Og det er vel enkelte som er enige med meg:

- Var det ikke slik at Lund Hansen var tiltenkt keeperplassen før en eller annen smarting fant ut at vi skulle hente Jarstein?

- En observasjon som jeg ikke vet om noe om har vært tatt opp her i forumet; Johnsen tenker seg nordover neste sesong for å ta opp kampen med Jarstein i følge det som har stått skrevet i diverse aviser. Tar meg den frihet å spinne litt på dette; hvis Lund Hansen ikke hadde fått den ubeleilige skulderskaden sin hadde han kanskje stått i mål enda? Det ville ha gitt Jarstein status som andrekeeper. Johnsen på sin side har allerede tapt kampen om andrekeeperplassen til Lund Hansen en gang, så i 2009 skal han til Trondheim for å kjempe om andrekeeperplassen med Jarstein. Dette burde jo pushe Lund hansen såpass, siden han har to landslagskeepere bak seg, at han blir så redd for å havne på benken eller tribunen at han tar absolutt alt.

Dermed er keeperplassen spikret for 2009.

Så kan vi eventuelt selge Johnsen eller Jarstein på sommeren.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 11:28    Post subject: Reply with quote

micke wrote:
Attach og Henning: Hvor mange tabber hadde Demidov i dag? Og Konan hadde vel ingen tabber, men han evner jo ikke å komme seg bak stopperen og true på fart og teknikk. Jeg vil heller se disse feilene luket bort før Jarstein blir satt på benken igjen. Under Eggen så hadde hele laget en flott mentalitet, Angrep er det beste forsvar.

Kunne ikke sagt meg mer enig. Hvor mange overganger fikk vi imot i dag fordi spesielt Demidov slo dårlige pasninger? Men nei, ingen som legger merke til de feila, kan være glad at midtstopperne ryddet opp. I dag tar Jarstein det han skal ta, men bommer på en ball som detuansett er midtstopperne sin oppgave å ta. Den ballen skulle aldri ha gått mot mål!
Hvis vi satser på Espen Johnsen neste år blir dette bare latterlig, han har hatt mye værre tabber enn Jarstein i år, men fordi media ikke legger seg like mye borti Godset har vi ikke hørt noe om det..Johnsen har tapt mange poeng for Godset i år faktisk!

La nå Jarstein få litt arbeidsro, samt å la han få vite at han blir satset på, så kommer han til å ta det store steget neste år til å bli en toppkeeper både på RBK og landslaget!
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2008 11:37    Post subject: Reply with quote

Du fikk ikke med deg at jeg hovedsakelig gir andre skylden for baklengsmålet, micke?

Jarstein har likevel fomlet for mye i år. Det var det andre poenget.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 103, 104, 105  Next
Page 56 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb