English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FC København - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Maradona
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 00:53    Post subject: Reply with quote

Roberto Carlos er fortsatt den backen i verden som har best innlegg.. De er nesten som skudd å regne..
Moderator
Senior

PostPosted: 05.12.2008 00:54    Post subject: Reply with quote

Ah, da er vi på bølgelengde Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 05.12.2008 01:09    Post subject: Reply with quote

Trollet wrote:
Ah, da er vi på bølgelengde Smile
'

Har egentlig ikke fulgt så mye med Carlos da, annet enn tidenes mål, men hvordan er han som back egentlig? Virker jo ganske liten og "knøttete"... som ving virker han av det jeg har sett kanskje bedre... men som sagt, ikke sett mye av ham.
uglevett
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 01:11    Post subject: Reply with quote

Hvordan folk kan være skuffet over en av de beste desemberkampene vi har gjort, det skjønner jeg bare ikke. Jeg gleder meg til neste år rett og slett, med en ny spiss eller to på plass slik at vi slipper å bare komme rundt på kantene for å prøve å treffe Ivers. Vi er det mest ballsikre laget i Norge og spiller oss frem til flest sjanser, noe som borger for optimisme hos meg.

Men Per er nok tapt for oss nå. Han har blitt en meget solid spiller og vår beste mann i høst. Slikt fører til salg. Synd, synd - for nå har han endelig blitt den spilleren vi har ventet på. Synd at resten ikke har fulgt etter i høst.
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 05.12.2008 01:26    Post subject: Reply with quote

Dæven stallen er tynn nå. Men fan så deilig da.. Hei dø flintis! Vi tok poæng fra dæ! Suug på denn din skalle Very Happy
HeXX
Rutinert

PostPosted: 05.12.2008 01:48    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Hvordan folk kan være skuffet over en av de beste desemberkampene vi har gjort, det skjønner jeg bare ikke. Jeg gleder meg til neste år rett og slett, med en ny spiss eller to på plass slik at vi slipper å bare komme rundt på kantene for å prøve å treffe Ivers. Vi er det mest ballsikre laget i Norge og spiller oss frem til flest sjanser, noe som borger for optimisme hos meg.

Men Per er nok tapt for oss nå. Han har blitt en meget solid spiller og vår beste mann i høst. Slikt fører til salg. Synd, synd - for nå har han endelig blitt den spilleren vi har ventet på. Synd at resten ikke har fulgt etter i høst.

Kunne vel nesten ikke vært mer enig. RBK spilte bra fotball, og både pasningsspillet og duellspillet satt bedre enn på lenge. Morsomt å se at Nordvik tør å takle ordentlig, og treffer stort sett hver gang. Henger litt igjen på andre områder, men har trua på at han kan bli veldig ok på sikt. Men Per forsvinner nok, og jeg er spent på hva brakka får inn av ferskt blod i front.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2008 02:33    Post subject: Reply with quote

Fornøyd med kampen i dag, de seneste kampene tatt i betraktning.

Backene våre er kanskje det som imponerer mest i dag. Lustig viser et toppnivå vi knapt nok har sett tidligere i år, og Dorsin drar frem det beste fra sin siste periode forrige gang på RBK. Ellers synes jeg den nykomponerte midtbanen fungerer overraskende bra. De rutinerte i form av Tettey og Skjelbred legger ned en kjempejobb, mens Strand viser enkelte glimt av gammel klasse, og Demidov ikke gjør seg bort. Ikke glem at vi i dag er et skadeskutt RBK utenfor sesong, med flere nøkkelspillere ute med skade, og fortsatt klarer uavgjort borte mot de som gjør mål av seg til å kjøpe Nordens beste lag.

Fornøyd på tampen, jeg. Ingen forhåpninger, positivt overrasket.

EDIT: Glemte å trekke med Nordvik som en av de positive. Et par glipper, men gjør stort sett det en stopper skal. Takler godt, spiller enkelt, og farta hans er top notch, selvfølgelig.
LarsG
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 03:35    Post subject: Reply with quote

Synd Pelu ikke putter mot slutten der. Tror han setter den 10/10 på treningene. Men, men, bra innsats av guttene. Jeg er positiv.

PCS hører hjemme i en større liga nå. Håper han blir kjøpt av Newcastle og at de satser på han. Guttungen fortjener det Smile
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 07:52    Post subject: Reply with quote

Må ærlig innrømme jeg ikke hadde tro på noe RBK-resultat før kampen i dag, men det var ikke langt unna en nesten svært overraskende seier. Resultatmessig var ikke dette så verst.

Når det gjelder Skjelbred får han generelt altfor mye skryt i kampene han spiller, til og med Semb fokuserer jo bare på de positive delene ved spillet hans. I dag spilte han en ok kamp, verken mer eller mindre, og blir hyllet... ja, ja, hvis det fører til at RBK får en del ekstra millioner når de selger ham, gjør ikke det meg noe. Og Skjelbred blir nok ikke spesielt vanskelig å erstatte i dagens RBK lag... Tror ikke RBK ser etter samme spillertype som erstatning engang heller.
Back to top
Sigurd
Senior

PostPosted: 05.12.2008 08:56    Post subject: Reply with quote

Quote:
Å gi Jarstein 2 er forresten helt idiotisk, han hadde en fin redning og tok ellers alt på en fin måte. Målet var ruskete, men ingen grisetabbe av det kaliberet han har vist tidligere.

Kan dere være så snill å slutte å forsvare Jarstein i kamp etter kamp, når han tabber seg ut hele tiden! Å gi Jarstein 2 i dag er langt fra idiotisk. Han hadde lite å gjøre, ingen redninger utenom det man må forvente av en keeper som spiller i et ligasystem i det hele tatt. Når han da til slutt gjør en tabbe som gjør at vi mister seieren, fortjener han ikke mer enn 2. Hadde vi hatt en annen keeper hadde vi fortsatt hatt mulighet til avansement, og hvem vet hvordan Valencia kampen hadde endt, dersom han ikke hadde sluppet inn det første målet. Jeg er forøvrig også temmelig sikker på at vi hadde tatt medalje i serien, hvis ikke Lund Hansen hadde blitt skadet. Dette er ikke noe personlig angrep på Jarstein, kun en vurdering av prestasjoner på banen. Og alle som mener at han burde få mer tillit, før vi kan dømme han. Ja, hadde det vært en utespiller så hadde jeg kanskje vært enig, men når du er keeper, er en tabbe nok til å tape en kamp, slik som i går, og da kan man ikke koste på seg å gi han tillit i kamp etter kamp, i håp om bedre prestasjoner etterhvert. Jeg tror han vil ha veldig godt av å komme seg bort fra Rosenborg nå. Her har han kommet inn i en rutine, der tabber er regelen og ikke unntaket. Finner han seg en ny klubb, starter han på nytt, og har muligheten til å legge dette året bak seg, og kanskje da vil han klare å få ut sitt potensiale etterhvert. Det mener jeg hvertfall.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 10:52    Post subject: Reply with quote

http://www.sporten.dk/blo...ydmygelsen
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 11:37    Post subject: Reply with quote

Synes denne bloggeren har et litt mer nyansert syn på kampen igår ift til Brann-TVs kommentatorer. De vred seg i smerte, og Alsaker kunne ikke forstå at målet vårt ikke ble avblåst for offside. Værhanen Semb ble på sin side gjenfødt og hadde en iver i stemmen som bare en 4 åring som har lært seg å sykle har daq FCK scoret. Farsken at Pelu bommet på den siste, da hadde det vært moro å høre hva idiotene i kommentatorbua hadde sagt
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.12.2008 12:38    Post subject: Reply with quote

Vanligvis forventer en jo at norske kommentatorer heier på det norske laget ,men igår så var det langt ifra tilfellet og den sympatien ble vist oss virket meget påtatt. Desutten overdriver nå inne i helvet om hvor gode FCK er ifjor var dem Danmark tredje beste lag og det er ikke utenkelig at dem blir det i år igjen til tross for at Solbakken strør rundt seg med penger.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 12:40    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Man kan putte skylapper foran øynene og håpe på mirakler, men jeg begynner å tvile. Er riktig det. Men bestemt meg? Neida. Men kritisk? Joda.

Som regel skriver du fornuftige ting her på forumet. Men nå er du fullstendig på villspor.
Hvis det er en ting som har kjennetegnet RBK i høst så er det mangel på overskudd. Laget har virket tungt og uten overskudd. Årsaken mistenker jeg skyldes Trond Henriksen. Om sesongoppladningen ikke var intens nok, eller om han tvert imot kjørte laget for hardt vet jeg ikke. Resultatet var iallefall et lag som på slutten av sesongen ikke event å jobbe 90 minutter.

Mot Bodø/Glimt, St. Etienne og Valencia var egentlig akkurat samme kampen. RBK gikk ut i hundre med topp innstilling og vilje til å vinne kampen - stort. Og med normal høstform er jeg heller ikke i tvil om at vi ville vunnet samtlige tre kamper, i tillegg til kampen mot Club Brugge.

Men istedet ble vi kontret i senk fordi motstanderen evnet å løpe mere enn hva vi gjorde.

Før kampen igår var jeg pissnervøs og jeg krysset fingrene for at Hamren ikke skulle velge en like naiv taktikk. HELDIGVIS stilte RBK i går med en kynisk og forsiktig taktikk som tok hensyn til at de ikke evnet å presse i 90 minutter.
Og vi ungikk et pinlig tap mot kjepphøye dansker.

Nå kan Hamren fokusere på å bygge et lag fram mot seriestart. Og i den sammenheng er det kanskje like greit at han slipper å planlegge en formtopp opp mot en UEFA-cup-kamp i februar vi uansett ikke kommer til å vinne.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2008 12:42    Post subject: Reply with quote

Merkelig, for jeg synes så absolutt at Alsaker og Semb viste at de holdt med Rosenborg. Det ble kanskje litt mye mas om at FCK fortjente et mål osv., men det setter jeg på en annen konto.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 12:55    Post subject: Reply with quote

http://www.sporten.dk/fod...rosenborg#

En morsom børs på Rosenborgs spillere. Skjelbred og Lago dårligst på Rosenborg. Jarstein tok visstnok det som han burde ta.

Det er interessant å se hvordan danskene - som ser kampen fra Københavns ståsted - bedømmer Rosenborg og spillernes prestasjoner annerledes enn de som følger RBK. Personlig synes jeg Lago spilte brukbart, og i dagens Dagbladet (på nett i alle fall) mener man at Skjelbred var klart banens beste. Cool
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 12:57    Post subject: Reply with quote

Synes Lago blir for keitete og treig til tider, han har kun imponert meg når han har spilt sammen med raske Stadsgaard.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.12.2008 13:09    Post subject: Reply with quote

Lago var nå bra igår og vant det han kunne av dueller og viste også brukbar fart når han i det ene tilfellet parkerte Satin, minnet litt om Lago fra vårsesongen igår. Han passer mye bedre sammen med Stadsgaard og Nordvik enn hva han gjør med Demidov som blir for lik han selv. Nordvik viste også igår at han nærmer seg det å bli en seniorspiller en kan stole på og behovet for ny midtstopper er kanskje ikke så viktig alikevel.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 13:19    Post subject: Reply with quote

Mr.Naiv himself, kan du slutte misbruke lykkepillene du har fått utskrevet fra legen? På tide å få litt realistisk syn på ting Keenoir. Du trenger faktisk ikke være politisk korrekt i enhver diskusjon.

Last edited by longns on 05.12.2008 16:35; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.12.2008 13:29    Post subject: Reply with quote

Jeg sa ikke at Lago er fantastisk ,men jeg er ikke for en "shopping spree" i vinter for å erstatte spillere som har prestert brukbart igjennom hele sesongen og som dannet et strålende stopperpar i sammen med Staadsgaard tidligere i år. Jeg har også tidligere gitt utrykk for at en ny stopper/høyreback ikke hadde vært å forakte. Jeg vil også gjerne påpeke at jeg med mitt 1 - 0 tips igår var langt nærmere realiteten enn dere som tippet 3/4/5 - 0 tap. Jeg synes også at Nordvik har vist nok i år til at han fortjener en fair sjanse til neste år på å spille seg inn på laget. Se på FCK dem har brukt 100 vis av millioner uten å få et spesielt mye bedre lag enn oss som har brukt langt mindre penger. Å bruke penger er fint ,men jeg ser heller at vi bruker 20 - 30 millioner på en ny spiss enn at vi bruker 5 - 6 på keeper, 5 - 10 på ny stopper og 5 - 10 på en ny spiss og så risikerer vi at vi ikke har forsterket laget i det hele tatt.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

Mtp hvor fantastisk du synes alt er i klubben, har du gjort deg opp noen tanker om hvorfor vi har hatt en så elendig sesong? Ta en titt på de spillerene vi kastet utpå mot slutten av FCK kampen, etter min mening så var det et tydelig tegn på stall problemene våre. Stallen holder rett og slett ikke mål i forhold til ambisjonene våre. Så kan du snakke i hytt og gæver om spillere må få en fair sjangse og uforløst potensiale. Ja, de skal få en fair sjangse til å danke evt nye spillere ut av førstelagsoppstillingen. Ikke klippekort i et halvt år pga manglende nivå på stallen.

På meg virker det som om du bare får følelsmessige forhold til spillere som sliter, å ser det som din livsoppgave å forsvare dem. Prøv isteden å tenk Rosenborg BK foran individer.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.12.2008 13:51    Post subject: Reply with quote

Hehe, mye av grunnen er at vi har vært dårlig på skadeforebygging og fysisk sett er vi ikke god nok. En skadefri og i form Iversen, Sapara, og Stadsgaard vil utgjøre en stor forskjell. Vi skal heller ikke glemme at vi hentet inn både Lustig og Annan i sommer som begge kommer til å bli bedre neste år. Savolainen blir som en ny spiller å regne. Jeg rekner også med at spillere som Nordvik, Lund Hansen, Sellin vil ta nye steg neste år. Jeg kunne godt ha tenkt meg å leie ut Traore til Glimt eller noe sånnt slik at han kunne fått en sesong med jevnelig spilletid. Jeg mener vi har tre "gode" keepere ihvertfall keepere som kan være gode neste år. Istedenfor å hele veien å kjøpe nye spillere så ønsker jeg heller at klubben skal legge forholdene til rette for å gjøre det spillerene vi har idag bedre. Det er det som har gitt Stabæk, Tromsø, Fredrikstad og Bodø Glimt meget gode plasseringer i årets serie ,mens lag som handlet stort før sesongen Viking, Lillestrøm, og Vålerenga langt på vei mislykktes. Dette trenger vi forann neste år.

En duellsterk stopper som kan spille høyreback

To spisser, der minst en av dem må gå rett inn på laget og forsterke det, den andre spissen må være istand til å bidra neste år.

Ut:

Traore lån?
Sellin lån

Nordvik ( avhenger av om vi får en skikkelig god stopper inn ) på lån?

Spiller som Pelu, Miller, etc. får vi ikke noe igjen for å da kan dem like gjerne fungere som bredde i stallen istedenfor å bytte dem inn i nye ussikre kort og hvem vet kanskje enkelte av det tar nye steg neste år. Den norske serien idag er så uforutsigbar og det er ikke mye rett eller galt enn skal gjøre før en fyker opp eller raser ned på tabellen. Jeg er ihvertfall sikker på at det trengs ikke investeringer på 50 - 100 millioner for å få det til.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 14:42    Post subject: Reply with quote

den danske blogg-avslutninga er jo bare konge:

Quote:
Det, jeg hader mest, er, at danske hold aldrig kan besejre Rosenborg, når der står noget vigtigt på spil. Og at det tilmed ikke kan betegnes som ufortjent, at nordmændene vinder.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2008 16:19    Post subject: Reply with quote

Onside.dk sine karakterer:
Rosenborg-karakterer mod FCK
8 - Jarstein
9 - Lustig
6 - Dorsin
7 - Strand
5 - Konan Ya
8 - Tettey
7 - Demidov
8 - Iversen
9 - Skjelbred
6 - Lago
7 - Nordvik

Selv om jeg enn så lenge ikke har skjønt det danske karaktersystemet så antar jeg at Skjelbred og Lustig fikk best. I så fall syns jeg Lago og Dorsin fikk litt lave karakterer.

FCK fikk disse:
8 - Jesper Christiansen
6 - Zdenek Pospech
8 - Ulrik Laursen
5 - William Kvist
5 - Morten Nordstrand
6 - Cesar Santin
7 - Atiba Hutchinson
9 - Mikael Antonsson
8 - Thomas Kristensen
8 - Oscar Wendt
6 - Libor Sionko
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran

PostPosted: 05.12.2008 16:19    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Mr.Naiv himself, kan du slutte missbruke lykkepillene du har fått utskrevet fra legen? På tide å få litt realistisk syn på ting Keenoir. Du trenger faktisk ikke være politisk korrekt i enhver diskusjon.

Hhahaha. han knasker en av dem hver gang Jarstein gjør en bommert.

Lago er god forresten, når han ikke har syn yngre bror Demi som makker.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Next
Page 23 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb