| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 29.11.2008 17:06 Post subject: |
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: | | Sapara vel egentlig var innkjøpt som indreløper. |
Dette stemmer jo ikke. Dermed faller også hele innlegget ditt sammen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.11.2008 17:08 Post subject: |
|
|
Jeg trodde han var det, det var i hvert fall det det lenge var snakk om. Eller var det kanskje motsatt?
Uansett skjønenr jeg ikke hvordan den detaljen skal klare å rive i stykker hele innlegget mitt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.11.2008 17:18 Post subject: |
|
|
Okei, da var situasjonen altså omtrent motsatt av slik jeg husker den.
Men argumentasjonen forøvrig holder likevel vann, slik jeg ser det. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.11.2008 18:23 Post subject: |
|
|
| Det handler ikke om å bruke de 10 spillerne med best kvalitet individuelt, men de 10 som fungerer best (mest hensiktsmessig) sammen, slik at LAGET blir best. Og vi så jo hvordan 2007-sesongen endte opp. At Tørum prioriterte to "stjerner" vi nettopp hadde kjøpt foran en som var vår beste i en Royal League samme vinter og som kjente 4-3-3-systemet inn og ut, kommer jeg aldri til å forstå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.11.2008 18:32 Post subject: |
|
|
Ja, fdet er slik det ideelt skal tenkes av en trener, det er jeg enig i. Men ganske ofte er det desverre sånn at trnerer tenker på hvilke spillere som er for gode til å benkes.
LSK hadde det litt sånn med Ocean/Sundgot, landslaget med Flo/Iversen/Solskjær/(Carew) (ja, de fire har faktisk spilt samme fra start (eller kanskje var Helstad byttet ut med Flo). Uansett), og i RBK hadde vi et lignede problem med Johnsen/Bratbakk/Helstad
Det skal selvsagt ikke skje, men det skjer desverre titt og ofte. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.11.2008 19:29 Post subject: |
|
|
| Uansett, skal Storflor ha et ordentlig hadebra og til lykke med kampene neste sesong. Det er selvfølgelig mot alle unntatt Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.11.2008 20:19 Post subject: |
|
|
| Knerten jag undrar om du stannar kvar i Trondheim eller om du flyttar till Drammen nästa säsong? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.11.2008 20:24 Post subject: |
|
|
| Har vurdert å flytte til Ystad, hører rykter om at det er mange trivelige folk der. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.11.2008 20:25 Post subject: |
|
|
| Enn du Peter, flytter du inn hos Hoftun? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.11.2008 20:39 Post subject: |
|
|
| Nej, jag har inga planer på att flytta trivs väldigt bra här. Särskilt på sommaren med värme och milsvida sandstränder. Sedan skulle det bli en stor förlust för Ystads Schacksällskap att förlora sin sportchef - jo, jag och Hoftun är kollegor - och en stöttespelare i div 3 i schackallsvenskan. Vidare tror jag inte mitt hjärta hade klarat av påfrestningen att titta på Jarstein på nära håll för ofta - man vet ju inte vad som kan drabba honom; naturfenomen, fysiologiska och psykologiska reaktioner och oförklarliga uhell. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.11.2008 21:16 Post subject: |
|
|
Knerten er nødt for å være Øyvind Storflor. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.11.2008 21:19 Post subject: |
|
|
| Hehe, enkelte har jo beskyldt deg for å være Jørn også. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.11.2008 22:23 Post subject: |
|
|
Det som kommer til å skje i 2009 er at Knerten står som den vise, gamle mannen som visste best, for Storflor kommer til å gjøre det bra i serien neste sesong. Spådom: Minst fem assist og like mange scoringer, mens Traore fortsatt viser null progresjon og Konan går til Montpellier, mens Pelu legger opp og Jamtfall leies ut. Så sitter vi der, nok en sesong og ser at "Vrakgodset" er like høyt på tabellen som oss, selv om halvparten av laget deres er gjenbruksfolk fra RBK.
Espen Johnsen, som går andre veien, kommer imidlertid til å få tilbake den dårlige selvtilliten og floppe totalt etterhvert. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.11.2008 22:52 Post subject: |
|
|
| Jag tror däremot att Espen Johnson kommer att utvecklas vidare med hjälp av Jamtfalls imponerande övningsbank och hans psykologiska fingerspetskänsla samt konkurrens av Norges största målvaktstalang. Har du plötsligt glömt bort din egen signatur? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.11.2008 23:08 Post subject: |
|
|
Nej, recpektera mine åsikter och inte ifrågasetta mina åtgjärder, jag har inte glömt min signatur. Vi har bestandigt norjes bästa boldstoppare i teorien, men detta gjelds inte i practicum, förstås.
Hvor mange mål og assist kommer Storflor til å få i 2009? Ikke lov for Knerten å gjette
Vi må skynde oss å debattere ferdig fyren før denne tråden blir ugyldig grunnet at han ikke lenger er i klubben. Da blir han en "tidligere spiller".
Jeg sier syv assist og fem mål. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.11.2008 23:17 Post subject: |
|
|
3 mål, hvorav 2 av dem i samme kamp, den enste kampen hvor han faktisk prestere hele sesongen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 30.11.2008 01:47 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Nej, recpektera mine åsikter och inte ifrågasetta mina åtgjärder, jag har inte glömt min signatur. Vi har bestandigt norjes bästa boldstoppare i teorien, men detta gjelds inte i practicum, förstås.
Hvor mange mål og assist kommer Storflor til å få i 2009? Ikke lov for Knerten å gjette
Vi må skynde oss å debattere ferdig fyren før denne tråden blir ugyldig grunnet at han ikke lenger er i klubben. Da blir han en "tidligere spiller".
Jeg sier syv assist og fem mål. |
Jeg trur på sytten gåller och syv assistenter. Tre av gållerna trur jeg ham sparke in sejstende mai; det blir et ekte hattetrikk. Akkurat, det er min tipps. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.12.2008 18:34 Post subject: |
|
|
Storflor vil få 21 mål og 12 assist i 2009-sesongen.
Doktor Ranheim og Øyvind gaa paa Vannet vil passe sammen som hånd i hanske. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.12.2008 20:49 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Det som kommer til å skje i 2009 er at Knerten står som den vise, gamle mannen som visste best, for Storflor kommer til å gjøre det bra i serien neste sesong. Spådom: Minst fem assist og like mange scoringer, mens Traore fortsatt viser null progresjon og Konan går til Montpellier, mens Pelu legger opp og Jamtfall leies ut. Så sitter vi der, nok en sesong og ser at "Vrakgodset" er like høyt på tabellen som oss, selv om halvparten av laget deres er gjenbruksfolk fra RBK.
Espen Johnsen, som går andre veien, kommer imidlertid til å få tilbake den dårlige selvtilliten og floppe totalt etterhvert. |
Du treffer meget god på kornet her iforhold til en god del spillere som har forlatt Rosenborg, Helstad, Ødegaard, Winsnes, Eguren, Sibaya og Espen Johnsen, for ta noen nylige eksempler, men fremdeles så vil enkelte her bytte ut halve stallen og ikke vise et snev av tålmodighet med enkeltspillere. Hvis gir spillerene tilitt så kommer dem til å vise seg tilitten verdig. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.12.2008 22:35 Post subject: |
|
|
Endelig orker jeg, og nå er det faen meg på tide å vise ved statistikk at Øyvind Storflor har hatt en meget god karriere i Rosenborg, og å vise alle som tror jeg er Øyvind Storflor at han har vært en MEGET effektiv spiller for oss.
Oppsummering av Øyvinds karriere i Rosenborg (Tippeliga):
2000:
* 99 minutter spilt. 1 mål.
2003:
* 762 minutter spilt. 8 mål 3 assist.
* Klart flest målpoeng per minutt i laget.
* Definitivt gjennombrudd.
2004:
* 1379 minutter spilt. 2 mål 6 assist.
*VÃ¥r 3. mest effektive spiller den sesongen.
2005:
* 1281 minutter spilt. 5 mål 5 assist.
* VÃ¥r nest mest effektive spiller den sesongen.
2006:
* 1756 minutter spilt. 3 mål 6 assist.
* Meget viktig på høsten, glimrende mot Brann blant annet.
* Vår klart beste og vår toppscorer i Royal League.
2007:
* Blir vraket til fordel for Traorè, Konan.
* Kun 728 minutter spilt. 1 mål og 1 assist.
2008:
* Fikk aldri tillit. 397 minutter spilt. 1 mål 2 assist.
TOTALT:
* 6402 minutter Tippeligafotball for Rosenborg.
* 21 mål og 23 assist.
* 145 minutter per målpoeng totalt i Tippeligaen for Rosenborg.
Øyvind har altså bidratt med et mål eller en assist hvert 145. minutt av sin Tippeligakarriere i Rosenborg. Du finner ikke mange vinger som har gjort det i Rosenborg siden 2000.
Og nå har jeg faktisk ikke tatt med Champions League, hvor Storflor har vært vår beste i sin periode, med over dobbelt så mange målpoeng som nestemann på lista (blant annet assist mot Olympiakos, Arsenal og Real Madrid, mål mot Olympiakos, en fantastisk kamp mot Panathinaikos, hadde vel også et vakkert mål på hodet i en eller annen kamp).
Legg så til at han var vår eneste som spilte godt i den eneste Royal League-turneringen vi var med i, der han også ble vår toppscorer med 4 mål. At Knut Tørum ikke hadde baller til å vrake "stjernene" Traorè og Konan i 2007 ødela nok Storflors videre karriere i Rosenborg, dessverre. Hvis han får kritikk for det han gjorde i 2007 er det helt utrolig, for det var tvilsomt lett å prestere på topp når man ble vraket til fordel for dårligere spillere.
Til slutt kan vi nevne at Storflor alltid har vært en meget seriøs type. En bekjent av meg var på Lerkendal i sommer, i forbindelse med jobb tror jeg. Spillerne hadde fri den dagen, og det regnet. På treningsbanen til Rosenborg så han ti kjegler, noen baller, og Øyvind Storflor.
Han har alltid vært seriøs, aldri klaget, og alltid levert jevnt og trutt med mål og assist. vi kommer til å savne denne spilleren tror jeg, han er jo som himmel hva gjelder effektivitet i forhold til de midtbanespillerne vi har i dagens stall. Effektivitet er jo helt klart mangelvare blant spillerne våre i dag, så sånn sett er det ubegripelig at vi lot Storflor gå.
Det jeg ville med dette innlegget var å avkrefte myten om at Storflor er en pingle som bare går utpå der og ikke produserer en skit. Folk har aldri gitt han kreden han fortjener, og at folk jubler over at en av de svært få spillerne i stallen det oser effektivitet av, er for meg en gåte.
Vi mangler rett og slett spillere som er gode på den siste TREDELEN av banen, og der er Storflor konge. Vi har også sett det i år, mot Brann på bortebane. Storflor kom inn og leverte noe av det beste jeg har sett av en Rosenborg-spiller i år. På de tretti minuttene gjorde han konstant riktige valg og gode utførelser, i alt utenom avslutningene.
Han skapte vanvittig mye for oss på den halvtimen, og da burde i følge meg Hamrèn sett at vi trenger han, rett og slett fordi han er en av særdeles få som er god og skapende på den siste tredjedelen av banen. Han starter på riktige løp, ser hvor det er lurt å slå pasninger og han utfører alt bra teknisk. Han kan også utfordre 1 mot 1. I tillegg evner han i motsetning til våre andre midtbanespillere utenom Sapara å true mål.
Jeg tror Rosenborg kommer til å angre på at Storflor ikke ble vist mer tillit, spesielt i året 2007. Det jeg håper på, er at folk kan gi Storflor kreditten han fortjener, ikke fordi han har tjent Rosenborg og vært tro i lang tid, men fordi han har gjort det jævlig bra for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.12.2008 00:20 Post subject: |
|
|
| Hør Hør! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.12.2008 01:05 Post subject: |
|
|
Du har gode poenger, knerten, og statistikken er vanskelig å feie bort (selv om jeg aldri har vært stor fan av å bruke statistikk til å beskrive spillere).
Lojaliteten er det jeg husker aller best. Den kan vel knapt Roar Strand matche. Han skårer mye, er en meget god joker, og tilfører ofte laget mye spesielt i de kampene vi sliter med å lage mål.
Men jeg husker også fryktelig godt kampene Storflor har vært irriterende dårlig i. Jeg har tidligere beskrevet Storflor som Norges eldste talent, noe jeg fortsatt står for. På sitt beste har han internasjonalt format på det han gjør. En teknikk, fart, og besluttsomhet, sammen med god gammeldags Eggen-samhandling, som gjør at han neppe hadde blitt gammel i Norge om han holdt seg stabil på dette nivået. Samtidig kan han i kampen etterpå nærmest ødelegge venstresida alene. Jeg husker bla.a. da jeg så ham mot "lilleputten" Skeid i cupen for et par år siden, hvor jeg bannet og svertet over en spiller på et av Norges beste lag som ikke klarte noe som helst mot et andredivisjonslag.
For meg er stabilitet noe av det viktigste hos en spiller, rett og slett fordi kollektivet lider under ustabile enkeltspillere. Og stabil har sjelden Storflor vært over tid.
Kan godt hende at han hadde vært en top-notch spiller om han hadde blitt satset på i fjor. Det får vi nok aldri vite, og slik jeg ser det per i dag er han ikke mer enn en god joker. Håper han lykkes og spiller fast i Godset - det fortjener han både pga lojalitet og potensiale. Jeg gråter meg ikke i seng om han skulle bli stabilt god i Drammen (selv om du skulle komme med en "hva var det jeg sa" eller fem! ). Øyvind Storflor vil for alltid for meg være et supertalent som ikke slo til, og det mest lojale "stallfyllet" vi noen gang har hatt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 02.12.2008 09:13 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | På treningsbanen til Rosenborg så han ti kjegler, noen baller, og Øyvind Storflor.
|
11 kjegler med andre ord? Regner med at Storflor ikke var en av de som hadde baller. Kan dette være det laget vi stiller med mot FC København også? _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.12.2008 09:56 Post subject: |
|
|
Ville heller hatt Storflor regelmessig på midtbane-kanten enn Skjelbred. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
|