| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 29.11.2008 00:00 Post subject: |
|
|
Har litt inntrykk av at Ciljan får for mye skryt.
Han har en egen finesse i ballbehandlingen, det er sant. Men måten hans å spille fotball på er ikke alltid så effektiv.
Han er fæl på å legge støttepasninger, og verre blir det dess nærmere mål han kommer.
Han beveger seg heller ikke så bra. I alt for stor grad oppsøker han ballfører, istedet for å løpe i rom og skape rom for andre.
Med den løpskapasiteten som han besitter virker det litt håpløst at han ikke bruker den bedre.
Jeg ser nesten ikke Ciljan-løp som åpner opp rom for andre, og det er langt mellom hver gang han er med i oppbygningen og så løper inn i feltet.
Istedet beveger han seg oftest i ballretningen, for om mulig å få tilbake ballen i trekket etterpå.
Jeg skulle så veldig gjerne sett at han om han spiller venstre indreløper og ballen vris mot høyre, så kunne han satt fart mot mål og holdt seg langt unna det som Tettey, Sapara, Lustig måtte gjøre på høyresiden.
Istedet så blir han ofte med innover mot midten utenfor 16-meteren, og vil enten ha ballen tilbake fra Tettey med en gang, spille vegg med Sapara og blir da værende utenfor 16-meteren når innlegget kommer.
Og derfra er han ikke målfarlig. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 29.11.2008 00:51 Post subject: |
|
|
Ok, det der er en påstand du skal få lov til å sannsynliggjøre. Hvis det er burkinabe på afrikansk så foreslår jeg at du åpner for å kunne velge å ta den norske varianten, som i følge Kunnskapsforlagets blå ordbok er "burkiner". _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.11.2008 00:55 Post subject: |
|
|
| PÃ¥ svenska heter det burkar. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.11.2008 01:02 Post subject: |
|
|
| Nej, burkinier var det visst. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.11.2008 01:14 Post subject: |
|
|
Jeg lente meg kun på informasjon fra en bekjent av meg som har 1/3 av sitt virke i Burkina Faso. Men jeg ser jo at det ifølge ordbøker heter "Burkiner", så da er det vel den afrikanske betegnelsen han bruker, ja.
"Burkiner" it is, then. Poenget var jo for så vidt at det ikke heter "Burkina Faoser", som delerious hadde forslått. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 29.11.2008 01:38 Post subject: |
|
|
Uenig med deg Kristobal.
Ciljan vender fint spillet, og får ofte med seg side backene på overlapp opp.
Er flink med ball, gjør enkle pasninger, fine mottak som åpner rom for mange andre..
Spesielt flink til å vinkle baller utpå kant.. .. slik jeg ser det...
Noen få poeng har du kanskje Kristobal, men du er kanskje litt for krass. En mellom ting er nok det mer riktige for Ciljan.
Er ikke uten grunn han er jaget av div. klubber i europa. Tror disse speiderne har mere peiling enn deg.. men men _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
delirious Junior
|
Posted: 29.11.2008 06:51 Post subject: |
|
|
Tønna Brix. Du er ikke den smarteste kniven i skuffen er du? Jeg siktet til din location, som er på rett tid til rett sted, dette passet jo ypperlig i forhold til mitt innlegg om PCS´s anbefalte fremtidsplaner.
At en person som evner å unnlate PCS på en liste over spillere i Norge som kan ha kapasitet til å hevde seg i en topp internasjonal klubb og samtidig velger å korrigere meg på at jeg ikke vet hva man skal kalle en person som visstnok kommer fra elfenbenskysten, men som jeg antydet kom fra burkina faso, tar jeg ikke seriøst.
Fortsatt en like animert delirious. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 29.11.2008 11:10 Post subject: |
|
|
Ja, her må nok du være noe skarpere enn meg, for det eneste jeg skjønner eller kan gå med på er at du må være lettere animert. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 29.11.2008 12:51 Post subject: |
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: | | "Burkiner" it is, then. Poenget var jo for så vidt at det ikke heter "Burkina Faoser", som delerious hadde forslått. |
Hahaha...
Minner meg om en diskusjon jeg hadde engang.
Jeg mener det er misvisende å kalle folk fra USA for amerikanere for Amerika er jo hele greia, begge kontinentene. Mye mere passende med USAner.  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 29.11.2008 16:06 Post subject: |
|
|
| Per Ciljan burde spille futsal eller 5'ive a side. Han har et utrolig stort potensial og er fortsatt veldig ung, men han må som kristobal sier lære seg å true mål, gå på løp og ikke være så ballsøkende. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 29.11.2008 17:18 Post subject: |
|
|
Den oppfatningen er så erkenorsk.
"Per må gå mer på løp", "Per må løpe mer uten ball", "Per må slå ballen fremover, ikke bakover (selv uten alternativer..)"
Håper gutten går til en klubb sørover på kontinentet hvor hans fotballferdigheter vil bli verdsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 29.11.2008 19:56 Post subject: |
|
|
| delirious wrote: | | Du er ikke den smarteste kniven i skuffen er du? |
Smart kniv? Den var ny. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 29.11.2008 19:59 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Har litt inntrykk av at Ciljan får for mye skryt.
Han har en egen finesse i ballbehandlingen, det er sant. Men måten hans å spille fotball på er ikke alltid så effektiv.
|
Så sant, så sant. Hadde du skrevet "men måten hans å spille fotball på er så utrolig lite effektiv", så hadde jeg vært enda mer enig.
Hva har Skjelbred bidratt med? Hans inntreden på laget har nærmest vært kjennetegnet på Rosenborgs nedtur. Han nyter ufortjent godt av det Strand og alle de andre presterte fram til for omtrent fem år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.11.2008 20:26 Post subject: |
|
|
| blubbin wrote: | | delirious wrote: | | Du er ikke den smarteste kniven i skuffen er du? |
Smart kniv? Den var ny. |
Den finns, kolla in videon:
http://solutions.3m.no/wp...ftWrapping |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 29.11.2008 23:33 Post subject: |
|
|
Noen ganger liker jeg den fleipete usakligheten din, Storey.
| Torbjørn wrote: | | Håper gutten går til en klubb sørover på kontinentet hvor hans fotballferdigheter vil bli verdsatt. |
Velger du å se sånn på det som delirious også tok til orde for nylig, hadde det nesten vært likegreit for ham å spille i Stabæk. Den stilen til Jan Jønsson er småpen ikke bare i sin effektivitet, men også spillemessig. Og den evinnelige terpinga på avslutninger...
Kanskje ville vi sett Skjelbred skinne i Stabæk. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 30.11.2008 01:12 Post subject: |
|
|
| Tønna Brix wrote: | | Noen ganger liker jeg den fleipete usakligheten din, Storey. |
Tack för den Tönna, den värmde. Det är roligt att få lite uppskattning för en gångs skull. Det är svårt att bli populär som svensktalande nordman, tillika en som gillar Hoftun och afrikaner (ungefär lika populärt som att pinka på golvet i Nidarosdomen), fast jag anstränger mig så mycket jag kan. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 30.11.2008 04:11 Post subject: |
|
|
| Du misforstår om du tror kritikken du møtte i starten bunner i ditt talemål. Det skyldtes derimot at du tilsynelatende ønsket Hoftun så sterkt at du tok det ille opp hver gang noen stilte spørsmål ang. kvaliteten på ansettelsesprosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 30.11.2008 04:36 Post subject: Per Ciljan Skjelbred |
|
|
Noen som har tenkt på at gutten tar for stort ansvar defensivt?Vi har vært temmelig rufsete bakover samt hatt offensive spillere som har sviktet angående løpskapasitet og defensivt ansvar i laget lenge nå.Det nye angrepsvåpenet er tydeligvis sidebackene som slipper seg skikkelig løs fremover.Med feks.Annan og Tettey som ansvarlige for kontradekningen og klar beskjed til Skjelbred om at han skal være mere offensiv tror jeg bildet forandrer seg fort.Hvis feks. Sapara hadde jobbet like iherdig bakover hele sesongen som Skjelbred og vise versa kunne statistikken for mål/målpoeng sett annerledes ut. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 30.11.2008 04:48 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | Den oppfatningen er så erkenorsk.
"Per må gå mer på løp", "Per må løpe mer uten ball", "Per må slå ballen fremover, ikke bakover (selv uten alternativer..)"
Håper gutten går til en klubb sørover på kontinentet hvor hans fotballferdigheter vil bli verdsatt. |
Den er kanskje erkenorsk og jeg setter i stor grad pris på spillere som truer mål eller er så jævla gode defensive at de blir fritatt offensivt, slik som Tettey er til tider. Sapara er en spiller som har mange av de kvalitetene Per har, men han truer mål og har mange forløsende pasninger det blir mål av. Fotball er så enkelt at det laget som scorer mest vinner. Per vil bli en europeisk stjerne om han endrer litt på spillestilen sin og blir en måltrussel. Det hjelper ikke å løpe i nitti minutter om man løper feil. Om Per gjorde litt som Roar og gikk på smarte løp hadde han vært suveren. Hvor ofte går han på løp uten ball for å løse opp? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.11.2008 13:14 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at Skjelbred er vår beste spiller. Likevel han scorer sjelden.
Jeg tror at hvis vi selger Skjelbred og får to spillere, en spiss/vingtype, kanskje en midtbanespiller som scorer 10mål i sesongen vil laget RBK bli bedre til å vinne fotballkamper.
Skjelbred har mye fin fotball i seg av dempinger, vedninger, pasninger osv. Men vi vinner ikke fotballkamper på dette. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 30.11.2008 14:23 Post subject: |
|
|
Latterlige fans vi har i klubben her..
De som ikke ser verdiern og viktigheten av å ha Ciljan i klubben, kan gå å finne seg noe annet å gjøre... _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 30.11.2008 14:27 Post subject: |
|
|
| Da kan du vel gi oss en forklaring på hva som er så viktig niccolai? |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 30.11.2008 14:31 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig har det en verdi.. men man må spørre seg om ikke vi kan få 2-3 spillere som bidrar mer til at laget faktisk vinner kamper om man selger Skjelbred..
Slik det er i dag har vi for få spillere som scorer mål og gir assists.. Vi har en helhet som ikke fungerer. og vi har fire dyktige sentrale midtbanespillere i Skjelbred, Annan, Tettey og Sapara, alle med forskjellige gode egenskaper..
Selger vi Skjelbred får vi forhåpentligvis så mye penger at vi kan utfylle kantene og spissplassen, med to-tre kvalitetsspillere, uten at midtbanen svekkes mer enn et lite hakk etter min mening, dermed vil helheten bli bedre. Derfor støtter jeg et salg av Skjelbred om vi får 50 millioner eller mer.. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 30.11.2008 18:15 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Du misforstår om du tror kritikken du møtte i starten bunner i ditt talemål. Det skyldtes derimot at du tilsynelatende ønsket Hoftun så sterkt at du tok det ille opp hver gang noen stilte spørsmål ang. kvaliteten på ansettelsesprosessen. |
Jag tog illa upp av all den osakliga kritik som Hoftun utsattes för, vilket jag tror beror på att det är svårt att bli profet i sitt eget land(här:by). Detta gäller även Iversen som tidvis har utsatts för kränkande personangrepp. Nu på senare tid är det en ny trondheimer i skottgluggen, nämligen Skjelbred som anses vara så oduglig och passa så dålig in i den säregna norska modellen att han bör säljas. När det gäller anställningsprocessen så har jag fått rätt - utifrån de fakta som har kommit fram - att det inte var något fel på den, tvärtom den var mycket grundlig enligt den från näringslivet högt uppsatta styrelseledamoten Benum. Jag tror inte han ställde sig fram och blåljög om detta. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 30.11.2008 18:38 Post subject: |
|
|
Dette blir vi aldri enige om, da du fremdeles begynner å snakke om Hoftun og usaklig kritikk hver eneste gang noen nevner kvalitetssikring av ansettelsesprosessen.
Og hva denne etter hvert så famøse prosessen angår, så er det dermed ingen som har rett eller feil. Hele poenget var at det må være lov å stille spørsmål til hvordan klubben jobber. Det at det finnes kritiske røster og ikke bare nikkedukker virker bare skjerpende.
Jeg velger å se på det slik at etter flere episoder med uprofesjonelle prosesser og avgjørelser i klubben de senere år, er medlemmenes oppmerksomhet og fokus på kvalitet i klubbens ledende organer med på å sikre at det ikke taes snarveier i styrerommet lenger. |
|
| Back to top |
|
 |
|