English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Valencia
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:14    Post subject: Reply with quote

Vi hadde allerede tapt kampen når Jamtfall kom inn, selv om det bare stod 0 - 1 så fantes det ikke tro eller vilje og det kunne heller ikke Storflor har gjort noe med .Da synes jeg det er bedre at vi får testet ut en spiller som Jamtfall, hadde det ikke vært for Basma sin avskjed så burde også Aas ha kommet inn for Iversen for å prøve seg litt på nivået og bygge erfaring. Han er sansynligvis allerede bedre enn dagens Iversen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:15    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Bæ to da Bone! wrote:
Greit dte, Harald. da foreslår vi følgende ovenfor Hamren fra neste sesong av; har du en spiller i stallen som pga. skade ikke har kunnet spille, som er inni i sin siste kontraktsesong og det er minimalt med kamper å la han få prøve seg i;

IKKE sett han inn i de kampene. Vent til kontrakten har gfått ut og han har forlatt klubben. Da kan han få prøve seg.

Nei, men vent! Oi, det går jo ikke, for da er jo ikke spilleren i klubben lenger! det tenkte vi ikke på! Jaja, shit happens!

Mon tro hva du og joko hadde sagt hvis ksien faktisk hadde puttet...

Hvis og hvis min røv er spids! Sådan noget gider jeg ikke spilde min tid på.

Man skal vælge det bedste laget. Altid. Dit argument er altså at Hamrén er nød til at sætte ham ind for at se ham spille? Han har da set ham spille i treningskampene.

Dette er en UEFA-cup kamp, ikke en kamp hvor spillere som har været totalt uden for A-laget skal prøves af.

Selvfølgelig har han vært totalt utenfor A-laget. Han har vært skadet, for pokker. alle er utenfor A-laget når de er skadet, selv Sapara og Stadsgaard (ikke Jarstein, men han var jo det den ene kampen Lund Hansen klarte å holde seg skadefri. Hadde han holdt seg skadefri, hadde ikke Jarstein spilt a-lagsfotball etter Brøndby-kampen)

Det er et argument som faller på sin urimelighet, det skjønner du selv også når du får kjølt deg ned litt og slutter å være så forbanna kverulantisk.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:16    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Vi hadde allerede tapt kampen når Jamtfall kom inn, selv om det bare stod 0 - 1 så fantes det ikke tro eller vilje og det kunne heller ikke Storflor har gjort noe med .Da synes jeg det er bedre at vi får testet ut en spiller som Jamtfall, hadde det ikke vært for Basma sin avskjed så burde også Aas ha kommet inn for Iversen for å prøve seg litt på nivået og bygge erfaring. Han er sansynligvis allerede bedre enn dagens Iversen.

Akkurat. Og la oss nå være ærlige; Jeg tror de fleste synes det var bedre med Jamtfall enn Berisha...
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.11.2008 00:21    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:

Selvfølgelig har han vært totalt utenfor A-laget. Han har vært skadet, for pokker. alle er utenfor A-laget når de er skadet, selv Sapara og Stadsgaard (ikke Jarstein, men han var jo det den ene kampen Lund Hansen klarte å holde seg skadefri. Hadde han holdt seg skadefri, hadde ikke Jarstein spilt a-lagsfotball etter Brøndby-kampen)

Det er et argument som faller på sin urimelighet, det skjønner du selv også når du får kjølt deg ned litt og slutter å være så forbanna kverulantisk.

Der er forskel på at være ude af laget i en måned og så i et år. Det argument burde du skjønne. Mit argument går heller ikke på at han ikke skal få chancen, men på at han ikke skal få chancen når vi har en bedre spiller på bænken. Når en spiller har været skadet i mere end et år, aldrig har været fast på A-laget ogikke har nogen e-cup erfaring, er faldhøjden ganske stor.
Læg så til at vi har Storflor på bænken...

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.11.2008 00:24    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Hvis vi allerede havde tabt kampen, hvorfor så ikke bare stoppe den der og gå hjem? Det er godt muligt at Hamrén troede vi havde tabt kampen når man har det bytte i mente, og hvilket signal sender det bytte spillerne?

Medlem nr. 2477
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:25    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår hva du mener Harald, men jeg tror ikke det hadde vært noe fra eller til om Storflor hadde kommet inn for Jamtfall. Da synes jeg det er greit at den spilleren som muligens har en fremtid i Rosenborg får sjansen. En kan argumentere for at Storflor kunne fått en lignede avskjed som Basma.
Back to top
Løsbart
Junior

PostPosted: 28.11.2008 00:28    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:
Keenoir wrote:

Akkurat. Og la oss nå være ærlige; Jeg tror de fleste synes det var bedre med Jamtfall enn Berisha...

Klarer ikke å være enig i det. Etter min mening har ikke Jamtfall noen fremtid på Lerkendal. Jeg syns dessuten at man har en relativt defensiv holdning hvis man føler at kampen på stillingen 0-1 er kjørt, og dermed setter inn en spiller som angivelig ikke er det beste alternativet her og nå, men som liksom skal få erfaring på dette nivået.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 28.11.2008 00:28    Post subject: Reply with quote

Tragisk argumentering her nå Keenoir, "kampen var allerede tapt på 1-0", en trener skal selfølgelig ikke tenke sånn. Han skal tenke på hvordan han kan snu kampbildet slik at vi kan komme tilbake.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:30    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:
resultatet er faktisk ufortjent stygt fordi spillerne gir opp det siste kvarteret.

Det er da jævla fortjent at resultatet blir stygt når spillerene gir opp et kvarter før slutt. Av det jeg så ga de opp etter 25 minutter ca. når det første målet gikk inn.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.11.2008 00:31    Post subject: Reply with quote

Forresten giver denne kampen mit associationer til Zenit-kampene, heldigvis er vi slutningen af sæsonen denne gangen.

Medlem nr. 2477
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:33    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke vite om Storflor er bedre enn Jamtfall basert på slik argumentasjon, Harald.

mange mente jo det var selvmord å ødelggende for han å la Christer George debutere for RBK i CL mot Paris S-G, også. Det kunne da ikke komme noe godt utav å la en ung spiller komme inn i en kamp hvor vi ble så til de grader rund- og utspilt som vi ble i den kampen, mente de. Det ville knekke selvtillitten hans for godt.

Men vi veit alle hvem vi kan takke for de to målene vi faktisk klarte å få i den kampen. Hvor god han var i etterkant kan selvsagt derimot diskuteres, men poenget blir uansett det samme - vi kan ikke vite hvor god (eller dårlig) en spiller er, verken som seg selv eller kontra en annen spiller, uten å la han prøve først.

Og det signalet Hamren sendte til laget ved å foreta dette byttet kan godt ha vært noe i retning av;

"Okei, gutta, det ser kanskje ikke lyst ut, men la oss nå i det minste prøve å se det positive i det. Nå kan vi la andre spillere prøve seg. Vi har jo uansett ikke noe å tape på det, det kan jo uansett ikke bli verre, og skulle han overraske å bidra til å snu kampen - så hei, da kan vi ha funnet en joker her. Den som intet våger, intet vinner, veit dere. det er en vinn-vinnsituasjon."

Last edited by Bakklandia on 28.11.2008 00:36; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:33    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hva det er å henge seg opp i at Jamtfall kom på. Helt greit imo. Han gjorde det jo heller ikke noe dårligere enn noen andre der ute. Utenom Skjelbred, som var den eneste som prøvde etter første baklengsmål.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:35    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Tragisk argumentering her nå Keenoir, "kampen var allerede tapt på 1-0", en trener skal selfølgelig ikke tenke sånn. Han skal tenke på hvordan han kan snu kampbildet slik at vi kan komme tilbake.

Det er ikke mye treneren kan gjøre når spilleren på banen gir totalt faen. Da er det bedre å begynne å forberede seg på neste kamp og for det dere vett så vurderer muligens Hamren Jamtfall som bedre enn Storflor. Jeg ser ikke noen grunn til å gjøre dette til en stor sak og det er ubetydlig i forhold til det endelige resultatet. Om Jamtfall har en fremtid eller ei har jeg vanskelig for å vurdere siden jeg knapt har sett han spille fotball ,men det er tydelig at etter eller annet har imponert Hamrèn.

Last edited by Keenoir on 28.11.2008 00:39; edited 1 time in total
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 28.11.2008 00:35    Post subject: Reply with quote

Vi er ikke det grann kvasse framover, og mangler våre to beste enkeltspillere. Når tribunene i tillegg er 2/3 fulle og det er beinkaldt, ble dette en traurig kveld. Valencia har bedre spillere enn oss i alle posisjoner og vinner denne kampen svært enkelt. Nå får vi håpe på en fornuftig vinter med forsterkninger inn og noe daukjøtt ut, bedre lagharmoni og tydeligere spillestil neste sesong. Hamrèn kan få til ting, han. Jeg fornyet sesongkortet mitt i dag, det håper jeg også dere gjør! Tre ting som frustrerer i dag:
- Dårlig innleggskvalitet, noe som har vært gjeldende i hele år bortsett fra enkelte unntak signert Stoor i vår. Vingene var også for "trange".
- Svært få gode løp og initiativ. Skremmende hvor forutsigbare RBK er. Max ett initiativ på en gang og det er lett match for motstanderen.
- For lite kvasse i avslutningsfasen når det byr seg skuddmuligheter. Dette har også vært gjeldende i hele år.

Jeg spådde 0-3 og at vi kom til få eller ingen målsjanser og slik ble det. Trist avslutning på et litt merkelig Lerkendal-år hvor LSK 16.mai for meg står som det største høydepunktet.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:36    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
Bæ to da Bone! wrote:
resultatet er faktisk ufortjent stygt fordi spillerne gir opp det siste kvarteret.

Det er da jævla fortjent at resultatet blir stygt når spillerene gir opp et kvarter før slutt. Av det jeg så ga de opp etter 25 minutter ca. når det første målet gikk inn.

Ja, jo, jeg ser den. Men poenget er at rent spillemessig ble vi på ingen måte utspilt, altså hang vi med spillemessig. Konan og Ciljan hang jo til og med med rent teknisk.

Mot Arsenal for et par år tilbake ble vi utspilt. Mot Chelsea og Schalke ifjor likeså. I dag hang vi faktisk med, selv om resultatet ikke tilsier det.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:39    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
joko- wrote:

Det er ikke mye treneren kan gjøre når spilleren på banen gir totalt faen. Da er det bedre å begynne å forberede seg på neste kamp og for det dere vett så vurderer muligens Hamren Jamtfall som bedre enn Storflor. Jeg ser ikke noen grunn til å gjøre dette til en stor sak og ubetydlig i forhold til det endelige resultatet. Om Jamtfall har en fremtid eller ei har jeg vanskelig for å vurdere siden jeg knapt har sett han spille fotball ,men det er tydelig at etter eller annet har imponert Hamrèn.

Igjen er det mye fornuftig her, og jeg er enig. Rapportene tyder på at jamtfall har jobbet seriøst, knallhardt og målrettet mot å komme tilbake etter skaden, og da skulle det bare mangle at han ikke får betalt for strevet. Hadde Iversen bare vært halvparten så seriøs i skadefri form som Jamtfall har vært skadet hadde han lett og uanstrengt blitt toppscorer i Tippeligaen.
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:41    Post subject: Reply with quote

Det ble veldig tydelig idag at Konan og Skjelbred befant seg på et helt annet nivå enn sine medspillere som ikke er i stand til å spille i det tempoet disse to til tider prøver på. Både Konan og Skjelbred forsvinner ut i kampen ,men det står for omtrent allt det Rosenborg produserer av konstruktivt angrepspill idag.
Back to top
Eirik A.
Junior

PostPosted: 28.11.2008 00:43    Post subject: Reply with quote

Er det noen som har kommet seg kraftig ned på jorda? Så dårlig som laget spilte i dag, er vi faktisk. I perioder var man like elendig mot St. Etienne, og vi har i 3 hele kamper ikke akkurat vært giftige foran mål, har vel knapt en kvalifisert avslutning på mål.

Nei, det er mye rusk i maskineriet. Første prioritet er vel å bytte ut Lago med Stadsgaard, noe som vil skje - i tillegg til konkurranse på like vilkår mellom Lunna og Jarstein, ny spiss er ekstremt nødvendig, en ny en på midten med målteft er helt nødvendig hvis vi skal klare å hevde oss over tid - går ikke an å ha en Skjelbred og Tettey som slår støttepasninger og sleiver hver gang de får en sjanse. Det hjelper ikke i det hele tatt å spille seg til sjanser hvis en aldri setter de. Innleggene fra backene og kantene i dag var forøvrig langt under hva man kan forvente, men dette har vært gjennomgangsmelodien i hele år.

Spillerne bør innse hvor elendig dette var, og ikke bortforklare det med en dårlig dag.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.11.2008 00:49    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:
Vi kan ikke vite om Storflor er bedre enn Jamtfall basert på slik argumentasjon, Harald.

mange mente jo det var selvmord å ødelggende for han å la Christer George debutere for RBK i CL mot Paris S-G, også. Det kunne da ikke komme noe godt utav å la en ung spiller komme inn i en kamp hvor vi ble så til de grader rund- og utspilt som vi ble i den kampen, mente de. Det ville knekke selvtillitten hans for godt.

Men vi veit alle hvem vi kan takke for de to målene vi faktisk klarte å få i den kampen. Hvor god han var i etterkant kan selvsagt derimot diskuteres, men poenget blir uansett det samme - vi kan ikke vite hvor god (eller dårlig) en spiller er, verken som seg selv eller kontra en annen spiller, uten å la han prøve først.

Vi kan ikke vite noget som helst, det tætteste vi kan gøre er at komme med kvalificerede gæt, som med det meste her i livet. Jeg synes det var en stor fejl at sætte Jamtfall ind i stedet for Storflor, som jeg tror havde gjordt det bedre. Om han havde spillet bedre elelr dårlige end Jamtfall får vi aldrig svar på, det eneste vi kan konkludere er at Jamtfall i hvert fald ikke gjorde nogen forskel.

George situationen giver jeg ikke meget for, det er to forskellige situationer. For det første blev han ikke skiftet ind på stillingen 0-1 i en vigtig kamp og for det andet tvivler jeg på at George havde tilbragt et år på sidelinjen før hans debut.

Bæ to da Bone! wrote:

Og det signalet Hamren sendte til laget ved å foreta dette byttet kan godt ha vært noe i retning av;
"Okei, gutta, det ser kanskje ikke lyst ut, men la oss nå i det minste prøve å se det positive i det. Nå kan vi la andre spillere prøve seg. Vi har jo uansett ikke noe å tape på det, det kan jo uansett ikke bli verre, og skulle han overraske å bidra til å snu kampen - så hei, da kan vi ha funnet en joker her. Den som intet våger, intet vinner, veit dere. det er en vinn-vinnsituasjon."

Jeg er målløs. Jeg håber virkelig ikke det var det der gik gennem hans hoved for jeg vil i hvert fald ikke have en træner som giver op når vi ligger under 0-1 på Lerkendal. Jeg tror nu heller ikke det var det han tænkte.

Medlem nr. 2477
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.11.2008 00:54    Post subject: Reply with quote

Der der er da langt fra å ha gitt opp. Det der er multi-tasking. Det er å holde alle mulighter oppe. Og jeg slutter aldri å bli forbauset over evnen folk har til å bare se bort fra relevante argumneter som er ødeleggende for synspunktet sitt, bare for å slippe å gi opp/innse at man tar feil/la seg overbevise (stryk det som ikke passer). Heldigvis mangler jeg den evnen selv, som det rasjonelle mennesket jeg er.

Verden er ikke svart/hvitt, Harald. Det finns noe som heter nyanser også. Selv om de ser ganske så grå ut for tiden, alle sammen. I RBK-sammenheng, i det minste
thoves
Veteran

PostPosted: 28.11.2008 00:57    Post subject: Reply with quote

gidder ikke nevne selve kampen med ord,e kald,skuffa og forbainna...

men ang. jamtfall vs. storflor så må vi huske på at jamtfall har vært skadet nesten hele perioden til hamren.

de få gangene han har spilt på rbk2 + kampene mot molde og man.u b har han ikke gjort seg bort på noen måte,så tror ikke hamren har fått noe verre inntrykk av ham enn av storflor.

når storflor itillegg skal dra,mens jamtfall har 2 kamper igjen før han skal vurderes skjønner jeg at hamren velger å kaste ham utpå for å se hva han duger til når det gjelder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.11.2008 00:59    Post subject: Reply with quote

Eirik A. wrote:
Første prioritet er vel å bytte ut Lago med Stadsgaard, noe som vil skje[..]

Jeg minner igjen om at Statsgaard - Lago statistisk sett er det stopperparet som har funket best i år.

Fantastisk slapp kamp i dag. Vi skaper null og niks, samtidig som Valencia skårer på det de har av avslutninger. Status quo, altså.

Siste del av sesongen har vært veldig dårlig. Vi skaper lite, og sliter med å sette sjansene vi har. Samtidig klarer enhver motstander å sette alt de har av sjanser i mål. Den siste her lurer jeg litt på, faktisk. Aner ikke hvorfor. Selv om man plukker bort åpenbare forsvarsfeil og keepertabber, klarer motstanderlag å skåre mye mot oss. LSK, Bodø/Glimt, St. Etienne og Valencia har alle putta på over halvparten av sjansene mot oss, og mesteparten av målene har (heldigvis) kommet uten klare syndebukker. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor.

Vi fortjente juling i dag med tanke på innsatsnivå, men jeg mener samtidig at Valencia var såpass lite gode at de kunne slås. For å dra et poeng jeg har gjort før; Valencia fortjente ikke å vinne med fire mål, men vi fortjente å tape med såpass.

Vi mangler mye per i dag. Mest prekært er spiss-nøden, og resten må jobbes intensivt med om vi ikke skal ha utskiftninger, spesielt defensivt.

Jeg er lei av å se kamper hvor vi blir overkjørt pga mangel på egen effektivitet, og marginer/dyktighet/effektivitet fra motstandere som gjør at vi taper med solide marginer hver jævla gang.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.11.2008 01:02    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:
Der der er da langt fra å ha gitt opp. Det der er multi-tasking. Det er å holde alle mulighter oppe. Og jeg slutter aldri å bli forbauset over evnen folk har til å bare se bort fra relevante argumneter som er ødeleggende for synspunktet sitt, bare for å slippe å gi opp/innse at man tar feil/la seg overbevise (stryk det som ikke passer). Heldigvis mangler jeg den evnen selv, som det rasjonelle mennesket jeg er.

Verden er ikke svart/hvitt, Harald. Det finns noe som heter nyanser også. Selv om de ser ganske så grå ut for tiden, alle sammen. I RBK-sammenheng, i det minste

Ã…h ikke begynd med pseduo babling om at verden ikke er sort/hvis, det er de fleste af os klar over.
Du mener som du ser bort fra mine relevante argumenter, mens du kommer med tankespind om havd som foregår i Hamréns hoved. Nej, nu kan jeg ærlig talt ikke tage dig seriøst længere.

Medlem nr. 2477
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.11.2008 01:11    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg bare sett relevante argumenter Harald, skulle jeg så gjerne både tatt dem til meg og kanskje til og med la meg overbevise om at du har et poeng. Problemet er at du ikke argumentere, du slår bare ihjel de jeg og Keenoir kommer med.

Det eneste jeg ser du har sagt er "Jamtfall er dårlig" sagt på drøssevis av forskjellige måter. Du kommer i hvert fall ikke med noe nytt, og du forsøker heller ikke å underbygge meningen din.

men som jeg sa tidligere: Sov på det, så du får roet deg ned og komemt over den største skuffelsen. Så kan du om en dag eller to se på kampen med retrospektive, mer følelsesnøytrale, rasjonelle øyne. Har du da fortsatt samme syn, vil du i det minste være i stand til å argumentere bedre for deg.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.11.2008 01:21    Post subject: Reply with quote

Det var da den største omgang l...

Jeg har gentagende gange forklaret og argumenteret for hvorfor Storflor burde have fået chancen i stedet for Jamtfall. Hvis du ikke kan se det, er det nok dig som burde tage dig en god nats søvn og kigge på det med rationelle øjne. For det ser ud som om at du hellere vil lade som om argumenterne ikke eksisterer, end at indse at du måske tog fejl.
Ikke at være enig i argumenterne er en ting, men at lade som om de ikke er der, er bare barnligt og langt under et niveau hvor jeg gider diskutere videre,

Medlem nr. 2477
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next
Page 14 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb