View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.11.2008 02:44 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler. At dere prøver å klandre Rosenborg sin keepertrener for dårlige resultater for både klubben, og attpåtil landslaget, vitner om feil fokus! Skal dere kjøre heksejakt, kan dere begynne med dere selv! Supportere som leker Morten Pedersen og skal vurdere alt opp og ned i mente året rundt. Vi har hatt norges beste keepera i klubben i mange tiår, og neste år vinner vi serien med de her keeperan. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 15.11.2008 10:57 Post subject: |
|
|
Pisspreik. Vi prøver ikke å klandre noen, vi leter etter en forklaring på hvorfor to av de største keepertalentene i Norge på 2000-tallet har blitt ustabile ETTER de har kommet til RBK.
Da er det naturlig at vi ser på andre ting enn bare keeperne selv, hovedtrener eller den sportslige ledelse. Du må ikke innbille deg at keepertreneren skal være immun når det kommer til kritikk av sitt ansvarsområde.
Til Brady. Jeg mener at Espen Johnsen i høyeste grad hadde en dalende utviklingskurve, IHVERTFALL etter 2003-sesongen hvor han var god. Det er et greit argument å si at han ikke var vant til å stå i mål på et topplag, men etter 3 sesonger i RBK, så skulle ikke dette være et problem i mine øyne. Hirschfeld på den andre side hadde nok ikke en veldig dalende kurve, men jeg har hørt flere påpeke at han var enda bedre den sesongen han var i Tromsø enn det han var de to sesongene i RBK. Jarstein kjenner vi alle til, så det blir spennende å se neste sesong, om han får stå da.. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.11.2008 11:19 Post subject: |
|
|
Som tidligere nevnt er jeg ganske sikker på at de keeperne man nevner var vel så ustabile før de kom til RBK, men siden de spilte på lag hvor ingen hadde et så kritisk blikk på prestasjonene deres så "glemmer" man mye fortere de blemmene de hadde - og husker bedre alle "matchvinnerredninge".
Når Jarstein i løpet av fjoråret i Odd var nevnt med flere dårlige inngripener i VGs livedekning enn hva tilfellet var i år, så har jeg vanskelig for å fatte at han har blitt mer ustabil i RBK.
Nå er ikke VG live noen fasit, for alt nevnes ikke, men det er mer sannsynlig at de har utelatt noen feil i fjor enn at de har gjort det i år. Blant annet på grunn av fokuset på ham og på grunn av at han muligens gjorde små og litt større feil i kamper som allerede var tapt og ikke hadde noen betydning.
Uten å ha gått i detalj så er jeg relativt sikker på at Larsen i Molde, Nicht i Viking og Masalin i Ham-Kam har gjort minst like mange feil som Jarstein i år. Men hvem husker dem? Er det noen som har brydd seg de gangene de har gjort seg bort?
Hva hadde skjedd om Jarstein hadde vært så klønete som Glimt-Londak var i Stavanger, da han kastet ballen ned foran seg og lot en Viking-spiller snappe ballen - bli lagt i bakken og fikk straffe?
Spør du rundt i Norge om Londaks prestasjoner i år, vil vel de fleste si at han leverte en god sesong på et Glimt-lag som overrasket. Men leverte han egentlig noen bedre sesong enn Jarstein? Uoppfordret tror jeg de færreste husker den megatabben i Stavanger.
Hvor mange matchvinnerredninger hadde Fredriksson i LSK i år? Han fikk umåtelig mye skryt da han tok over for Müller i fjor, selv om han også da øste ut med returer på sine firsprang hvor han stod dårlig plassert. Jeg ser ikke at han har hatt noen bedre sesong enn Jarstein i år.
Hva Jamtfall har hatt av befatning med disse keeperne som har gjort at de har vært ustabile hele gjengen vet jeg ikke, men om han ødelegger keeere på landslaget i løpet av et par treninger, så kan han jo for alt jeg vet også ha truffet disse på en flyplass eller to i løpet av året... Jamtfall har jo tydeligvis en uvanlig enestående påvirkningskraft ifølge de som mener han har skylda for Opdal og Myhres opptredener. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.11.2008 11:26 Post subject: |
|
|
Erlendr, med de to største keepertalentene regner jeg med du tenker på Espen Johnsen og Rune Almenning Jarstein. Begge disse har blitt mer stabile etter at de kom til RBK. Det var bare ikke noe fokus på det når de spilte for Start og Odd Grenland.
Jørn Jamtfall har vært keepertrener siden januar 2002, og Espen Johnsen kom til klubben i januar 2001. Han gjorde kjempefremskritt i to år med Jørn Jamtfall som keepertrener. Det som skjedde siden kan du skylde på psyken til Espen Johnsen, og det er det vanskelig for en keepertrener å gjøre noe med. Det siste gjelder også for Rune Almenning Jarstein, som i tillegg hadde mange mangler som keeper da han kom til RBK. Han slapp inn mange mål han burde tatt for Odd Grenland, og var nok etter min mening en god del overvurdert.
At Lars Hirschfeld skulle vært bedre i Tromsø blir bare antagelser og spekulasjoner, sannsynligvis på grunn av at han som Tromsø-keeper fikk sjansen til å vise seg frem mye mer, da han oftere ble pepret med skudd enn hva han ble i RBK-trøya.
Jeg har til gode å se ett eneste godt argument for at Jørn Jamtfall har gjort en dårlig jobb som keepertrener for RBK. Men det hadde sikkert hjulpet på om han hadde vært mindre solbrun... |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.11.2008 11:32 Post subject: |
|
|
Godt sagt, Brady. Godt timet også  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.11.2008 11:34 Post subject: |
|
|
Jarstein koster 12 millioner, spille på landslaget og er Rosenborg sin førstekeeper; kravene blir stillt deretter vi er ikke Ham-Kam, Lyn, Tromsø eller Bodø Glimt. Når det gjelder Nicht er det langt ifra fornøyd med han eller Myhre i Viking også dem er på keeperjakt.
Jarstein har ikke vært dårligere enn disse keeperene du nevner og jeg maner til tålmodighet og ro rundt Jarstein. Alle disse spekulasjonene kan umulig hjepe for hans selvtilitt, men det er ikke utenkelig at Jarstein har hevet seg pågrunn av presset og i det siste kampene er det lite en kan klandre Jarstein for. Kanskje kan Johnsen hjelpe han til å heve spillet sitt. Jeg håper en vond trend er snudd med hans etter rapportene gode kamp mot Molde.
Jarstein er 23 år som er veldig ung for en keeper og unge spillere varierer ,med tid og stund så stabiliserer det seg. Espen Johnsen har f.eks levert en av sine jevnest bra sesonger i Godset i år. Jarstein er den keeperen i Norge som har det største potensialet og det største ferdighetsregistret og jeg tror Jarstein kommer til å få en lys fremtid når han lærer seg å bruke disse ferdighetene på en fornuftig måte. Vi bør gjøre som Brann gjorde når stormen rundt Opdal var som værst og si " Jarstein er vår keeper og han skal også være det fremover".
Vi skal ikke være en kjøp og kast klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 15.11.2008 12:11 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: |
Når Jarstein i løpet av fjoråret i Odd var nevnt med flere dårlige inngripener i VGs livedekning enn hva tilfellet var i år, så har jeg vanskelig for å fatte at han har blitt mer ustabil i RBK. |
Om Jarstein var mer instabil i Odd än i RBK då fattar jag ingenting av beslutet om att köpa honom för dyra pengar. Jag trodde huvudargumentet för Jarstein är att han var så enastående bra i Odd. Näst bästa argumentet är att han kommer att bli så enastående bra nästa säsong på grund av hans fantastiska potential. Och det enda som har hållit honom tillbaka i år är den ökända muskeln fast han själv och det medicinska apparatet säger att det inte hindrar honom.
Kristobal, vi verkar ha fundamentalt olika uppfattningar vid bedömning av fotbollsspelare. Enligt min mening har dina två favoriter Jarstein och Berisha varit sämsta RBK-spelare under hösten. Jag tror våra olika meningar beror på olika infallsvinklar; jag koncentrerar mig om nutiden mens du uppehåller dig mest med historien och framtiden. Det blir svårt att diskutera med dig när man nu skall värdera hur bra Jarstein kommer att bli nästa år; jag är inte synsk. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.11.2008 13:18 Post subject: |
|
|
Jeg har vel mine meninger som alle andre. Om du ser på vurderingen av spilleres innsats i år, vil du se at de tre spillerne jeg trekker fram mest etter denne sesongen er Stadsgaard, Demidov og Tettey. Det er spillere jeg mener har bidratt mest positivt denne sesongen.
Det burde vel du ha fått med deg er mine "favorittspillere" hvis du følger meg med argusøyne.
Når det gjelder Jarstein og Berisha har jeg vært opptatt av å gi dem sjansen til å vise noe over tid. Jeg ser som alle andre at de har hatt sine svakheter. Men jeg mener det er unyansert å si at Jarstein har vært så veldig dårlig denne sesongen. Berisha har ikke fått vise seg fram så mye som jeg ønsket, men jeg mener han hadde hatt bedre forutsetninger enn Konan Ya, Pelu, Aas og Sellin til å være en goalgettertype vi sårt har savnet.
Vi har neppe fundamentalt ulike oppfatninger ved bedømming av fotballspillere. Men jeg er neppe så utålmodig som du og mange andre er. Jeg er utrolig lei av den kortsiktige og vinglete tankegangen som har preget RBK de siste årene, og vil at klubben heller velger å gi spillere og trenere tillit over tid.
- Jeg hadde trua på Stoor
- Jeg ville ikke være med på hypingen av Traore som venstreback
- Jeg advarte mot å satse på Kvarme før sesongen
- Jeg var kritisk til ansettelsen av KTE
- Jeg advarte mot å tro at Konan Ya plutselig var blitt vår superspiss
- Jeg har vært villig til å gi Tettey tid
- Jeg har syntes Ciljan har fått for mye skryt
- Jeg har vært kritisk til at Strand stadig forlenger karrieren
- Jeg var negativ til å hente Bjørkøy
- Jeg har i to-tre år spådd økonomisk smell i norsk fotball
Noen av disse tingene har jeg trukket fram i perioder hvor standpunktet har vært oppfattet som kontroversielt. I år har trua på Jarstein og Berisha blitt trukket fram i liknende perioder.
Jeg har fulgt RBK tett i 20 år, og føler at jeg har meget god oversikt over både fakta og utvikling i klubben. Jeg prøver å dra nytte av denne erfaringen når jeg tar del i diskusjoner i dag. Jeg skjønner at mange supportere er atskillig mindre tålmodig, skarpere i kantene og ikke har den samme erfaringsbakgrunnen, men sterke meninger skaper jo gode diskusjoner og det er jo både interessant og trolig utviklende for oss alle. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 15.11.2008 13:53 Post subject: |
|
|
Utifrån antal spaltkilometer med positiva omdömen så måste Berisha och Jarstein räknas som dina favoriter. Förövrigt har även jag förordat Stadsgaard som årets spelare och är positiva till Tettey och Demidov samt är full av skryt av Skjelbred.
Jag vill inte skryta av mig själv men jag har följt norsk och engelsk fotboll sedan barndomen och svensk fotboll sedan jag flyttade till Sverige - och jag hoppas att jag har lärt mig något. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.11.2008 14:06 Post subject: |
|
|
Brady,
60-70% av en fotballspillers dyktighet ligger i psyken.
Det er derfor usedvanlig viktig å ha en trener som er i stand til å bygge opp spillerne psykisk. Derfor blir jeg sjokkert over å lese at du skriver at det var EJohnsens psyke som ødela for ham og at Jamtfall ikke hadde noe med det å gjøre.
Selv om man har gode hensikter er det svært lett og bryte ned. Det krever kunnskap og menneskekunnskap for å bygge opp.
Personlig tror jeg rett og slett at Jamtfall er for grunn til å være en god trener. Han mangler antakeligvis mye kunnskap. Dessverre.
Det er kun et inntrykk jeg har fått og kan ikke begrunnes. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.11.2008 14:22 Post subject: |
|
|
Jeg har vært sammen med Jamtfall på treningsfeltet noen timer, men jeg kan ikke si noe om hvordan han fungerer som "mental" trener. Han har en solid øvelsesbank og han har gode tekniske ferdigheter, noe som er en fordel når treneren jobber direkte inne i selve øvelsene sammen med keeperne. Det jeg synes er merkelig er hvor få spillere Jamtfall vil ha i mur og at han ikke vil ha noen spillere ved stengene ved corner. EJ har bestandig vært en vill keeper og han blir neppe særlig bedre med årene. RAJ og Lunna har nok heller ikke det som skal til for å bli en internasjonal toppkeeper. Det blir for enkelt å skylde på Jamtfalls trenerkompetanse i denne sammenheng. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.11.2008 14:24 Post subject: |
|
|
Jamtfall er da langt fra blond, TomH. Vet du noe annet så kom gjerne med detaljer.
Det er klart at Jamtfall også har som oppgave å bygge opp spillerne psykisk og gi de selvtillit, men man kan ikke utrette mirakler hvis spilleren ikke er 100% innstilt på å bli en topp fotballspiller eller topp fotballkeeper. Slik jeg har oppfattet Espen Johnsen har han vært lite interessert i fotball og like mye fokusert på studier som 'yrket' sitt.
Samtidig var det ikke bare Espen Johnsen som fikk en nedtur i 2004, men hele laget ramlet i prestasjoner. Kombiner dette med en heller uheldig landskamp han aldri burde spilt hjemme mot Spania høsten 2003 som det ble fokusert mye på, og man ser kanskje en del av forklaringen. |
|
Back to top |
|
 |
rog Junior
|
Posted: 15.11.2008 14:27 Post subject: |
|
|
Målvakten har etter min mening en sentral og unik rolle på banen, og at stabilitet, spillforståelse og kommunikasjon er den mest vesentlige delen av jobben. Forsiden på VG etter ei kanonredning 5 minutter på overtid er en bonus, og kan vanskelig være målestokken spør du meg.
Jeg er av den oppfatning at det er ytterst sjelden å finne stabile keepere som er yngre enn 25-30 år, og jeg ser i utgangspunktet ikke hensikten med at rbk skal betale dyrt for å hente råmaterialet fra andre toppklubber.
Jeg mener Jarstein har alle forutsetninger til å bli en fantastisk målvakt på sikt, men jeg er uenig i at rbk skal utvikle han. Dette er fordi jeg tror han kommer til å forsvinne med en gang han begynner å bli stabilt god.
Samme opplegget med Espen Johnsen.
Unge målvakter gir rett og slett ikke nok avkastning både sportslig og økonomisk til å forsvare denne risikoen.
Jeg har større tro på å utvikle lokale målvakter, men at målvakter som hentes utenfra skal være til dels etablerte og stabile.
Hva er Jamtfalls rolle når det gjelder å hente inn målvakter? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.11.2008 14:43 Post subject: |
|
|
Antall spaltemillimeter er nok høyere for de to ja, men det har nok med å gjøre at jeg har vært langt mer alene om standpunktene, slik jeg også var med Stoor i fjor. Men totalbildet er middels for begge to, selv om jeg føler at de har potensial. Og på det å vurdere potensial og framtid i tillegg til det i nuet som alle kan se håper jeg at jeg kan bidra til nyanser i debatten. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 15.11.2008 14:47 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Brady,
60-70% av en fotballspillers dyktighet ligger i psyken. |
Interessant teori og interessant anslag av psykens viktighet. De fleste eksperter med fotballfaglig eller fotballvitenskaplig bakgrunn er derimot enige om at individuell ferdighet i fotball består av taktikk (hva skal jeg gjøre), teknikk (hvordan skal jeg gjøre det), fysiologiske ressurser (f.eks. utholdenhet, styrke, hurtighet, spenst), psykologiske ressurser og sosiale ressurser. I motsetning til i din teori, er det også de tre førstnevnte faktorene som typisk vektlegges som de viktigste  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.11.2008 14:55 Post subject: |
|
|
Jeg har sett så mange mål selv om folk står på stolpene for å redde. Å bruke to mann der som heller kunne markert og gått i dueller føler jeg er unødvendig. Av og til står de også i veien for keeper når han skal kaste seg. Mann i mur kan vi kanskje ha flere av, uten at jeg har tenkt så mye over det. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.11.2008 15:44 Post subject: |
|
|
Fremtiden er sone markering også på defansive dødballer, det er system Liverpool har brukt med stort hell og så langt i år er det eneste målet som er sluppet inn på dødball er selvmålet til Carragher borte mot Tottenham. Det har også kommet frem at Arsenal sin fantastiske 4 i forsvar med Adams, Keown, Winterburn og Dixion også brukte et sonesystem på dødball. Tror Rosenborg skulle prøvd å få til et lignende system selv om det kan ta en del tid før det sitter. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.11.2008 17:00 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Jeg har sett så mange mål selv om folk står på stolpene for å redde. Å bruke to mann der som heller kunne markert og gått i dueller føler jeg er unødvendig. Av og til står de også i veien for keeper når han skal kaste seg. Mann i mur kan vi kanskje ha flere av, uten at jeg har tenkt så mye over det. |
De fleste lag som har fått corner ligger med en utespiller mer igjen bakover på banen pga sikring, samt keeper da. Det betyr at forsvarende lag et overtak på ca 10-8 inne i og rundt sekstenmeterfeltet. Ikke noe problem da å ha to spillere ved stolpene får å minske keeperens streksone litt. Man trenger ikke markere alle motspillere(feks ikke førstemarkere en som trolig står litt perifert) på corner da man har en eller to ryddegutter strategisk plassert som feier unna det meste. I RBK har Iversen denne rollen. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.11.2008 17:50 Post subject: |
|
|
Torbjørn,
det er ikke mine "mentale" tall.
Tallene er fra min bekjente Terje Liknes og hans kolleger Drillo og Semb. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 15.11.2008 18:31 Post subject: |
|
|
Er det personlige meddelelser? Hvis ikke, kunne jeg tenke meg å se referansene. Jeg kan ikke skjønne at det å være mentalt sterk skal utgjøre 60 til 70% av ferdighetskravet i fotball. I skyting? Kanskje, ja. I fotball? Nei. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 16.11.2008 12:15 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Erlendr, med de to største keepertalentene regner jeg med du tenker på Espen Johnsen og Rune Almenning Jarstein. Begge disse har blitt mer stabile etter at de kom til RBK. Det var bare ikke noe fokus på det når de spilte for Start og Odd Grenland.
Jørn Jamtfall har vært keepertrener siden januar 2002, og Espen Johnsen kom til klubben i januar 2001. Han gjorde kjempefremskritt i to år med Jørn Jamtfall som keepertrener. Det som skjedde siden kan du skylde på psyken til Espen Johnsen, og det er det vanskelig for en keepertrener å gjøre noe med. Det siste gjelder også for Rune Almenning Jarstein, som i tillegg hadde mange mangler som keeper da han kom til RBK. Han slapp inn mange mål han burde tatt for Odd Grenland, og var nok etter min mening en god del overvurdert.
At Lars Hirschfeld skulle vært bedre i Tromsø blir bare antagelser og spekulasjoner, sannsynligvis på grunn av at han som Tromsø-keeper fikk sjansen til å vise seg frem mye mer, da han oftere ble pepret med skudd enn hva han ble i RBK-trøya.
Jeg har til gode å se ett eneste godt argument for at Jørn Jamtfall har gjort en dårlig jobb som keepertrener for RBK. Men det hadde sikkert hjulpet på om han hadde vært mindre solbrun... |
Seriøst.. om han var mindre solbrun? Hvis det er den linja man skal legge seg på her så er vel diskusjonen avsluttet for min del..
Fantastisk at du bastant mener at det er EJ's egen psyke som ødela for han, og at treneren ikke kan lastes, i samme tidsperiode som 3 hovedtrenere fikk fyken for spillernes dårlige prestasjoner. Så keepertreneren har aldri skyld når spillerne de har ansvar for svikter? Da kan man like gjerne gi Jamtfall livstidskontrakt. Jeg synes det er besynderlig at i RBK's dårligste periode på over 20 år så er keeptreneren den eneste som ikke har fått fokus på sine prestasjoner. Selv sportsdirektøren har fått tyn.
Takke meg til pisspreik, så lenge RBK's keepere gjør flere tabber enn det som kan forventes så må det OGSÅ stilles spørsmål ved den jobben Jamtfall gjør, uavhengig av om han er solbrun eller kritthvit, tjukk eller tynn, gammel eller ung. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.11.2008 15:22 Post subject: |
|
|
Torbjørn,
det er personlige ytringer.
Utgangspunktet var at det ferdighetsmessig ikke var så store forskjeller på f.eks en Adecco spiller og TL-spiller. Ut i fra deres erfaringer var det psyken som avgjorde om man var i eliteserien eller noe lavere ned i divisjonssystemet.
Det er viktig å huske på at svært mye av det taktiske også er en viktig del av det mentale.
Slik jeg oppfatter Drillo er ikke mye av hans utsagn uten støtte i faglitteratur e.l. Men evt hvordan man har kommet frem til disse tallene/ hvor de kommer fra, vet jeg ikke. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 16.11.2008 15:51 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Jeg kan ikke skjønne at det å være mentalt sterk skal utgjøre 60 til 70% av ferdighetskravet i fotball. I skyting? Kanskje, ja. I fotball? Nei. |
95% eller mere av skyting er mentalt. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 17.11.2008 01:25 Post subject: |
|
|
Erlendr wrote: |
Takke meg til pisspreik, så lenge RBK's keepere gjør flere tabber enn det som kan forventes så må det OGSÅ stilles spørsmål ved den jobben Jamtfall gjør |
...men de gjør jo ikke flere tabber enn hva man kunne forvente hvis man ser på hva de har prestert i tidligere klubber. Johnsen tabbet mere i Start, Almenning Jarstein tabbet mere i Odd og Hirschfeld tabbet mere i England.
Jamtfall er avhengig av bra råmateriale å jobbe med. Se bare på Tony Coton som var anerkjent som en av Englands beste keepertrenere. Han var keepertrener i Manchester United fra 1997 til 2007. I den perioden hadde han ansvaret for Peter Schmeichel og Edwin van der Sar, som gjorde det storveis, men også for keepere som Taibi og Barthez, som ikke hadde sine beste kamper i rød United-drakt. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 17.11.2008 01:35 Post subject: |
|
|
Hvis det var sånn at EJ og Jarstein tabbet mere i hhv Start og Odd Grenland så hadde de vel knappest vært landslagsaktuelle keepere, ei heller vært aktuell for RBK? Nå husker jeg ikke mye av Johnsens Start-karriere annet enn at han var et fantastisk talent, men tror du han hadde vært aktuell for RBK eller landslaget om han var like ustabil der som han var i sine to siste år i RBK-skjorta? Det samme gjelder Jarstein. Selv om jeg husker at han ikke var 100% i Odd, så spilte han seg inn i landslaget der, ikke ut.. Om jeg får lov til å bruke Hareides uttak som sannhetsvitne da :p Hirschfeld før Tromsø kan jeg ikke kommentere, men kom gjerne med linker som henviser til hvordan han spilte i andre klubber.. |
|
Back to top |
|
 |
|