View previous topic :: View next topic |
Hvilken spiller var best i 2008? |
Rune Jarstein |
|
1% |
[ 3 ] |
Mikael Lustig |
|
2% |
[ 5 ] |
Fredrik Stoor |
|
0% |
[ 1 ] |
Kris Stadsgaard |
|
32% |
[ 64 ] |
Vadim Demidov |
|
4% |
[ 9 ] |
Alejandro Lago |
|
4% |
[ 9 ] |
Roy Miller |
|
1% |
[ 2 ] |
Mikael Dorsin |
|
1% |
[ 3 ] |
Abdou Traoré |
|
0% |
[ 0 ] |
Roar Strand |
|
9% |
[ 18 ] |
Alexander Tettey |
|
6% |
[ 12 ] |
Per Ciljan Skjelbred |
|
26% |
[ 53 ] |
Marek Sapara |
|
7% |
[ 15 ] |
Didier Konan |
|
1% |
[ 3 ] |
Steffen Iversen |
|
0% |
[ 1 ] |
Yssouf Koné |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 198 |
|
Author |
Message |
jadda Veteran
|
Posted: 02.11.2008 23:28 Post subject: |
|
|
Ja, men dessverre er han en fantastisk skjør spiller også. Ikke akkurat det du ønsker av en såkalt bauta i midtforsvaret.
Vet rett og slett ikke hvem jeg skal stemme på...
For å få denne utmerkelsen synes jeg faktisk at man må ha bidratt jevnt og trutt gjennom hele året, og det er det jaggu ikke mange som har.
Demidov og Jarstein startet sesongen bra, men har gjort mer og mer rart utover, og Jarstein har med sine tabber diskvalifisert seg selv.
Iversen - nei.
Konan - ustabil.
Tror kanskje jeg ender opp med en på midten.
Strand for innsats og tæl, eller Skjelbred for relativt jevn innsats gjennom året.
Må tenke litt på det før jeg endelig tar stilling til saken... |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.11.2008 23:31 Post subject: |
|
|
Månedens spiller i oktober er Roar Strand. Årets spiller er Kris Stadsgaard selv om han på langt nær har spilt alle kampene. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 03.11.2008 00:09 Post subject: |
|
|
Vanskelig valg egentlig. Må bli Strand for innsatsen og det han betyr for laget. Ellers synes jeg kanskje Tettey er en av de som har vært jevnest. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 03.11.2008 00:14 Post subject: |
|
|
Stadsgaard eller Strand ja. Må tygge litt på den. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.11.2008 00:16 Post subject: |
|
|
Jeg heller litt mot Lago. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.11.2008 00:31 Post subject: |
|
|
Stadsgaard. Försvaret är beroende av honom för att fungera. Nordvik och Lago - trots att de båda innan dagens match hade hyllats av många på forumet - var en katastrof i dag. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 03.11.2008 00:39 Post subject: |
|
|
Ser ikke hvorfor Strand skal bli årets spiller bare på pur innsatsvilje. Bor fremdeles veldig mye fotball i gamle Roar, men han har markert seg mest i våre dårlige perioder, synes jeg.
Stadsgaard har vært fantastisk i forsvaret. Har gjort sin andel av feil han også, men statistikken sier sitt. Stadsgaard har betydd mye mer for våre prestasjoner i år enn Roar Strand.
Derfor er det Stadsgaard som får min stemme. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 03.11.2008 00:53 Post subject: |
|
|
Min stemme er blank. Årets sesong gav dårligere poengfangst enn fjoråret, og nok en femteplass i pokalhylla. -Vi samler ikke på bronsemedaljer i RBK, som Rune Bratseth sa det. |
|
Back to top |
|
 |
Eirik A. Junior

|
Posted: 03.11.2008 00:56 Post subject: |
|
|
Sier Roar Strand, den eneste som spiller med hjertet utpå drakta i hver eneste kamp og gir alt han har. At han er blant de som presterer best er kanskje mer et svakhetstegn dog, dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 03.11.2008 01:57 Post subject: |
|
|
Etter en svært bleik sesong, blir det ganske vanskelig å kåre noen som helst som årets spiller...
Mange har hatt en bra periode, men ingen har virkelig imponert eller blitt bestandig avgjørende.
Uansett sier jeg:
1. Iversen: RBKs eneste spiss. Og den eneste som var målfarlig og lagets "polstjerne" i angrep
2. Sapara: lagets beste periode var Sapara sin best periode... Bare et tilfelle?
3. Strand: fortsatt nyttig, nesten uunnværlig av og til.
Den gamle garde igjen, og dette er et dårlig tegn synes jeg. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 03.11.2008 03:54 Post subject: |
|
|
Iversen har ikke vert rosenborgs beste. Kanskje den som har gjort minst for at laget skal lykkes. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.11.2008 07:20 Post subject: |
|
|
Verken Iversen eller Skjelbred hører hjemme på en slik liste, end of story. Å kalle Iversen målfarlig går ikke an, han har tross alt bare scoret 8 spillemål, noe som er 2 mer enn en Konan, som faktisk har èn assist mer enn Ivers..
Tettey, Lago eller Strand. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 03.11.2008 10:05 Post subject: |
|
|
Vil si at ingen fortjener prisen årets spiller i år når de fremstår som uinteresserte og daffe i mange kamper. Dette er rett og slett ikke akseptabel holdning av spillerne.
Nei ingen fortjener en så stor pris som årets spiller og bør ikke gis ut før man har er et lag som har spillere som yter 120% i hver kamp. Det har langt fra vært tilfelle i år. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.11.2008 10:17 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | Ser ikke hvorfor Strand skal bli årets spiller bare på pur innsatsvilje. Bor fremdeles veldig mye fotball i gamle Roar, men han har markert seg mest i våre dårlige perioder, synes jeg. |
Bare på pur innsatsvilje? Mannen har jo vært vår beste i mange kamper i år og det er ikke bare pga at han løper mest. Ikke skjønner jeg hvorfor det er negativt at han står mest frem i dårlige perioder heller, mer irriterende med spillere som kun er gode når laget fungerer. Det er mer imponerende å stå frem når det butter i mot. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 03.11.2008 10:40 Post subject: |
|
|
Strand, Lustig, Stadsgaard eller Sapara. en trønder og tre utlendinger. en av dem får min stemme, i alle fall.
tettey og skjelbred skulle vært med på denne lista, begge har innimellom vært lagets beste. men ujevn innsats trekker ned - syns nå jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.11.2008 11:05 Post subject: |
|
|
Min stemme vil gå til Stadsgaard. Har ikke spilt så mye som jeg hadde håpet på, men fy fader han er god! En av våre aller beste i hver eneste kamp og har vel knapt gjort en svak kamp siden han kom. Har tetta helt igjen der bak og de siste kampene har vist hvor vanvittig avhengig vi er av dette danske skranglebeinet. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.11.2008 11:06 Post subject: |
|
|
Meget svak første omgang mot Aafk. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 03.11.2008 11:21 Post subject: |
|
|
Tror nok jeg også lander på Strand. Han har variert fra god til utrolig god, og har gjort det vi forventer: at han skal gå foran og vise de nye gutta åssen dette skal gjøres. Han har gjort skeptikerne til skamme. I tillegg har han scora mål, og hatt mange store sjanser som hadde fortjent en bedre skjebne. Fyren er et fantastisk forbilde, og at han gjør en så bra sesong i en alder av 38 tror jeg ikke mange hadde trodd på.
Hvis Roar Strand fortsetter i dette sporet til neste sesong, har han bevist at "å gi seg på topp" kun er en klisjé. (Hvor kult hadde det ikke vært om han fremdeles spilte kamper i en alder av 40? ) _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 03.11.2008 11:32 Post subject: |
|
|
keschaa wrote: | Iversen har ikke vert rosenborgs beste. Kanskje den som har gjort minst for at laget skal lykkes. |
Helt uenig...
Han har ikke skåret masse, men uten ham der oppe hadde laget enda mindre peiling på angrepsfase.
Steffen var viktig for han var lagets "terminal", og farlig i lufta. En som motstanderne ikke kunne bare glemme i feltet. Kan vi si dette om Konan, Pelu, Barisha, Aas...?
Ikke sitt beste år, ja. Men fortsatt bedre enn mange (alle?) andre. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 03.11.2008 17:26 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | joakleis wrote: | Ser ikke hvorfor Strand skal bli årets spiller bare på pur innsatsvilje. Bor fremdeles veldig mye fotball i gamle Roar, men han har markert seg mest i våre dårlige perioder, synes jeg. |
Bare på pur innsatsvilje? Mannen har jo vært vår beste i mange kamper i år og det er ikke bare pga at han løper mest. Ikke skjønner jeg hvorfor det er negativt at han står mest frem i dårlige perioder heller, mer irriterende med spillere som kun er gode når laget fungerer. Det er mer imponerende å stå frem når det butter i mot. |
Mange kamper vet jeg ikke helt.
Greit nok, det er forsvåvidt bra at Roar er der når vi trenger det som mest. Men jeg synes ikke han har vært stort bedre enn de fleste andre spillerne våre. Synes Tettey er nærmere Stadsgaard enn Strand. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.11.2008 20:43 Post subject: |
|
|
Statistikken med og uten Kris på banen sier sitt. Med vår lynraske danske kan vi stå fem-ti meter høyere med forsvarsleddet, og da rekker faktisk Tettey også å løpe opp spillere i bakrom på kantene. Hvis vi nå kunne få/utvikle en skikkelig slugger ved siden av ham, så har vi en meget solid midtlås. Når han er skadefri. Uansett, valget er enkelt.
Nærmest kommer Tettey, som er så utrolig viktig defensivt for Rosenborg at det er nærmest ufattelig at det ser ut til å gå de fleste hus forbi. Det er vel mest når han mangler at det merkes.
Strand kompletterer troikaen, gamlefar har så mye fotball i hode og bein at det alltid skjer noe rundt ham når han spiller.
Synes også jeg bør nevne at Sapara gjør en jevnt god sesong, med stigning i programmet. Har fått litt mer trøbbel med uttellingen enn før, og det skiller ham fra en overlegen førsteplass. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.11.2008 20:54 Post subject: |
|
|
Veldig enig med du.
Stadsgaard øverst. Har hatt en håndfull glipper, på posisjoneringa da vi røk på Nadderud, og noen ganger da han bare burde meiet ballen unna (kommunikasjonssvikt med Jarstein en gang, og et par ganger hvor han har viklet seg inn i ting ved å gjøre ting for fint). Likefullt den som har gjort minst feil, og resultatene med ham på banen taler for seg.
Strand var skikkelig svak i vår en periode, men har spilt seg stort opp på høsten.
Sapara leverer også en mye bedre sesong i år enn i fjor, selv om statsene på mål/pasninger ikke er like gode. Men han har en helt annen løpskraft, og at målene og pasningene i år mer kommer i spillsekvenser og ikke på dødball er i mine øyne et stort pluss. Jeg regner med at han kan finne tilbake til godfeelingen på dødball igjen i løpet av vinteren. |
|
Back to top |
|
 |
rbksvein Junior

Joined: 10 Jun 2003 Posts: 34 Location: hjemme ikke langt fra Lerkendal
|
Posted: 09.11.2008 23:15 Post subject: SUPER STRAND |
|
|
BARE EN SUPER ROAR SOM GIR ALLT I HVER MATCH I SORT HVITT
RBK STRAND GO GO Ã…RETS RBK PLAYER  _________________ Mvh ; rbksvein. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.11.2008 06:33 Post subject: |
|
|
Vanskelig å bestemme seg da flere spillere her hatt gode perioder. Det blir fort høsten som er avgjørende - det er da vi spilte slik fotball vi skal.
Per nå er kanskje Statsgaard min favoritt. Synes han er en fantastisk spiller på banen, og han har også god statistisk innvirkning på laget. Vi har sluppet inn 34 mål på 26 kamper i år, noe som gir et snitt på omtrent 1,3 innslupne mål per kamp. I Statsgaards 14 kamper (teller ikke med den første da han kun spilte rundt 10 minutter) slapp vi inn 11 mål, som gir et snitt på rett under 0,8. trekker man disse 11 fra de 34 får man fort 23. Fordelt på de 12 kampene uten Statsgaard gir det et snitt på rett over 1,9 mål imot per kamp. Overraskende nok viser altså statistikken (i den grad man vil støtte seg på slikt) at Statsgaard hindrer i overkant av et mål per kamp kontra Rosenborg uten.
Sapara med sine mange assist og brukbart antall mål, samt tidvis gamle kunster i spillet ellers både i TL og UEFA-kvalik er også en god kandidat. Dog noe trekk for elendige dødballer jevnt over hele året. Ellers synes jeg Tettey har stått fram som det beste ankeret på veldig, veldig lenge denne høsten. Strand er fortsatt en av våre beste jevnt over, med innsatsnivå og "målfarlighet" som overgår de fleste andre på midtbanen i år. Utrolig fascinerende, men samtidig litt skremmende at det er en mann på snart førti som står fram og går foran.
Vi får nå se hva man havner på.. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 10.11.2008 16:37 Post subject: |
|
|
Dette var vanskelig!
Sapara - ville vært latterlig med tanke på den elendige vårsesongen, sammen med de elendige dødballene nå i høst.
Skjelbred - har ikke bidratt noe særlig fremover med tanke på mål og assists, men har jobbet hardt hele tiden, og er vel en kandidat...men har heller ikke storspilt.
Stadsgaard - helt klart den som har prestert best når han har spilt, men det har jo ikke vært så mye egentlig da, så ville vært litt rart om han skulle bli årets spiller...
Lago - Omtrent det samme som Stadsgaard, bare at han er dårligere.
Iversen - lat jævel, pell deg tel england.
konan - dum jævel, motbydelig type. pell deg til neger-land.
tettey - forferdelig elendig med unntak av når han har vært anker; da har han vært vår soleklart beste (sammen med stadsgaard). |
|
Back to top |
|
 |
|