View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ivers Junior
|
Posted: 09.11.2008 16:27 Post subject: |
|
|
Er det bare jeg som ikke ønsker usympatiske spillere til Rosenborg? Ramovic framstår jo som Tippeligaens mest usympatiske keeper... Dette bør spille en rolle. Forøvrig synes jeg Jarstein fortjener mer tid. _________________ "Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett." - Henning Berg |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 09.11.2008 16:32 Post subject: |
|
|
Gi Jarstein en sesong til. Denne sesongen ble for mye preget av skade, samt at det skal litt tid til for å lære seg å takle det ekstra mediepresset som hører med når man er RBK- og landslagskeeper.
Mannen har skyhøyt potensiale, sannsynlgivis det høeste hos en norsk keeper siden Thorstvedt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 09.11.2008 16:38 Post subject: |
|
|
Blir for dumt å handle en keeper hver sesong, for at han skal bli dårligere av Jørn sine treninger... Ny keepertrener, og hold på de vi har. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 09.11.2008 16:40 Post subject: |
|
|
Dette håper jeg er tull. Med lønn og sign on fee MÅ det jo være en bedre investering å putte pengene i en spiller med for eksempel bedre evne til å score mål enn dem vi har fra før. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.11.2008 16:47 Post subject: |
|
|
Ivers wrote: | Er det bare jeg som ikke ønsker usympatiske spillere til Rosenborg? Ramovic framstår jo som Tippeligaens mest usympatiske keeper. |
Jaha? Hva har han gjort?
Som jeg har sagt tidligere, Jarstein har vært på grensen til elendig denne sesongen. Det er mulig at han har et voldsomt potensiale og at han egentlig er god, og at vi derfor bør gi han en sesong til. Dessverre er det Jamtfall som skal vurdere dette, og han har jeg begrensa tiltro til. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 09.11.2008 16:49 Post subject: |
|
|
Ramovic er en ufyselig jævel, men en god keeper!
Jarstein er vell også litt ufyselig  |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.11.2008 16:57 Post subject: |
|
|
Henviser til min signatur. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 09.11.2008 17:52 Post subject: |
|
|
Hva med heller å få inn en kompetent keeper-trener fra utlandet?
Jamtfall har nå i tur og orden klar å ødelegge Espen Johnsen og Rune Jarstein. På landslaget har han klart å ødelegge flere, hvorav Thomas Myhre er det grelleste eksempelet. Hirschfeldt er derimot unntaket som bekrefter regelen.
Av en eller annen grunn har jeg liten tillit til at buttergloves Jamtfall er den rette til å få Jarstein stabil. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 09.11.2008 18:36 Post subject: |
|
|
har foreslått det selv. Vi burde kanskje se til land som har tradisjon med å udanne gode keepere i jakten på noe bedre enn Jamtfall. Dor eksempel Tyskland eller Argentina.. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.11.2008 18:40 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Jamtfall har nå i tur og orden klar å ødelegge Espen Johnsen og Rune Jarstein. På landslaget har han klart å ødelegge flere, hvorav Thomas Myhre er det grelleste eksempelet. |
Meget interessant å høre hvor stor påvirkningskraft enkelte trenere på landslaget har gjennom å ha ansvar for spillerne i et par uker av året.
Vi må for all del håpe at alle RBK-spillere holder seg langt unna både det norske og utenlandske landslag i årene framover. Det finnes sannsynligvis enkeltpersoner i det svenske, slovakiske, ivorianske, danske og amerikanske støtteapparatet som kan ødelegge spillerne våre hvis de skulle bli uttatt til et par samlinger.
Hvis Jamtfall har så stor påvirkningskraft som det antydes fra flere her på forumet, så ville jeg bortimot gudbenådet ham. Tenk deg å ha egenskapen å lære fotballspillere som ofte har vanskelig for å forandre på ting så enormt fort nye ting etter bare noen dager sammen med dem.
Med tanke på at Jamtfall har svært mange gode sider ved seg som trener og person er jo dette et unikt utgangspunkt for å ha en kapasitet av dimensjoner. Dette har jeg fra meget kompetente trenere som likevel er uavhengig i forhold til klubben RBK.
Når man ser på hvor liten påvirkningskraft svært mange trenere både i RBK og rundt omkring i landet besitter, må jeg bare konkludere med at Jamtfall er noe helt spesielt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.11.2008 18:54 Post subject: |
|
|
Ellers må jeg gi min fulle støtte til Keenoir over her. I fjor var det Opdal og Jarstein som fremhevet seg utenom det vanlige. I år er det Gustavsson og Ramovic.
Felles for tre av fire er at de har stått for lite betrodde lag.
Ramovic møter en helt annen verden her enn i Tromsø. Selv om han har vært strålende i år er det ikke det minste sikkert han klarer å prege RBK.
Man må spørre seg: Hvor god er Ramovic når det skjer lite rundt ham? På meg virker han aller best når det virkelig er travelt, når han kan brøle ut til medspillerne hvor udugelige de er i ballpresset og så videre.
Er det like enkelt å hudflette RBK-spillerne? Jarstein har eksempelvis på ingen måte vært like ilter og sint i RBK-drakta som jeg husker ham enkelte ganger i Odd.
Hvordan takler Ramovic et sterkt søkelys på prestasjonene sine? Alle keepere gjør tabber og småfeil innimellom. Er du keeper på Tromsø eller Lyn bryr ikke de store mediene seg stort om du gjør noen tabber. I RBK har du både rikspresse og en kritisk lokalavis over deg umiddelbart. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.11.2008 18:55 Post subject: |
|
|
Ferdighetsmessig greier han ikke å gjøre så mye ,men en trenger ikke mye tid for å gjøre store skader psykisk og psyken for en keeper er meget viktig. Det gjelder også utespillere og en av grunnene til at enkelte trenere kan snu voldsomt negative trender jf. Tom Nordlie. Er Jamtfall en mann som kan snu den negative spiralen Jarstein er inne i, tidligere erfaring tyder ikke på det. |
|
Back to top |
|
 |
amund Junior
|
Posted: 09.11.2008 19:07 Post subject: |
|
|
Det er alltid en bra hersketeknikk å hevde at anonyme og respekterte kilder støtter ditt eget synspunkt uten å nevne kontekst eller hvilke "gode sider" det er snakk om. Men faktum er at Jamtfall fremdeles ikke har klart å utvikle en eneste keeper i positiv retning, mens flere av de han har trent har blitt mer usikre og dårligere keepere etter at de fikk han som keepertrener i klubben. Så da hjelper det fryktelig lite hvilken kjernekar han er og alle de "gode sidene" han måtte ha. Om man ikke leverer varene så burde man heller ikke få holde på, det samme kravet vi gjerne vil stille spillerne. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 09.11.2008 19:15 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er vel om man sparker en av sine nærmeste venner. Er det ikke en forbindelse forlover/brudgom mellom sportsdirektør og keepertrener? Hvor mye påvirker slike faktorer, dersom det er slik at Jamtfall ikke gjør en god nok jobb? |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.11.2008 19:27 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Hva med heller å få inn en kompetent keeper-trener fra utlandet? |
Eller å ta Ola By Rise inn i varmen igjen og la han bli keepertrener? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.11.2008 19:33 Post subject: |
|
|
Vi hadde vel ikke keeperproblemer når By Riise var assistent og Johnsen spillte faktisk veldig godt da og Arason var som en vegg til tider. Når var det Jamtfall ble keepertrener? Jeg tror dog at Ola By Riise har større ambisjoner enn å være keepertrener for Rosenborg, men en kunne vurdert Frode Olsen eller Erik Thorstvedt som kunne kombinert jobben med tv jobben dem har i Tv2 idag. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 09.11.2008 19:48 Post subject: |
|
|
Det som slår meg, er at RBK har satset på litt for unge keepere de siste åra. Johnsen var vel ung da han kom og taklet ikke presset. Det samme vil jeg si om Jarstein. Han takler ikke presset, og det blir ikke letter med den der rare lille muskelen som gjør at han har en spenst på nivå med den hofteopererte oldemora mi. (Begge klarer å løfte henda i været og bikke til sida, men det er ikke nok).
Derfor er det lurt å satse på en mer rutinert keeper. Så får vi heller ha årets keepersalg, der vi vel må kvitte oss med både E. Johnsen og Lunna, så får heller Jarstein være "the apperentice" |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 09.11.2008 21:33 Post subject: |
|
|
Ja til Ramovic! |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 09.11.2008 21:54 Post subject: |
|
|
amund wrote: | Det er alltid en bra hersketeknikk å hevde at anonyme og respekterte kilder støtter ditt eget synspunkt uten å nevne kontekst eller hvilke "gode sider" det er snakk om. Men faktum er at Jamtfall fremdeles ikke har klart å utvikle en eneste keeper i positiv retning, mens flere av de han har trent har blitt mer usikre og dårligere keepere etter at de fikk han som keepertrener i klubben. Så da hjelper det fryktelig lite hvilken kjernekar han er og alle de "gode sidene" han måtte ha. Om man ikke leverer varene så burde man heller ikke få holde på, det samme kravet vi gjerne vil stille spillerne. |
Spot on. Vi driver en prestasjonsidrett. Trenere må evalueres på bakgrunn av resultater. Og nå begynner det å bli litt vel mye å vise til. |
|
Back to top |
|
 |
rojensen Junior
|
Posted: 09.11.2008 22:32 Post subject: |
|
|
Jeg ser helst at vi slipper å se en så usympatisk keeper i Rosenborg. Skal man hente en ny keeper i Norge bør det bli Eddie Gustavson. Synes han har vært meget stabil over lengre tid, men hva er egentlig planen til Hamrén? Har han gitt opp Jarstein?
Vi er vel alle enige om at prestasjonen til Jarstein i år ikke var så bra som vi hadde håpet, men skal vi hente inn en ny 1. keeper vært år så blir det dyrt. Jeg har veldig tro på at Jarstein kommer sterkere tilbake når han får skikk på kroppen og får et år til på baken. Synes vi skal ha litt tålmodighet å ikke bytte ut hver spiller som gjør det dårlig en sesong. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 09.11.2008 22:38 Post subject: |
|
|
Problemet til Rosenborg er at vi i mange år har gått å dvelet på spillere som har potensiale, men som ikke har levert. På tide at vi er litt kyniske og sender ut de som ikke presterer. For spillerene som endelig slår til etter at de har slitt en periode, de skal på liv og død ut i Europa og har plutselig blitt for "store" for Rosenborg etter å ha prestert godt i en måned på rad. Se på Kone, Konan og Stoor. Enkeltspillere er konstant kyniske mot klubben, hvorfor skal ikke vi være det samme tilbake?
Last edited by longns on 09.11.2008 22:43; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.11.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Det er forsåvidt korrekt ,men Jarstein har ikke vært her mange år og fortjener sjansen også neste år. Spillere som Storflor lar en helt riktig gå fordi han har fått mulighetene over mange år uten å noen gang sementere en nøkkel rolle i laget. |
|
Back to top |
|
 |
rojensen Junior
|
Posted: 09.11.2008 22:48 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Problemet til Rosenborg er at vi i mange år har gått å dvelet på spillere som har potensiale, men som ikke har levert. På tide at vi er litt kyniske og sender ut de som ikke presterer. For de som spillerene som endelig slår til etter at de har slitt en periode, de skal på liv og død ut i Europa og har plutselig blitt for "store" for Rosenborg. Se på Kone, Konan og Stoor. |
Jeg er enig man skal ikke dvele på spillere som ikke får ut potensiale men jeg synes kanskje 1 sesong er litt lite for å kaste ut Jarstein. Man skal heller ikke glemme at RAJ har spilt selv om han har vært halvskadet. Synes vi heller skal bruke energi på å få noen til klubben som kan få ballen i mål! |
|
Back to top |
|
 |
Ivers Junior
|
Posted: 09.11.2008 23:19 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Ivers wrote: | Er det bare jeg som ikke ønsker usympatiske spillere til Rosenborg? Ramovic framstår jo som Tippeligaens mest usympatiske keeper. |
Jaha? Hva har han gjort?
Som jeg har sagt tidligere, Jarstein har vært på grensen til elendig denne sesongen. Det er mulig at han har et voldsomt potensiale og at han egentlig er god, og at vi derfor bør gi han en sesong til. Dessverre er det Jamtfall som skal vurdere dette, og han har jeg begrensa tiltro til. |
Han har ivertfall flere episoder med filming bak seg. I tillegg virker han å være svært opptatt av lønningsposen, uten at jeg skal fordømme det. _________________ "Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett." - Henning Berg |
|
Back to top |
|
 |
MH Senior
|
Posted: 09.11.2008 23:47 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Ja til Ramovic! |
Nei til Ramovic! |
|