English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besart Berisha
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 39, 40, 41  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
quarterback
Rutinert

PostPosted: 06.11.2008 14:03    Post subject: Reply with quote

Du bør stille deg et helt sentralt spørsmål i denne sammenhengen:

Hvor lenge har Hoftun hatt på å kunne kjøpe en kvalitetsspiss? Det burde vært gjort omfattende grep på å hente inn en spiss i sommer. Det ble altså ikke gjort. Istedenfor henter vi Annan som vi i utgangspunktet ikke hadde behov for. Vi har jo norges mest lovende defensive midtbanespiller i Tettey. Feil prioritering er nøkkelordene.

Alt er tilgjengelig til rett pris. Kjøp av en toppspiss som hadde vært en målgarantist i høst kunne enkelt forsvart en investering på 20 millioner hadde klubben klart å kvalifisere seg til europa.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran

PostPosted: 06.11.2008 14:35    Post subject: Reply with quote

annan ble nok kjøpt fordi strand snart gir seg, og fordi rbk frykter at en av midtbanestjernene snart forsvinner til utlandet. timingen var god.

klubben prøvde å kjøpe cooper i sommer. de har helt sikkert forsøkt også andre steder. synd, sjølsagt er det kjempesynd, at vi ikke fikk en forsterkning. men som sagt, det å forlange en spiss, er ikke det samme som at det faktisk kommer en spiss som vi både har bruk for, som ønsker så spille her, som ikke koster alt for mye, og så videre.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 06.11.2008 16:48    Post subject: Reply with quote

Hvor vanskelig kan det være å skaffe en god spiss med de midlene vi har? Bratseth skulle aldri dratt...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 06.11.2008 16:54    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
Istedenfor henter vi Annan som vi i utgangspunktet ikke hadde behov for. Vi har jo norges mest lovende defensive midtbanespiller i Tettey. Feil prioritering er nøkkelordene.

Nja, det kommer vel an på hvor proaktive vi gir dem kred for å være (og det er vel ikke stort). Jeg tror de fleste inne på brakka regner med at minst en av Tettey og Ciljan forsvinner over nyttår.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Pr0is
Junior

PostPosted: 06.11.2008 17:33    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Pr0is wrote:
Å hente Berisha må vel sies å være det værste lånet i Tippeligaens historie?

Nei

Gjerne nevn i fleng de som er verre Wink
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.11.2008 17:46    Post subject: Reply with quote

Jeg gidder ikke bruke resten av kvelden på å liste opp alle, men siden du mener at Berisha er den verste i TLs historie så holder det med èn. Jeg velger Rune Langes utlån til Tromsø i høst.
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 06.11.2008 17:56    Post subject: Reply with quote

Rune Lange var et bedre lån
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.11.2008 18:03    Post subject: Reply with quote

Nei, det var han ikke, han har knapt spillt en kamp og tror heller ikke han har laget et eneste mål. Berisha har tross alt tre mål for et dårligere lag.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.11.2008 19:47    Post subject: Reply with quote

Rune Lange 2+1 kamper, 155 minutter, 0 mål, total målscore på banen 1-2
Bes Berisha 3+5 kamper, 271 minutter, 3 mål, total målscore på banen 6-2

Kun seriekamper riktignok.

I e-cup har han 3+1 kamper, 182 minutter, 0 mål, total målscore på banen 3-3
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 06.11.2008 20:02    Post subject: Reply with quote

Andre dårlige lån i norsk eliteserie i år:
(Litt morsomt at to andre spillere har nøyaktig 3+5 også)
Rune Lange, Tromsø (se ovenfor)
Leonardo Da Silva, HamKam 3+5 kamper, 289 minutter, 0 mål, en nedskalling
Razak Pimpong, Aafk 3+5 kamper, 405 minutter, 0 mål
Lucas Pratto, Lyn, 4+2 kamper, 366 minutter, 1 mål
Everton, FFK, 5+3 kamper, 468 minutter, 1 mål

De to sistnevnte oppfattes muligens som bedre lån enn Berisha, uten at jeg er helt enig i det heller.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.11.2008 21:35    Post subject: Reply with quote

Skal ikke kimse av Everton. Ellers er jeg tilbøyelig til å være enig med deg.
kristobal
Legende

PostPosted: 07.11.2008 00:33    Post subject: Reply with quote

Spørs om Berisha får noe mer enn de 453 minuttene han står med i serie og e-cup da. Tre scoringer gir 151 minutter mellom hver når absolutt alt regnes med.

Konan Ya har definitivt falt tilbake til gamle synder, slik jeg fryktet og antok. Det hjelper ikke at han er mye raskere og ser ut til å ha bedre teknikk. Han kommer knapt til målsjanser og scorer heller ikke på særlig mange av de han kommer seg til.

En kjapp gjennomgang gir 1080 spilte minutter for Konan siden Berisha kom til klubben, og ivorianeren har fått mye skryt for sin opptreden som spiss. Til sammen har det blitt seks scoringer, og til tross for alt skrytet er han altså vesentlig mindre effektiv enn Berisha.

Pelu har egentlig vist nada i en rekke kamper etter et ytterst kort oppsving da han fikk sjansen.

Berisha skal ikke være her etter nyttår, den er grei og det har jeg forsonet meg med. Men jeg tror faktisk vi hadde scoret flere mål om han hadde fått lov til å spille mer fast enn det han fikk.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 07.11.2008 01:29    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Berisha skal ikke være her etter nyttår, den er grei og det har jeg forsonet meg med. Men jeg tror faktisk vi hadde scoret flere mål om han hadde fått lov til å spille mer fast enn det han fikk.

I hvilke kamper ser du for deg at Berisha hadde gjort forskjell, i mot St.Etienne så hadde han fått parkeringsbot, så sein er han..
kristobal
Legende

PostPosted: 07.11.2008 01:47    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si. Får aldri fasiten naturligvis. Men de ga rett og slett bort så mye rom og var så dårlige på markeringene i første omgang at ballen sikkert kunne ha falt ned hos ham noen ganger også. For Berisha er definitivt mer typen til å være på rett plass enn det Konan Ya er.

Dessuten er løpstempo ikke alt. Mot Lyn kom Berisha til flere avslutninger takket være overstegsfinter blant annet.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 02:03    Post subject: berisha Reply with quote

HAHA gamle nabo(kanskje er vi naboer fotsatt?)
Du gir deg ikke så lett ser jeg.Men artig å argumentere når du har statistikken på din side da Very Happy Synes både du og dine motstandere i debatten har gode poenger,men det beste poenget hittil er som følger: SVARET FÅR VI ALDRI på hvem som hadde scoret mest av ham og Konan, osv. Men jeg mistenker Berisha for å ha gått seiernde ut av den duellen med like mange spilleminutter. Og det til tross for at han er en typisk adecco-spiller. Sier vel litt om vår helt YA også..
kristobal
Legende

PostPosted: 08.11.2008 11:41    Post subject: Re: berisha Reply with quote

Er en del "hjemme" i helgene i hvert fall og er nok malviking god som noen ja!

Svaret får vi aldri nei, selv om det vil bli litt moro å se hva han utretter videre i karrieren. Han er jo stadig ganske ung. Albania har gjort det over forventning til nå i kvaliken, og han får vel prøve seg mot god motstand der uansett om han skulle ha tilhold i Championship i England.

Spådommen min er likevel at han kommer til å spille på øverste nivå i en anstendig liga i løpet av et par år. Når han er fullt opptrent vil han framstå som raskere på lengre distanser. Overstegnfintene han kom seg til fire-fem avslutninger med mot Lyn fungerer nok også andre steder.

Så får vi bare innfinne oss med at Konan Ya fikk tankene sine i Premier League etter tre-fire gode kamper på rad. At Pelu ikke har vist annet enn fart i beina. At Hamren har blitt litt panisk og istedet setter Sapara som spiss i nødsfall.

Etter å ha sett en del av Berisha i høst kan jeg være enig i at han ikke er den superspissen vi trenger i 2009. Men jeg mener likevel det hadde vært riktig å bruke ham mer enn det vi har gjort. For verken Konan Ya eller Pelu er heller noe vi trenger i 2009.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 21:14    Post subject: Reply with quote

Du får møte opp på Værnes å ta avskjed...
kristobal
Legende

PostPosted: 08.11.2008 22:03    Post subject: Reply with quote

Jepp, regner med at Konan Ya reiser med samme fly, så da kan jeg gi et spark bak med det samme Wink
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 08.11.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

Jeg håper at Konan Ya sitter på samme fly, og at Hoftun tar seg tid til å vente på Cooper og Ingelsten før han kjører fra Værnes i retning Brakka...
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.11.2008 23:20    Post subject: Reply with quote

Kan ta med seg Iversen også etter min mening.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 09.11.2008 01:15    Post subject: Reply with quote

Iversen er toppskårer i år, at det ble bare 10 mål i serien er så, men så lenge RBK har kontrakt med han så foretrekker jeg at han blir, men jeg ønsker at han skal ha skikkelig konkuranse om plassen sin han også, slik som de fleste andre på laget har.
trondhb
Veteran

PostPosted: 28.11.2008 15:18    Post subject: Reply with quote

Berisha drar hjem

Endelig Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2008 15:51    Post subject: Reply with quote

Originalsaken: Bes Berisha reiser
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 28.11.2008 16:16    Post subject: Reply with quote

Ja det ble ikke det helt store etter debuten da, men det kan man vel også trygt si at det ikke har vært fra de andre som etter hvert tok plassen hans.

Tilfeldig eller ikke er ikke godt å si, men Konan Ya fikk et kortvarig oppsving da Berisha kom. Men det virket som om at da han følte seg sikker på plassen på laget var det slutt på prestasjonene også der i gården.

Pelu har vist atskillig mindre enn Berisha i løpet av sin spilletid og står kun med scoringen mot Lyn etter at han fikk sjansen igjen etter Viking-oppstyret.

Konan Ya er vel forhåpentligvis på vei bort han også, og Pelu bør vel komme seg tilbake til Adecco så fort som mulig.

Iversen har også vært skral i høst må jeg si.

Aas og Sellin er det tidlig å felle noen dom over. Mest trolig har de godt av en sesong eller to i en klubb hvor de kan få spille noenlunde fast. Hvis ikke må de gis tillit og man må velge å ha trua på dem over tid.

Så får vi også se om spissjakten i vinter gir resultater.

Om Hamrens disposisjoner er det vel også å si at de har vært vinglete.

Sellin fikk muligheten ganske umiddelbart etter han kom. Fikk et par-tre innhopp uten å vise så alt for mye, og siden ble det ikke stort.

Berisha rett inn på laget, men etter et par-tre kamper uten å vise all verden var det rett ut i kulden.

Pelu inn på laget, og en del innhopp uten å vise så mye, men har fått noen sjanser til tross alt.

Aas har ikke fått stort med sjanser.

Da han satte opp Sapara som spiss istedet for å bytte inn en spiss var vel egentlig bunnen nådd.

Nå er det tydeligvis Michael Jamtfall som blir den store satsingen i et par kamper. Viser ikke han noe er det vel slutt for ham også.

Hvorfor Iversen har hatt tillit hele veien uten å gjøre stort vet jeg ikke.

Berisha forble vel da vår mest effektive spiller ut fra antall spilleminutter, uten at han egentlig viste all verden etter debuten. Førsteomgangen mot Lyn var vel det beste spillemessige han viste, men etter det fikk vi ikke se stort mer til ham.

Berisha ønskes med dette lykke til videre i karrieren, og spådommen min om at han frister tilværelsen i noe bedre enn engelsk nivå to i løpet av et par år står ved lag. Smile
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 28.11.2008 16:25    Post subject: Reply with quote

Synes du er litt vel krass mot Konan. Han var stor i August/September og har siden da hold et hoeyere nivaa en han gjorde paa vaarsesongen.

Synes fortsatt han viser tendenser og tror han lider mye av daarlige medspillere for tiden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 39, 40, 41  Next
Page 40 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb