| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pingvin Veteran

|
Posted: 04.11.2008 00:52 Post subject: |
|
|
| Ahh, hvor blir det av alle innleggene om hvor håpløst det er at f.eks Konan har drømmer som overgår RBK? Nei, det er vel noe annet når det kommer fra yndlingen Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.11.2008 00:54 Post subject: |
|
|
Det hadde også jeg gjort hvis jeg var i Tettey's sted. Hvis jeg hadde mistet favorittplassen på fotballbanen, og blir tildelt en plass jeg ikke liker. Men jeg hadde også ytet max i uansett posisjon på banen, noe jeg forventer at Tettey har gjort i seriekampene der han har spillt indreløper...
Men jeg også tror at Tettey må ut av landet for å få enda større fart på utviklingen. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.11.2008 01:03 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Men jeg også tror at Tettey må ut av landet for å få enda større fart på utviklingen. |
Han kanske skall sitta på bänken i Fulham tillsammans med Stoor och Nevland, då kan han vänta god utveckling på .....lönekontot. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 04.11.2008 01:09 Post subject: |
|
|
| pingvindrops wrote: | | Ahh, hvor blir det av alle innleggene om hvor håpløst det er at f.eks Konan har drømmer som overgår RBK? Nei, det er vel noe annet når det kommer fra yndlingen Tettey. |
Hva er det du prøver å si? Ønsker du mer kritikk mot Konan? |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 04.11.2008 01:10 Post subject: |
|
|
| Så absolutt ikke. Ønsker derimot samme kritikk rettet mot Tettey, når han kommer med lignende drømmer som Konan har uttalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.11.2008 01:14 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Maradona wrote: | | Men jeg også tror at Tettey må ut av landet for å få enda større fart på utviklingen. |
Han kanske skall sitta på bänken i Fulham tillsammans med Stoor och Nevland, då kan han vänta god utveckling på .....lönekontot. |
Tettey passer i spansk,italiensk, fransk og nederlansk fotball... Tviler på om Skjelbed passer i england også, tror han passer i de sammen ligaer som Tettey..
Hvis en spiller som Tettey og Skjeldbred står på stedet hvil i utvikling, slik jeg mener at de har gjort, siden i fjor, så er det riktig å komme seg videre, selv om at det ikke gagner Rosenborg Ballklubb.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.11.2008 08:43 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i innlegget over om hvor Tettey passer inn. Jeg tror ikke han ville gjort seg så godt i den engelske svært fysiske ligaen. Jeg er forøvrig ikke enig i at utviklingen deres har stagnert. Tettey har tatt kjempesteg det siste året, og PCS ble hengt tilbake, utviklingsmessig, av skaden han pådro seg. Jeg føler at vi først neste år kan vi begynne å snakke om stagnering om vi ikke ser utvikling. Jeg tror de vil utvikle seg bedre om de får spilt i en toppklubb, men sjansen er vel større for at de blir benkevarmere i en halvgod klubb i en halvgod europeisk liga, og der tror jeg ikke de vil utvikle seg bedre. Jeg tror det var lurt av de å velge å bli en stund til. Det tristeste som kan skje er at vi ser to av trønderlags største fotballstjerner sitte og råtne på benken til Newcastle eller Racing Santander.
Det er betryggende at Annan ikke får spille UEFA. Å ha Tettey i ankerrollen igjen passer meg utmerket. Jeg tror hans rolle som anker mot et spillende fransk lag vil passe utmerket også. Det er utrolig hvor store områder Tettey dekker, og hvor mange baller han egentlig løper opp i løpet av en kamp. Har stor tro på at Tettey vil være god i denne kampen, og at vi haler inn tre poeng.
Det er forresten flere områder enn på banen at Tettey gjør fremgang. Tettey opptrer mer og mer profesjonelt i intervjuer.. må si jeg savner de gamle intervjuene hvor han stutret og slengte ut den ene etter den andre meningsløse setningen  |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 05.11.2008 12:47 Post subject: |
|
|
Det gjelder å velge klubb med omhu, bedre med en klubb litt lengre ned på tabellen, enn en topp klubb med syk lønn, dit kommer enn uansett, hvis enn er god nok for laget, ikke slik som Solkjær, som var fornøyd med benken.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.11.2008 14:29 Post subject: |
|
|
Først:
03.07.2008
| quarterback wrote: | | Tettey er fremtidens Macbeth Sibaya - intet annet enn en flopp |
09.07.2008
| quarterback wrote: | | oi, har folk begynt å mislike Tettey nå? Måtte det virkelig en kamp mot Kamma til for å se det? Fyren har jo vært udugelig i hele år.. |
04.08.2008
| quarterback wrote: | | Tettey er ikke engang i nærheten av Tommy Knarvik og Helge Haugen. Hvordan kan du sammenlikne han med Senna? |
SÃ¥:
06.11.2008
| quarterback wrote: | | Hvor lenge har Hoftun hatt på å kunne kjøpe en kvalitetsspiss? Det burde vært gjort omfattende grep på å hente inn en spiss i sommer. Det ble altså ikke gjort. Istedenfor henter vi Annan som vi i utgangspunktet ikke hadde behov for. Vi har jo norges mest lovende defensive midtbanespiller i Tettey. Feil prioritering er nøkkelordene. |
Ting snur fort kan jeg se, næsten like fort som hos Peter Storey. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 06.11.2008 14:38 Post subject: |
|
|
hehehe, den var knakende god gitt  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.11.2008 15:27 Post subject: |
|
|
Aiaiai, her lukter det fossroing  |
|
| Back to top |
|
 |
Pr0is Junior
|
Posted: 06.11.2008 17:32 Post subject: |
|
|
hahahaho  |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 06.11.2008 21:41 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Aiaiai, her lukter det fossroing  |
"Det er ikke meg. Det er noen andre som har misbrukt nicket mitt".
Noe i den duren, kanskje? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 06.11.2008 21:43 Post subject: |
|
|
Ã… ta en michael collins heter det
Edit: sorry, den rødvinen har tydeligvis slått ut... skiftet navn |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.11.2008 01:32 Post subject: |
|
|
Jeg spør bare, hva skal RBK med Annan ? Tettey dekker rom som Annan aldri har sett.. Er sikker på at Tettey er blandt topp 5 % DM i verden som løper lengst... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.11.2008 01:57 Post subject: |
|
|
| Fordi hvis Tettey fortsetter sånn så blir han ikke gammel i Rosenborg og da kan det være greit å allerede ha erstatteren klar og han vil også ha fått tid til å bli kjent med klubb og medspillere og Tettey sin avgang kan bli langt mer smertefri enn hva som f.eks var tilfellet med Skammelsrud. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 07.11.2008 09:33 Post subject: |
|
|
Spar meg, Harald. Du evner jo ikke engang se ting fra to perspektiver. Du må klare å skille mellom min personlige oppfatning av Tettey i år og min personlige mening om hvor potensialet hans ligger.
Tettey har vært elendig i hele år. Det er det liten vits å diskutere. Hvorvidt han har vært dårligere enn andre får være en subjektiv vurdering. Han var god i et par kamper i høst, men det skal særdeles mer til for å tilfredsstille mine øyne. Når det er sagt, har dette overhodet ingenting å gjøre med mitt syn på Tettey's potensiale som DM. Problemet er at han aldri får det ut. Jeg er av den typen som ikke gidder å sitte å se på at han spiller den ene kampen verre enn den andre for å få ut potensialet sitt. Mitt standpunkt i posten var vel strengt tatt at jeg ønsket å se en målgjører i RBK trøya, fremfor å kjøpe Annan som en "erstatter" for Tettey. Det lå vel et større behov i lufta for akkurat det. I mellomtiden skulle jeg ha kunnet levd med en DM med mangel på kreativitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4070 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 07.11.2008 09:45 Post subject: |
|
|
Kan ikke si at Tetty har vært min favorittspiller i laget, men må innrømme at han har vist gode tendenser på høstparten. Delvis fordi han nå ligger lengre tilbake på banen og veldig mye fordi han avstår fra å skyte. Ikke tvil om at han kan bli et meget godt midtbaneanker og at han vokser i posisjonen (føler ikke Annan har samme styrke og kapabilitet så langt) men hvor lenge han blir er vel spørsmålet... tror forøvrig ikke han bør dra ut ennå da det vil føre til en benketilværelse og kan like gjerne ødelegge ham som gjøre han bedre.
Et par sesonger til i RBK så er "plikttjensten" unnagjort og han har funnet sin styrke og stabilitet. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 07.11.2008 10:11 Post subject: |
|
|
| quarterback wrote: |
Tettey har vært elendig i hele år. Det er det liten vits å diskutere. |
Hva legger du i elendig? Kun avslutningene? Tettey har vært en av tre som har gitt jernet i hver kamp han har spilt i år. At han ikke er noen avslutter på nivå med Del Piero, gjør han ikke til noen dårlig spiller i sin rolle som ryddegutt. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.11.2008 10:55 Post subject: |
|
|
| Tettey er rask og utholdende men mangler små, kjappe bevegelser, det blir for mye elglignende rytmebevegelser. Sleivete skudd og pasninger blir konsekvensen av det og han blir kun en ressurs i det defensive arbeidet. Han har en del å jobbe med og det er det han bør ha fokus på, isteden for dette snakket om klubbskifte..... |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.11.2008 12:16 Post subject: |
|
|
Nej, spar mig, quarterback.
Først er han fremtidens Macbeth Sibaya og et flop og derefter er han den mest lovende defensive midtbanespiller i Norge.
Og at Tettey har været elendig i hele år, er det liten vits i at diskutere med dig, ja. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 07.11.2008 12:49 Post subject: |
|
|
Vel, jeg ser poenget ditt med MacBeth Sibaya sammenlikningen. Frustrasjonen kom vel som et direkte utslag av at han hadde spilt nok en elendig kamp.
Han har potensiale. Spørsmål som bør stilles er vel om han faktisk klarer å få det ut. Jeg mener han ikke har blitt nevneverdig bedre i år enn i fjor. Faktisk heller det motsatte. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.11.2008 12:54 Post subject: |
|
|
| Sibaya var ikke en flopp, han kunne vi hatt god nytte av i mange år om Hareide hadde valgt å satse på ham. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 07.11.2008 12:56 Post subject: |
|
|
Sibaya var like mye flopp som Eguren. Helt ufattelig at det gikk som det gikk. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
|