| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.10.2008 19:54 Post subject: |
|
|
| Helt feil priotering av Iversen å spille på landslaget skulle holdt se hjemme og blitt frisk slik som Skjelbred og Demidov gjorde istedenfor for å være med på det håpløse prosjektet som er Åge Hareide sitt landslag. Vi er uansett ikke svekket da Iversen har vært dårlig i høst og Pelu har vist positive takter når han har fått sjansen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 17.10.2008 20:21 Post subject: |
|
|
Det var vel en ny skade, som var umulig å forutse før han landet feil ute på Ullevål-matta. Har ikke hørt at leggen fortsatt er noe problem.
På den andre sida var det en stor feilvurdering å ikke å gå av banen med en gang skaden kom, men slike vurderinger er ikke Steffens styrke. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 19.10.2008 21:37 Post subject: |
|
|
| Og igjen viser Iversen hvor enormt viktig han er for dagens RBK. Vi ble tre ganger giftigere med engang Iversen kom inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.10.2008 22:21 Post subject: |
|
|
| Første omgang var bedre enn tiden Iversen var på banen, bra kriging for å få målet fra Iversen. Et bra innhopp og forhåpentligvis er måltørken over ,men jeg synes første omgang viste at vi ikke er avhengig av Iversen for å fungere som et lag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.10.2008 23:55 Post subject: |
|
|
Jeg satt med samme følelse før pause, nemlig at Pelu kanskje kunne gi Iversen konkurranse om plassen på laget i kampene framover.
Sånn sett var målet viktig også for Iversen personlig, som befestet sin posisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 20.10.2008 00:16 Post subject: |
|
|
Enig. Synes Pelu har vært frisk og god de to kampene han har fått fra start nå. Han tør å utfordre, og er faktisk også et ganske bra oppspillspunkt (beina).
Hvis vi hadde hatt midtbanespillere som faktisk kommer inn i feltet i stedetfor å slappe av utenfor, unntaket er tidvis Tettey, hadde mulighetene for å ekspedere i mål noen av de innleggene Pelu hadde når han kom seg rundt på kant vært mye større.
Man må huske på at vi spilte meget, meget bra fotball i første, og at det bare var marginer som skilte oss fra å lede. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.10.2008 00:21 Post subject: |
|
|
| Jeg så ikke første 20 minuttene, men fra da og ut omgangen var det hele et stort gjesp sett fra adressatribunen. Mye bedre når Steffen kommer inn i andre omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 25.10.2008 23:12 Post subject: |
|
|
- Steffen er ikke der han var sier Hamrèn..
http://fotball.adressa.no...121064.ece _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.10.2008 23:19 Post subject: |
|
|
| Steffen Iversen har ikke vært i form siden høsten 2006 og jeg tviler på at han kommer til å finne formen igjen. Det på grunn av forsømt trenigsarbeid og dårlig kosthold over lang tid og når han da blir eldre vil det før til at han blir oftere skadd og bruke lengre tid på restitusjon. Han kommer etter all sansynlighet ikke til å komme i skikkelig god form igjen. Nei hvis vi får et anstendig bud i vinter bør vi ta pengene mens Iversen fremdeles har et bra navn og før det intresserte klubbene forstår at Iversen kun er en skygge av den spilleren han engang var. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.10.2008 23:44 Post subject: |
|
|
| Med andra ord så förstår Hamrén ingenting. Dags för tränarbyte? Du kanske kan tänka dig att flytta upp från Rennesöy? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.10.2008 23:57 Post subject: |
|
|
Det går ann å være uenig med trenerens vurdering av en enkeltsak uten at det betyr at jeg synes at ikke han er skikket for jobben. I denne saken mener jeg at han overvurderer Iversen, men ingeting hadde vært bedre enn om jeg tok feil og Iversen presterte opp mot 2006 nivå neste sesong for klarer Hamrèn å få til det vil det være en stor bragd i min bok. Uansett skal det selvsagt ikke være slik at Hamrèn skal være fritatt fra kritikk fordi alt han gjør er ikke nødvendigvis det beste, men sålangt synes jeg helheten har vært bra.
Jeg personlig begynner å bli meget lei av å høre om en Iversen som likssom nærmer seg formen ,men det skjer jo aldri og siden høsten 2006 har han vært en byrde for Rosenborg og en person som står i veien for utvikling. Vi ble kvitt en del spillere som stod i veien for utvikling ifjor i form av Koppinen og Riseth. I årets sesong ble endelig Basma og Kvarme benket for godt selv om det var en 2 år for sent. Iversen er etter min mening blitt en slik bremsekloss nå og bør selges for å gjøre plass til nye krefter. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 26.10.2008 00:04 Post subject: |
|
|
Vi ble kvitt Dorsin også, men han kom dessverre lutende tilbake  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.10.2008 00:06 Post subject: |
|
|
Jag håller med Hamrén om att Iversen var i bra form innan de senaste skadorna. Fast han kanske inte är i lika bra form som 2006 så är han den
bästa spissen vi har. Vi har ingen i truppen som kan ersätta honom. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 26.10.2008 00:08 Post subject: |
|
|
Og hvis vi skal ha en erstatter ender vi garantert opp med en utlending  _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 26.10.2008 01:09 Post subject: |
|
|
Ivers har fortsatt ferdigheter som få, om noen, i Tippeligaen besitter. Sammen med et fåtall andre "tilårskomne" spisser som Rushfeldt, Sundgot er han det jeg vil kalle VIRKELIG god på hodet. Han er såkalt "fotballsmart", god til å avslutte og også bra defensivt når han bestemmer seg for det og gidder. Men han har blitt tregere til å komme opp i situasjonene og være der det skjer. Vi har gode sidebacker nå, men fortsatt er det ikke så mange gode innlegg som kommer i løpet av kampen. Ivers trives når han får baller å jobbe med i boksen, han kommer ikke til sin rett når vi spiller possession-fotball gjennom midten mot etablert forsvar som på torsdag.
Så vi bør ikke kvitte oss med han, men enn så lenge finnes det ingen fullgode alternativer. Neste år får han enten en konkurrent med lignende egenskaper (vanskelig å finne, spesielt i det hjemlige markedet), eller så får han seg en makker. Jeg tror det siste. Hamrèn finner en spiss som går i tospann med Iversen, i tillegg kan kanskje Aas eller Sellin begynne å levere på dette nivået?
Men enig med det som ligger mellom linjene hos siste taler, at vi ikke bør skifte ut enda en nøkkelspiller med en utlending. Jeg regner med vi alle har en drøm om at Aas blir en notorisk storscorer, mens vi venter på dette vil Ivers være viktig, enten vi liker han og hans vesen eller ikke. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.10.2008 01:26 Post subject: |
|
|
Hvis Iversen ikke passer dagens spillestil hvorfor skal vi beholde ham å bygge spillet rundt en spiller som er over 30 år mye skadd istedenfor å finne en spiss som passer vår spillestil? Jeg forventer også at enhver Rosenborg spiller legger inn et minimum av innsats og løping fordi vi har ikke råd til å ha passasjerer og for øyeblikket er Iversen en passasjer. Sapara var en passasjer ,men han har skjerpet seg voldsomt og springer mye mer nå og legger ned sin andel av arbeidet.
Utlendinger kontra Nordmenn så gir jeg totalt blanke i hvor dem kommer fra bare dem er god nok jeg heier på drakten og ønsker å se et så godt lag som mulig. Hadde jeg ønsket å se lokale spillere hadde jeg ikke fulgt Rosenborg ,men heller Ranheim, Strindheim og lignende lag. Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på lokale spillere på Rosenborg ,men dem må være god nok og skal ikke kvoteres inn på laget på bakgrunn av hvor dem kommer ifra og en skal ikke være redd for å bytte ut trøndere hvis en kan finne spillere som er bedre eller passer bedre inn. Målet er å skape et så godt lag som mulig og hvis det fører til at færre trøndere på a-laget så får det heller være sånn. Jeg synes også klubben skal forsøke å få tak i trøndere som er gode nok til å spille en rolle i Rosenborg ,men spiller i andre klubber. For øyeblikket ser jeg to slike spillere og det er Forren og Gashi. Jeg tror heller ikke en spiller som Per Verner Rønning hadde gjort seg bort som vår fjerde midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.10.2008 17:04 Post subject: |
|
|
Jeg er helt klart for å beholde Iversen. Og tror egentlig ikke helt det er planen at vi hver eneste gang skal spille oss gjennom der det er som trangest. Tror det er meningen å kunne komme til innlegg på kant samtidig som vi kan spille oss gjennom sentralt.
Steffen besitter ferdigheter vi trenger, og jeg mener vi har vært bedre MED Steffen på laget enn uten hele sesongen, hele fjorårssesongen og sesongen før der igjen.
Mens Koné var her hadde vi en ypperlig backup/konkurrent til Steffen. Vi hadde en som kunne trå til hvis Steffen hadde en litt dårlig lag, og som ikke svekket oss. Vi trenger å erstatte Kone, samtidig som vi må finne en ny makker til Iversen. Altså mener jeg vi må kjøpe BÅDE Cooper og en rask spiss som kan utfylle BÅDE Cooper og Iversen.
Steffen er såpass gammel at han ikke har for mange år igjen på toppnivå uansett, og de virkelig store prestasjonene blir sjeldnere og sjeldnere. Får vi inn Cooper tror jeg Steffen får ræva i gir også. Han vet da utmerket godt at Berisha holder et langt dårligere nivå enn ham selv, og han vet at Aas ikke er god nok til å være en tilstrekkelig konkurrent ennå. Dermed kan han faktisk tillate seg å yte 90% og likevel få tillitt av treneren. Steffen er såpass mye bedre enn Berisha, at han kan yte 90% og likevel være betraktelig bedre enn konkurrenten. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.10.2008 17:07 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | Vi ble kvitt Dorsin også, men han kom dessverre lutende tilbake  |
Ja, synd det der. Ville heller sett Millerdinho herje på venstrebacken denne høsten. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 28.10.2008 18:03 Post subject: |
|
|
Tydelig at Steffen har blitt opptatt av Helsekost etter at Hamrén tok over.. Overvar en interessant seanse på Gardermoen på søndagskvelden
Både Ålesund og RBK var på vei hjemover, og:
Reka sto i kø på Franks (pølsekiosken på innlandterminalen), Steffen og Roar ser ham og stiller seg sammen med Reka og innleder en samtale..
Jeg tenkte først: "typisk at Steffen og Roar skal spise pølse nå.. Idioten har ikke lært..
Deretter observerte jeg seansen videre og bevitner ettterhvert at: Steffen og Roar går videre uten pølse!
Jeg tenkte etterpå: "Enten har Steffen blitt seriøs, eller så har Roar blitt pølsevakt " |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.10.2008 18:09 Post subject: |
|
|
| Roar Strand tror jeg må ha et meget bra kosthold og seriøs holdning til trening for hvis ikke tror jeg ikke han kunne holdt det nivået han gjør i sin alder. En fantastisk idrettsmann, Iversen fremstår som rake motsetningen og en som ikke har tatt kosthold og trening/restitusjon så nøye før ,men forhåpentligvis har fått øynene åpnet av Hamrèn eller kanskje bare Strand har fått beskjed om å kurse Iversen litt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2008 11:36 Post subject: |
|
|
12 år siden:
Rosenborg-trener Nils Arne Eggen innrømmer at hans unge stjerne Steffen Iversen ikke burde vært i militæret før i januar.
(...)
- Det var noe slitent over Steffen. Men vi får aldri svar på om militærtjenesten var en årsak. Likevel lurer jeg på om ikke januar hadde vært et mer passende tidspunkt å starte på, innrømmer Eggen.
Steffen Iversens troppssjef på Værnes, løytnant Eriksen, er imponert over hva unge Iversen tåler.
- Det er veldig bra gjort å klare kombinasjonen rekruttskole, trening og kamper så godt som Steffen Iversen har gjort hittil, sier Eriksen.
Les mer: RBK refser seg selv
- Steffen kommer ikke til å forlenge avtalen med Rosenborg nå. Han har kontrakt, og forholder seg til den inntil oktober neste år, sier Bente Iversen, vel vitende at alle millionene kan havne i sønnens egen lomme - bare han i det kommende året holder signaturen sin unna ethvert kontraktsforslag. Da er han kontraktsløs, og kan selv håve inn de millionene europeiske klubber er villige til å gi for ham.
- Jeg tvinger ikke Steffen. Men han vet at det er smart å høre på mora si, sier Bente Iversen.
Les mer: Mamma-Ivers sier nei til RBK
BIEL (VG) (Sveits U-Norge U 3-7) 90 minutter sto det på tavla. Da dempet Steffen Iversen (20 år i dag) ballen på brystet og klinket den i krysset fra 20 meter, på volley.
På tribunen satt kjøpelystne managere fra toppklubber Europa rundt og så Steffen med sin tredje scoring for kvelden skyte prisen på seg selv rett til værs.
(...)
VG så Tottenham-manager Gerry Francis, Manchester Uniteds assistenttrener Brian Kidd, Borussia Dortmunds trener Ottmar Hitzfeld og en representant fra italienske Fiorentina på stadion i Biel. I tillegg var følgende toppklubber meldt: Glasgow Rangers, Leeds, Chelsea, Arsenal, Everton, spanske Real Sociedad og PSV Eindhoven. Og det var garantert mange flere klubber til stede.
Les mer: Steffen skjøt prisen til himmels
På et telefonmøte i natt ble Tottenham og Rosenborg enige: Steffen Iversen (20) selges til London-klubben.
(...)
Overgangssummen ligger en god del over det tilbudet på 23 millioner som Tottenham kom med til Rosenborg for noen uker siden. Sannsynligvis landet partene på nærmere 30 millioner kroner.
Til sammenligning kostet den hittil dyreste norske fotballspilleren 15 millioner kroner da Ole Gunnar Solskjær i høst gikk fra Molde til Manchester United.
(...)
- Vi har prøvd å råde Steffen til å bli i Rosenborg, men vi når ikke fram. Og selv om han har kontrakt ett år til, er det lenge siden slaveriet ble avskaffet . . .
Les mer: Steffen klar for Tottenham
Fra 1985 til 1992 hadde Odd og Steffen Iversen minimal kontakt. En tøff tid. Når mini-Ivers om kort tid forlater Lerkendal til fordel for profflivet, blir han sterkt savnet av sin far.
Faren var den som preget norsk toppfotball gjennom nesten 20 år, fra debuten på RBK i 1964 til han spilte sin avskjedsmatch samme sted 15. oktober 1982 - 37 år gammel.
- Steffen var ballgutt den dagen, han hadde ikke fylt seks år ennå, minnes far.
- Fotballen var allerede en stor del av hans liv. At han kom til å bli en habil spiller, så jeg allerede da han var to år. Jeg har en billedserie som dokumenterer det. Han var noe spesielt, noe helt unikt.
- Da vi startet Odd Iversens fotballskole her oppe, holdt Steffen på fra tidlig morgen til sen ettermiddag. Han sleit ut fem keepere hver bidige dag!
(...)
Kontakten mellom Odd og Steffen var ekstremt nær i de første årene. Som fireåring var han med pappa på treningsleir i USA, som den eneste ungen. Og han fulgte med på alle Vålerenga-kampene fordi det var trøblete med barnevakt.
Familien Iversen reiste tilbake til Trondheim, fembarnsfaren parkerte fotballen for godt, ble skilt og reiste etter en stund til Gjøvik.
Han har ikke lagt skjul på at det ble noen tøffe år. Han mistet jobben, ble gående arbeidsledig og fikk problemer med alkoholen.
- I den perioden kuttet jeg mer eller mindre ut alt. Steffen og jeg hadde dårlig kontakt, de eneste gangene vi så hverandre var under Norway Cup.
- Da jeg etter syv år vendte tilbake til RBK, hadde jeg stortrøbbel. Jeg hadde problemer med hvordan jeg skulle takle jobben, møte spillere jeg ikke kjente, og ikke minst når det gjaldt å gjenopprette forholdet til barna mine. Da jeg ringte Steffen, kom han tvert, alle broer ble straks brent. [misforstått ordtak...!]
Odd Iversen ble overveldet, nesten sjokkert over den varme han møtte i sitt gamle miljø. Men det ble vanskelig for ham å takle overgangen. Etter to måneder kollapset han av stress - og havnet på sykehuset.
- Det gikk litt tid før alt ble som det skulle, sier Steffen i dag.
- Men til gjengjeld er det nå blitt et spesielt forhold. Det er viktig og godt å ham rundt meg nå.
Les mer: - Det er godt å ha pappa rundt meg
Rosenborg og Tottenham var enige om overgangssummen på ca. 28 millioner kroner, og Steffen Iversen var klar for Tottenham etter Champions League-møtet med Milan 4. desember.
Som lyn fra klar himmel erklærte RBK-direktøren at «det ser ikke ut til at det blir noen handel». Han kom fra et kvarter langt møte med Steffens mamma Bente, og hadde forstått det slik at de ikke ville bli enige.
Etter det VG kjenner til mener Steffen og hans medspillere at han bør få rundt 20-25 prosent av pengene, i størrelsesorden fem-seks millioner kroner.
- Steffen vil ha mer av overgangssummen enn det er lov å gi ham. Fotballforbundets regler tilsier at han bare kan få 10 prosent. Vi ønsker ikke å omgå reglementet med viten og vilje, sa Bratseth.
Les mer: Overgangen i fare
Etter det VG forstår mener Steffen og hans medhjelpere - Jan Halvor Halvorsen og FIFA-agent Erik Solér - at spilleren har rett på omtrent 35 prosent av overgangssummen på rundt 28 millioner kroner. Rosenborg skal ennå ikke ha strukket seg lenger enn til 10 prosent.
35 prosent av 28 millioner kroner er 9,8 millioner. Og bare for å understreke det: Ikke alle disse pengene tilfaller Steffen selv. Også Solér/Halvorsen får sin bit av kaka.
(...)
- Rosenborg tøyde strikken så langt i forhandlingene med Tottenham at det gikk ut over Steffens personlige kontrakt. Klubben følte at de hadde brukt mye mer penger enn de hadde tenkt, og Steffen ville fått en bedre personlig kontrakt hvis RBK ikke hadde forlangt så mye, hevder Solér.
- Derfor føler vi at alle bør og skal ha sin del av den vanvittig høye overgangssummen, sier Solér.
Les mer: Steffen krever 10 millioner |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.11.2008 22:18 Post subject: |
|
|
| La søppelet gå i vinter. |
|
| Back to top |
|
 |
Pr0is Junior
|
Posted: 02.11.2008 22:21 Post subject: HAHAH |
|
|
HAHAH! Skal være den første som sørger for at Iversen faktisk TAR flyet til England om en overgang går i boks. Innsatsen hannes i dag var rett å slett så elendig at han fikk Markus Ringberg til å fremstå som en spiss i verdensklasse, og det sier sitt!
Iversen kan EN ting, og det er å plassere seg, og det skal han ha, men han bruker så SYKT lang tid på å komme seg dit han skal!
Innsatsen til Ivers mot Bodø/Glimt gjenspeiler vel han som fotballspiller... |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Pr0is Junior
|
Posted: 05.11.2008 11:55 Post subject: |
|
|
| Om Ivers skal spille for oss neste år må vi få inn to nye spisser så han kam FORTJENE plassen, og ikke bare få den siden vi ikke har noen andre! |
|
| Back to top |
|
 |
|