| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 03.11.2008 00:33 Post subject: |
|
|
| I 2009 bør vi ha en bedre andrekeeper til Lund Hansen enn Jarstein, vi vil komme til å slite for mye i de kampene hvor Lund Hansen er skada. Vi bør kanskje til og med få inn noen som kan utfordre Lund Hansen i kampen om å bli førstekeeper. Støtter forslaget om Ramovic. Han slapp inn minst mål i hele eliteserien. Stats teller. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.11.2008 00:36 Post subject: |
|
|
TomH, du skrev ju för någon dag sedan att det var bra att förlora bollen,
vad skall vi då ha knokkelspelare till. Sett in Storflor som DM så forlorar vi alla dueller och kommer i fina lägen för kontringar. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 03.11.2008 00:43 Post subject: |
|
|
Veldig skeptisk til å kjøpe spillere som stort sett bare har innsats og muskler å by på. Jeg forventer at RBK skal styre kampene sine. Da trenger vi en spiller som kan vinne ballen og gjøre noe med den i etterkant. Det er Tettey i stand til. Jeg tror også Annan er i stand til det, hvis han bare får litt tid på seg. Jeg gjør ikke regning med at noen av de to blir solgt med det aller første. Selv om det har vært litt snusing på Alex i sommer og høst.
Hvis en av dem skulle forsvinne, så kan jeg tenke på saken. Men inntil videre budsjetterer jeg med at Tettey og Annan er RBK-spillere også i 2009.
Knokkelspillere er for bunnlag. Tettey er for topplag. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 03.11.2008 00:51 Post subject: |
|
|
Hvis du hadde hatt kjennsap til Augustinussen hadde du visst at han ikke bare er en knokkelspiller, men også veldig teknisk god. En mann som ville tilført midtbanen slagkraft, men ikke hemmet oss teknisk hadde jo ikke gjort noe. Og vi kan nok regne med at en av troikaen Tettey, SKjelbred og Sapara vil forsvinne. Er ikke sikkert Strand kan spille så mange kamper til neste år.
Augustinussen er ikke så dumt det altså. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.11.2008 11:23 Post subject: |
|
|
hva med trond olsen???
puttet hattrick mot oss i går og jeg er overbevist om at han kan bli en god kant/spiss!
enormt rykk og en skuddfot som ronald koeman kunne missunt.
hvorfor ikke? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.11.2008 11:33 Post subject: |
|
|
| Fordi Trond Olsen er en medgangsspiller deluxe. Han er dessuten en typisk 4-3-3-ving. Jeg har sett utrolig mange Glimt-kamper hvor han har vært under en hver kritikk. Neste sesong kan han være tilbake på det nivået. |
|
| Back to top |
|
 |
Rod Proff

|
Posted: 03.11.2008 11:47 Post subject: |
|
|
| Enig med kristobal, Trond Olsen er ikke så god... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.11.2008 12:37 Post subject: |
|
|
Japp, han har kamper hvor han kan virke som landets beste spiller, men det hadde han også i tiden hvor jeg var fast inventar på Aspmyra. Forskjellen er litt at han i år har spilt på et lag i medgangsflyt i en hel sesong.
Olsen er ikke spesielt god til å utfordre når han får ballen i beina. Han er på et vis avhengig av å få løpe i bakrom.
Spådommen min er tre-fire mål og like mange assist neste sesong, og det er der han hører hjemme. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.11.2008 12:58 Post subject: |
|
|
| En skal heller ikke glemme at Olsen har 21 målpoeng i år som er tredjebest i tippeligaen kun slått av Stabæk sin superduo Nannskog og Gunnarsson som begge har 24 målpoeng. Olsen er alltså sist eller nest sist på halvparten av Bodø Glimt sine mål. Alltså han er en spiller som produserer meget mye forann motstanderene sine mål og har vært en fare for ethvert forsvar i årets sesong. Hvis vi kjøper Olsen og Hamrèn klarer å bruke han på en slik måte at han får brukt sine beste kvaliteter vil vi ha en spiller som er god på det så mange på Rosenborg har vært alltfor dårlig på i år, som er å produsere mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 03.11.2008 13:02 Post subject: |
|
|
Dette er spillere jeg tror kan gjøre Rosenborg til et topplag igjen:
- Kenny Cooper (Dallas)
- Patrick Ingelsteen (Kalmar)
- Michael Jacobsen (Aab)
- Thomas Augustsson (Aab) |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 03.11.2008 13:05 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | En skal heller ikke glemme at Olsen har 21 målpoeng i år som er tredjebest i tippeligaen kun slått av Stabæk sin superduo Nannskog og Gunnarsson som begge har 24 målpoeng. Olsen er alltså sist eller nest sist på halvparten av Bodø Glimt sine mål. Alltså han er en spiller som produserer meget mye forann motstanderene sine mål og har vært en fare for ethvert forsvar i årets sesong. Hvis vi kjøper Olsen og Hamrèn klarer å bruke han på en slik måte at han får brukt sine beste kvaliteter vil vi ha en spiller som er god på det så mange på Rosenborg har vært alltfor dårlig på i år, som er å produsere mål. |
Vanskelig aa 'bruke' en spiller som Olsen rett dersom man ikke er et kontringslag som liker aa ligge lavt. Olsen blir litt saann som Oedegaard, han trenger store rom og er ikke spesielt god mot etabler forsvar. |
|
| Back to top |
|
 |
Blogga Junior

|
Posted: 03.11.2008 13:08 Post subject: |
|
|
| Poenget er at Olsen er en bakromspiller, og at RBK sjelden får særlig bakrom å spille på. Blir den forbanna five-a-side stilen for å prøve å bryte gjennom, og som lett fører til feilpasning og brudd i mot. Kanskje Olsen hadde vært fin å ha i europa, men dit kommer vi neppe neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 03.11.2008 13:22 Post subject: |
|
|
RBK trenger erfarne ledertyper med fotballkvaliteter. Iversen kunne vært en ledertype, men ender opp som en klovn i mine øyne pga sin useriøse holdning og mangel på innsats.
Aktuelle kandidater kan bli dyre, men det er absolutt nødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.11.2008 13:31 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | En skal heller ikke glemme at Olsen har 21 målpoeng i år som er tredjebest i tippeligaen kun slått av Stabæk sin superduo Nannskog og Gunnarsson som begge har 24 målpoeng. |
Tommy Stenersen hadde en drøss målgivende i en sesong han også. Pierre Gallo hadde vel også en drøss målgivende i en sesong for Bryne for noen år siden. Bare vent og se, så skal du se at både Olsen og Andersson (Stabæk) kommer til å mer enn halvere poengscoren sin neste sesong.
Dette er egentlig ganske ordinære spillere som får veldig gode stats fordi de spiller på et lag i flytsonen. De er også veldig avhengig av det spillesystemet de er en del av. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 03.11.2008 13:37 Post subject: |
|
|
Harald Martin Brattbakk var vel også en spiller som var avhengig av spillestil og flyt. Likevel rangerer jeg ham relativt høyt.
Problemet er at du ser på andre lags spilleres prestasjoner som mer eller mindre tilfeldigheter som ikke kan gjentas. De kommer ned på jorda igjen, både spillerne og lagene vi konkurrerer med. Derimot virker det som om du har en ukuelig tro på at det er en gudegitt forutbestemthet at Rosenborg skal komme på skinnene igjen, for fotballen i Norge vil snart normaliseres.
Tabellen lyver ikke i år eller i fjor. Det gjør heller ikke statistikken Keenoir viser til. Derimot er jeg tvilende til om Olsen passer hos oss, all den tid vi har et balltrillende lag som ikke etterstreber raske gjennombrudd. Olsen i RBK er jeg redd ville ha blitt en fiasko.
Last edited by Wilhelm S Myhr on 03.11.2008 13:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.11.2008 13:42 Post subject: |
|
|
Enig i det, men han ble ingen videre suksess utenfor RBK. Saken er at RBK må evne å se hvilke spillere som passer inn i det mønsteret de har, og ikke la seg blende av spillere som overbeviser i helt andre spillesystemer. Dette var feilen som ble gjort i sesongene 2001-2005 der mange av investeringene var spillere som alle kunne se var gode i sine lag, men som ikke passet inn hos RBK.
På 90-tallet var RBK flinke til å hente spillere til roller, uten at de nødvendigvis hadde vært så blendende i sine lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.11.2008 13:45 Post subject: |
|
|
| Trond Olsen er en type som kommer til å floppe minst like mye som spillere som Ødegård og Helstad gjorde.. Lynhurtig kontringsspiller, men mot etablerte bakpåliggende forsvar er han rett å slett udugelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.11.2008 13:50 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i det Kristobal og det var også derfor jeg skrev hvis Hamrèn finner en måte å bruke hans sterke sider. Det er ikke sikkert at Hamrèn har en måte å få det til på ,men hvis en har en klar plan for hvordan en ønsker å bruke spilleren så kan han gjennskape prestasjonene sine også i Rosenborg. Det er heller ikke sikkert at John Pelu er en så veldig mye dårligere spiller, noe som han viste i adecco ligaen ifjor og hvis vi klarer å bruke han på en god måte kan det være en vel så god løsning.
Last edited by Keenoir on 03.11.2008 14:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 03.11.2008 14:05 Post subject: |
|
|
Vel, alle spillere utvikler seg. Så hvis det folk har i mot Trond Olsen er at han er ustabil, så er det en ganske tynn grunn. Videre er det noen som nærmest bruker mot ham at han er glad i bakrom, og det er jo nevnt noen ganger at det Rosenborg trenger er en bakromsspiss. Ifølge Brutter'n er det også den eneste rollen han hadde passet til i dagens Rosenborg.
Så det argumentet som står igjen som holdbart er om han ikke er god nok mot etablert forsvar.
Personlig tror jeg han blir for dyr, men bortsett fra det kunne jeg gjerne likt å sett ham i Rosenborg. Med det sagt liker jeg også tanken på Cooper og Ingelsten, men det å få alle tre er vel mildt sagt urealistisk. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.11.2008 14:06 Post subject: |
|
|
Tror det blir vanskelig å finne en måte å bruke ham på i 4-4-2 som vil egne seg. Dessuten har jeg som sagt sett så mange kamper med Olsen over så mange år at jeg er relativt sikker på at årets sesong er i overkant av hva han er god for.
Det vil være ekstra vanskelig for ham å innfri i RBK med store forventninger over skuldrene sine. Oppholdet i LSK var en fiasko, og han skled vel ikke helt inn i miljøet der heller.
Begynner å tvile på om Pelu kan bli noe mer enn en ålreit superinnbytter mot tunge bein. Jeg høstet mye kritikk da Berisha-diskusjonene gikk som verst for en måned siden, men må si at særlig Pelu og til dels også Konan Ya har levert skrale prestasjoner siden de utkonkurrerte Berisha.
Begge har fart, men er dårlige foran mål. Ikke kommer de seg til så enormt mange sjanser heller. Berisha er neppe framtidsmannen han heller, men jeg står ved at han kunne gjort en bedre jobb der framme hvis han hadde fått tillit.
Jeg kan ikke annet enn å sette min lit til at det hentes en både fysisk sterk og hurtig spiss til neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.11.2008 14:12 Post subject: |
|
|
| Tønna Brix wrote: | | Vel, alle spillere utvikler seg. Så hvis det folk har i mot Trond Olsen er at han er ustabil, så er det en ganske tynn grunn. |
Joda, man vet jo aldri sikkert. Jeg har imidlertid sett Olsen i så mange kamper at jeg føler jeg har sett akkurat det vi ser nå også tidligere, men uten at det har vedvart.
Han var strålende på våren i fjor også, men hadde en dårlig høstsesong. Den tida jeg var fast inventar på Aspmyra så var han riktignok veldig ung, men hadde også da kamper og perioder hvor han var strålende - uten at han klarte å overbevise over tid.
Når han i tillegg ble en fiasko i LSK da han prøvde seg utenfor Bodø, slet med personlige problemer og så seg nødt til å reise tilbake ved første og beste mulighet, så er jeg i tvil om det å leve under sterkt press i RBK er det rette for ham. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 03.11.2008 14:24 Post subject: |
|
|
Så det du sier er at han faktisk har utviklet seg til å bli mer stabil, men at du ikke tror det vil fortsette, særlig ikke i en klubb som Rosenborg? _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.11.2008 14:33 Post subject: |
|
|
Ja, fordi han spiller i en klubb hvor det er lett å imponere uten særlig press på seg.
Det er noe helt annet å spille i en klubb som RBK. Som tidligere nevnt er han også en typisk 4-3-3-ving.
Se på alle spillerne som har imponert i enkeltsesonger for overraskelseslag i eliteserien de siste årene, og tell hvor stor andel som har slått til i andre klubber eller fortsatt utviklingen året etter. Noen er det, men jeg tror ikke Olsen er/blir blant dem. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 03.11.2008 14:43 Post subject: |
|
|
Vel, kroneksempelet er Kim Rune Hellesund for Bryne i 2003. Og man finner selvfølgelig flere. Men man har også mange som viser at det motsatte er mulig. Strømstad, Hæstad, Pall Gunnarson og Nannskog. Og flere kan nevnes.
Jeg er ikke direkte uenig i at han kan bli benkefyll og stagnere i Rosenborg, men jeg har trua på ham som spiller, og på Rosenborg som lag. Og på Hamrén som trener. It just might work. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 03.11.2008 17:19 Post subject: |
|
|
Trond Olsen er i mine øyne en ustabil, men på sitt beste en veldig, veldig god spiller. Om han hadde passet i RBK er usikkert. Men jeg ville tatt sjansen, og brukt ham som spiss.
Når han spilte i LSK må vi jo ta med i beregningen at han spilte for et lag som ikke var interessert i å spille fotball, men å pole ballen så langt opp på banen som mulig, for deretter å bare handle på impuls. Dessuten ble han brukt som ving i et 4-4-2-system hvor han ble veldig defensiv. Som spiss tror jeg det kunne vært annerledes. Men Lillestrøm har jo aldri vært i stand til å spille fotball, så akkurat det var et veldig feil klubbvalg av Olsen.
Så det at han mislyktes i Lillestrøm synes jeg ikke er et argument for at han ville mislyktes i RBK. Det er som kjent to vidt forskjellige klubber. Og jeg er 100% sikker på at Erik Hamrén leder et langt mer målfarlig RBK-lag neste sesong, som også er i stand til å kontre motstanderen i senk. Da kunne Trond Olsen vært kjekk å ha. Men det finnes andre spillere som forhåpentligvis blir billigere og presterer jevnere enn Trond Olsen, og som ikke er like avhengig av kelnere som Runar Berg. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
|