| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Troilonge Veteran
|
Posted: 02.11.2008 23:01 Post subject: |
|
|
Mulig det bare er innbilning, men det virker som om Konans guttedrøm ikke var Rosenborg likevel. Trodde vi hadde en ny Roar Strand jeg nå  |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 03.11.2008 00:19 Post subject: |
|
|
Nordvik var på rett plass ved det første målet, men ble driblet av.
Det vitner IKKE om mangel på fotballforståelse ved å bli driblet.
Lago derimot VAR feilplassert.
Ved mål 2 ble Olsen såpass forstyrret av Nordvik at Olsen fikk ballen noe langt foran seg innenfor 16 meteren. Hadde Jarstein vært mer offensiv kunne han avverget situasjonen der.
Lago derimot var IKKE der.
Nordvik fikk ikke mye hjelp av Lago. Dessverre er Lago for treg for norsk TL ( i tillegg til mangel på forståelse).
Jeg liker typen Lago, men fotballspilleren er for dårlig for RBK. Så høyt som RBK står MÅ tempoet være større forsvarerne, evt må de minimum ha en spisskompetanse som de andre forsvarerne ikke har.
Lago har INGEN spesielt gode ferdigheter.
Jeg liker IKKE typen Nordvik, men forsvarer ham her, i denne kampen, fordi jeg synes han får i overkant mye skyld. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 03.11.2008 00:22; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 03.11.2008 00:20 Post subject: |
|
|
Er det noen som vet hvorfor Trond Olsen gestikulerte så kraftig mot RBK benken og Lustig etter 1-3 målet?
Var helt forbanna irriterende oppførsel! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 03.11.2008 00:29 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | Oppmannen wrote: |
Roar Strand -8- Veldig god kamp fra veteranen. Scorer mål, noe som gjør at han etterhvert blir tatt av banen?
Didier Konan -8- Dødelig foran mål.
|
La merke til at Konan Ya slett ikke jublet da Roar Strand satte ballen i mål.
Superegoisten Konan Ya er visst ikke så glad for at andre på laget scorer når han kanskje hadde håpet å se sin egen avslutning få sjansen til å kanskje gå inn?
Om det ikke hadde vært så mange vitner og flomlys ville ikke jeg vært i Roar Strands sko nær Konan Ya da.
Selg, selg, selg. |
Snakk om å koke spikersuppe. Konan var jo 3.mann til å gratulere Strand |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 03.11.2008 00:52 Post subject: |
|
|
| keschaa wrote: | Er det noen som vet hvorfor Trond Olsen gestikulerte så kraftig mot RBK benken og Lustig etter 1-3 målet?
Var helt forbanna irriterende oppførsel! |
_________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 03.11.2008 06:29 Post subject: |
|
|
| synes det er trist aa se hvor mye spillere helle vill spille for en bakgaardsklubb enn aa spille for rbk. Merk mine ord: tetty og konan stikker saa fort de faar muligheten, bare de har 3 mill + i aarslonn, trist synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 03.11.2008 08:38 Post subject: |
|
|
Hva legger du i ordet bakgårdsklubb, dalla? Vi snakker om den klubben som ble nr 5 i tippeligaen 2008... _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 03.11.2008 09:09 Post subject: |
|
|
| dalla wrote: | | synes det er trist aa se hvor mye spillere helle vill spille for en bakgaardsklubb enn aa spille for rbk. |
Cluet er vel at de vil til en BEDRE bakgårdsklubb... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 03.11.2008 09:30 Post subject: |
|
|
| keschaa wrote: | | keschaa wrote: | Er det noen som vet hvorfor Trond Olsen gestikulerte så kraftig mot RBK benken og Lustig etter 1-3 målet?
Var helt forbanna irriterende oppførsel! |
|
Tolket det som feiring foran egen benk. Mannen var glad. Ferdig _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 03.11.2008 11:51 Post subject: |
|
|
Fra tribunen kunne du klart se at Olsen gestikulerte kraftig mot benken vår og Lustig reagerte selv med å reise seg å vise han ett eller annet. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.11.2008 11:58 Post subject: |
|
|
| Olsen er nok ikke akkurat en så veldig smart type. Jeg så intervjuet med ham i går på TV2, og det ga ikke akkurat noe smart inntrykk av ham. Drillo har jo også hevdet at han tidligere har vært taktisk meget svak og han klarte jo ikke å tilpasse seg 442 i LSK. Han er nok helt avhengig av å spille i et gammeldags RBK-system, 433 for å fungere. Da er han imidlertid tidvis meget god. Gårsdagens kamp var et trist skue... |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.11.2008 18:06 Post subject: |
|
|
Norske klubber er så forbaska forutsigbare når de er på spillerjakt. Nå skal vel Brann og Vålerenga osv. hente inn Olsen. Må tenke på rollene i laget, ikke bare renomè og potensial. Både Trond Olsen og f.eks Magnus Myklebust er jo gode fotballspillere, men de lykkes jo ikke i steinaldelspillestilen til LSK. Lars Iver Strand har bra ferdighetsregister, men noen høyrekant er han ikke. Helstad er ingen høyreving (RBK) og Solli intet midtbaneanker.
Se på Stabæk, hver enkelt spiller passer perfekt på sin posisjon i forhold til måten laget spiller på. Du vinner ikke serien med et lag der man slenger utpå 11 individuellt gode spillere som alle er mest opptatt av å føre ballen mest mulig. Det blir harmløst, det.
Bodø/Glimt vant fortjent i går, Trond Olsen hadde en fin kveld, og det er herlig å se at det gode gamle overgangsspillet straffer et nonchalant Rosenborg som stort sett spiller ballbesittende fotball der man hele tiden spiller på feilvendte spillere gjennom midten. Per V. Rønning? Flott sesong i Tippeligaen, til tross for at han er nykomling. Det finnes gode spillere rundt om dersom man tenker roller og ikke navn. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 03.11.2008 18:09 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Det finnes gode spillere rundt om dersom man tenker roller og ikke navn. |
Dette kunne vært et sitat fra Steinar Nilsen.  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 03.11.2008 20:11 Post subject: |
|
|
Eller kanskje Kåre Ingebrigtsen?  _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.11.2008 20:16 Post subject: |
|
|
| Lite å finne på der oppe? |
|
| Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 03.11.2008 21:46 Post subject: |
|
|
| Troilonge wrote: | | Dytesaft wrote: | Akkurat nå suger det å være Rosenborg-supporter Absolutt alt går jo til helvete.
Men har stor tro på at vi reiser oss igjen, og vi kommer til å være med i gullkampen 09. Håper virkelig at gutta skammer seg sånn at de KNUSER St Etienne neste kamp.
ROSENBORG FOR ALLTID  |
Sytepave. Gå ut til kompisene dine og hold med Start så får du se hva fotball egentlig handler om. |
Hvorfor skal jeg gå ut og heie på Start, når jeg alltid har heid på Rosenborg. Jeg er ikke den som bytter lag under tunge tider. Tror du ikke jeg vet hva fotball handler om. Jeg er den eneste Sørlendingen som flagger med Rosenborg-flagg hver gang Rosenborg spiller kamp. Jeg må jo faen få lov til å si at det er kjipt å tape kamper uten at det er syting.
Uansett er det ingen som vet åssen det er å virkelig heie på start ettersom ingen har gjort det i mer en ett år sammenhengende:p _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 03.11.2008 22:04 Post subject: |
|
|
Fått litt deja vu over de siste kampene, synes så sannelig jeg har sett noe lignende før...
Målene i går kunne vært unngått ved enkle grep,en sammenblanding mellom press på ballfører og godt forsvarsspill/ keeperspill. Målet der Olsen løper fra Nordvik er egentlig det som irriterer meg mest, mens det som Jarstein slipper inn har betegnelse kronen på kransekaka. Alle over 5 år og har noe innsikt i Tippeligaen vet at det er bevegelsen med Bergs pasning ut til Olsen på venstre, akkurat på offsidelinja som er et av B/Gs hovedvåpen. At man ikke er hissigere inne i Berg er midtbanens skyld, at Nordvik spiller som ei kjerring en annen. Pasningen kan klareres om han hadde stått nærmere, at han er så gavmild at han lar Olsen gå inn i banen med ballen er enda mer tragisk. At Lago helt mangler fart vet alle, da er det lett å avsløre ham også, det må midtbana kompensere ved press.
Jeg kaller det kollektiv svikt, det er bak vi ser målene renner inn, men det offensive må også ta skyld. Hadde man satt sjanser og ikke mistet ballen i ukurante, kontringsklare situasjoner, hadde saken vært en helt annen. Samtidig er det ikke bare det kollektive, enkeltpersoner som Nordvik og Jarstein gjør det svært vanskelig for resten av lagt når de gjør slike åpenbare feil. |
|
| Back to top |
|
 |
|