| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.11.2008 21:20 Post subject: |
|
|
| WegHard wrote: | | Sapara og fremfor alt Strand var sykt mye bedre enn Skjelbred og Tettey i dag. Det er skuffende. |
Sapara var forjævlig dårlig idag ikke det spor bedre enn Skjelbred. Eneste Rosenborgspiller som kan gå av banen med hevet hode er Strand resten kan skamme seg og belønnes med straffetrening.
Last edited by Keenoir on 02.11.2008 21:28; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.11.2008 21:21 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Det skjer nok litt på spillerfronten før neste sesong er i gang |
Det er bra noen er optimister... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 02.11.2008 21:21 Post subject: |
|
|
Hehe, så du ser meget mørkt på neste sesong? Fordi de siste par kampene av denne sesongen sugde, tror jeg ikke det forplanter seg ut i neste sesong. Hamren får kjøre skuta hele veien fremover, og laget har vist strålende ting tidligere i høst - noe som betyr at spillerstallen har et jævlig bra potensiale. Optimist, ja!
Last edited by doris on 02.11.2008 21:23; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.11.2008 21:22 Post subject: |
|
|
| Han har vel erfart de siste overgangsvinduene bare, forstår om folk er skeptiske jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 02.11.2008 21:22 Post subject: |
|
|
| Vi har strengt tatt ikke råd til å banke 30-40 mill på bordet for en stopper, en keeper, og en til to spisser.. Må nok benytte oss av bosmanspillerne som flyter rundt etter sesongen! |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.11.2008 21:23 Post subject: |
|
|
| WegHard wrote: | | Sapara og fremfor alt Strand var sykt mye bedre enn Skjelbred og Tettey i dag. Det er skuffende. |
Det er rett og slett illevarslende. Et lag blir ikke vinnere på en dag, og selv om man spilte godt og heldig mot Valencia ifjor betyr ikke det at man kan leve på det til man ikler seg trefrakk og rulator. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 02.11.2008 21:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 02.11.2008 21:26 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | WegHard wrote: | | Sapara og fremfor alt Strand var sykt mye bedre enn Skjelbred og Tettey i dag. Det er skuffende. |
Sapara var førjævlig dårlig idag ikke det spor bedre enn Skjelbred. Eneste Rosenborgspiller som kan gå av banen med hevet hode er Strand resten kan skamme seg og belønnes med straffetrening. |
Nå ble jeg delvis rammet av Tv2 "BRENN I HELVETE" Web-TVs formsvikt i kveld, men av det jeg så synes jeg Sapara spilte til godkjent. Men enig i at Strand var en klasse over. Poenget mitt var at de unge og trønderske ikke innfrir når det gjelder. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.11.2008 21:34 Post subject: |
|
|
Det er måten vi spiller på som er feil.
At Nordvik blir fraløpt av en av de tre fire raskeste spillerne i TL betyr ikke at han er dårlig. Da kan man like gjerne argumentere med ansvarsfraskrivelse av Lago som over hodet ikke er i nærheten av situasjonene hvor B/G skårer. Han er ikke så spillende at han har noe på midtbanen å gjøre.
På mål to burde Jarstein stått 4-5 meter lenger ute (han står nesten inne på streken!). Det hadde da bare vært å plukke opp ballen.
Til slutt vil jeg bare si at en enkel fjorårs AL-spiller som PV Rønning fint kunne vært byttet ut med Lago (trønder er han jo også). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
arenoar Junior
|
Posted: 02.11.2008 21:35 Post subject: |
|
|
medgangssuportere?!?!?! jeg har vært rbk suporter siden jeg fik klær. og mit første ord var Iversen så ikke kom å snak om medgangssusportere.... jeg har set Rosenborg gå videre i Champions League og jeg har set Rosenborg i dag tape til glimt og set dem så dem 7-0 før sensongen..... hvad KI har gjort med glimt er sjukt, men at rosenborg skal tape til dette laget er sjukt.... herregud...... vi BURDE være bedre en dette..... _________________ Norsk Rosenborg-fan i Danmark!! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.11.2008 21:45 Post subject: |
|
|
Rosenborg - Bodø/Glimt 1-3
(Det er ikke gull alt som glimrer med sitt fravær?)
Rune Jarstein -7- Har ikke mye å gjøre i dag, den staute og sindige oddværingen, men har full kontroll på det som kommer.
Lystige Mikael -8- "Kler av" Trond Olsen i 90 minutter. Glimrende kamp.
Andreas Nordvik -8- Viser en gang for alle at han er det beste som har skjedd Rosenborg siden Tor Trondsens velmaktsdager.
Alejandro Lago -9- God kamp som hengende spiss. Får vist fram den følsomme skuddfoten sin ved en anledning, men ligger ofte lavt på banen. Kan nærmest se ut som han spiller midtstopper til tider? Avfeier alle spekulasjoner med å signere ny kontrakt. Resten av laget er tydeligvis lammet av lykkerus og ute av stand til å spille ballen i retning motstanderens mål. Men dette må vi sette på kontoen for skadeproblemer. Tapet skyldes ene og alene at Berisha ikke ble foretrukket fra start, men dette strides de lærde om.
Mikael "Micke" "Påven" Dorsin -8- Ny eminent kamp der han nærmest leker seg med vantro nordlendere/bodensere.
Alexander Tettey -8- Glimrende defensivt. Skal også ha skryt for at han har sluttet å skyte. Kort og godt chæmpebraa fra mannen som betegnende nok er visekaptein for denne gjengen med superspillere.
Per Skjelbred -?- Denne lovende unggutten vil vi "høre mer fra" i årene som kommer. Det er det ingen tvil om.
Marek Sapara -27- Manglende frisparkmål, men ellers en ekstremt herlig forestilling fra playmakeren/playboyen.
Roar Strand -8- Veldig god kamp fra veteranen. Scorer mål, noe som gjør at han etterhvert blir tatt av banen?
Steffen Iversen -9- Bevegelig og frisk. Er åpenbart inne i dytten. Har kommet inn i en fin stim. Har en oppadgående forkurve. Spissen er i flytsonen om dagen.
Didier Konan -8- Dødelig foran mål.
Christer Basma, John Pelu og Anthony Annan -?- Kan intet gjøre i møte med overmakten fra det kalde nord, selv om dette burde overraske de færreste. Takk til Basma for de åtte seriegullene du ene og alene sørget for at vi vant. En æra er over. Takk til John Pelu for årets mest omdiskuterte krampe. Takk til Anthony Annan for diverse ting, samt en hederlig 5.plass. Det viktigste er åpenbart ikke å vinne, men å markedsføre NTE på en familievennlig måte.
Takk for i år og god jul. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 02.11.2008 21:55 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
Til slutt vil jeg bare si at en enkel fjorårs AL-spiller som PV Rønning fint kunne vært byttet ut med Lago (trønder er han jo også). |
Idiot, han kom fra AIK,Stockholm, Sverige. Han spillte for Kongsvinger i 2006. Men han er trønder, fra Levanger. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.11.2008 22:00 Post subject: |
|
|
Rune Almenning Jarstein 1
Har han hatt en forbanna matchvinnerredning siden han kom til klubben? Virker konstant usikker, og er rett og slett håpløst elendig ved det siste målet. Er det mulig? Virker ikke som om han klarer å satse en gang, dette må vi nesten bare kvitte oss med i vinter. Ta med deg Jørn og sett det på flyet til en eller annen plass.
Mikael Dorsin 1
Har ikke EN god, skapende involvering med ballen i beina. Ikke er han pasningssikker. Ikke er han kreativ, ikke har han teknikk, ikke er han forutsigbar. Den samme "finta" hver gang - later som om han skal gå til venstre, og går til venstre. Innleggene er et kapittel for seg selv. Stryk.
Andreas Nordvik 1
Parkert av Olsen gang på gang. Utviser fotballintelligens vi knapt har sett maken til på Lerkendal siden Daniel Braaten var på sitt verste. Han er lovende, og kan bli god, men han må lære seg å ta mer riktige valg og være smartere ASAP.
Alejandro Lago 3
Var ikke udugelig, det var han ikke, kan ikke lastes spesielt, men utmerket seg aldri og stod ikke fram og tok i et tak ekstra da det buttet i mot. Rett og slett en meget, meget svak kamp av midstopper"kjempen". Det merkes så helt utrolig godt at vi ikke har Stadsgaard på banen.
Mikael Lustig 2
Virket helt utrolig treig, springer han 60 meteren på 10 sekunder? Luntret etter, innleggene satt EN GANG (redder han fra 1) og kom ikke like mye med offensivt som han bruker. Aldri patent, og dette var rett og slett helt ræva.
Per Ciljan Skjelbred 1
Slo støtte, vendte opp, slo støtte, vendte opp, mistet ballen, slo støtte, vendte opp, bommet på stor sjanse, fikk frispark, slo støtte, vendte opp etc.
Alexander Tettey 3
Ikke elendig, men overhodet ikke god heller. Gikk ikke foran som et godt eksempel, hadde en del slurvete pasninger og ikke spesielt involvert heller. Løp opp noe og la ned en god innsats, men i dag holdt det ikke mål for Alex' del.
Marek Sapara 2
Kan ikke å ta frispark. Et par gode pasninger. Plasserer seg alt for dypt i banen. Virker ute av form og sliten, selv om han i følge storskjermen la ned en grei distanse på løpsmåleren. Men han er jo en god venn av Tørum, kan være en forklaring.
Roar Strand 6 RB
Leken, frekk, freidig, scorer mål. Rett og slett en god kamp av Supermann. Den beste dribleren og den mest gjennombruddshissige spilleren på laget i en alder av 38 år. Resten av lage burde skjemmes grunnet dette, men du bør være stolt Roar. Håper du blir i Rosenborg i mange år framover.
Didier Konan Ya 1
Premier League, Ya. Ya, ya, sier jeg bare.
Steffen Iversen 1
Vant eb hodeduell da han stusset ballen til Glimts midstoppere ved en anledning.
Erik Hamrèn 1
Må ta mye av dette tapet på egen kappe. Ja, han er en veldig god trener, men under kamp virker han FULLSTENDIG HANDLINGSLAMMET. Greit, du har ikke akkurat gull å velge i på benken, men PELU, ANNAN og BASMA?!?! Hva tenker du med, Erik? Du har Aas og Storflor, to av våre mest effektive spillere i år på benken. Du skulle selvfølgelig kastet ut Steffen og Skjelbred og satt innpå Storflor og Aas. Håpløst fra Hamrèns side, å sette inn en defensiv midtbane for vår beste spiller var bare helt ekstremt utrolig. Jeg fatter ikke at det er mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
Tery Junior
|
Posted: 02.11.2008 22:03 Post subject: |
|
|
I dag har Bodø Glimt 2 sjangsar og scorer 3 mål, vi har 6-7-8 og scorer 1 mål. Slik har det vore heile sesongen. Denne kampen, så vel som så mange andre, kunne vi avgjort lenge før Glimt scora sitt andre mål. Men vi har ikkje spelarar med ferdigheiter til å score mål.
Det som må skje i løpet av vinteren er at vi får inn to spissar som veit kvar målet står, får ein eller to nye på midten som er målfarlige. Det blir scora alt for få mål frå dei på midten. Synest også at Lustig er alt for svak framover på bana, noko som han må forbedre i løpet av vinteren om det ikkje skal bli henta inn ein ny høgreback. Jarstein er, desverre, alt for ustabil og er i enkelte kampar rett og slett ikkje god nok (jamfør kampen i dag). Ein ny keeper bør derfor bli kjøpt inn i det minste for å gi Jarstein konkuranse. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.11.2008 22:05 Post subject: |
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: | .
Forøvrig hadde jeg jaggu ikke trodd jeg skulle fgå se en kamp hvor en så rask mann som Nordvik ble konstant fraløpt. Han ble jo rett og slett rundjulty av Olsen i dag. Tror faktisk selv Staadsgard hadde fått problemer med den krabaten i dag. |
Nordviks problem i denne kampen var nok at han var for veik i duellerne. Han fulgte jo godt med Olsen, men det så næsten ud som om han var livred for at sætte en tackling som bagerste mand. Han skulle have været meget mere konsekvent i situationerne. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.11.2008 22:09 Post subject: |
|
|
Det har du faktisk rett i. Jeg trodde det var det at han hele tiden var på etterskudd, og dermed aldri nådde helt opp. Men det du sier stememr nok bedre når jeg tenker over det, ja.
Manglende erfaring samt dårlig (?) evne til å takle press. Håper det ikke er verre enn det som er årsaken. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 02.11.2008 22:09 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Per Ciljan Skjelbred 1
Slo støtte, vendte opp, slo støtte, vendte opp, mistet ballen, slo støtte, vendte opp, bommet på stor sjanse, fikk frispark, slo støtte, vendte opp etc.
| Når har vi sett han gjøre noe annet i år? Faen for en oppskrytt fotballspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.11.2008 22:12 Post subject: |
|
|
Neste sesong kan jo faktisk bli spennede saker. To år uten medaljer er lenge siden sist for RBK.
Det bør vel altså bety ett mer sultent RBK enn vi har sett på lang, lang tid. Med Erik Hamren på toppen ka jo det bare bety en ting... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.11.2008 22:14 Post subject: |
|
|
Men gæli!
Det e itj nå som e så gæli,
at det itj e godt for nå!
Har du gått på trynet da veit du at du må
lær å kryp før du bynnje å gå.
(Jan Borseth) _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Pr0is Junior
|
Posted: 02.11.2008 22:16 Post subject: Rett og slett ELENDIG! |
|
|
I løpet av mine 16 år i levende live har jeg aldrig sett en så dårlig utgave av Rosenborg. Mot et Bodø/Glimt lag som kun hadde en spiller vi skulle se opp for presterte vi å tape 1-3, hvordan er det mulig?
Vi har to backer, som virker uengasjert, en keeper som virker lettere forvirret (Vil gratulere Jamtfeil for nok en "fullført" jobb), en midtbane som tildels er en helt annes plass (mentalt), to spisser som begge spiller for seg selv, og ikke laget i dag.
Konan tenker vel bare på england, og Ivers på burgern etter kampen.
Eneste godkjente fra meg i dag er Lago, Strand og tildels Tettey! |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 02.11.2008 22:36 Post subject: |
|
|
"Vi beklager på det sterkeste de problemer du opplevde under denne runden. Som en kompensasjon har vi forlenget ditt TV 2 Sport abonnement med tre måneder. I tillegg har vi kreditert ditt abonnement med 80 kroner. Pengene vil du ha tilbake på konto i løpet av noen dager."
Hjelper og klage. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 02.11.2008 22:37 Post subject: |
|
|
hahaha
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte over alle målene som kom bak. Herregud for en total mangel Nordvik har på fotballforståelse og evne til å posisjonere seg. Ble jo latterliggjort. Hvorfor kjefter han på Jarstein på 1-2 målet? Han gjør vel alt riktig og står i målet. Nordvik blir jo rundlurt. Men det er jo typisk Nordvik å skylde på alle andre enn seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.11.2008 22:45 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: |
Roar Strand -8- Veldig god kamp fra veteranen. Scorer mål, noe som gjør at han etterhvert blir tatt av banen?
|
La merke til at Konan Ya slett ikke jublet da Roar Strand satte ballen i mål.
Superegoisten Konan Ya er visst ikke så glad for at andre på laget scorer når han kanskje hadde håpet å se sin egen avslutning få sjansen til å kanskje gå inn?
Om det ikke hadde vært så mange vitner og flomlys ville ikke jeg vært i Roar Strands sko nær Konan Ya da.
Selg, selg, selg. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.11.2008 22:50 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | Oppmannen wrote: |
|
La merke til at Konan Ya slett ikke jublet da Roar Strand satte ballen i mål.. |
Akkurat det stusset jeg også over, for når han scorer selv så er det jo masse fiksfakseri, skjorta av og hele pakka. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.11.2008 22:50 Post subject: |
|
|
Han er en "gloryhunter" av dimensjoner, vil gjerne ha navnet sitt i målprotokollen. Må si jeg har et lunkent forhold til hele konseptet Konan. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.11.2008 22:58 Post subject: |
|
|
Jepp. Konan Ya har visst ennå ikke forstått at fotball er et lagspill.
Men han har visst endelig forstått offsideregelen, så noe går da inn med tid og tålmodighet. |
|
| Back to top |
|
 |
|