View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ya Senior
|
Posted: 01.11.2008 12:02 Post subject: |
|
|
La oss nå se om det kommer konkrete tilbud.
Det er mange som er gode til å springe rundt om i verden, og som attpåtil kan skyte. |
|
Back to top |
|
 |
Anno Senior

|
Posted: 01.11.2008 12:34 Post subject: |
|
|
Quote: | Dorsin har skjønt det. |
Nå er vel ikke akkurat Dorsin rette mannen å trekke frem i dette tilfellet. Mannen som reiste når han fikk det første og "beste" tilbudet fra Romania av alle land, for å takke ja til et fett lønnstilbud.
For så å komme krypende tilbake etter å ha blitt kastet ut av laget i Romania, og trene med RBK i flere uker å vente idet lange og brede på gode tilbud fra utlandet, før han til slutt skrev under for RBK, rett før transervinduet stengte, da han var i fare for å stå uten klubb i flere måneder. Og overgangssaken var jo ikke den enkleste heller da Dorsin krevde en sluttpakke fra Cluj som erstatning for tapt lønn, som det endte med at RBK måtte betale. Så Dorsin er vel ikke akkurat den jeg vil trekke frem som minst pengegrisk i RBK.
Men nok of topic. Denne tråden handler jo tross alt om Alex. Syns han har spilt meget godt etter at han kom tilbake skikkelig fra strekkskaden sin. Han var den eneste som overbeviste meg i Brugge kampen, da han ryddet opp utallige ganger da forsvaret(mest Demi) rotet det til. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.11.2008 13:28 Post subject: |
|
|
Godt poeng, ya. Tettey har heller ikke akkurat markert seg så sterkt i år(bla ikke spilt a-landskamper i år), og mange tror nok at de er mer "hot" ute i den store verden enn de i virkeligheten er. Uansett er Tettey lettere å erstatte enn Per. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 01.11.2008 13:40 Post subject: |
|
|
Vil heller si: godt poeng, annekh. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 01.11.2008 14:06 Post subject: |
|
|
annekh wrote: |
..da han var i fare for å stå uten klubb i flere måneder. |
På veien tilbake til Trøndelag takket han nei til interesserte lag fra både Russland (fk moskva), Nederland, Danmark (OB), Sveits, Østerrike, Italia, England, Sverige (hammarby) og Spania.
så han hadde nok av valg..
han var nok litt grisk FØR han dro til romania,men han så vel at gresset ikke var så mye grønnere på den andre siden allikevel..
( ikke dermed sagt at micke er den første jeg ville trukket frem i denne sammenhengen,var bare litt faktaopplysning;) ) |
|
Back to top |
|
 |
Anno Senior

|
Posted: 01.11.2008 15:02 Post subject: |
|
|
Og viss noen skal nevnes som prakteksemplar ved gode holdinger da må det jo være Roar Strand. Han har aldri hoppt på det første og beste tilbudet som har blitt slengt etter han fra utenlandske klubber. Og har vist en lojalitet fra en annen verden. Hvor mange ganger har Roar utalt seg dårlig i media, kan ikke huske en eneste gang. Det har heller aldri stått på pengene når Roar hvert år vurdere om han skal skrive under en ny kontrakt.
Roar har skjønt det!
Når det kommer til Tettey, så mener jeg at han har en mye viktigere rolle i laget en hva som synes. Han rydder opp vanvittig mye av det klusset andre til tider forårsaker, og han dekker vanvittig store rom bakover. Men jeg skal si meg meget enig i at han bør bli mer målfarlig, og bedre holdningene sine noe, i form av hva han uttaler til media osv. Men jeg ser potensialet, han har et tungt skudd, men trenger å trene på å bli mer besluttsom og treffsikker i avsluttningsøyeblikkene. Og når det kommer til holdninger så kan Strand og Hamren gi han en liten overhaling.
Jeg mener vi skal beholde dei unge talentene våres så langt som det er mulig, og bygge et lag med kontinuitet. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.11.2008 16:01 Post subject: |
|
|
Tettey har hatt tilbud, og får nok nye tilbud... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.11.2008 16:31 Post subject: |
|
|
annekh wrote: | Og viss noen skal nevnes som prakteksemplar ved gode holdinger da må det jo være Roar Strand. Han har aldri hoppt på det første og beste tilbudet som har blitt slengt etter han fra utenlandske klubber. |
Kun fordi han aldri fikk de store tilbudene han higet etter, og fordi dama sa nei når tilbudet fra England (Nottingham Forest) først kom.
Ellers var han kjapt ute i media og ønsket seg vekk pga lite spilletid i 1992.
Roar Strand er ikke noe bedre eller dårligere enn andre når det gjelder klubbfølelse. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 01.11.2008 16:51 Post subject: |
|
|
Ã…ssen vet du det? _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 01.11.2008 17:15 Post subject: |
|
|
Jeg tror han er bedre enn de fleste og ikke dårligere enn noen når det gjelder klubbfølelse. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.11.2008 17:42 Post subject: |
|
|
Bla i noen gamle tråder der det er linket til avisartikler fra tidligere år. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 01.11.2008 18:01 Post subject: |
|
|
jeg for min del forventer ikke at alle i rosenborg skal være fornøyde med å være i rbk.. de bør strengt talt ha høyere mål enn som så.
men det er forskjell på om de hopper på et båkgårdstilbud med dårlig lønn,eller om de går til frankrike,italia,romania,spania++ med 3-4 doblet lønn. fotball er tross alt jobben deres.
at dorsin dro til cluj var fair enough.. han tenkte penger,det ville jo sikret familien for mange år fremover,og de hadde champions league. familien trivdes ikke og da valgte han nok en gang rbk og sikkerheten her.. helt greit.
tettey kan fort komme til å stikke til utlandet snart. for at han skal ville være igjen må han ha noe å se frem til. uten e-cup neste år,blir straks trippel lønn i italia,frankrike el. spania itillegg til ny kultur,nytt land,nye lag og nye muligheter mer spennende å tenke på..
spill for rbk vil aldri være det høyeste målet for en fotballspiller,ihvertfall ikke for de utenlandske. rbk vil i en større målestokk alltid være en slags talentfabrikk på veien til det herlige liv. dessverre.
det jeg krever er at de ofrer alt for laget mens de er her,er lojale i forhold til klubben og yter maks innsats.
at spillere hopper på bedre tilbud er en del av hverdagen.. men vi får jo tross alt en del millioner for de når/hvis de drar;) |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 01.11.2008 18:07 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Bla i noen gamle tråder der det er linket til avisartikler fra tidligere år. |
Funny bunny. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.11.2008 19:07 Post subject: |
|
|
thoves wrote: | men det er forskjell på om de hopper på et båkgårdstilbud med dårlig lønn,eller om de går til frankrike,italia,romania,spania++ med 3-4 doblet lønn. fotball er tross alt jobben deres. |
Den ligaen som er bakgårdsligaen, er Tippeligaen. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.11.2008 19:15 Post subject: |
|
|
Ja Tippeligaen er faktisk en av de mest opplagte bakgårdsligaene. Dessverre er det mange som ennå ikke har skjønt det. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.11.2008 19:50 Post subject: |
|
|
Alle forstår jo at Tippeligaen er en bakgårdsliga, folk ser bare ikke grunnen til å bytte ut en bakgårdsliga med en annen. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.11.2008 19:51 Post subject: |
|
|
Tønna Brix wrote: |
Funny bunny. |
Etter Nottingham Forest var på banen meldte vel aldri noen klubber av en viss størrelse sin interesse for Roar Strand. Strand er derfor etter min mening verken mer eller mindre lojal enn de fleste andre. Maste til media om å bytte klubb når han ble plassert på benken tidlig i sesongen som 22-åring, og manglet de store tilbudene lagkameratene fikk fra utlandet. Det litt store han fikk (selv om Forest var på vei ned) var det kona som satte en stopper for.
Se avisklipp...
Fra Aftenpostens papirutgave 27. juli 2992:
Men RBKsuksessen bringer ikke frem like brede glis i alle spillerfjes. På reservebenken sitter spillere som ville gått rett inn på nesten hvilket som helst annet eliteserielag. Men i RBKs førsteellever er det hverken plass til Roar Strand eller Bjørn Otto Kvarme.
- Klart Rosenborg må ha gode innbyttere for å være et topplag, men jeg er selvsagt ikke fornøyd med å slite benken.
Fortsetter det sånn, skifter jeg klubb, kommenterer Roar Strand
Fra Dagbladets papirutgave 9. juli 1998:
Roar Strand er eneste Tippeliga-spiller som startet i en av Norges fire VM-kamper. Men profftilbudene har uteblitt.
- Nottingham skal fortsatt være interessert, men ellers har
jeg ikke hørt noe, sier RBK-spilleren. Nå gjør ikke det all verden.
- Jeg har det bra i Rosenborg, men det hadde vært morsomt å få prøvd seg utenlands, innrømmer Strand.
Fra VG's papirutgave 18. september 1998:
Den lukrative femårskontrakten med Nottingham Forest lå klar i sommer, men på grunn av sykdomsproblemene til datteren Nina (2), valgte Roar Strand å bli i Rosenborg.
Det var nok ho som sa mest nei, sier målscoreren fra onsdagens 11-kamp i Bilbao og nikker i retning kona Hege .
Jeg har ikke gitt opp proffdrømmen helt. Toget har ikke gått, kommenterer Roar og avslører at dragningen etter å prøve seg i utlandet ligger i kroppen.
Fra Dagbladets papirutgave 30. september 1998:
Sjøl om jeg i utgangspunktet ikke er til salgs, vil ikke Rosenborg ødelegge for meg hvis jeg får et godt tilbud fra utlandet, sier Roar Strand.
For Roar Strand, med femårskontrakt i RBK, er til salgs. Og - han vil ut hvis pengene er store nok.
- Jeg har en muntlig avtale med klubben, sier Roar Strand til Dagbladet. - Det betyr at det ikke er kroken på døra når det gjelder utlandet. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 01.11.2008 20:16 Post subject: |
|
|
Ok, Roar Strand har i bisetninger signalisert at han kan tenke seg utenlandsspill, men han har aldri stilt seg øverst i Tyholt-tårnet og ropt utover Trondheim at han er klar for Premier League. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.11.2008 20:19 Post subject: |
|
|
... så var han vel heller aldri i noen posisjon til å rope akkurat det heller. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 01.11.2008 22:49 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Alle forstår jo at Tippeligaen er en bakgårdsliga, folk ser bare ikke grunnen til å bytte ut en bakgårdsliga med en annen. |
riktig! |
|
Back to top |
|
 |
C.Sativa Junior
|
Posted: 02.11.2008 01:41 Post subject: |
|
|
Hvem er denne Bjørn Otto Kvarme, er det en tidligere utgave av Hofseth bare med andre gener..? |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 02.11.2008 02:09 Post subject: |
|
|
husk at artikkelen med denne Bjørn Otto Kvarme er fra år 2992,så vi får vente i spenning før vi ser om han er noe å samle på.  |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 03.11.2008 22:06 Post subject: |
|
|
Tettey skal stå på som et helvete i e cup kampene nå, men det var for å vise seg frem for andre klubber. Enn å si noe sånt. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 03.11.2008 22:28 Post subject: |
|
|
HÆ? kor har'n sagt det? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.11.2008 23:36 Post subject: |
|
|
TV2 Sporten i kveld. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|