View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Diabolic Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.10.2008 12:00 Post subject: |
|
|
Genialt! Drill midtstopperparet Lago - Stadsgaard i hele vinter. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 29.10.2008 12:11 Post subject: |
|
|
AMEN! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.10.2008 12:12 Post subject: |
|
|
Tabbesignering av RBK. Lago er dårligere enn Stadsgaard, og ikke god nok hodespiller til å utfylle Stadsgaard godt nok. Det betyr at han ikke er noe førstevalg på midtstopperplass, og da blir det etter min mening feil at han stenger for en yngre Andreas Nordvik som kommer fra egne rekker. |
|
Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 29.10.2008 12:16 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Lago er dårligere enn Stadsgaard, og ikke god nok hodespiller til å utfylle Stadsgaard godt nok. |
Det er jo helt feil. Lago er en glimrende duellspiller, også i hodespillet. Vi sleit kraftig med Aarøy i første omgang mot Aalesund, men da Lago erstatta Stadsgaard i pausen begynte han å vinne hodedueller mot Aarøy, som er to hoder høyere. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.10.2008 12:19 Post subject: |
|
|
Lago har vist i mange kamper at han sliter duellmessig mot veldig gode hodespillere. Han kan vinne en og annen duell, men taper ofte de viktigste. Senest mot LSK ble han knust av Arild Sundgot i lufta. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.10.2008 12:49 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Han kan vinne en og annen duell, men taper ofte de viktigste. Senest mot LSK ble han knust av Arild Sundgot i lufta. | Og hvis han hadde vunnet duellen så hadde den aldri blitt viktig å vinne. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.10.2008 12:49 Post subject: |
|
|
Kjempe god nyhet!!
Brady, du må faktisk gi Lago en rettferdig mulighet. Han har ikke spilt på en lang periode. Da kan du ikke forvente klassespill fra første stund. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.10.2008 13:00 Post subject: |
|
|
Senador, Lago er en bra stopper, men det er ikke der problemet ligger. Jeg mener Stadsgaard er enda bedre, og da må man ha noen som kan utfylle ham, og der er ikke Lago ideell. Spesielt pga mangelen på ekstrem luftstyrke.
Manchester United fant heller ikke noen god midtstopperkonstellasjon før de fikk inn Nemanja Vidic som partner til Rio Ferdinand, selv om de hadde flust av kvalitetsstoppere. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 29.10.2008 13:03 Post subject: |
|
|
Brady har min fulle støtte!
Dette er en tabbesignering av RBK.
En hurtig duellspiller (både i lufta og på bakken) hadde vært gunstig.
Lago er verken hurtig eller over gjennomsnittet i lufta. Det er ikke uten grunn vi finner spillere som ham i Adecco. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 29.10.2008 13:09 Post subject: |
|
|
Jeg er positiv til at han signerer ny kontrakt, synes han har fungert meget godt i de kampene jeg har sett han i år. Når det gjelder tapt duell mot Sundgot i LSK-kampen, så er ikke det tilstrekkelig grunnlag for å avskrive en spiller. Skulle slike kriterier ligge til grunne for å vurdere spillermateriellet vårt så er det ikke mange spillere som fortjener å ha kontrakt med RBK.
Det Lago først og fremst skal ha ros for er at han har en lojalitet til klubben som vi ikke kan forvente ut fra slik situasjonen hans har vært. Jeg er imponert over hans holdning til kontinuitet og vilje til å kjempe videre til tross for benkesliting og mangel på spilletid. Hvis klubben har har et problem i dag, så er det etter min mening at vi har en stamme spillere i klubben som først og fremst bruker RBK som et springbrett videre, noe som går på bekostning av lojalitet og oppofrelse for klubben. Lago kan synes å representere det motsatte. Selv om han er fra et annet kontinent kan han godt bli en representant for klubbfølelse og kontinuitet, noe klubben sårt trenger! _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.10.2008 13:13 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Senest mot LSK ble han knust av Arild Sundgot i lufta. |
Og knuste selv Kippe, Occean og co i flere. Ingen vil vinne ALLE luftdueller. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 29.10.2008 13:15 Post subject: |
|
|
En meget etterlengtet signering! _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 29.10.2008 13:27 Post subject: |
|
|
Lago er RBKs beste midtstopper, de andre er talenter som på sikt kan matche Lago. Ferdig diskutert.
En god signering. Regner med og håper at Demidov blir flyttet opp på midtbanen når det blir ledige plasser på midtbanen etter neste overgangsvindu. Men foruten Lago/Stadsgaard trenger RBK også minst en stopper til av prima kvalitet. En kan jo alltids håpe at Nordvik vil utvikle seg videre, men om Hamrèn mener han ikke er god nok til å gi Lago/Stadsgaard/(Demidov) konkuranse, så trenger man enda en midtstopper til. I løpet av sesongen har Kvarme lagt inn årene og Basma forsvinner nå, så det ligger vel i kortene at denne lagdelen blir forsterket i januar. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.10.2008 13:40 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Tabbesignering av RBK. Lago er dårligere enn Stadsgaard, og ikke god nok hodespiller til å utfylle Stadsgaard godt nok. Det betyr at han ikke er noe førstevalg på midtstopperplass, og da blir det etter min mening feil at han stenger for en yngre Andreas Nordvik som kommer fra egne rekker. |
Delvis enig i forhold til Nordviks utvikling. Spørsmålet er hvordan helsa til Kris og Demi blir i framtida. Begge sliter egentlig for mye til å være så unge, særlig Kris. Demi kan frigjøres til midtbanespill nå, viss noen av de andre midtbanegutta våre blir solgt. Jeg tror kanskje Lago vurderer å slå seg ned i Norge for godt med denne signeringen...? Han kunne jo ha funnet seg en klubb i utlandet med like stor sjanse for spilletid og høyere lønn. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.10.2008 13:45 Post subject: |
|
|
Hvem blir ikke knust i lufta av Arild Sundgot? Hyggelig at Lago signerer. Fin fyr, har overrasket alle positivt i år. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 29.10.2008 14:01 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Delvis enig i forhold til Nordviks utvikling. Spørsmålet er hvordan helsa til Kris og Demi blir i framtida. Begge sliter egentlig for mye til å være så unge, særlig Kris. Demi kan frigjøres til midtbanespill nå, viss noen av de andre midtbanegutta våre blir solgt. Jeg tror kanskje Lago vurderer å slå seg ned i Norge for godt med denne signeringen...? Han kunne jo ha funnet seg en klubb i utlandet med like stor sjanse for spilletid og høyere lønn. |
OT, men: Demidov har vel startet alle seriekampene og hadde 21XX min av 2250 på banen. Han har spilt 6 av 9 e-cup og måtte vel stå over en pga det røde kortet han fikk. Det tyder vel ikke på at han sliter mye med skader?
Når det gjelder Lago synes jeg det er bra han signerte. Han har vist gode takter når han fikk tillit over tid, og jeg ser fram til å se han sammen med Stadsgaard igjen. Men det er som det er nevnt at vi fortsatt må ha inn en til på stopperplass og da en som selvsagt er aktuell som førstevalg.
Da vil vi ha bra dekning i forsvar fram til sommeren når vi bør få inn en ny høyreback i og med at Strand evt. gir seg på høsten.
(La merke til at den siste delen av setningen er noe jeg egentlig ikke tror noe særlig på, men...) |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 29.10.2008 14:12 Post subject: |
|
|
Supert! Lago har vist at han er god, og med tillit over lengre tid blir han nok knakende god, sammen med Stadsgaard. Demidov bør flyttes lengre opp på banen, der det ikke er så farlig å miste ballen når man alene prøver å drible 6 mann. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 29.10.2008 14:22 Post subject: |
|
|
Smart signering, men ønsker at han blir en kvalitets-backup for demi og stadsgaard, og at nordvik må få prøve seg litt mer i vinter. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 29.10.2008 14:23 Post subject: |
|
|
Signeringen av Lago må også sees i sammeheng med at Stadsgaard sannsynligvis kommer til å være en del skadd, evt må hvile og mister et par kamper. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.10.2008 14:30 Post subject: |
|
|
doris wrote: | Supert! Lago har vist at han er god, og med tillit over lengre tid blir han nok knakende god, sammen med Stadsgaard. Demidov bør flyttes lengre opp på banen, der det ikke er så farlig å miste ballen når man alene prøver å drible 6 mann. |
Demidov er fortsatt mitt førstevalg som stoppermakker til Stadsgaard. Nettopp fordi han har denne evnen til å dra av folk og pressledd hos motstanderen.
Skal Demi opp som defensiv midtbane blir det tre defensive midtbanespillere og det er vel kanskje litt mye...
Almenning Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Annan - Tettey - Demidov
Sapara
Konan Ya - Iversen
Føler dette blir litt baktungt og litt mye strekk i laget framover på banen...  |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 29.10.2008 14:34 Post subject: |
|
|
Synes vi har en genial kombinasjon med midtstoppere i klubben nå. Lago som spiller på fysikk, Demidov og Kris som relativt spillende hurtige midstoppere og Nordvik som fremdeles er ung og lovende. Tror ikke det vil være noe sjakktrekk å investere i enda en ny midtstopper nå. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.10.2008 14:37 Post subject: |
|
|
Demi har kroniske lyskeproblemer, trondh. Mye alternativ trening og hvile holder det noenlunde i sjakk. Jeg regnermed at Nordvik tar steget forbi Lago i 2009. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 29.10.2008 14:55 Post subject: |
|
|
Nordvik har potensiale til å bli den beste stopperen vi har i klubben. Han har hurtighet, duellstyrke, teknikk, aggressivitet og er tilnærmet tofotet. Han trenger rutine, rutine og rutine.
Last edited by Torbjørn on 29.10.2008 15:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Henrikssen Junior

|
Posted: 29.10.2008 15:00 Post subject: Lag-o |
|
|
Fint at Lago viser storsinn og at vi omsider har fått signaturen hans på plass, håper han klarer å utfylle Kris S da disse to i utgangspunktet har fine komplimentere ferdigheter.
Jeg er dog litt skeptisk til de offensive kvalitetene til Demidov, og er usikker på om han bør flyttes opp til midtbanen eller om han heller bør fortsette å være en konkurrent/alternativ på stopperplass.
Jeg har forståelse for at det er vrient å markere seg offensivt fra stopperplass, det er likevel veldig lenge siden jeg har sett et vellykket offensivt (Bratseth-) løp av Demidov. De offensive initiativene hans har stort sett endt i feilpasninger eller klønete ballmist i motstanderens midtbaneledd.
Jeg husker fine bidrag av Demidov på midtbaneplass fra første halvdel av sesongen, men da stort sett som duellspiller. Og jeg tror jeg foretrekker de mer spillende defensive spillerne vi har i det defensive midtbaneleddet i dag (Tettey, Annan) fremfor Demidovs kvaliteter. |
|
Back to top |
|
 |
|