English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 26.10.2008 23:35    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Henning wrote:

LSK spiller Rune Rudberg og Vikingarna i pausen. Herregud for en gjeng med bønder.

Det var vel strengt tatt Jahn Teigen og Ole Ivars...

Whatever, jeg hører ikke forskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 26.10.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

Skal ikke bli helt svartsynt etter dagens kamp, men det er ingen automatikk i at vi nødvendigvis er seriefavoritt i 2009. RBK har vist framgang under Hamrén, og forhåpentligvis vil den fortsette. Imidlertid er det også andre lag som har et forbedringspotensiale. Vi kommer ikke til noe dekket bord neste år.

Dagens kamp viser at vi har mye å jobbe med. På sitt beste spiller RBK fantastisk bra, men stabiliteten er dessverre ikke tilstede slik den må være for et topplag. Effektivitet i angrepsspillet må forbedres drastisk, man må klare å styre kampene i lengre perioder, defensivt er det fremdeles mye å gå på. I det hele tatt tror jeg en skal være forsiktig med å tro at alt vil rette på seg neste år. Per dato er det flere lag som er bedre enn RBK, andre er omtrent like gode. Både Stabæk, Viking, LSK, VIF, Brann og FFK kan komme til å forbedre seg i like stor grad som oss neste år. Vi kan altså komme til å gå på like mange smeller som vi har gjort i år.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.10.2008 23:58    Post subject: Reply with quote

Vi har helt klart en stor jobb å gjøre forann neste sesong hvis den skal bli så bra som vi drømmer om. Fysisk har vi en god del å gå på og her kan Hamrèn tjene mye, men vi har også store mangler taktisk og mentalt og vi opptrer til tider som hodeløse kyllinger. Hvis vi kommer under eller slipper inn mål sliter vi veldig med å komme tilbake i den samme omgangen som tyder på at vi har mye å gå når det gjelder vår mentalitet. I tilegg preges både forsvarsspillet og angrepspillet vårt av at enkeltspillere ofte velger dårlige løsninger.

Hamrèn sitt renomè gjør meg positiv ,men om en vinter er nok tid til å forbedre disse svakhetene vil tiden vise ,men vi er nødt til å stole på Hamrèn sitt opplegg og klubbens styre og sportslig ledelse er nødt til å slå ring om Hamrèn selv om resultatene ikke skulle bli som vi håper til å begynne med. Det finnes ingen snarveier til et vinnende lag og Hamrèn har vist i Aalborg at han vet hvordan det skal gjøres og jeg har tro på at han kan få det til i Rosenborg også.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 27.10.2008 00:40    Post subject: Reply with quote

Det absolutt dummeste RBK kan gjøre, er å gi Hamrén sparken hvis resultatene ikke er helt på ønsket nivå i juni 2009. Vi må for en gangs skyld begynne å tenke mer langsiktig, og ikke krisemaksimere bare fordi vi ikke leverer topp prestasjoner og resultater uke inn - uke ut.

Erik Hamrén skal få HELE neste sesong, og helst også HELE 2010-sesongen, før jeg synes vi kan avgjøre om mannen er i stand til å føre RBK tilbake til gamle høyder, eller ikke.

Det han har vist i Aalborg er imponerende. Det han har vist på de månedene han har hatt som RBK-trener synes jeg også er positivt. Før den siste landslagspausen vant vi jo selv de dårligste kampene. Vi klarte å "hvile" med ballen i laget, og ikke bruke for mye krefter. Og jeg synes det da var mer omvendt av det vi har sett i de tre siste kampene. Altså vi ble bedre i andreomgang enn i første, på grunn av Hamréns ord i garderoben. Selv om vi nødvendigvis ble slitne mot slutten.

Jeg har tro på at Erik Hamrén legger et SKIKKELIG grunnlag i vinter. Et grunnlag som gjør spillerne i stand til å holde høyt tempo i 90 minutter gjennom hele sesongen, også i perioder med mange kamper på kort tid.

Hvorvidt RBK blir seriemestere i 2009 skal jeg ikke si noe om her og nå. Hvilke spillere som går inn/ut i vinter vil ha mye å si for den vurderingen. I tillegg er det en del andre lag som sikkert vil være med på moroa, som også må vurderes. Uansett, jeg tror på klar fremgang i 2009. Alt blir nok ikke bare fryd og gammen, og det vil nok fremdeles være ting å sette fingeren på. Men forhåpentligvis får vi rettet opp i det verste.
senador
Legende

PostPosted: 27.10.2008 11:09    Post subject: Reply with quote

Det er et ungt lag vi har, så vi får nok se flere prestasjonssvingninger. Hamren-effekten har vi sett noe til i år, men jeg tror at RBK vil bare bli bedre og bedre under ham. Jeg er helt enig med siste skriver, vi er nødt til å være tålmodig. Hamren har det som skal til.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 27.10.2008 12:56    Post subject: Reply with quote

Så (heldigvis?) ikke kampen, så kan ikke uttale meg om kampen, men at vi blir nødt til å leve enda litt med ustabiliteten i laget, det føles naturlig for meg. Om ikke lett å tenke på. Det er strengt tatt ikke et samkjørt lag heller (alá Stabæk) med et system alle har lært seg skikkelig ennå, så det spillet man til fremviser gir håp om at dette kan bli aldeles strålende. Har dessverre ikke noe tro på at Stabæk gir oss noe hjelp på bortebane til helga, til det vil de være for utfestet, så det blir nok i beste fall fjerdeplass på oss, dessverre. Om vi klarer å slå Bruttern & Co da...

Rawky, optimistisk realist.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 27.10.2008 14:07    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Det var vel strengt talt Jan Teigen og ikke Rune Rudberg, ikke at det gjør det noe mindre harry Smile

Det är väl inget fel att spela Jahn Teigen. Han har till och med haft vett att bosätta sig i Ystadtrakten. Wink
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 27.10.2008 14:11    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r de spiller Jan Teigen er ALT feil!!! Wink
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 27.10.2008 16:15    Post subject: Reply with quote

Drillo om kampen:

Rosenborg fikk et tilbakeslag i forhold til ambisjonene om ueafcupspill i 2009. Laget har tillagt seg en kontinental, possesionorientert spill med massevis av pasninger og trekk. Det er ikke mye igjen av Eggen-arven i Rosenborg. En kollega av meg telte støttepasninger i de første 30 minuttene og sammenlignet dem med Stabæk mot Vålerenga. RBK hadde 45. Stabæk 19. Jeg skulle gjerne sett hvor gode RBK kunne være med alle de kvalitetesspillerne de rår over og kun 10-15 støttepasninger i den tilsvarende perioden.....

Drillo

http://drillo.tv2blogg.no...357046.ece

Sånn visuelt så synes jeg faktisk det ikke var så ille mtp støttepassninger i 1 omgang, lurer fælt på hvordan tallene hadde sett ut om han hadde telt støttepassninger mot Brugge, da var det jo helt forferderlig.
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 27.10.2008 17:00    Post subject: Reply with quote

Det er for øvrig Otto Ulseth som står for statistikken til Drillo.

Mannen som hverken vet frem eller tilbake på en fotballbane skjønner vel fint lite av om man spiller støttepasninger eller pasninger i lengderetning.
Back to top
kytas
Proff

PostPosted: 27.10.2008 17:01    Post subject: Reply with quote

Moro å se at Ulseth fortsatt opererer som assistent for Olsen, da det var han som var "en kollega som telte støttepasninger"...

RBK - et latinsk stilalternativ?

EDIT: Ser jeg er ett min for sent ute, men har med link så lar den stå Cool
Brady
Veteran

PostPosted: 27.10.2008 17:11    Post subject: Reply with quote

Angående mange av de pasningene som ikke gikk forover, gjorde de at en bedre plassert spiller til siden eller bak seg kunne slå en foroverpasning. Det må da være bedre å holde ballen i laget til åpningen hos motstanderne åpenbarer seg, enn å miste den slik at motstanderen kan gå i angrep.

Sitat fra Drillo's blogg:
LSK produserte 7-8 store sjanser - og det er sjelden en ser en så voldsom overkjørsel i en Tippeliga som er så jevn og uforutsigbar.

Jeg undres veldig hvor han fant alle de store sjansene. At han kaller det som skjedde en overkjørsel blir helt feil. Førsteomgangen til RBK var en overkjørsel, andreomgangen til LSK handlet mye om marginer i avgjørende situasjoner. Som f.eks. at Roar Strand header utenfor for åpent mål, at Konan misser alene med keeper, at Myklebust får et drømmetreff etc. etc.

At Drillo kaller det en 'voldsom overkjørsel' sier litt om hvor ekstremt spillestilblind han har blitt med årene.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.10.2008 17:15    Post subject: Reply with quote

Ekstrem overkjørsel blir jo å dra det i overkant langt, men at LSK var det beste laget i 2.omg og produserte mange store sjanser er jo helt sant.

Leste litt på kanarifansen sitt forum, der er det en som skriver at "2.omg var det beste han hadde sett av LSK i løpet av sine 21 år på Åråsen" og han kaller det "sambafotball". Jeg måtte le høyt, at det går an. Stakkars folk.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.10.2008 18:07    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dette var et godt svar til Ullseth og Drillo sitt hat mot ballbesitellse.

Trønder:

Quote:
I Norge er den såkalte " støttepasningen " bannlyst. Vi synes det er bedre å " peise " ballen fremover, og kaller det gjennombruddshissig fotball. Vi kommer aldri til å få et høyere nivå i dette landet, om vi ikke blir flinkere teknisk, altså dyktigere på å slå pasninger imellom spillere. Om det er frem eller tilbake på banen.

Støttepasningen som folk er så misfornøyd med har enormt mye positivt rundt seg. Laget beholder ballen, noe som fører til at motstanderen må bestå av Jesus og 10 disipler om man skal få mål.

Støttepasningen og pasningsspill generellt gir spillere mye ballkontakt, noe som er svært viktig for å skape trygghet , få " godfølelsen " og samspill.

Støttepasningen gjør ofte at den som får ballen er rettvendt, noe som igjen gjør at den personen har flere alternativer, enn mannen som slo en støttepasning.

Støttepasningen er genial om den brukes riktig!

Men for all del. La oss heller " peise " ballen i lengderetning i 90 minutter, springe etter og tro det finnes en vei til Roma.

Milan, Real Madrid og de beste fotball - lagene i Europa bruker aktivt støttepasning.Fordi de har tekniske spillere. Kanskje vi får det i Norge endag, om man tidligere begynner å øve på pasninger i laget / teknikk i tidlig alder........og ikke behandler ballen som om den var en kreftsvulst.[url][/url]
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 27.10.2008 18:23    Post subject: Reply with quote

Det er bedre med støttepasning, enn å slå langt å gi bort ballen til motstanderen. 1 omgang var periodevis strålende.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 27.10.2008 18:24    Post subject: Reply with quote

Kan ikke noen svar Dr. Fotball også da? Jeg er ikke mannen. Kanskje vært greit å bare kopiert all kjeften Ulseth fikk, for det var jo samme blogginnlegget nesten.
Rocky83
Veteran

PostPosted: 27.10.2008 21:58    Post subject: Reply with quote

Det den mannen(Otto Ulseth) skriver er så dørgende kjedelig og ufattelig tåpelig at jeg råtner på rot og ruller meg i hånlater på samme tid.

Nei Otto, vi kommer ikke til å tilby deg jobben som trener i Rosenborg!

I påvente på at du får jobben, les:aldri, så kan du bare holde kjeft.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 28.10.2008 11:05    Post subject: Reply with quote

Jeg er tilbøyelig til å være enig med Drillo. Vi burde bruke brudd og kontringsmuligheter til å spille i lengderetningen i større grad enn vi gjør i perioder. Desverre så ser RBK i 2008 bare ut som alle andre middels 442 lag. Med spill i lengderetningen mener jeg ikke langpasninger i hytt og gevær men den ekstreme sulten etter å angripe nær sagt for enhver pris som Eggen hadde.
Moderator
Senior

PostPosted: 28.10.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

Synes en blanding mellom kontringer og ballbesittelse hadde vært best. Det er ikke vits å peise ballen langt opp slik at motstanderen får den, da er det bedre å holde ballen i laget ved å spille en støttepasning. Da beholder vi ballen samtidig som motstanderlaget må løpe etter, så kan vi heller peise ballen opp når det lønner seg.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 28.10.2008 18:02    Post subject: Reply with quote

Til tider synes jeg vi kunne vært langt mer ivrige etter å få til et raskt angrep, enn det vi er. Vi kan bli mye flinkere til å se kontringsmuligheter når de byr seg. Vi kan bli flinkere til å se hverandres løp, selv om det er på motsatt side av banen.

Men jo mer direkte vi spiller, jo mer angrepsorientert vi spiller, jo større er sjansen for å få brudd imot, og selv bli tatt på kontringer. Og da er sjansen for å avverge angrepet til motstanderen betydelig mindre, enn om vi er organisert.

Jeg synes angrepet som leder til 1-0 mot Lillestrøm er fantastisk å se på. Vi venter og spiller ballen oss imellom inntil vi finner den RETTE åpningen. Marek kunne helt sikkert utfordret og prøvd å bryte seg gjennom LSK-forsvaret, men det er mye mer effektivt at vi bruker laget, at vi beholder ballen og spiller den oss imellom inntil den rette åpningen dukker opp.
Trondheim
Veteran

PostPosted: 28.10.2008 19:08    Post subject: Reply with quote

LSK - RBK: http://www.youtube.com/wa...P-Xmhe-yaY
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 28.10.2008 21:52    Post subject: Reply with quote

Trist å se at jeg alltid skal ha rett.
Svært få her inne var enige med meg når jeg før seriestart skrev at RBK kom til å miste mange poeng mot lag som ikke spiller fotball, men som slåss i stedet.

Brady,
det er ikke en nødvendighet at det er bedre å beholde ballen enn å miste den. Der er ditt syn og Drillos (og også delvis mitt) diametralske motsatser.
Det er ikke vanskelig å finne argumenter for at det kan være gunstig å miste ballen (selv om det sikkert høres rart ut).
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.10.2008 21:58    Post subject: Reply with quote

På tide hoste opp noen argumenter da med en slik påstand etter min mening er det bare tull.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 28.10.2008 22:17    Post subject: Reply with quote

Keenoir,
ditt standpunkt vitner kanskje om manglende forståelse?
Min påstand er ikke tull og ikke er det vanskelig å argumentere:

F.eks: Om ankomstfasen ikke er hurtig og presis nok, vil motstanderens forsvaraslinjer være organisert og vanskelig å spille seg igjennom. For å skape ubalanse i forsvarslinjene vil det, ikke sjelden, være gunstig å miste ballen (i noen utvalgte posisjoner). RBK kan da "miste" ballen i en utvalgt posisjon.
Det andre laget vil da stille om fra forsvar til angrep. Siden RBK har mistet ballen i en forberedt posisjon/ situasjon, vil man med større sannsynlighet enn normalt, vinne ballen tilbake i en situasjon som er langt gunstigere enn i den tidligere "fastlåste" angrepsfasen.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.10.2008 22:25    Post subject: Reply with quote

Nu har jeg hørt det med...
Jeg vil nu langt hellere at man udfordrer backerne(er ikke så forfærdelig høj standard på disse i Norge), eller prøver at åbne op for forsvaret ved hurtige kombinationer og/eller skift.

Forresten hørte jeg ikke mye om hvor ret du havde da vi slog Lillestrøm 4-0 tidligere på sæsonen, hvordan kan det være?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
Page 15 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb