| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
batigol Veteran
|
Posted: 26.10.2008 21:16 Post subject: |
|
|
RBK har ingen duellspillere i forsvar. Demidov er direkte svak, det samme er Dorsin. Lago er ikke dyktig nok i lufta og ligger for langt unna. Hvorfor går man ikke i kroppen på spillerne? LSK spillerne får jo gå helt alene opp i duellene.
Hamrén har mer enn nok og ta tak i defensivt.
RBK var veldig gode i 1 omgang og spilte som et topplag. I 2 omgang spiller vi som et bunnlag, uforståelig spør du meg. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.10.2008 21:17 Post subject: |
|
|
| Vi er forferdlig dårlig trent ,men å snakke om trøtte bein når en ikke bytter blir for dumt. Dette var en farse ,men hyggelige resultater tidligere idag gjør ikke kvelden helsvart. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 26.10.2008 21:17 Post subject: |
|
|
det er bare å innrømme det,rbk har ALLTID slitt mot såkalte "krigerlag".
lsk,hamkam,brøndby(2.omg i køben)++
det skjer hver jævla gang!!! med en gang disse lagene legger om til krigersk fotball og/eller langpasninger rakner rbk... EVERYTIME! |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 26.10.2008 21:21 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | Tettey er ingen ytre venstre...
De 5 (forsvar+Annan) bakerste i dag mangler total fart.. Det er skremmende, med Statsgaard ute, og Tettey plassert lengre fram på banen.. |
Joiner denne. Hamren tar kråkfot på seg selv ved å velge bort midtbaneløsningen som har fungert best i år: Nemlig med Tettey som anker. Never change a winning team også videre. Hamren har nå gjort endel taktiske blundere etterhvert, så den rosenrøde malinga som beises tjukt utover her inne begynner å flasse i kantene... _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 26.10.2008 21:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.10.2008 21:21 Post subject: |
|
|
Det som skjedde mot slutten av andreomgangen var mye likt det som har skjedd mot slutten av de andre kampene tidligere i høst. Vi spiller en bra førsteomgang men går gradvis tom utover andreomgangen.
Hamren skyldte på dårlig duellspill etter kampen, noe jeg er enig i. Hva som er årsaken til at det blir slik er jeg usikker på. Roar Strand nevner at de er slitne grunnet et tøft kampprogram. Har kampprogrammet vært så utrolig tøft da? Det har jo nettopp vært en lengre landslagspause der mesteparten av laget ikke hadde kamptrening. Er det da en kombinasjon av tøft kampprogram for de som fikk spille landskampene og lite kamptrening hos de som ikke fikk spille? Uansett er jo dette noe vi ikke har hatt problemer med å takle tidligere. Det skal være nok kunnskap om dette blant de som har vært i Rosenborg noen år.
En annen årsak kan være at det springes mye og kanskje unødig mye i førsteomgangene. Blir spillerne for opptatt med å leve opp til Hamrens krav om attityd ute på banen? Vi går ut med en voldsom innsats og presser motstanderne over hele banen. Kanskje det rett og slett blir i overkant for mye?
Ta f.eks. Marek Sapara som i førsteomgangene er overalt på banen. Han er den offensive sentralen, men springer like ofte fra side til side. I tillegg er han flere ganger i løpet av en kamp helt nede på egen 16-meter og henter ballen. Det er imponerende å se på, men det kan være at det blir litt for mye av det gode. Iallfall har Sapara vist en tendens til å slukne mer og mer utover andreomgangene. I dag var han helt usynlig den siste halvparten av andre omgang. Tapte duellene og misset på pasningene, sannsynligvis grunnet en sliten kropp og kanskje også hjerne. Dødballer er vi også ufarlige på mot slutten av kampene, fordi Sapara også her går ned noen hakk i kvalitet utover kampene.
Må Sapara være med helt ned og hente ballen i angrepsoppbyggingen? Må han være på begge vingene i samme angrep, samtidig som han starter angrepet sentralt? Jeg sier ikke at man skal slutte å springe i førsteomgangene, men noe mer smartness ville vært å foretrekke, iallfall så lenge vi sovner i andreomgangene. Så blir det opp til Hamren å finne ut om laget er for dårlig trent i forsesongen, og ta noen grep til neste sesong.
En annen lærdom man kan trekke av dagens kamp er at, som jeg og flere har nevnt tidligere, vi sårt mangler luft-duellstyrke i midtforsvaret. Verken Lago, Stadsgaard eller Demidov er gode nok her når de møter gode hodespillere, som f.eks. Arild Sundgot er. Jeg skulle gjerne sett at Andreas Nordvik blir forsøkt sammen med Kris Stadsgaard ut sesongen, fordi Nordvik har potensiale til å bli den luftkjempen vi trenger. Så håper jeg dette er et område RBK vil ta seriøst i neste overgangsvindu. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 26.10.2008 21:22 Post subject: |
|
|
| thoves wrote: | skal vi komme til europa må:
A: stabæk slå tromsø borte
B: rosenborg slå glimt hjemme
C: viking ikke slå godset med flere mål enn rbk gjør mot glimt
|
Viking må evt. vinne med 2 mer mål enn rbk siden de har færre scorede og 1 mindre plussmål. Hvis det da ikke blir en vannvittig målfest...
Men det blir mye teori. A og B må gå inn først, ikke minst B. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.10.2008 21:25 Post subject: |
|
|
Årets viktigste kamp for min del gikk til helvete så det monner. LSK er sikra TL og vi er i hvertfall ikke noe nærmere UEFA.
LSK har vært ineffektive i hele år, men i dag løsner det selvsagt. LSK har aldri skåret mer enn tre mål i år, og vi må tilbake til starten av August siden de putta mer enn to. En håpløs Myklebust sesongen sett under ett, setter jo selvfølgelig også en årets mål-kandidat mot oss.
Vi er slitne i andre omgang, men slik jeg ser det skaper vi nok til å skåre like mye som LSK. I første omgang er det jo i bunn og grunn ett lag på banen, og Occean skårer på LSKs eneste avslutning på mål. Desidert best i første, avspist med en flatterende ettmålsledelse.
Mulig jeg har på meg RBK-briller, men jeg mener også vi ble snytt for straffe da Kippe holdt Iversen på Saparas frispark rett før de kontret inn 4-2. 3-3 kunne i hvertfall reddet noe ære.
EDIT: LSK bryter selvsagt alle statistiske finurligheter mot oss. Statistikken sier at første kamp etter å ha overtatt et lag, har treneren null effekt. Dette støttes opp av for eksempel Hamrén hos oss, Rekdal i AaFK, og Nordli i Kongsvinger. Første virkning kommer fra kamp to og utover, noe som selvsagt ikke fungerer for oss.
Ineffektiviteten er noe som har plaget oss i hele år. Med "normal" uttelling hadde vi vært sikret UEFA nå, og muligens tilogmed kjempet om gull. Hva som gjøres galt her aner jeg ikke, men dette er ikke godt nok.
Slutte å gå på kamp må jeg i hvertfall - jeg har vel ikke sett en RBK-seier siden 2005 med unntak av den hårfine seieren mot Skeid i cupen i fjor.
Jeg har i hele høst sagt at det er 2009-sesongen som er målestokken for Hamrén, noe jeg fortsatt står ved. Synd med slik uttelling på siste halvdel av sesongen, ellers kunne Hamrén vært gud nå. Husk at i tillegg til uheldige poengtap mot Godset og LSK, var vi langt mer enn ett mål bedre enn Lyn og Vålerengen.
Da glemmer vi sesongen 2008, og håper på UEFA i gave fra Stabæk. Tenker nå framover mot 2009, og trur alt blir så meget bedre da. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.10.2008 21:33 Post subject: |
|
|
Vel Hamren har iallefall en vanvittig jobb forran seg for å få Rosenborg på topp igjen neste år.
Må ta en ny opprensking i stallen og luke unna spillere som ikke yter max i hver kamp og er rett og slett for dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 26.10.2008 21:34 Post subject: |
|
|
| Rosenborg har tradisjonelt hatt et ekstremt godt tak på Bodø-Glimt hjemme, om jeg ikke husker helt feil, så den tror jeg går i boks, med kalassifre til og med. Men det er noe med Tromsø og hjemmebane som skremmer meg litt for mye til at jeg tror at det går. Tromsø, hjemmebane og snø er iallfall skremmende! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.10.2008 21:36 Post subject: |
|
|
Jarstein 4 - Ingen matchvinner.
Dorsin 4 - Slet.
Demidov 2 - Håpløs.
Lago 3 - Ikke med på notene.
Lustig 5 - Veldig god i en omgang.
Tettey 4 - I feil posisjon.
Annan 4 - Imponerer ikke.
Sapara 5 - Glimrende pasning på 1-0. Falt ned.
Strand 6 - Gikk på løp, god.
Iversen 5 - Et par fantastiske øyeblikk.
Konan Ya 4 - Klarte ikke å prete kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 26.10.2008 21:39 Post subject: |
|
|
| I noen av kampene tidligere i høst, virket det som om laget hadde et kvarters tid i starten av kampen der de bare trillet ball og lot motstanderen løpe mellom. Hadde inntrykk av at det nærmest var for å spare krefter til senere i kampen. Kanskje det var mer effektivt enn å gi alt den første halvtimen for så å gå tom i andreomgang. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 26.10.2008 21:42 Post subject: |
|
|
| Dorsin var en katastrofe. |
|
| Back to top |
|
 |
soda Junior
|
|
|
| Var på stadion, og så Kippe ta kraftig livtak på Iversen inne i boksen ved to anledninger etter 82 min og etter 88 min. Ble dette fokusert på direktesendinga? Var ikke med på høydepunktene til tv2 ihvertfall |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
|
DÃ¥rlig trent?
eller/ og
Mentalt svake?
Hva faan er det som gjør at vi gang på gang kUN presterer i én omgang?
Hamrén har hvertfall nok å jobbe med i vinter. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.10.2008 21:43 Post subject: |
|
|
| Husker for noen år tilbake, da kunne vi ha høyt tempo i bortimot 90 minutter. Nå klarer man bare høyt tempo i 30 minutter, så er det totalt slutt på alt av krefter. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.10.2008 21:44 Post subject: |
|
|
Andre omgang var katastrofe slik jeg så det. Eneste som jobber er en mann på snart 39 som spilte for like få dager siden som de passive ungguttene på midtbanen.
Statsgaard var nok vårt største tap i dag, og kunne sikkert henta inn Occean i begge angrepene han skårte i. Men samme kan det være. Når vi ikke skårer mer enn på hver 4/5 sjanse (slik det har vært i hele høst) blir det for lite poeng. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.10.2008 21:50 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Husker for noen år tilbake, da kunne vi ha høyt tempo i bortimot 90 minutter. Nå klarer man bare høyt tempo i 30 minutter, så er det totalt slutt på alt av krefter. |
Enig. Vi har ikke vært godt trent siden Høgmo la et fantastisk grunnlag i 2006. Under Perry etc. var vi vel ikke akkurat topptrente heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.10.2008 21:51 Post subject: |
|
|
Roar Strand gikk da også tom utover andreomgangen og var ikke inne i situasjonene som han burde. Jeg syns ikke han var noe bedre enn resten av midtbanen angående duellspillet i andreomgangen.
Et sitat fra fotballens svar på Einstein, Johan Cruijff:
All coaches talk too much about running a lot. I say it's not necessary to run so much. Soccer is a game that's played with the brain. You need to be in the right place at the right time, not too early, not too late.
Her er et av de største forbedringsområdene til norske fotballag generelt. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 26.10.2008 21:54 Post subject: |
|
|
Tilbake fra kamp. 1 omgang var RBK på sitt beste, 2 omgang på sitt værste.
Kjernen fyrte av et bluss etter 1-0 scoringen. Resten av kampen ble det heftige kamper mellom vakter/ politi og supportere. Så en politimann slå flere knytt neve slag mot RBK supportere, uvisst om det ble delt ut noen tilbake. Flere RBK supportere ble pågrepet.
Må si jeg ikke liker at supportere til RBK slåss med vakter/ politi.  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.10.2008 21:55 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | Er det ulovlig om Rosenborg tilbyr Stabæk spillerene penge bonus om de fikser Tromsø?  |
Vi kan samtidigt lämna tillbaka Annan. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 26.10.2008 21:56 Post subject: |
|
|
| Roar Strand gjør så godt han kan, det gjorde ikke alle andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.10.2008 21:58 Post subject: |
|
|
| GM, jeg tror alle gjorde så godt de kunne, og jeg kan ikke se noen gode bevis for noe annet. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 26.10.2008 22:00 Post subject: |
|
|
| Dorsin |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 26.10.2008 22:00 Post subject: |
|
|
Demidov, Lago og Dorsin ser kun på ball og glemmer mann. Vi hadde vunnet kampen om vi hadde begynt å ta tak i duellene og ta ut mannen i stedenfor ballen.
LSK begynner å slå langt og vinner alle duellene og vi ligger feil hele tiden.
Alle LSK sine scoringer kommer etter at vi gir bort rom på kantene(Dorsin og Lustig).
Jarstein er ingen matchvinner og redder kun skudd som går rett på ham, burde reddet Occean sin siste scoring når han ligger nede å skyter.
Tettey er på mellomdistanse hele kampen.
Annan blir for sein i pasningsspillet.
Sapara er strålende i en omgang og faller sammen med laget fordi vi slutter å vinne duellene bak på banen.
Strand burde og skulle avgjort kampen alene er ellers god.
Steffen gjør en grei kamp og Konan det samme selv om han også burde avgjort kampen med sine sjanser.
Vi blir for passive og veike i duellene i 2 omgang og det avgjør kampen. _________________ You`ll never walk alone!!
Last edited by batigol on 26.10.2008 22:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.10.2008 22:01 Post subject: |
|
|
| Dorsin står da alltid på. Det skortet litt på plasseringsevne og duellstyrke hos ham i dag, men innsatsen vil jeg ikke klage på. |
|
| Back to top |
|
 |
|