| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jonas Veteran

|
Posted: 23.10.2008 23:00 Post subject: |
|
|
Lett å skylde på det, men har alltid hatet landslagspauser! _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.10.2008 23:01 Post subject: |
|
|
Har Hamrén uttalt seg om kampen noe sted? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
kilik Senior
|
Posted: 23.10.2008 23:02 Post subject: |
|
|
| På TV2 Zebra. Han sa seg fornøyd med innsatsen. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 23.10.2008 23:02 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Vi forsøkte virkelig å få det målet jeg synes vi fortjente, men Brugge er gode defensivt og godt organisert, sa han til TV 2 før han la til at innsatsen var god og at det fortsatt er gode muligheter for avansement. |
Jeg har ikke sett samme kamp som han hvertfall, vet ikke med dere. |
|
| Back to top |
|
 |
fysio Junior
|
Posted: 23.10.2008 23:04 Post subject: |
|
|
Huff, dette var tamme greier. Det var ingen gnist og mangelen på energi var påfallende. Er nesten så jeg lurer på om laget har brukt uka godt nok ift restitusjon ?
Eller er det mangelen på spilleralternativer/rokeringer i laget, som gjør at vi får presentert et slitent lag nå på høsten? |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
|
|
Enig med deg, joko-.
Forøvrig spot on fra Keenoir om Konan. Mannen prøver og prøver, og når han kommer seg fri er det absolutt ingen å spille på. Iversen står og sover på bakerste, mens hele midtbanen står utenfor feltet eller bak ham på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
|
|
| kilik wrote: | | På TV2 Zebra. Han sa seg fornøyd med innsatsen. |
Tok de promilletest av han etter intervjuet? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 23.10.2008 23:06 Post subject: |
|
|
| Det eneste jeg har sett til Hamrén i kveld var under kampen, da man zoomet inn på ham mens han pillet en buse og Alsaker kommenterte at "nå tar han ut Konan Ya." |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 23.10.2008 23:06 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Jeg har ikke sett samme kamp som han hvertfall, vet ikke med dere. |
Tror bare Hamren er taktisk klok og ser at dette ble en slitekamp, etter mange gode ecup-oppgjør. Gode lag gjør også dårlige kamper innimellom, det gjelder å unngå å bli så dårlig at man taper.
Hamren er såpass psykologisk klok at han skjønner at spillerne ikke blir bedre av å bli hengt ut etter en slik kamp.
Enten det eller så har ikke Hamren sett RBK mye i e-cup før og vet ikke hvor standarden skal ligge! _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 23.10.2008 23:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 23.10.2008 23:11 Post subject: |
|
|
Det er tragisk å se på at Konan blir springende med så lite ballkontakt.
Han gjør jo noe konstruktivt og farlig hver gang han har ballen.
Med fare for å gjenta meg selv; i dag skulle han utover i kampen ha blitt trekt ned med en fri rolle som offensiv midt på bekostning av enten Strand eller Skjelbred.
Pelu framme sammen med Ivers. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.10.2008 23:14 Post subject: |
|
|
| Enig ya. Konan får lite å jobbe med. Det lille han får, og det han selv jobber seg til ved knallhard jobbing, gjør han alltid noe positivt med. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 23.10.2008 23:55 Post subject: |
|
|
Rosenborg - Brügg Clübbe 0-0
Skandaløs dømming. Skandaløs pasningskvalitet. Skandaløst frammøte. Dette er de tre konklusjonene vi kan trekke fra kveldens møte med de ynkelige belgenserne fra fotballcluben i Brügge der nede i Belgia øst for Frankrike. Greit nok at ingen av lagene akkurat innbyr til målkalas, ved å spille tilnærmet 5-4-1 og bruke et kvarter hver gang en spiller skal av banen, men skrekk og gru og huff og nei for en kjedelig kamp. Dog skal man si seg fornøyd, isolert sett, med ett poeng i europacupen på en dag da nøkkelspillere som Lago og svenskene Lund Hansen og Stoor var satt ut av laget. Stor overraskelse for de blåkledde belglenderne.
Rune Jarstein 7 - Gjør ingen grove feil, ingen grove vitser og viser en fin groove når han redder et langskudd tidlig i 2.omgang. Grovt sett en god match fra den tidligere Odd Grenland-keeperen med landskamper for Norge. Gjør åpenbart mye bra på trening ettersom han holder svensken Lund Hansen vekk fra laget, selv om den offisielle årsaken er at den svenske nøkkelspilleren er ute med skade.
Mikael Lustig 5 - Svensken har fortsatt mye å jobbe med når det gjelder pasninger, innlegg, hodespill, tempo, skudd, teknikk og taktikk. Men ellers kjører han et ålreit show der ute på høyre.
Kris Stadsgaard 7 - Stålkontroll på belgerne i samfulle og skamfulle 90 minutter. Kan jobbe mer med måten han overfører ballen til sine (fortrinnsvis) medspillere, også kalt "pasninger".
Vadim Demidov 6 - Hurra.
Mikael Dorsin 6 - Må til sin store forargelse bidra som spiss da resten av laget til tider samler seg i midtsirkelen. I dag blir det intet resultat, men det er da heller ikke det viktigste, skal man tro Uwe Rösler. Vi lever åpenbart i et bakstreversk nisseland som ikke evner å se bak resultatene.
Alexander Tettey 6 - Bra defensivt, besynderlig og bedrøvelig offensivt.
Roar Strand 7 - Bra innsats, og ganske god til å finne medspillerne. Blir ikke så ofte "funnet selv", da samtlige utpå der sliter med et tunnelsyn som får Peter Ijeh til å virke som den reneste Xabi Alonso.
Per C. Skjelbred 5 - Bør vente med hælsparkene til laget leder med fire-fem mål? Ellers tipp-topp opplegg og herlig lapskaus fra den kondisjonssterke midtbanedirigenten fra Lade.
Marek Sapara 5 - Se Vadim Demidov.
Steffen Iversen 5 - Er eneste Rosenborgspiller i en radius på femti meter i store deler av kampen, og får således vanskelige arbeidsforhold. Det hjelper heller ikke stort at mottakene fortoner seg som flikker ut i ingenmannsland og at "løpene" bringer tankene tilbake til Frank Strandlis velmaktsdager.
Didier Konan Ya 5 - Skal ha ros for stilige svettebånd, men taper alle duellene han deltar i, noe som også gjelder for alle hans lagkamerater. Er ofte alt for langt unna sekstenmeteren, det derre oppmerkede rektangelet som omringer kassa med stenger og nett der vi kan skyte ballen sånn at vi vinner. Men pytt sann. Det kommer vel til våren.
Subs;
Abdourazarack Traorè 4 - Har forberedt seg på dette utstillingsvinduet i år, men som ved et mirakel uteblir målrushet og finspillet også i kveld! Hvilket sjokk fra det enorme talentet!
John Pelu 4 - Se Marek Sapara.
Besart Berisha ? - Målkåt nisse. Hissig på grøten. Konstant uromoment. Kort innhopp fra den albanske spissen. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.10.2008 23:56 Post subject: |
|
|
Tragisk kamp. Børsen:
Jarstein 6 - En matchavgjørende redning, trygg i dag.
Dorsin 2 - Konstant på etterskudd, fraværende offensivt. Horribel.
Demidov 2 - Vanvittig mye rot, et under at Lago sitter på benken.
Stadsgaard 5 - Ok kamp, gjør seg ikke bort spesielt.
Lustig 3 - Kom sjeldent fram, dårlig presisjon.
Skjelbred 2 - Svært dårlig kamp, slo bare støtte og virket sliten.
Sapara 2 - Traff sjeldent på pasningene. Og dødballene? Hehe. Tragisk kamp.
Tettey 7 - Står fram, vinner mange baller, presise pasninger, løper opp mye som forsvaret slurver bort.
Strand 5 - Har i hvert fall vinnervilje, selv om presisjonen ikke alltid er på topp.
Iversen 2 - Ja, han ble hemmet av resten av laget, men han vant faen meg to hodedueller i løpet av hele kampen. Elendig.
Konan 3 - Sprang bare rundt og foretok seg ingenting spesielt av nytte. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 23.10.2008 23:57 Post subject: |
|
|
| Du er merkelig Oppmannen, det skal du ha. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 24.10.2008 00:00 Post subject: |
|
|
| Enig knerten, med unntak av Konan. Han er den som skaper mest framover i dag. Og er farlig med ballen hver gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 24.10.2008 00:03 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Tettey 7 - Står fram, vinner mange baller, presise pasninger, løper opp mye som forsvaret slurver bort |
Hva har du drukket? Han har jo en million balltap, hovedsaklig pga feilpasninger. Han får en svak treer av meg. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.10.2008 00:06 Post subject: |
|
|
| Da spør jeg hva du har drukket. Tettey hadde desidert minst pasningsfeil av de på midten i dag, kan faktisk ikke komme på en feilpasning han hadde i farten. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 24.10.2008 00:10 Post subject: |
|
|
Nei dette va rævva fra a til å.. spesielt skjelbreid skuffer meg i dag med alle feilpasningene og dette smitter over på etterhvert hele laget..Denne kampen måtte bare kåmme etter mage gode prestasjoner i serien i det siste..Det hadde kanskje hjulpet på det lille ekstra med litt mer enn 12 000 på tribunen da,skandalepriser på billettene!!
Det beste nå er å få ut agresjonen og våkne i morgen å tenke på at København tapte, fylle opp stadion på Valencia kampen og kvalifisere oss til videre spill i Europa  _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.10.2008 00:11 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Steffen Iversen 5 - Er eneste Rosenborgspiller i en radius på femti meter i store deler av kampen, og får således vanskelige arbeidsforhold. Det hjelper heller ikke stort at mottakene fortoner seg som flikker ut i ingenmannsland og at "løpene" bringer tankene tilbake til Frank Strandlis velmaktsdager. |
hehe, et aldri så lite gullkorn
Last edited by PauloSilas on 24.10.2008 09:38; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 24.10.2008 00:29 Post subject: |
|
|
Skit å se at Rosenborg begynner og ligne landslaget i den forstand at vi ikke greier og spille ut defensive lag som kommer til Lerkendal for å legge seg bakpå.  _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 24.10.2008 00:33 Post subject: |
|
|
| Skjelbred skuffet meg stort i kveld. Han er vel ikke 100 % etter skaden, men må han ta de evinnelige hælflikkene hele tiden? Særlig dårlig valg når det bare finnes motspillere bak og rundt ham. |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 24.10.2008 01:59 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | | Quote: | | Tettey 7 - Står fram, vinner mange baller, presise pasninger, løper opp mye som forsvaret slurver bort |
Hva har du drukket? Han har jo en million balltap, hovedsaklig pga feilpasninger. Han får en svak treer av meg. |
Kan hende det er bare meg, men det er merkelig hvor forskjellig man ser en fotball. I en kamp preget av mye upresist spill, også i noen tilfeller av Tettey, synes jeg at han sammen med Staadsgaard og Jarstein fremstår som de klart best på banen i dag. Godt gjort på en såpass middelmådig dag som denne...
En liten påstand: Slike kamper hadde vi tapt for 6 mnd siden. Det i seg selv synes jeg er verdt og merke seg. Det er styrke at laget for tiden nekter å la seg slå.
...og for guds skyld, og for de av dere det gjelder, ikke begynn å gå Erik Hamren etter strupen. Det blir bare patetisk!! |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 24.10.2008 06:00 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler. Men vil tilføye konan. Tettey hadde et par feilpasninger. Men ciljan, sapara, lustig, demidov, strand (og tildels dorsin) hadde haugevis med balltap og/eller elendige pasninger. Det er det som skuffer klart mest med rosenborg i dag, presisjonen.
Ble også voldsomt irritert på Ciljan da han dreiv å hælflikka et par ganger både i forsvar og i angrep når han kunne heller kunne gjort det enkelt og ungått balltap. Måtte bare nevne det da dette var noe av det som var mest unødvendig utpå der. Greitnok at man spiller dårlig, alle gjør det en gang i blandt, men man trenger ikke drive med fiksfakseri når vi ikke leder, og når det gang på gang skar seg. (minnes Koné den siste tiden i RBK)
Ellers er vel uavgjort et greit resultat sett kampen under ett. Skulle gjerne sett at vi vant, men er glad vi i allefall ikke tapte. Det er sant det noen sa før meg i tråden at tidligere i år hadde vi sikkert tapt denne kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 24.10.2008 08:33 Post subject: |
|
|
| Selv om dette ikke var noen champagne-fotball fra vår side, blir jeg skamfull på vegne av de som piper på eget lag. Slikt bør man overlate til feterte bergensere og italienere. GÅ HJEM, heller enn å gjøre situasjonen enda verre for laget vårt! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.10.2008 08:55 Post subject: |
|
|
Som vanlig er jeg stort sett enig i børsen din knerten, men synes ikke Dorsin var horribel, i 1.omg var han jo veldig aktiv offensivt. Jeg irriterte meg også veldig over Sapara - særlig dødballene - men han har også flere pasninger som nesten er geniale.
Jeg synes vi skal gi litt honnør til Brugge også. Et ordinært mannskap, men de var veldig bra organisert. |
|
| Back to top |
|
 |
|