English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Olivier Karekezi
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
keschaa
Veteran

PostPosted: 10.10.2008 21:46    Post subject: Reply with quote

rbkkid96 wrote:
Yess, endelig får vi en klassespiller som Karekezi. Jeg har sett noen Ham Kam kamper på tv i år og han har virkelig imponert meg. Jeg tror han vil bli en stor hit i rosenborg. Tenker meg at han blir den neste konan. Det eneste minuset med han er at han er kanskje litt for dyr. Tenker meg at Ham Kam ikke vil selge denne spilleren for mindre enn 15 millioner.

Jeg selv er litt brisen, men det du kommer med der må jo være fyllesnakk.

Jeg trodde inntil idag (tror fortsatt) at dette var en helt middelmådig spiller som spilte på et ræva lag. Jeg kunne forstått det hvis han hadde bøttet inn mål og nærmest holdt Hamkam levende på egenhånd, men han har ikke bevist noen ting.

Pakk snippen!
ode
Veteran

PostPosted: 10.10.2008 21:53    Post subject: Reply with quote

Karekezi har aldri vært og vil aldri bli aktuell for oss. Han holder rett og slett ikke det nivået som vi krever av våre spillere. La tråden synke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larenim
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 00:09    Post subject: Reply with quote

allAfrica.com melder at Rosenborg har forespurt Ham-Kam om tilgjengeligheten til Karekezi. Ham-Kam karakteriserer
spilleren som råsterk, teknisk, ballvinner og et oppspillspunkt.

Og er dette riktig (vel, hva tror du?) leter klubben etter typer mer enn å bare ta en spiller som presterer, ihvertfall kan vi anta det når vi ser hvor lite han har spilt i år. Han har scora 4, men etter å ha regna litt på det ville han hatt 9 mål totalt eller 8 mål hittil hvis han hadde spilt alle kampene for Ham-Kam.

En interessant kompilasjon på youtube viser noen av de 11 scoringene han ifølge Wikipedia hadde i Helsingborg i 2006. Der spilte han sammen med Henrik Larsson og Luton Shelton. I videoen er det scoringer ved hælspark og avslutninger som krever ekstremt bra koordinasjon, men også så kontante avslutninger som man får dem.

Er det noen Ham-Kam-kjennere her som vet åssen han har blitt brukt og åssen han har prestert?
SoZo
Rutinert

PostPosted: 11.10.2008 02:19    Post subject: Reply with quote

Du skal aldri si aldri. HamKam har jo stø kurs for Adeco, og Hoftun har jo en forkjærlighet for spillere derfra..
Back to top
View user's profile Send private message
kytas
Proff

PostPosted: 11.10.2008 02:52    Post subject: Reply with quote

Tja, nå har jo ikke Hoftun blitt fraløpt av Karekezi, slik som han ble med Pelu i fjor da. Får bare håpe han klarer å styre unna Karekezi. Vi trenger ikke flere spillere idag som vi må lære opp at fotball faktisk er et lagspill. Og at denne spilleren skal koste oss 15 millioner kroner blir altfor dumt!!

En ting toreinar. Mulig å lære seg litt om tegnsetting før du skriver innlegg? Slitsomt å lese..
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.10.2008 04:49    Post subject: Reply with quote

Dette er helt sikkert bare oppspinn. Glem nå denne middelmådigheten og diskutér noe annet.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 12:07    Post subject: Reply with quote

Vel, ettersom 2mas har gått og spurt og fått nei, er det nok bare å se bort fra dette.

Men jeg blir litt overrasket over dem som så bastant avfeier fyren. Scoringene hans fra Helsingborg taler for seg selv. For å få et bedre inntrykk kan dere jo ta en titt på Stabæk-Ham-Kam som ligger på tv2web. Man bør ha andre interesser enn Karekezi for å se den kampen, for han blir jo misbrukt av patetiske hamarkamerater. Hvis ikke er det bare å komme seg over til andre omgang pronto, hvor minutt 50-60 gir et ok bilde av kampen og Karekezi har hele 5-6 involveringer.

Til tross for få involveringer gjorde han bra saker de gangene han kunne. Først og fremst jobbet han hele kampen for å forstyrre Stabæks oppbygginger fra bakre firer. Ved et par anledninger fulgte han ballfører dypt ned i egen banehalvdel og forstyrret.

Første feilpasningen kom i det 72. minutt. Han hadde også ett tilfelle hvor han gav ballen til en som hadde en motspiller i ryggen som førte til ballmist.

Karekezi ser ut til å være et bra oppspillspunkt, med godt overblikk og gode pasninger. I tillegg har han bra skudd og gode innlegg.

Jeg tror mange får negative assosiasjoner når de hører et ukjent navn og tenker Ham-Kam-innbytter og 4 mål. Men etter å ha tittet litt hadde ikke jeg hatt noe imot å få ham til Rosenborg, forutsatt at han ble gitt grønt lys av Stig T., vel og merke Wink

Han vil hos oss få brukt styrkene sine langt bedre enn hos Ham-Kam som helst liker å se på midtbaneleddet som et ekstra forsvarsledd. I tillegg til å spille spiss vil han være et alternativ som offensiv midtbane der vi foreløpig bruker Sapara og Skjelbred.

Last edited by larenim on 11.10.2008 12:17; edited 1 time in total
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 12:17    Post subject: Reply with quote

Wow...har du virkelig tatt deg tid til å analysere hele kampen mot Stabæk, klart å komme opp med så lite og likevel fremstille det som positivt?

"Det ryktes for øvrig at Karekezi klarte å knytte fotballskoene sine selv før han gikk ut på bana".

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 12:18    Post subject: Reply with quote

Enhver idiot klarer å se ting som er feil.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 12:21    Post subject: Reply with quote

Ja, da er den saken oppklart.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 12:58    Post subject: Reply with quote

SoZo wrote:
Du skal aldri si aldri. HamKam har jo stø kurs for Adeco, og Hoftun har jo en forkjærlighet for spillere derfra..

Köpen från Adecco får karakteriseras som en succé:
1. Demidov - fantastiskt bra köp
2. Pelu - bra köp
3. Miller - osäkert köp. Men i enlighet med Kristobals teorem är det aaaldeles för tidigt att döma ut honom; hans oförlösta potential kan vara mycket stort; se på Stoor och Eguren.

Jag skiter i om spelarna kommer från Adecco, Championship, Rwanda eller Siberien, bara det är bra spelare. Denna fixering vid ursprung är inte särskilt givande. Karakezi gjorde sig så vitt jag vet ett gott namn i Helsingborg och kan kanske vara något för RBK. Skicka Torbjörnsen till Briskeby för närstudier, men inte Björn Hansen eller Kristobal. De två sistnämnda har svårt att skilja mellan guld och gråstein.

Flera guldkorn från Adecco tack!

Last edited by Peter Storey on 11.10.2008 13:25; edited 2 times in total
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 13:12    Post subject: Reply with quote

obscurr wrote:
Verdalingen? Razz

Ja, Reklamen og gratulasjonsbildene er i værtfall sanne.. Resten står på Kristobal's regning...
Maradona
Veteran

PostPosted: 11.10.2008 13:17    Post subject: Reply with quote

Men sines dette minner om Annan-agent taktikk... Spre ryktet om Arsenal, for å så have i en annen klubb...

Tror at dette er bare markesføring fra agentens side, og nå som RBK spiller bra, så er det taktisk lurt å nevne RBK, for å så tiltrekke seg enn annen klubb....
kristobal
Legende

PostPosted: 11.10.2008 13:19    Post subject: Reply with quote

Jupp, og jeg tar ansvar for hele blekka når jeg er redaktør Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 11.10.2008 13:55    Post subject: Reply with quote

Haha! Latterlig rykte!
Back to top
SigveEdvardsen
Senior

PostPosted: 12.10.2008 16:45    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per inderlig at dette ikke blir en realitet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb