English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 122, 123, 124 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.09.2008 22:05    Post subject: Reply with quote

Bæ to da Bone! wrote:
Konan vil aldri bli den hodespilleren og den bryteren Iversen er, det veit du like godt som jeg. Sånn sett kan Konan bli så god han vil, uten å være i stand til å utkonkurere Iversen.

Intill det blir hentet en spiller som uten tvil kan utkonkurere han på hans spissferdigheter, eller Aas virkelig blomstrer skal Steffen slik jeg ser det alltid være i førsteoppstillignen så lenge han ikke er skadd eller suspendert.

I det siste kampene har Konan fungert bedre enn Iversen som oppspillspunkt, det handler om å vinne ballen etter fremspill og da er Konan sin aggresivitet et glimmrende måte å sikre seg ballen på og gjerne et like godt alternativ til en tanksenter. United brukte f.eks Rooney og Tevez på den måten i fjorårs sesongen med stort hell. I Liverpool brukes Kuyt til den jobben selv om sant sies er Torres et glimmrende oppspillspunkt. Jeg har heller ikke sagt at jeg ønsker å benke Iversen ,men jeg er for et salg i vinter og at en kjøper inn en erstatter som kan ta over Iversen sine oppgaver i angrepet. Tror det på mellomlang og lengre sikter kommer til å gagne oss.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 22:24    Post subject: Reply with quote

iversens trauste effektivitet kan man vell ikke komme unna, men mener alikevell han er en viktig mann for DAGENS rosenborglag.

Steffen vinner mange hodedueller i oppspilsfasen, og dermed mister motstanderen sjansen til å bryte høyt og kontre. noe som gjør at backene og midtbanen faktisk kan/tørr komme etter.

Flere mål burde han absolutt ha med tanke på at han tar straffene, men nå begynner jo laget å sette seg da, og jeg er overbevist om at ivers ikke har stengt målkontoen for i år enda.

La oss nå vente og se. Har tro på aas etterhvert og kommer cooper så blir det hardt for ivers å få starte mange kamper. Men om han legger seg i hardtrening er jeg overbevist om at han kan bidra for oss i flere år enda.

Ønsker meg edelt metall til jul jeg Razz
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 23.09.2008 22:42    Post subject: Reply with quote

iversens luftstyrke er sterkt overvurdert! JA Iversen er svært god å STYRE headingene sine... Og JA Iversen er svært god til å lure seg inn i de riktige rommene for å slippe unna oppfølger, slik at han alene kan heade på mål. Men f.eks når det slås høye baller opp mot Steffen så er det faktisk skuffende få ganger Steffen vinner hodeduellen mot stopperne. Som oftest kommer stopperne seg høyere enn Steffen. I disse situasjonene får han altså uansett ikke brukt sine beste egenskaper i lufta, altså rive seg løs, og det å styre headingene. Steffen er ikke spesielt bra oppspillspunkt!

En startoppstilling uten steffen har ingen klare mangler lenger. Konan er i storform, og har troa på at Berisha kommer seg snart å. Observert han flere ganger time etter time, med egentrening med ball. Løsner snart for han, så Iversens tid som fast på laget burde snart være over!
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2008 22:50    Post subject: Reply with quote

Iversen er jo kun 1,85. Til tross for det så knuser han ofte spillere som er 10-15 cm høyere enn seg selv i lufta.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 24.09.2008 00:13    Post subject: Reply with quote

Da skjønner jeg ikke hvilke situasjoner du har sett. I hver kamp der Iversen møter midtstoppere som er relativt gode i luften, taper Iversen de aller fleste hodeduellene når ballen blir slått langt og høyt opp. Dessuten er det skjelden vi får noe ut av det når Iversen vinner de duellene. Så akkurat det argumentet med at Iversen er viktig å ha som oppspillpunkt kjøper jeg ikke. Iversen er ikke en spiller vi må ha i troppen hver kamp. Sier gjerne ja til Berisha og Konan fra start neste kamp. [/i]
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 24.09.2008 09:31    Post subject: Reply with quote

Det sier ikke jeg ja takk til. Og det er min mening. Ivers bør spille, ikke fordi han skal ha fast plass men han gir oss en dimensjon ekstra. Like it or not
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.09.2008 12:16    Post subject: Reply with quote

Det er en grunn til at Iversen sjleden går opp i duell med stopperne, men heller prøver å få duellen til å bli mot en av de tradisjonelt mindre backene.

Men når det er sagt, er det ikke høyden til stopperne som er problemet hans, men helelr den voldsomme duellkraften de har pga. av at de fleste av dem er ganske massivt bygget.

Se på Frode Kippe, han er absolutt ikke den beste hodespilleren, men han er så kraftig bygd at han med letthet rett og slett skubber bort spissen i luftduellen.

Men jeg mener fortsatt at i toppform er Steffen IversenTippeligaens desidert beste spiss.
joakleis
Veteran

PostPosted: 24.09.2008 18:07    Post subject: Reply with quote

Jeg ser Keenoir stempler Iversen som en dårlig avslutter.
Den har jeg problemer med å se.

Han er kanskje ingen goalgetter i den forstand, men han er uten tvil en dyktig avslutter. Selv om han kanskje ikke er verdens beste hodespiller, så er han veldig dyktig til å time opphoppene og til å sette headingene på mål. Jeg ser sjelden at Iversen header over mål eller utenfor, slik mange andre har en lei tendens til. Han skyter bra med begge bein og lobben hans kjenner vi utmerket godt til.

At Steffen ikke har scoret så mye mål i det siste, og bommet på store sjanser mener jeg er mer tilfeldig. Det er ikke så lenge siden han var den eneste som vi kunne stole på at puttet jevnt og trutt. Når de andre etter hvert har begynt å vise seg frem blir ikke behovet like stort for at Iversen skal score.

Jeg mener også at Steffen Iversen i toppform er Tippeligaens beste spiss.
Og jeg er overbevist om at han ganske snart blir å dominere scoringslista igjen.

Daniel Nannskog hadde også måltørke tidligere i sesongen, uten at han ble en dårligere spiller av den grunn.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 24.09.2008 19:27    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler.
robbie
Veteran

PostPosted: 24.09.2008 20:38    Post subject: Reply with quote

Du keenoir, du har i og for seg rett i det du skriver. Men du må ta med i beregningen hvilken spillertype Steffen Iversen er. Med unntak av høsten 2006 hvor han var eksepsjonell, har han aldri vært noen toppskårer.

Hverken i sin første periode i RBK på nittitallet, i Englandsperioden eller på landslaget har ikke Iversen vært noen målmaskin. Derimot har han vært jævla flink til å binne opp motstandere, bevege seg riktig i boksen og skape rom til medspillerne. Han er en av verdens beste i den rollen. Men han har vært dyktig til å skåre viktige mål.

Steffen Iversen er best når han har en hurtig og målfarlig spiss (Brattbakk) ved siden av seg. Det har han ikke hatt til nå.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 28.09.2008 22:30    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli lenge siden Iversen scoret i Tippeligaen (10. august mot Molde).
På de åtte siste har RBK scoret 13 mål. Vår toppscorer har kun ETT mål på de åtte siste seriekampene.

Det er bekymringsfullt at vår toppscorer ikke har mer enn åtte mål (inkludert to straffemål) på de 19 kampene han har spilt.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.09.2008 23:57    Post subject: Reply with quote

Allikevel er lenge siden (2 år?) han har bidratt såpass mye i kampene. For det er tydelig at han er i form nå.
Litt paradoksalt at hans beste spillemessige periode på lang tid, er den perioden han har scoret minst mål.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 28.09.2008 23:58    Post subject: Reply with quote

Syns ikke han har vært på topp spillemessig de siste kampene, akkurat...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.09.2008 00:01    Post subject: Reply with quote

Iversen bør benkes, elendig i dag også og nå kommer han ikke til målsjanser heller lenger. Hvorfor driver han å vaser så mye nede på midtbanen når han spiller, er jo neste aldri i posisjon lenger og når itilegg at avslutningene hans er elendige for tiden, synes jeg noen andre bør få sjansen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2008 00:31    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hva som er greia de siste kampene, men plutselig virker det som Iversen har problemer med å finne posisjoner på banen. Kan hende skyldes det at spillet glir bedre nå, sånn at færre og færre baller beines Iversens vei, i alle fall virker det som Steffen trekker nedover mot midtbanen for å få låne ballen av og til. Er han rett og slett avhengig av å være sentrum i karusellen, i stedet for å løpe rundt?

Får ikke Iversen spesifikke instrukser som resten av laget? Hvis jeg hadde vært i Hamrens spisse pene, hadde jeg bedt Iversen om å henge mye nærmere motstanderens mål, og være enda hissigere på innleggene, men det er ingenting som tyder på at han har mottatt noen slik instruks.

Akkurat nå er Konan den beste targetspilleren, mellomromsspilleren, bakromsspilleren og avslutteren vår, og to av de kategoriene burde Iversen strengt tatt eie til enhver tid.
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.09.2008 10:22    Post subject: Reply with quote

Helt enig, for øyeblikket driver Iversen som regel å kaver nede på midtbanen og er feilposisjonert når innleggene kommer eller så slår han innlegget selv når han strengt tatt burde vært den som angrep ballen.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 03.10.2008 15:48    Post subject: Reply with quote

Skadeomfanget klarlagt?
longns
Veteran

PostPosted: 03.10.2008 16:56    Post subject: Reply with quote

Nordlendingen wrote:
i
En startoppstilling uten steffen har ingen klare mangler lenger. Konan er i storform, og har troa på at Berisha kommer seg snart å. Observert han flere ganger time etter time, med egentrening med ball. Løsner snart for han, så Iversens tid som fast på laget burde snart være over!

Neida, det så vi tydelig mot Brøndby at var ingen problemer. Iversen er så sykt undervurdert her inne...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.10.2008 17:15    Post subject: Reply with quote

Vi så akkurat det samme mot Aalesund med Iversen på banen. Desutten holdt siste halvtimen igår uten Iversen bra nivå.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 03.10.2008 17:23    Post subject: Reply with quote

Når/om Konan drar har jeg meget stor tro på Iversen/Pelu som spisspar. Ble imponert over Pelu igår og i spann med Iversen tror jeg vi får en utrolig dynamisk og bra spisspar. Er ikke så fryktelig bekymret for at Konan drar egentlig.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.10.2008 18:15    Post subject: Reply with quote

Litt enig med Joko i at Iversen virker å være viktig selv om han ikke alltid er blendende. Han er også viktig på dødballer defensivt.

De siste 30 minuttene i går forandrer ikke all verden på det synspunktet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.10.2008 18:41    Post subject: Reply with quote

Vi hadde nå god kontroll på dødballene til Brøndby igår og målene kom av dårlige press på ballfører. Jeg så ikke noe stor forskjell på et ikke fungerende Rosenborg og et fungerende Rosenborg i gårsdagens kamp kontra f.eks bortekampen mot Brøndby.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 04.10.2008 02:30    Post subject: Reply with quote

Iversen er, ifølge Schwabe, ute alt ifra 3 dager til 6 uker..

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=526987

- Torgeir Børven
Back to top
Arne Frango
Junior

PostPosted: 08.10.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Jeg så Iversen i dag, sammen med Helstad og Strømstad. Iversen hadde en FEIT snus...
kristobal
Legende

PostPosted: 08.10.2008 23:41    Post subject: Reply with quote

Da er han nok på bedringens vei og kan spille på lørdag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 122, 123, 124 ... 214, 215, 216  Next
Page 123 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb