English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 277, 278, 279  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
doris
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 21:40    Post subject: Reply with quote

Ligner en del på Rosenborg som heiv Ola B R på dør etter at furtne spillere fikk si sitt. Ola skaffet seriegull, det samme gjorde Mons. Nå regner jeg med at Brann ansetter Hareide, som takker for seg midt i sesongen for å ta over ettellerannet landslag, og deretter har vi kjøret med assistenten til assistenten til assistenten gående i 5-10 år fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.10.2008 21:46    Post subject: Reply with quote

Er enig i at det ligner veldig det som skjedde med By Riise.
Back to top
jortski
Junior

PostPosted: 07.10.2008 22:09    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
bolgebah wrote:
Og dermed har Brann sluppet inn 15 mål mot molde denne sesongen.

Det er vel omtrent like mange som vi slapp inn til sammen på Lerkendal gjennom hele 90-tallet.

Den tok jeg ikke helt...

Brann alene vant jo to kamper og scoret 15 mål mot oss på Lerkendal fra 1993 til 2000...

Haha. Er det mulig? Ubetalelig.
larenim
Veteran

PostPosted: 07.10.2008 23:53    Post subject: Reply with quote

Loki wrote:
Men er det bare Mjeldes skyld? Laget har mista sin beste spiss, uten å få en rimelig erstatning.

Det er jo dumt med en trener som frastøter de viktigste spillerne sine. (Jfr. Martin Andresen til VIF og Torstein Helstad til Frankrike)
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 08.10.2008 00:53    Post subject: Reply with quote

Var ikke klubben som ville kapitalisere på Helstad, som ville vekk sjøl, ellers kunne han dratt læll, gratis pga Bosman-regel, neste år?

Hvem var som trodde Demba-Nyrèn og to midtoppere/spisser, pluss Huseklepp (som ikke har funnet sin rolle uansett ennå) var nok til å klare seg i TL, UEFA Cup (og Cupen)?

Jeg tviler på det var Mjelde aleine som bestemte alt dette.

Ja, det er han som ikke har motivert spillerne, og som ikke har behandlet dem særlig godt, verken mentalt eller taktisk, men stallen ble tynnere og tynnere... Dette er vel ikke hans feil.
Back to top
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 08.10.2008 09:22    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Det ligner, men den store forskjellen er at By Riise ble sparket etter gullet. Brann måtte iallefall gjennom en svak sesong før Mjelde ble presset ut.
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 08.10.2008 09:50    Post subject: Reply with quote

Ingen assistent som overtar.. Aabrekk tilbake som speider. Var det noen som sa at styret må gå?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 08.10.2008 10:52    Post subject: Reply with quote

Ablativ wrote:
Tja, hvem er tilgjengelige? Hareide (snart) By Rise (ditto), Perry, Tørum, Myhre, Skullerud (snart), Semb, Drillo (hopper av FK Zebra), Rekdal (har sikkert klausul som sier at han kan bytte til en annen eliteserieklubb anytime), Nordlie (ditto) osv. Sikkert noen flere.

Kanskje hr. Hoff lar seg overtale til å gjøre comeback? Wink Han har jo hatt stor suksess med Brann før Razz
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 08.10.2008 11:17    Post subject: Reply with quote

Prinsen fra Os wrote:
Keenoir wrote:

Det ligner, men den store forskjellen er at By Riise ble sparket etter gullet. Brann måtte iallefall gjennom en svak sesong før Mjelde ble presset ut.

Han ble sparket før gullet var sikret, men fikk fortsette ut Tippeligaen.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 08.10.2008 14:34    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...282840.ece

hvorfor i helvete skulle sollied velge brann, når han har takka nei til rbk ved flere anledninger. bergensere er så virkelighetsfjerne og irriterende dumme.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 08.10.2008 15:44    Post subject: Reply with quote

VG har satt opp følgende som folket kan stemme på, som Brann's nye trener..

Hvem bør erstatte Mons Ivar Mjelde?

Vidar Davidsen
Tom Nordlie
Knut Tørum
Petter Myhre
Stig Inge Bjørnebye
Tor Thodesen
Ã…ge Hareide
Hans Backe
Erik Rasmussen
Nils Johan Semb
Steinar Nilsen
Benny Lennartsson
Bengt Eriksen
Per Joar Hansen

Hvem er Erik Rasmussen??

- Torgeir Børven
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.10.2008 15:47    Post subject: Reply with quote

Det bedste alternativ fra den listen sammen med Ã…ge Hareide, Steinar Nilsen og Hans Backe.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Guinness
Rutinert

PostPosted: 08.10.2008 15:48    Post subject: Reply with quote

Erik Rasmussen:

http://da.wikipedia.org/w..._Rasmussen

Jeg vet ingenting om denne mannen, har aldri hørt om han før. Men kanskje noen av våre danske venner på forumet har peiling.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 08.10.2008 16:50    Post subject: Reply with quote

Tror muligens Brann har skutt seg selv i foten her. Mjelde har tatt laget til Cupgull, seriegull, sølv, bronse og deltok i UEFA ifjor (overraskende nok etter å ha slått Brugge borte). Samtidig har tilhengerskaren vokst i bergen (som den også gjorde i Oslo med Vålerengesn seriegull). Presset ble større, spesielt fra media.

Men som sagt tror jeg ikke dette var særlig lurt, tror Mjelde enda hadde mye å tilføre Brann. Men når man har korttenkte spillere som Bakke i troppen kan dette bli utfallet. Tror kanskje hele Bergen skal stikke fingeren i jorda, bare for å finne ut at jordkloden ikke dreier rundt Bergen. Brann er en av de mest tradisjonsrike klubbene i norsk fotball, men de er fortsatt bare Brann. Med fare for å virke blærete og arrogant; det er bare RBK som har taklet suksess. Start, Lyn, Vålerengen, Molde og nå Brann har alle sparket trenere sesongene etter at de var høyt der oppe. (Greit, det har vi også, men det setter vi delvis på kontoen til Åge H)

Når alt kom til alt var det kanskje ikke oppturene som bestemmer i Brann og Bergen, men stoltheten ders som ikke kunne tåle bitre nederlag mot bla. Molde. Og dette i en sesong hvor CL-veien lå klar for deres føtter. De kunne vel strengt tatt ikke fått enklere motstand i siste kvalikk til CL. Marseille har de senere år ikke levert varene, ei heller Depo. Ikke som de har gjort det før om årene i alle fall. Og de utgavene av både Marseille og Deportivo, de var meget mulige å hamle opp med.

Spørs hvordan ståa hadde vært i klubben dersom bla. Bakke hadde satt straffesparket sitt ..
senador
Legende

PostPosted: 08.10.2008 17:02    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Det er visst veldig lett å glemme at etter at Ola By tok over for Hareide så ble alt radikalt dårligere. Allerede mot Benfica så vi hvor dårlig vi hadde blitt defensivt, og tapte på bortemålsreglen. I serien tapte vi mange kamper og ble slått av Hønefoss i cupen. Vi ble rundspilt av Vålerenga på Lerkendal. Hadde vi møtt de i siste serierunde hadde VIF vunnet serien enkelt og greit. Jeg vil si vi vant serien med en god porsjon flaks.

Jeg synes Ola By Riise ikke har den utstrålingen og autoriteten en topptrener skal ha.

Jeg synes også at Mons Ivar vant serien for lett. De hadde faktisk ingen konkurrenter i fjor. Når man taper 5-6kamper på en sesong i Norge er det rett og slett for dårlig( selv om man vinner serien). I forhold til de midlene MIM har hatt jeg ikke kjempe imponert.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.10.2008 19:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes den ilojaliteten By Riise møtte fra enkelte spillere i spillergruppa ligner veldig den Mjelde har møt fra årets Brann tropp, mye av det fra spillere som var på hell og nok begynnte å frykte generasjonsskifte og plassen på laget. Hadde klubben hatt en merittert trener i bakhånd kunne en ha forsvart det som ble gjort i mot Riise ,men når erstatteren het Per Joar Hansen ble det bare dumt.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 08.10.2008 19:50    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er visst veldig lett å glemme at etter at Ola By tok over for Hareide så ble alt radikalt dårligere. Allerede mot Benfica så vi hvor dårlig vi hadde blitt defensivt, og tapte på bortemålsreglen.

At det var? Vi slapp inn to mål til sammen over to kamper, og de hadde ikke veldig mange flere enn de to sjansene. Slik jeg husker det var det en Storflor som var komplett udugelig til å omsette hundreprosentsjanser i Portugal, og en keeper på motstanderlaget som reddet de villeste sjanser (og var invalid i et kvarters tid etter hver redning) som kostet oss avansementet.

Quote:
I serien tapte vi mange kamper og ble slått av Hønefoss i cupen.

Nei, vi tapte 2-3 på Åråsen i 4. runde (eller var det kvartfinalen?). Gylfi Einarsson gjorde tre mål, iallfall. I serien tapte vi riktig nok 16. mai mot molde (i en kamp hvor vi ellers var ganske overlegne), og vi ble rundspilt borte mot Tromsø. Etter Tromsø-kampen tapte vi vel ikke før kampen mot Vålerenga på Lerkendal utpå høsten, men derfra og inn gikk det til gjengjeld fryktelig trått.

Quote:
Vi ble rundspilt av Vålerenga på Lerkendal. Hadde vi møtt de i siste serierunde hadde VIF vunnet serien enkelt og greit. Jeg vil si vi vant serien med en god porsjon flaks.

Vålerenga hadde ett bra kvarter mot oss i første omgang i den kampen, og lå ellers på ræva og prøvde å forsvare seg. I andre omgang hadde vi det meste av spill og sjanser, men de puttet på et frispark fra omtrent nitti meter og på én god kontring.

Quote:
Jeg synes Ola By Riise ikke har den utstrålingen og autoriteten en topptrener skal ha.

Da kjenner du ham åpenbart bedre enn jeg gjør, for jeg synes ikke jeg har nok førstehånds kjennskap til ham til at jeg kan danne meg et inntrykk av noe slikt. At spillerne vant maktkampen høsten 2004 tror jeg er svaret på spørsmålet "hvorfor gikk det så grundig til helvete i 2005".

Quote:
Jeg synes også at Mons Ivar vant serien for lett. De hadde faktisk ingen konkurrenter i fjor. Når man taper 5-6kamper på en sesong i Norge er det rett og slett for dårlig( selv om man vinner serien). I forhold til de midlene MIM har hatt jeg ikke kjempe imponert.

Enig jevnt over, men Brann nådde vel 53 poeng eller noe slikt i fjor? Det synes jeg er en poengsum en seriemester verdig, i alle fall et langt mer ærerikt mesterskap enn "NM i feighet"-innspurten i 2005. Ellers burde Brann ha prestert ganske mye mer i Europa før jeg hadde begitt meg ut på noen hyllest av Mjelde.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.10.2008 21:35    Post subject: Reply with quote

Meget bra Bolgebah.

Tok brodden av det meste her Smile

Ola By har ingen grunn til å skamme seg over den jobben han gjorde i 2004. Men han manglet litt ballast til å stå i mot da de sterke kreftene i spillergruppa gjorde opprør fordi Ola så at det måtte et generasjonsskifte til.

Ikke var det all verden av oppbacking å få fra styre og administrasjon heller, kanskje. Der har jo lettvintheten og ansvarsfraskrivelsen fortsatt etter at Ola måtte gi seg.

Også på det feltet sliter vel Brann med litt de samme symptomene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 08.10.2008 23:54    Post subject: Reply with quote

ser ikke helt likhetstrekkene med når By Riise gikk av... Med By Riise var det mange fler i spillergruppa som ønsket endring. Slik det virker i Brann er det i hovedsak god tillit i spillergruppa til mons, muligens med unntak av et par sutrekopper. Og det vil det altid være.

Ser rett og slett på det som en skandale det som er skjedd i Brann nå. Talentløs ledelse. Brann har vært mye mer stabilt gode enn noen andre lag siste årene. Og da gi sparken året etter et seriegull, bare fordi laget underpresterer litt blir latterlig. Vil påstå at Brann hadde noe virkelig stort på gang nå til tross for god sesong. styret er en skandale... Eksempel på hvordan man IKKE skal gjøre ting...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 09.10.2008 00:03    Post subject: Reply with quote

Vi hadde vel enda flere som var litt over-the-top...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 09.10.2008 14:50    Post subject: Reply with quote

Selv om det har vært mye fjas fra Evensen i det siste, fortjener han ros for dette. Veldig morsomt skråblikk: Hurra! Krisa er over!!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.10.2008 15:36    Post subject: Reply with quote

Han er spot-on og det ligger veldig mye sannhet i den teksten om hva som egentlig er Brann.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 19.10.2008 20:30    Post subject: Reply with quote

Norske dommere skulle ikke hatt lov til å dele ut røde kort. Sigurdsson utvist etter en takling, ikke bakfra, ikke som bakerste mann. Nannskog tar et 30 metersløp for å fyre opp situasjonen og slipper unna uten et eneste kort. Latterlig, men ikke overraskende...

Brann altså nede i 8 mann (Solli og Bakke)...

EDIT: Hahaha. Brann-publikummet piper ut Alanzinho hver gang han har ballen. Vel fortjent etter min mening. Alanzinho burde vite bedre enn å bli taklet der.

EDIT: 0-1 Stabæk etter årets klareste offside som selv ikke Konan kan måle seg med. Norske dommere Sad
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 19.10.2008 20:51    Post subject: Reply with quote

Men det blir interessant å se hvilken del av programmet i kveld TV2 må flytte på for å gjøre plass til en ekstra time fotballXtra. De må jo få vist Sigurdsson-situasjonen fra tilstrekkelig mange vinkler og dessuten tid til tilstrekkelig med kommentarer fra ymse eksperter som skal fordømme den partiske Espen Berntsen.

Håper bare ikke noen Stabæk-spillere brekker noe i taklingene til Bakke og Karadas.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 19.10.2008 20:52    Post subject: Reply with quote

Det kommer en massiv okse i rødt, og klipper deg ned med strake ben og knottene først i 100 km/t. Joda, rødt er fargen.

Patetisk publikum på stadion som har tidenes pipekonsert mot Alanzinho pga drapsforsøket de ikke lyktes med.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 277, 278, 279  Next
Page 106 of 279

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb