View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
pingvin Veteran

|
Posted: 29.09.2008 22:58 Post subject: |
|
|
Stabæk henta jo også sin nye stopper Sandberg fra Cluj. Han har jo gjort sakene sine bra. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 29.09.2008 23:01 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Hedon wrote: | Det har lite med spillestilen til Stabæk å gjøre at Nannskog setter fire av fem store sjanser iskaldt i mål. Nannskog er fortsatt på topp av sin karriere. . |
Poenget er jo hvordan Nannskog kommer til mulighetene. Han får ikke de mulighetene der i RBK, fordi vi spiller på en helt annen måte.
<snip>
Jeg mener det ville være fallitt å signere en snart 35 år gammel spiss fra en av sine konkurrenter i eliteserien. |
Jeg er enig med første taler, og tror han kan bøtte inn med mål hos oss også, ihvertfall i én sesong.. Og hvis ikke slipper vi at han gjør det i Stabæk. Og ta med Alan i samme slengen. Det ligger jo i korta at det blir omsetning på midtbanespillerne våre i nær fremtid. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.09.2008 23:05 Post subject: |
|
|
Hvor lang tid har egentlig Nannskog brukt på å sette 100 seriemål?
3 og en halv sesong?
det må jo nesten uansett være soleklar norgesrekord. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 29.09.2008 23:05 Post subject: |
|
|
Snart 4 sesonger ja. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.09.2008 23:08 Post subject: |
|
|
Fredrikstad hentet Wallace fra Moldovia, Bojan Zajic kom til Vålerenga fra Serbia og vi har hentet Sapara fra Slovakia, Fillo kom fra en liten tsjekkisk klubb. En kan også si at Zenit gjorde et kupp når dem hente en purung Skrtel og Bresica gjorde et kupp når dem hentet en purung Hamsik.
Tror du kan finne veldig mange gode spillere i land som Romania, Bosnia, Serbia, Slovakia, Tsjekkia, Polen, Kroatia etc. for en meget billig penge hvis en velger å bruke tid på speide. Spillere fra disse landene bør heller ikke ha for stort problem med å tilpasse seg norske forhold. Tror at en kan få veldig mye for pengene i disse markedene og selv om dem ikke er det største stjernene er dem overlegen det fleste norske spillere ferdighetsmessig.
Edit: Rettet land. ++++
Last edited by Keenoir on 29.09.2008 23:33; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.09.2008 23:30 Post subject: |
|
|
Wallace kom vel fra Moldova, tror jeg. Men jeg skjønenr poenget ditt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.09.2008 23:31 Post subject: |
|
|
Bæ to da Bone! wrote: | Hvor lang tid har egentlig Nannskog brukt på å sette 100 seriemål?
3 og en halv sesong?
det må jo nesten uansett være soleklar norgesrekord. |
Det er vel snakk om 100 mål totalt. Ifølge wikipedia har han 80 seriemål, derav 27 i 1. divisjon 2005.
Han har brukt 120 kamper på å score de 100 målene for Stabæk, både serie og cup altså.
Noen soleklar norgesrekord er det naturligvis langt i fra, siden Harald Martin Brattbakk scoret 94 seriemål på 100 kamper for RBK i perioden 1994-1997, og det er kun eliteseriekamper. Medregnet cupkamper og e-cupkamper scoret han langt flere enn 100 mål på fire sesonger - og på et høyere nivå enn Nannskog.
Men imponerende er naturligvis Nannskogs målrate også. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.09.2008 23:39 Post subject: |
|
|
For å ikke snakke om Rushfeldt som hadde denne raten for Rosenborg:
1997 - 1999, 66 kamper, 67 mål. Alltså mer enn et mål i snitt for Rosenborg, finnes det noen bedre i tippeligaen.
For det som klager på John Carew har dårlige avsluttninger så hadde han 18 kamper og 18 mål for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.09.2008 23:42 Post subject: |
|
|
Ja, men Carew scora itj målan på rett måte!!!! Det e itj sånn vi score mål i Rosenborg!  |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 30.09.2008 11:50 Post subject: |
|
|
Er enig i at østeuropeiske land kan ha mange skatter for oss, men vær vennlig å ikke nevn Christian Keller i en diskusjon om gode funn på spillermarkedet _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.09.2008 12:16 Post subject: |
|
|
pingvindrops wrote: | Stabæk henta jo også sin nye stopper Sandberg fra Cluj. Han har jo gjort sakene sine bra. |
Han er bare på lån. Kanskje er Sandberg den midtstoppern vi trenger?
Sandberg-Stadsgaard  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 30.09.2008 15:17 Post subject: |
|
|
Har Stabæk opsjon på Sandberg eller? Hvis ikke så bør vi jo absolutt sjekke hvor mye de evt skal ha for han.. Han har imponert meg i TL.. _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.09.2008 15:23 Post subject: |
|
|
Sandberg har bare spilt fire kamper, og det synes jeg er for lite å konkludere så alt for mye ut fra. Han hadde vel ingen stor dag mot Viking da Skjønsberg ble utvist han heller. Ellers har han vel klart seg greit nok uten å ha mulighet til å imponere alt for mye. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.09.2008 20:59 Post subject: |
|
|
Forren som mange vil ha inn på både RBK og landslaget imponerte ikke i går mot Stabæk. Stabæk som spiller en hurtig fotball og dermed er litt intenasjonal i spillestilen skapte store problemer for Forren. Han hang rett og slett ikke med i svingene De stopperne vi allerede har i klubben er nok minst like gode, om ikke bedre enn Forren. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.09.2008 21:31 Post subject: |
|
|
Det er ikke akkurat lett å briljere på et lag som er i kollektiv defensiv kollaps med store avstandere mellom leddene uten press på ballfører ,samtidig så forsvaret rygger og rygger. Desutten er Forren mer en duellstopper enn han er den raske, akkurat hva vi trenger og han viste også sin fine passningsfot ved flere anledninger i gårsdagens kamp. En er naiv hvis en tror utenlands intressen er tilfeldig.
Forren er fremdeles mitt førstevalg som erstatter for Lago, blir Lago trenger vi ingen ny midtstopper. Det er klasseforskjell på Forren og Nordvik, han er også etter min mening en bedre spiller enn Demidov og i vil utfylle Stadsgaard strålende. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.10.2008 00:49 Post subject: |
|
|
kan vell ikke direkte si meg uenig keenoir, men har forståelse for de som mener han er hauset litt opp. Vil gjerne ha Forren jeg altså, men ikke for enhver pris... og det er lite sannsynelig at han vil hit er det ikke?
men kan vi skaffe oss en norsk stopepr med meget gode fremtidsutsikter så sier jeg ikke nei jeg nei.hehe _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.10.2008 13:37 Post subject: |
|
|
Her har du Hareide sin vurdering av Forren og jeg er faktisk for engang skyld veldig enig i Hareide sin vurdering.
Quote: | - Han er faktisk en spiller som har prestert på et høyt nivå hele veien. Vegard har mange gode offensive kvaliteter, men i de to kampene mot Stabæk har vi sett at han har litt posisjoneringsproblemer når det går fort langs bakken. Nannskog tok ham vekk med smarte løp to ganger, både i semifinalen og kampen på mandag. På internasjonalt nivå er det den type løp du får, og den type stikkere. Og der har Vegard litt igjen, sier Hareide. |
Quote: | - Vegard er veldig bra med ball offensivt, og det er en fantastisk god egenskap å ha med seg som midtstopper. Han er god én mot én, men skal lære posisjoneringen sin i forhold til sidemannen bedre. Når han blir dratt litt ut av posisjon skyldes det litt umodenhet, men det kommer med mer erfaring. Husk at gutten spilte i 3. divisjon i fjor. Han er veldig spennende, og lik Hoftun som spillertype. Erik ble bare bedre og bedre med alderen, og nådde toppen rundt 30. Vegard er bare 20, sier Hareide. |
http://www.dagbladet.no/s...48783.html
Han sliter alltså med noe av det samme som Stadsgaard, Demidov og Nordvik ,men det er problemer jeg er overbevist om at Hamrèn kan rette på i løpet av vinteren. Håper virkelig Rosenborg viser muskler her og henter han sånn som dem har gjort med Hoftun og Leonardsen tidligere.
Forren vil også få spille på et lag som er bedre tilpasset hans sterke sider. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.10.2008 23:10 Post subject: |
|
|
Selv Lazio blir overbevist av flotte Youtube-klipp.
Mauro Zarate, toppscorer i Serie A hadde kanskje ikke havnet i Lazio hadde det ikke vært for disse?
http://www.nettavisen.no/...266189.ece
Bare for RBK-supportere å starte søket.  |
|
Back to top |
|
 |
jortski Junior
|
Posted: 01.10.2008 23:23 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Det er klasseforskjell på Forren og Nordvik
|
Helt enig. Til Nordviks fordel, og Nordvik er ingen superstar. Forren er oppskrytt ganger 47. _________________ Hvem er denne Kvernland? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.10.2008 23:38 Post subject: |
|
|
Hvis du ikke ser Forren sine kvaliteter, da tror jeg ikke jeg trenger å høre så mange flere av dine vurderinger...
Jeg sier det igjen tror du alle speidere og utenlandske klubber tar feil? Jeg sier ikke at Forren er perfekt idag ,men at han er er norges mest talentfulle stopper er jeg i liten tvil om med et mulig forbehold iforhold til Nordtveit. Nordvik er også veldig spennede og kan meget vel bli en meget god stopper ,men jeg tviler på at hans karriere kommer til å føre han så mye lenger enn til Rosenborg. Forren minner om norsk utgave av Agger.
Last edited by Keenoir on 02.10.2008 00:19; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 01.10.2008 23:39 Post subject: |
|
|
Tror Nordvik innen 2-3 år er landslagsmateriale og ønsket over store deler av Europa. Tror han kommer til - Med Hamrèn som trener- å bli en skikkelig stor fotballspiller. _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.10.2008 04:58 Post subject: |
|
|
Keenoir = Forren
kristobal = Berisha
knerten_10 = Storflor
moomoo = Cooper
Jeg begynner å bli litt lei nå..
---------------------------------
Og Keenoir hvor realistisk er det egentlig å diskutere Vegard Forren? Han har nettopp forlenget kontrakten med mxlde.
Å klubben vil sikkert forlange 20-30 millioner for ham, og det er han så absolutt ikke verdt.
Jeg forstår ikke at man gidder å diskuterer spillere som er såpass urealistiske, først Daniel Nannskog og nå Forren.
Vi kan like begynne å prate om Ronaldinho og Ronaldo.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.10.2008 08:32 Post subject: |
|
|
Jeg er så absolutt ikke Forren, men er enig i at det begynner å nærme seg urealistisk vedrørende Forren, men det trodde jeg også om Annan i sommer. Aller helst ville jeg ha beholdt Lago ,men det ser desverre dårlig ut. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.10.2008 15:35 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Keenoir = Forren
kristobal = Berisha
knerten_10 = Storflor