English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesunds FK - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 13:39    Post subject: Reply with quote

Synd med utskiftingene. Skulle gjerne hatt med Lund Hansen, men jeg tror imidlertid det er keeperplassen som blir minst problem. Forhåpentligvis har Jarstein hatt godt av den lille pausen. Er mer skeptisk med tanke på Lustig og Tetteys fravær. Synes begge to har vært utmerket, og jeg er litt redd for hvordan laget blir med såpass mange utskiftinger. Hvordan funker f.eks midtbanen når to av fire er borte? Jeg er også småbekymret for at Nordviks offensive bidrag blir for små, og at dette går utover sjanseskapingen.

Et aggressivt RBK mot et ballsvakt og naivt AaFK er egentlig et drømmescenario, men det spørs om ikke Rekdal har terpet kynisme foran denne kampen. Tipper Aalesund kommer til å gå ut i hundre for å stresse RBK mest mulig.

Last edited by Wilhelm S Myhr on 26.09.2008 13:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 13:49    Post subject: Reply with quote

Jarstein svekker ikke laget, men Nordvik kommer nok ikke til å være like god offensivt som Lustig, men han er vel så sterk som svensken i duellspillet. Traore frykter jeg blir for treg på det raske underlagt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.09.2008 13:58    Post subject: Reply with quote

frenchy wrote:
får håpe Berisha ikke slipper til.....Tore Andre Flo er jo i bedre form en han for tiden......

Jaou, daou kan hendaou det. Eeeee, men e klarauodikkje scoura måul.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.09.2008 15:17    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Jarstein svekker ikke laget, men Nordvik kommer nok ikke til å være like god offensivt som Lustig, men han er vel så sterk som svensken i duellspillet. Traore frykter jeg blir for treg på det raske underlagt.

Lustig er ihvertfall en mye bedre hodespiller enn hva Nordvik er, det er denne plassen som har blitt klarest svekket ellers synes jeg alle valgene som er gjort er rasjonelle. Skal også bli veldig spennede å se om Dorsin og Traore kan vise frem noe av det gode samspillet dem hadde ifjor høst.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 16:23    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Traore frykter jeg blir for treg på det raske underlagt.

Sammenlignet med Strand?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.09.2008 16:28    Post subject: Reply with quote

Traore har en ypperlig teknikk og kunstgress skulle passe han bra. Itilegg jobber han veldig bra og er god i gjennvinnigsfasen og kan med det skape mange overganger for oss mot en litt omstendlig Aalesund midtbane, med mindre dem velger å slå over midtbanen sin rett på Aarøy.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2008 16:39    Post subject: Reply with quote

I tillegg er han (som jeg har nevnt flere ganger tidligere) den desidert bete offensive spilleren vi har når det gjelder å holde bredden. Han ligger ofte helt ute på krittet og hjelper til med å strekke forsvarsfireren sidelengs, noe som kan være med på å skape plass for spissene våre.

Gleder meg til å se ham igjen. Lenge siden nå, og en spillertype jeg har meget stor tro på.
josinho
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 16:58    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
josinho wrote:
Traore frykter jeg blir for treg på det raske underlagt.

Sammenlignet med Strand?

Nei, men feks Tettey. Det er trolig Annan, Tettey, Per og Sapara som er førstevalget. Om Traore blir en suksess i helga skal bli spennende å se. Det blir litt lite fart med ham, han er best på små flater. Nordvik er solid i nærkampene, fullt på høyde med feks Lustig. Annan skal bli interessant å følge, han dekker opp store rom defensivt.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 19:33    Post subject: Reply with quote

Dette med at endel klubber (de som har dette underlaget på sin egen hjemmebane) er betraktelig bedre på kunstgress i forhold til naturgress, gir jo en helt ny problemstilling og en ny dimensjon til dette med laguttak og kampbilde. Før var det aldri noe tema at enkelte spillere nekter å spille den og den bortekampen, eller at den og den unge spilleren er bedre enn en fra generasjonen til Eirik Bakke og Thorstein Helstad.

Vi vant vel nede i Ålesund i fjor? Uansett er det ikke lenger sånn at RBK vinner noen kamper uten max. fokus og innsats, og med en slu Rekdal ved roret kan Aafk fort berøve seg et poeng eller tre på søndagg, begge lagene bør ta poeng her for å innfri målene sine, som for Aafk er å unngå direkte nedrykk eller kvaikk, og for RBK er å ta medalje og dermed spille i Europa neste høst også, helst uten å gå den lange runden med kamper som vi var gjennom i sommer.

Det blir 1-1, dette her.
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.09.2008 19:45    Post subject: Reply with quote

Hva får deg til å tro at Rekdal er noe mer slu enn andre? Rekdal er oppskrytt som trener og er i likhet med mange andre norske trenere høyst middelmådige.

Dette er en kamp Rosenborg skal vinne enkelt og greit fordi vi er et mangfoldige ganger bedre fotballag enn Aalesund, jeg vil bli oppriktig skuffet hvis vi ikke slår tippeligaens dårligste lag på bortebane. Vi vinner 1 - 2 eller noe sånt.
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 26.09.2008 19:50    Post subject: Reply with quote

Oppturen fortsetter på søndag RBK
Ballahl
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 21:30    Post subject: Reply with quote

Jeg mener HamKam er dårligere enn Aalesund, Keenoir.
Og håper at Aafk berger plassen til fordel for lsk eller HamKam. Aafk har en flott stadion, med et flott og engasjert publikum noe vi mangler i norsk toppfotball.

frenchy wrote:
Lunna er ikke god nok i det lange løp for keeperplassen, han kan gjøre en god kamp nå og da, men er alt for ustabil over tid....en grei andre keeper.

Den eneste perioden Alexander Lund Hansen spilt fast for klubblaget, så imponerte han stort med godt keeperspill
på utlån hos FFK.
Din argumentasjon blir for enkel, frenchy.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.09.2008 21:36    Post subject: Reply with quote

Det kan så være ,men Aalesund ligger per dags dato sist og der skal dem også ligge etter søndag. Jeg også foretrekker at Aalesund overlever fremfor Ham Kam, har desverre ingen tro på at Lillestrøm rykker ned.
Back to top
Saparius
Rutinert

PostPosted: 26.09.2008 21:39    Post subject: Reply with quote

Nei, Lillestrøm kommer nok på en skuffende(høy) 12. plass Sad
2mas
Sjef

PostPosted: 27.09.2008 14:09    Post subject: Reply with quote

Hamrén:

- Det som er så dumt i Norge, er at lagene spiller på hundre ulike kunstgresstyper. Treningsbanen vår er bra, Bodø/Glimt har samme type. Ellers har Aalesund en sort, Tromsø en annen.

Les mer: Frykter ikke kunstgress
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brandy
Proff

PostPosted: 27.09.2008 16:27    Post subject: Reply with quote

Eneste utespillere på reservebenken er lago, storflor, berisha og pelu (hvis vi antar at konan og demi starter). Litt tynt. Kunne og burde hatt med Albert på midtbanen.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 27.09.2008 17:03    Post subject: Reply with quote

Lagoppstillinga:

Rune Jarstein

Andreas Nordvik - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin

Per Ciljan Skjelbred - Anthony Annan - Abdou Traoré
Marek Sapara

Steffen Iversen - Didier Konan

Jeg ville bare byttet ut:
Traorè med Tettey.
Nordvik med Lustig.
Jarstein med Lund Hansen.

Så dem skadene vi har skal nok ikke påvirke oss så mye!

Men Jarstein og Traorè skal nok gå like fint.
Har god tro på seier i morra!
Back to top
VatneNissen
Junior

PostPosted: 27.09.2008 17:58    Post subject: Reply with quote

Brandy wrote:
Eneste utespillere på reservebenken er lago, storflor, berisha og pelu (hvis vi antar at konan og demi starter). Litt tynt. Kunne og burde hatt med Albert på midtbanen.

Regner med de vurderte han som mer nyttig i andrelagskampen mot Skarp? Rolling Eyes
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 27.09.2008 20:35    Post subject: Reply with quote

Det er vel en gang sånn at man er nødt til å ha med et visst antall A-spillere i 2.lagskamper? Når det er en del skader og kamp i samme helg så får det dessverre visse utslag.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 27.09.2008 21:50    Post subject: Reply with quote

Nei, nå gir meg ende over. Rekdal sto i TV2sporten i kveld og skrøt av Rosenborg og sa at de kom til å vinne serien i 2009. Confused
kristobal
Legende

PostPosted: 27.09.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

Det e bedre at I tippe enn at resten av fotballnorge SLØSE i håp om å gjøre hans spådomma til skamme. Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 27.09.2008 23:02    Post subject: Reply with quote

Rekdal er jo ikke dum, han er en fotballfaglig lur type som ser de store trekkene. Javel, han kan oppfattes som litt sleip og ekkel, men både som spiller og som trener har han vært en kald fisk som er best når det gjelder.

At han spår oss som seriemester neste år er da hyggelig? Samtidig som det kanskje er et trekk for å skape høye skuldre hos våre spillere før kampen i morgen, og alle kampene neste år...
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2008 23:42    Post subject: Reply with quote

RBK94 wrote:
Lagoppstillinga:

Rune Jarstein

Andreas Nordvik - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin

Per Ciljan Skjelbred - Anthony Annan - Abdou Traoré
Marek Sapara

Steffen Iversen - Didier Konan

Utifra forutsetningene er jeg faktisk veldig fornøyd med laguttaket. Tettey vs. Annan har jeg ikke så mye forutsetning til å velge rundt som Hamrén, og velger å stole på ham der. Skulle gjerne hatt Lago for Demidov, men ser valget på lang sikt.
uglevett
Veteran

PostPosted: 28.09.2008 04:27    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Rekdal er jo ikke dum, han er en fotballfaglig lur type som ser de store trekkene. Javel, han kan oppfattes som litt sleip og ekkel, men både som spiller og som trener har han vært en kald fisk som er best når det gjelder.

At han spår oss som seriemester neste år er da hyggelig? Samtidig som det kanskje er et trekk for å skape høye skuldre hos våre spillere før kampen i morgen, og alle kampene neste år...

Hyggelig, ja. Overraskende, også ja. Er jo en kjensgjerning at det hyggeligste han vet er å slå RBK. Det liker man ikke. Det betyr IKKE at jeg ikke hyller mannen for årene på landslaget. Han alene står jo for noen av de flotteste øyeblikkene i norsk fotballhistorie. Det skal han ha for evig og alltid.
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 28.09.2008 04:54    Post subject: Reply with quote

Som Ufrivillig 49% moldenser så synes jeg det har vært en fornøyelse at Rekdal har fucket Molde opptil flere ganger og liker å gjøre det. Smile Det pluss at fyren har en utrolig spillerkarriere bak seg, samt visse trener merritter i eliteserien så er Rekdal på god vei til å bli en trener som kan ta over jobben etter Hareide når han skal på ferie med morra til Daniel Berg Hestad på ubestemt tid...

Uansett så satser vi på en real knekk i Rekdals karriere mot Ålesund... Bare regnet slutter nå så er vi klare. Very Happy

Ps. Guttungens bursdagsgave er kampen i kveld. Smile Han vet det ikke ennå og får ikke vite det før han ser stadion i Ålesund senere i dag. Smile
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Next
Page 3 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb