English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 180, 181, 182  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 26.09.2008 00:13    Post subject: Reply with quote

Sikkert et poeng at flere kjente klubber er ute etter ham ja, selv om disse klubbene kartlegger en drøss spillere. Det finnes også en del eksempler på spillere som både har vært ettertraktet og sågar vært innom store klubber uten at de har fått til noe som helst.

Jeg har sett for lite av Forren til å uttale meg sikkert om hvor god han er. Han har ikke vært heldig i kampene mot oss, da han bel utvist i Molde og heller ikke var helt på høyden på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ballahl
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 03:17    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Nordvik er ikke i nærheten av Forren, jeg tror det er naivt å tro at det ikke er noe spesielt når du tiltrekker deg intresse fra store klubber som Liverpool, Tottenham og Milan når du spiller i Molde.

Ja, og Koné skulle jo til chelsea..
AC Milan har dessuten tilbakevist spekulasjonene.

Keenoir wrote:
Forren er rolig, ledertype, god duellspiller og en fantastisk igangsetter. Det siste er kanskje den viktigeste ferdigheten for en stopper på et topplag så lenge en har et minimum av duellkraft noe Forren har. Forren minner meg om Agger.

Jeg trodde Stadsgaard var igangsetteren vår jeg..
RBK bør være ute etter en stopper (hvis Lago ikke forlenger)
som er svært god hode og markeringsspiller, med
lederegenskaper som å sette forsvarslinja.

For meg virker det som om Forren er ganske oppskrytt, jeg
har sett ham et par ganger og har aldri blitt sikkerlig imponert,
til tross for alderen.
----------------------------

Tidligere i denne tråden så skrev Brady at Aksel Berget Skjølsvik (mxlde) igjen kunne være aktuell for RBK..
Det synes jeg er helt håpløst, det er en grunn til at RBK valgte å satse på Albert Berbatovci istedet for ham. Vi må heller ikke glemme at midtbanen allerede er overfylt av gode spillere.
Så i denne saken er jeg helt enig med joko-.

Jonas wrote:
For de som behersker tysk, finnes det noe info ang. Iacob og fristillingen her.

Materielle skader, og klubben truer med søksmål..
Virker svært alvorlig.

Mental ubalanse? Neutral

HoldBrillan wrote:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=526573

Nye spissen ?

Søren Larsen

Søren Larsen var rimelig god for Schalke 04 i de kampene jeg har sett, en fysisk spiller med fart, som behersker både kant og spissrollen. "Målrateén" karrieren gjennom, er etter min mening ikke svært imponerende..

Jeg mener Rosenborg per i dag har behov for en stopper (hvis Lago ikke forlenger), og da er jo skandinaviske spillere interessante. Etter en heller laber research så dukket navnet Karl Svensson (svært usikker på hvilken spillertype han er, og kvalitetene hans..) opp på dataskjermen.
Og hans situasjon ser her heller vanskelig ut i franske SM Caen. Han sliter med spilletid og har ikke spilt, så langt i sesongen.
Hvis han har kvaliteter og egenskaper vi er ute etter på stopperplass, så bør han kanskje være aktuell?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende

PostPosted: 26.09.2008 03:55    Post subject: Reply with quote

kytas wrote:
Og hvorfor skal vi selge Stadsgaard?

Mente jo ikke at vi skulle selge unna Stadsgaard for å gjøre plass for Forren, men at hvis han fortsetter utviklingen sin, og vi må slippe Stadsgaard fordi han gjør seg attraktiv for større klubber, så vil det kanskje ikke være verdens største problem å hente Forren hit hvis vi skulle ønske det.

Mot hamkam var Demidov ofte "igangsetteren" vår, men han brukte konsekvent lengre tid på å få fra seg ballen i forhold til Stadsgaard, slik at det ble lettere for Hamkam å lese og justere.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.09.2008 10:57    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke noe som tilsier at vi ikke ønsker flere gode igangsettere ifra forsvaret vårt, noe vi forsåvidt har allerede idag da Demidov er en duganes igangsetter. Jeg vil heller ikke si at Forren har noe dårligere duellstyrke enn Lago ,men han gjør flere feil på bakgrunn av sin mangledene rutine. Jeg har svært stor tro på et forsvar som har mange gode ballspillere og at det vil gi oss bedre flyt i angrepspillet vårt som igjen vil gi forsvaret vårt mindre å gjøre og færrre problemer.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 12:13    Post subject: Reply with quote

Jag vet inte så mycket om Karl Svensson, förutom att han räknades som en kompetent spelare när han spelade för IFK Göteborg och har varit i landslagsdiskussionen (1 A-kamp). IFK Göteborg har i princip alltid haft ett starkt försvar och att platsa där är en kvalitetsstämpel i sig.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 12:40    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
I grunn et veldig intressant spørsmål, hvem har solgt Annan Start toppfotball eller idrettslaget? Hvis det er førstnevnte som har solgt Annan og dem går konkurs hva skjer da med vidersalgsavtalen som ligger der?

Salget var en combo mellom Start og agent/tidligere klubb til Rosenborg, mener at Start satt bare på 50 % av rettighetene,men betalte full lønn..
Ballahl
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 14:31    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg vil heller ikke si at Forren har noe dårligere duellstyrke enn Lago .........

Han har dårligere duellstyrke enn Lago, du trenger ikke å se lengre tilbake enn kamper våre mot mxlde.

Edit: Skrivefeil..

- Rune var forut for sin tid.

Last edited by Ballahl on 26.09.2008 23:32; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gonzo
Junior

PostPosted: 26.09.2008 14:44    Post subject: Reply with quote

Karl Svensson har vel vært nevnt i sammenheng med RBK tidligere, sommeren 2006 om jeg ikke tar helt feil, men da valgte han Rangers. Det gikk jo bra...
MH
Senior

PostPosted: 26.09.2008 14:59    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Keenoir wrote:
Forren er rolig, ledertype, god duellspiller og en fantastisk igangsetter. Det siste er kanskje den viktigeste ferdigheten for en stopper på et topplag så lenge en har et minimum av duellkraft noe Forren har. Forren minner meg om Agger.

Jeg trodde Stadsgaard var igangsetteren vår jeg..
RBK bør være ute etter en stopper (hvis Lago ikke forlenger)
som er svært god hode og markeringsspiller, med
lederegenskaper som å sette forsvarslinja.

Vil dette si at Stadsgaard er en igangsetter-stopper?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2008 15:04    Post subject: Reply with quote

Igangsetterstopper er noe helt annet. Det vet alle som har kjennskap til spetakkelfjæra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kytas
Proff

PostPosted: 26.09.2008 15:24    Post subject: Reply with quote

Svensson har vel floppet i Rangers, og tilsynelatende også Caen.. Det kan jo kanskje tyde på at han er god, men ikke europeisk klasse? Han bør uansett være et interessant navn for RBK, da han har vært aktuell før..

Jeg tror ikke at Forren er rett mann for å erstatte hverken Lago, om han ikke signerer, eller Stadsgaard, hvis Klevens "tanker" slår til.. Vi trenger en enda mer duellsterk spiller som kan prestere godt over lang tid, og er i rett alder.. Vi må ikke glemme at Forren har hatt 5-6 gode mnd i en alder av 22 år.. Ja, han er god, men ikke rett mann for oss..
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.09.2008 15:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er uenig og jeg alltid heller for å kjøpe spillere som er på vei fremmover istedenfor spillere som er på vei tilbake jf. Svensson iforhold til Forren. Forren er en meget god midtstopper og jeg ser ikke problemet med at han kun har spillt 5 - 6 måneder i tippeligaen enkelte spillere tar nivået veldig kjapt og Solskjær hadde heller ikke mange månedene i tippeligaen før han var i Manchester United.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 26.09.2008 15:39    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Igangsetterstopper er noe helt annet. Det vet alle som har kjennskap til spetakkelfjæra.

Og de som ikke har kjennskap til spetakkelfjæra lurer nok på hva det er?
Back to top
kytas
Proff

PostPosted: 26.09.2008 15:43    Post subject: Reply with quote

Ja, nå var ikke poenget mitt å sette Svensson mot Forren som alternativer, selv om jeg kan ser at det kan se sånn ut.. Når det gjelder Solskjær så spilte vel han bortimot 40-50 kamper for Molde og scoret bortimot 30 mål, om jeg ikke husker feil.. Før det imponerte han jo med over et mål i snitt for Clausenengen i 2. div(?)..

For å gjøre det klart.. Jeg sier ikke at Forren IKKE kan bli god.. Mener bare at han ikke er riktig mann for oss Wink
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.09.2008 15:48    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er ikke Forren rett mann for oss mens svenskefloppen Svensson er et godt alternativ? En annen god mulighet er å kjøpe et stort talent som Hovland, Thømt Jensen eller lignende også satse videre på Demidov/Stadsgaard samarbeidet.
Back to top
kytas
Proff

PostPosted: 26.09.2008 16:00    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri påstått at Svensson er rett mann for oss? Eneste jeg har sagt om Svensson er at han kanskje ikke holder europeisk klasse etter det han har prestert i Caen og Rangers, men at han antageligvis(for å ordlegge meg anderledes) er et akutelt navn for RBK utifra det han før har prestert..

Hedon: Spetakkelfjæra? Snakker du om en del på kvinner eller? Razz
gisp!
Legende

PostPosted: 26.09.2008 16:12    Post subject: Reply with quote

Er det noen som har kjennskap til Edin Cakovic. Svensk/serbisk spiss, 20 år, ble fristilt fra Vejle en måned etter at de hentet ham i sommer.
Kan det være noe disiplinært som gjorde at Vejle droppet ham? De ga ham tre års kontrakt med prøvetid og droppet ham etter en måned.

Hvis dette er riktig så scoret han fire mål på fem kamper for IFK Malmö og har også vært på prøvespill hos Bayern Munchen:
http://en.wikipedia.org/w...in_Cakovic

Imidlertid er det flere ting som ikke stemmer med andre kilder om ham.
I følge NIFS skal han ha vært i Bunkeflo før han dro til Vejle, og det står ingen ting om at han har spilt for IFK Malmö her:
http://www.nifs.no/person...n_id=31219

Jeg fant heller ingen ting om ham på IFK Malmö sine sider og de kampreferater jeg sjekket.
Back to top
kytas
Proff

PostPosted: 26.09.2008 16:24    Post subject: Reply with quote

Utifra denne artikkelen ser det ikke ut som om det er så stort drama rundt det.. Virker som om de hadde en avtale om 3-årskontrakt OM han overbeviste.. De nevner forresten ingenting om Malmö i artikkelen.. Correct me if I'm wrong, men er vel forskjell på Malmö FF og IFK Malmö også??

http://sporten.tv2.dk/art...9.html?rss
gisp!
Legende

PostPosted: 26.09.2008 16:35    Post subject: Reply with quote

kytas wrote:
Virker som om de hadde en avtale om 3-årskontrakt OM han overbeviste.. De nevner forresten ingenting om Malmö i artikkelen.. Correct me if I'm wrong, men er vel forskjell på Malmö FF og IFK Malmö også??

Ja, IFK Malmö er i div 1 södra (nederst for øyeblikket). Malmö FF er i Allsvenskan.

Det er den engelske wiki-artikkelen som nevner at han har vært i IFK Malmö og prøvespilt for Bayern München. Finner ingen andre kilder som kan bekrefte det.
Kan vel ikke være helt borte vekk om Bayern München tar seg bryet med å ha ham på prøvespill. I alle tilfelle ser det ut til at han er kontraktsløs nå.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 17:18    Post subject: Reply with quote

Edin Cakovic har jag läst om i lokaltidningen i Ystad, Ystads Allehanda. Han har gjort sin karriär i div 5 (!) klubben Simrishamn. Där gjorde han sig bemärkt och fick provspela för Bunkeflo (namnändrad till LB07) i superettan utan framgång. Därefter fick han ett 3-års kontrakt med prövotid i Vejle. De kom överens om att gå skilda vägar efter en månad. Sedan sa han att han skulle till någon klubb i utlandet, men jag har inte hört något mera. När det gäller Cakovic så verkar det vara väldigt mycket snack och lite verkstad. Han har stora planer och det återstår att se hur det går. Jag tvivlar på att han kommer att göra någon större karriär, men han verkar vara en jävel på att snacka för sig.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 26.09.2008 17:42    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Edin Cakovic...
Han har stora planer och det återstår att se hur det går. Jag tvivlar på att han kommer att göra någon större karriär, men han verkar vara en jävel på att snacka för sig.

Kanskje det er han selv som har lagt ut artikkelen på engelske wikipedia om at han har vært på prøvespill i Bayern München da, he he?
Back to top
rbkkid96
Junior

PostPosted: 26.09.2008 22:01    Post subject: Reply with quote

rosenborg burde hente moldskred. Helt klart norges beste spiss. Etter nannskog
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 26.09.2008 22:06    Post subject: Reply with quote

"Ok".
Back to top
Saparius
Rutinert

PostPosted: 26.09.2008 22:32    Post subject: Reply with quote

"Jaha?"
kristobal
Legende

PostPosted: 26.09.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

Tviler.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 180, 181, 182  Next
Page 17 of 182

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb