English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjernen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 10.09.2008 19:11    Post subject: Reply with quote

Om du ikke føler deg som en fascist, holder du deg langt unna kjernen. Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Eru
Veteran

PostPosted: 10.09.2008 19:23    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Hva er kjernens regime på bortekamper?

Kjernen står som regel for salg av billetter til bortefeltet. Men velkommen er du. vi vil ha alle bortesupportere på bortefeltet.
Quote:

Jeg har på meg skjerf, men liker ikke å ha på meg drakt.

Jeg bruker aldri drakt, sjelden skjerf. Kle deg i hva du vil, så lenge det ikke er supporterutstyr for andre lag (inkl. engelske).

Quote:

Er jeg en god nok supporter, eller faller jeg utenfor og kan kjeftes på hvis jeg møter opp??

Hvis du ikke synger kan det være noen ber deg om å bli med. Kanskje er ikke tonen høflig. Men det er ikke vondt men, det er engasjementet som snaker.

Quote:

Jeg følte meg halvveis med når jeg var på bortekamp, nå føler jeg meg halvveis utenfor.

Du er med Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran

PostPosted: 10.09.2008 19:32    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Hva er kjernens regime på bortekamper?

Jeg bor ikke i Trondheim, men er født og oppvokst i Trondheim.

Jeg selv har titt og ofte kjøpt billett på bortesupporterområdet, gjennom kjernen.

Jeg er ikke spesielt glad i å synge, kan ikke så mange av kjernensangene, men jeg roper litt på dommeren innmellom og jubler høyt.

Jeg har på meg skjerf, men liker ikke å ha på meg drakt.

Jeg synes det er digg å stå med kjernen, alle snakker trøndersk, det er liv, og de heier på riktig lag.

Jeg står ikke midt blant de mest aktive, lidt på utsiden.

Er jeg en god nok supporter, eller faller jeg utenfor og kan kjeftes på hvis jeg møter opp??

Det er spørsmål jeg stiller meg etter å ha fulgt med på de siste skriveriene Kjernen.

Jeg følte meg halvveis med når jeg var på bortekamp, nå føler jeg meg halvveis utenfor.

1: Det er veldig mange som ikke er fra Trondheim eller Trøndelag som står med Kjernen, så dét skal ikke være noen fare.

2: Flott, fortsett med det!

3: Det er ikke slik at du MÅ synge hele tiden, men det er jo alltids flott at man prøver å bidra etter beste evne, men som du sier så har du stilt deg litt ved siden av før, noe som er bedre da du kanskje ikke synger like mye som andre.

4: Personlig har jeg ikke på meg verken drakt eller skjerf, men gjerne klær som enten er svarte eller hvite, så jeg mener at man ikke må ha på skjerf, og ihvertfall ikke drakt.

5: Det er veldig bra at du liker stemningen på nedre-vest, det er slik det skal være! De eneste gangene det "kjeftes" er vel når man er totalt malplassert på tribunen. Så lenge du forstår at feltet er til for stor stemning, sang og leven har du kommet rett. Du må ikke hoppe, synge og flagge hele tiden, men det er slik at når du står der så forventes det at du bidrar etter beste evne!

Kom på neste kamp!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2008 18:14    Post subject: Reply with quote

Saken diskuteres på TV2 Zebra nå, og Mini stiller seg 100% bak skrivet til Kjernen. Bra, Mini!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robbie
Veteran

PostPosted: 13.09.2008 21:43    Post subject: Reply with quote

Det merkes at det har vært en holdningsendring til det bedre i synet på Kjernen i miljøet på brakka.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 14.09.2008 09:54    Post subject: Reply with quote

Jepp. Det sittende styret i kjernen gjør en fantastisk jobb.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
sandnes1985
Junior

PostPosted: 14.09.2008 18:19    Post subject: Reply with quote

Veldig hyggelig å lese det folk skriver her inne ifm saken i Adressa. Det er tydelig at vi i ledergruppa i det minste har medlemmene våre i ryggen - i alle fall et stort flertall av dem - og det er tross alt det viktigste. Tusen takk for støtten!

Vi er veldig klar over at selve ordlyden i flyerne kunne vært annerledes. Vi skjønner også at innholdet, om man virkelig går inn for det, kan mistolkes. Men veien derifra til Evensens latterlige sammenligninger med terrorregimer og fascisme er så lang at vi ikke ønsker å nedverdige oss til å delta i den debatten som han legger opp til. Det blir som å svare på spørsmålet: "Har du sluttet å slå kona di?".

Vi jobber stadig med å forbedre kommunikasjonen imot våre medlemmer. Å bygge opp en tydelig identitet har vært og vil fortsatt være en av våre viktigste oppgaver i ledergruppa i Kjernen, og i motsetning til hva Evensen tror, så er mangfold og spontanitet en svært viktig del av den identiteten vi i ledergruppa ønsker oss. For at vi skal kunne utvikle oss som supporterklubb er vi avhengig av å være interessante både for eksisterende medlemmer og potensielle medlemmer. Sånn sett virker det faktisk som vi generelt kommer styrket ut av denne saken.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 21:19    Post subject: Reply with quote

Kjernen.com skriver:

"Allmøte

Etter kampen mot Ham-Kam i morgen arrangerer vi allmøte på tribune nedre Vest. Det vil si at vi ber alle om å bli igjen noen minutter etter kampslutt, og vi begynner omtrent klokka 20.00.

Tema er tribuneplassering av Kjernen i 2009 og litt om ambisjonene våre på sikt. "

Skal vi endelig få svar på hvor vi skal stå til neste år?
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 20:16    Post subject: Reply with quote

Hva sa Kjernen på møte etter kampen i dag på allmøtet?
Back to top
hristo
Senior

PostPosted: 21.09.2008 20:36    Post subject: Reply with quote

Etter et kvarters reklamepause fra storskjermene fortalte Kjernen om hvorfor de ønsker å flytte fra tribune nedre vest til øvre øst/Klokkesvingen. Det er blant annet for å få større plass til en forhåpentlig voksende medlemsmasse. En av grunnene til at det blir på motsatt side, og ikke på samme tribune, er at det er færre sesongkortholdere fra før der borte. Et langsiktig mål var å gjøre hele tribunen til en supportertribune. Kort oppsummert.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 20:38    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ det er KANSKJE det blir flytting?
Back to top
hristo
Senior

PostPosted: 21.09.2008 20:42    Post subject: Reply with quote

Fortsatt kanskje ja. Kjernen sa at de hadde håpet å kunne bekrefte flyttingen på dagens møte, men at Rosenborg var imøtekommende.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 21:11    Post subject: Reply with quote

Alle spørsmål om plassering av Kjernen i 2009 besvares i denne tråden i forumet på kjernen.com.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 09:38    Post subject: Reply with quote

RBKs 12. mann smilte til slutt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
hristo
Senior

PostPosted: 23.09.2008 10:16    Post subject: Reply with quote

Tusen takk forresten til de som har lagt ut flagg til fritt bruk. Det er utrolig bra!
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 12:47    Post subject: Reply with quote

Værsågod på vegne av Tifo Trondheim. Hvis du ser noen prøve å ta det med seg: Stopp dem.

Viktigst av alt: Bruk flaggene! Det er alt for mange som bruker dem under "I will survive" før kampstart, men aldri under kampen.

De må ikke brukes hele tiden, men under en og annen sang (Særlig Rosenborg e laget), og av og til når du føler for det, er det fint om du får det opp. Vi skal vises hele kampen igjennom, ikke bare før kampstart Smile
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 18:52    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ si at det er et veldig bra tiltak med flaggene som folk kan bruke.
Nå håper jeg bare at folk også tar med flagg selv, og at man lager noen som er litt større enn de som brukes nå.

vegviks
Veteran

PostPosted: 24.09.2008 15:06    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
RBKs 12. mann smilte til slutt

Hva er dette for en artikkel? Sitter igjen med en pussig følelse etter å ha lest den, enten fordi at artikkelforfatteren ikke enda har klart å svelge at Kjernen stiller krav til de som står der, eller at den vanlige tilskuer skulle sitte med følgende sitat klart: "det gikk bra til slutt, men hadde ikke Didi scora før pause skulle hele laget blitt kjeppjaget"
joakleis
Veteran

PostPosted: 24.09.2008 18:17    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk litt den samme følelsen, da jeg leste artikkelen. Virket ikke som at journalisten var over seg av begeistring for de tilbakestående idiotene som STÅR på tribunen og kauker og roper i 90 minutter.
Filthy
Junior

PostPosted: 25.09.2008 18:26    Post subject: Reply with quote

Er da opp til adressa å si hva de mener, enten om det er useriøst eller ikke.
De på nedre vest, gjør en utrolig god jobb og det vet de nokk selv også.
Får bare håpe at planene om Øvre øst trer till neste år så kommer det nokk til å bli enda bedre også. Så stå på.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 30.09.2008 18:19    Post subject: Reply with quote

Tilskuerne svikter

Talsmannen er svært skuffet over at bare 8000 tilskuere møtte opp på Ullevaal søndag.

- Det er helt krise, og ikke holdbart. Det har dessverre vært slik at når laget underpresterer så kommer ikke folk, sier han.

- Jeg ville vært flau, Martin!

Når laget sliter er det supporterskaren med ryktet for å være de beste og mest lojale som kanskje viser sitt sanne ansikt. I perioder hvor vi har slitt som verst, f.eks. i 2005, har Kjernen og publikum fylt Lerkendal i de fleste hjemmekamper. Den trønderske folkesjela er sterk både i medgang og i motgang. Det er noe å være stolte av.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 30.09.2008 18:30    Post subject: Reply with quote

Nå vil jeg ikke si at vi har hatt så mye motgang de siste 15 årene heller.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 30.09.2008 19:08    Post subject: Reply with quote

Nei men det er kanskje nettopp det som gjør det så sterkt å fylle Lerkendal i perioder hvor spillet ikke har gått på skinner. For da er det nemlig fort for enkelte å snu, og sånne kalles medgangssupportere. A la Vålerengens "familietilskuer" om man kan kalle de for det
asf
Senior

PostPosted: 01.10.2008 19:10    Post subject: Reply with quote

Kjernen trenger hjelp.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 05.11.2008 11:15    Post subject: Reply with quote

Haha, Evensen prøver igjen å skrive seg inn i intelligentsiaen ved hjelp av lange setninger og flerstavelsesord. Det er som å rette stil fra en veslevoksen 7.klassing.

http://fotball.adressa.no...122005.ece
Quote:
Først vil jeg komme med en uforbeholden unnskyldning til Kjernen. Jeg kom i sommer i skade for å påstå at Kjernen ikke ønsker folk som er litt annerledes i sin midte da de skrev et brev til alle som var litt annerledes og ba dem finne seg et annet sted å være. En av dem som ble litt lei seg for det brevet, var en jeg kjenner med sykdommen Parkinson, som gjør at han ikke kan hoppe og danse så godt som alle de andre. Det ble et helvetes oppstuss, for å si det forsiktig.

Men nå ser jeg til min store glede at jeg har tatt feil, og at Kjernen virkelig er inkluderende, for jeg leste om en fotballsupporter i Adressa nylig som fortalte at han har stor fornøyelse av å reise rundt i England, iført sitt fineste tøy av de flotteste merker, og banke opp folk rett og slett fordi han liker det, og fordi han mener det er det rette å gjøre for en som elsker fotball. Hjemme i Trondheim tar han det litt mer med ro og benker seg sammen med sine medsupportere i Kjernen til kamp. Det er frisonen hans.

Han nevnte ingenting om at han har fått brev som ber ham finne seg et annet sted å være, så her har jeg altså begått en grov urett mot de svarte og hvite. Selv de med hang til å begå umotiverte og rasistisk baserte voldshandlinger mot tilfeldige forbipasserende er selvsagt velkommen i hopen, så min påstand om at supporterkulturen er ekskluderende er urimelig.

Vi er mange som ser godt ut på Tribune Vest, Evensen, men han fyren der har aldri jeg lagt merke til på vår tribune, og hadde han vært der med en slik habitt, så kan du banne på at han ville blitt kontaktet og forespurt hvem han er. En annen ting er hvordan i all verden Kjernen skal kunne følge med på hva en i Trondheim ellers alminnelig Ola Dunk som lager infrastruktur, finner på når han hopper på et fly til England!? Rolling Eyes

Men men, la nå ikke slike små detaljer komme i veien for dine etter hvert utslitte forsøk på sparke Kjernen. Slapp av litt nå, er du heldig, så spiller RBK allerede neste år igjen Vålenga Kjerke for idolene dine. En gang kanskje du også får med deg det landets aktive supportere har fått med seg - de er ikke det de var. Ble de for inkluderende tro?

Jeg er forøvrig ikke medlem. Jeg er for lik han tullingen med aqua-skjerf og HL-jakke.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 83, 84, 85  Next
Page 13 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb