English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Didier Konan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 101, 102, 103  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 22.09.2008 16:23    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Quote:
Og denne for innstillingen. Tommel'n ned

Det er trist at folk gjentar tullprat så mange ganger at det blir en sannhet...

Bittelitt egoisme foran mål skal en spiss ha. Gjennom hele vårsesongen satt vi frustrerte å så på at 7 rbk-spillere i angrep trilla ball på 16 metern til vi mista ballen fordi ingen hadde baller til å avslutte, når noen tar ansvar å begynner å skyte så er det feil det også....

Du må gjerne mene hva du vil om hva som er tullprat av dette: "Konan Ya hadde en god kamp mot et lag som vi skulle vinne mot...
Om Konan Ya klarer å holde dette nivået, og i tillegg blir litt mer våken på medspillere i bedre posisjon (eksempel Skjelbred), så vil han nok tiltrekke seg interesse fra større klubber også.
Sesongen sett under ett har han vel ikke akkurat overbevist klubber på enda høyere nivå?

Uansett: Konan Ya får smilefjes for denne kampen. Very Happy"

Spørs om vi har sett det samme i vår. Jeg så også mye balltrilling på 16-meter, men i tillegg så jeg gang på gang på gang på gang en Konan Ya som i de mest vannvittige posisjoner avsluttet selv, som regel uten at det burde kunne registreres som en målsjanse engang. Og da nevner jeg ikke engang offside, som enkelte også har sett var et problem som fratok oss mange gode målsjanser.

RBK har 6,9 avslutninger i snitt pr kamp, klart mest i Tippeligaen. Stabæk og Brann er nærmest med 10 prosent færre avslutninger i snitt.

RBK har også lavest utnyttelsesprosent på målsjansene (mål pr avslutning) av alle lag i Tippeligaen, så noen dårlige avslutninger må det jo ha vært. (Vi har 22,1 % og f.eks Stabæk, Viking, Bodø Glimt og Lyn alle over 30 %.)

Så fakta viser oss at det har ikke vært bare balltrilling da. En annen del av problemet har kanskje heller vært for mange dårlige avslutninger i håpløse situasjoner? Og Konan Ya har stått for brorparten av de mange håpløse avslutningene.

Håper dette ikke blir tatt ille opp, men jeg mener dette er årets understatement når det gjelder Konan Ya hittil i sesongen:
"Bittelitt egoisme foran mål skal en spiss ha."
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 22.09.2008 16:27    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg håber at Konan bliver, som jeg tidligere har sagt tror jeg han har alle forudsætninger for at blive en profil i TL. Jeg håber virkelig vi får forlænget kontrakten med ham.

Helt enig. Allikevel har jeg tillatt meg å påpeke ting ved Konan Yas spill som ikke har vært bra.
Håper det går an å ha nyanser i debatten og ikke bare svart/hvitt: Enten hater man alt ved spilleren eller så elsker man alt og er blind for ting som bør bli bedre.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.09.2008 16:28    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tro at Iversen, Tettey og Sapara er spillere som har brent flere målsjanser og skutt mer enn Konan. Iversen burde jo f.eks ha laget 5 - 10 mål den siste måneden med god utelling.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 22.09.2008 16:39    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:

Helt enig. Allikevel har jeg tillatt meg å påpeke ting ved Konan Yas spill som ikke har vært bra.
Håper det går an å ha nyanser i debatten og ikke bare svart/hvitt: Enten hater man alt ved spilleren eller så elsker man alt og er blind for ting som bør bli bedre.

Jeg forstår ikke hvorfor du skriver det der til mig, aiden det du referer til ikke var myntet på dig eller din debat, men på om Koanna bliver i klubben eller ikke.

Du skal få lov til at synes at Konana er ineffektiv. Han har haft sine fejlskud, men i min bog er der flere som synder langt mere end ham. Derfor synes jeg det er lidt mærkeligt at 'ta2' Konan for netop ineffektivitet.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
gisp!
Legende

PostPosted: 22.09.2008 16:51    Post subject: Reply with quote

Det var to ting jeg blandet sammen i ett innlegg.

1. Jeg er enig med det du skrev om Konan.

2. I tillegg tilføyde jeg en kommentar til denne tråden generelt, og ikke nødvendigvis til din postering.

At flere andre har vært ineffektive er jeg også enig i. Det kan jeg kanskje skrive noe om i deres tråder.
Back to top
raptus
Junior

PostPosted: 22.09.2008 17:16    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:

At flere andre har vært ineffektive er jeg også enig i. Det kan jeg kanskje skrive noe om i deres tråder.

Du bør kanskje gjøre det da vettu..
Eller er det bare Konan som er på din dagsorden?
For du sier deg jo flere ganger enige at det er andre også, og du sier flere ganger at du "kanskje" skal skriv inn under deres tråd Confused
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 28.09.2008 22:25    Post subject: Reply with quote

Det er litt underlig at Konan ikke ha klart å lære seg bedre Engelsk iløpet av tiden han har vært her. På intervjuene som blir gjort så svarer han jo akkurat det samme svaret uansett hva han blir spurt Razz
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 28.09.2008 22:28    Post subject: Reply with quote

Uten å ha sett han bli intervjuet etter denne kampen enda, så tipper jeg det ble/blir noe slikt noe:

"Yes, I score for the group, you know? Always the group. Thank you. Yes. Thank..thank you. Bye"
- uten at intervjuer nødvendigvis har gratulert han på forhånd..
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.09.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Du skal heller ikke glemme et par "I'm very satisfied"!

For øvrig - hva sier dere nå, dere som ville hive ut Konan for et par måneder siden? Wink

Fantastisk periode for Konan. Mål, assister og innsats ad mass. Gledlig å se at han endelig begynner å sette sjansene. Hadde det ikke vært for stolpe-komplekset hans, ville han muligens vært toppskårer i klubben nå. Grattis Didi!
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 28.09.2008 22:35    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

For øvrig - hva sier dere nå, dere som ville hive ut Konan for et par måneder siden? Wink

Jeg ville hvertfall aldri det, men jeg har derimot alltid ment at Konan kun ville være god nok for oss i en offensiv midtbane-rolle, og det trekker jeg tilbake nå Smile Har nesten å slutta å gå i offside også nå!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 28.09.2008 22:35    Post subject: Reply with quote

Artig at Konan Ya viser seg fram på måten han gjør. Men han hadde en slik periode i fjor også, med seks mål på ganske få kamper, så noen konklusjon vil jeg ikke fatte.

Uansett en bra andreomgang i dag, riktignok etter å ha vært like bra eller dårlig som Berisha i førsteomgangen mot Molde i dagens førsteomgang.

Jeg er glad for alle gode RBK-prestasjoner i hvert fall.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.09.2008 22:36    Post subject: Reply with quote

Absolutt! Sa for en tid tilbake at jeg ønsket å se Konan med tillitt under Hamrèn, og jaggu har ikke Konan slått ut i full blomst. Deilig med en spiss som leverer igjen!
martibs
Veteran

PostPosted: 28.09.2008 22:41    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om dette er poengtert før, men jeg fikk en a-ha-opplevese da jeg så Sembs analyse av Konan Ya før kampen. Semb poengterte at Didi ser veldig mye på ballen mens han søker rom. Han har blikkkontakt med ballfører nesten hele tiden. Det Semb ikke nevnte, var at dette muligens er grunnen til at han går i offside så mye som han gjør. Han fokuserer rett og slett så mye på ball og ballfører at han glemmer å orientere seg i forhold til offsidelinja.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.09.2008 22:42    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis er neste års spisspar Konan - Cooper. Som sagt i en annen tråd må Hoftun frem med lommeboken Konan må sikres, vår beste spiss.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.09.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Ingenting er bedre enn at Konan viser at jeg tok feil.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 28.09.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:

The Paradise of Pain

Sikker på at signaturen din er så dyp og interessant at den fortjener fem linjer av forumet hver gang du poster...?
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 28.09.2008 23:31    Post subject: Reply with quote

Nei, er ikke det, gitt. En moderator får avgjøre...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 28.09.2008 23:36    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Forhåpentligvis er neste års spisspar Konan - Cooper. Som sagt i en annen tråd må Hoftun frem med lommeboken Konan må sikres, vår beste spiss.

Hvis Konan ikke vil skrive ny kontrakt så blir det vel samme gamle leksa igjen neste år, med spillere som begynner å tenke mer på å vise seg fram enn på lagets beste, varierende tillit fra trenerteamet, utallige diskusjoner om ikke å satse på folk som ikke skal være med videre her på forumet etc etc etc...

Kjenner det der alt for godt. Konan er ingen utpreget bakromsspiss, og det tror jeg Cooper trenger som partner hvis han skulle være aktuell.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 28.09.2008 23:43    Post subject: Reply with quote

Konan Ya har en del fantastiske fotballegenskaper, men jeg begynner å tvile litt på om han har de rette egenskapene i hodet.

Han går/står mindre i offside nå, men likevel er det en del ting som ikke har blitt særlig bedre... velger ofte å avslutte selv når andre er i mye bedre posisjon f eks.

Det gule kortet i dag var direkte uintelligent, og kommentarene i etterkant omtrent verre.

Last edited by fubar on 28.09.2008 23:45; edited 2 times in total
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 28.09.2008 23:44    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:
Uten å ha sett han bli intervjuet etter denne kampen enda, så tipper jeg det ble/blir noe slikt noe:

"Yes, I score for the group, you know? Always the group. Thank you. Yes. Thank..thank you. Bye"

- uten at intervjuer nødvendigvis har gratulert han på forhånd..

Jeg tror ikke han liker å snakke til media, og derfor forsøker å si takk for seg rimelig fort.

Dessuten tror jeg det er rimelig vanskelig å formulere deg riktig når du kun kan noen fraser engelsk, så jeg velger å ikke legge så mye vekt på uttalelsene hans.

Uansett - herlig matchvinnermål Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.09.2008 00:06    Post subject: Reply with quote

For meg virker det som Konan ønsker å si mer i media enn det han får til. Trur han ville vært ei real skravlebøtte dersom han behersket språket bedre. Han sier mer eller mindre det samme hver gang han blir intervjuet, men viser et herlig humør og virker som en snakkesalig kar.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 00:11    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Jeg har en drøm om å se denne kombinasjonen på topp for RBK.

Marek Sapara - Didier Konan Ya - Per Ciljan Skjelbred

Kenny Cooper

Eventuelt:
Per Ciljan Skjelbred - Anthony Annan - Alexander Tettey

Marek Sapara - Didier Konan Ya

Kenny Cooper

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 29.09.2008 00:17    Post subject: Reply with quote

Dette så rimelig statisk ut.

Min konstellasjon neste år:
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin

Annan
Skjelbred - Tettey
Sapara

Bernburg - Iversen
Back to top
asf
Senior

PostPosted: 29.09.2008 00:26    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:

Du glemte den desidert mest brukte "signaturen":

"I think"
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 29.09.2008 01:26    Post subject: Reply with quote

Glemte også Verry 'Appy, I'm verry 'Appy. Eller er det Traore?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 101, 102, 103  Next
Page 40 of 103

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb