View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 22.09.2008 16:23 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Quote: | Og denne for innstillingen. |
Det er trist at folk gjentar tullprat så mange ganger at det blir en sannhet...
Bittelitt egoisme foran mål skal en spiss ha. Gjennom hele vårsesongen satt vi frustrerte å så på at 7 rbk-spillere i angrep trilla ball på 16 metern til vi mista ballen fordi ingen hadde baller til å avslutte, når noen tar ansvar å begynner å skyte så er det feil det også.... |
Du må gjerne mene hva du vil om hva som er tullprat av dette: "Konan Ya hadde en god kamp mot et lag som vi skulle vinne mot...
Om Konan Ya klarer å holde dette nivået, og i tillegg blir litt mer våken på medspillere i bedre posisjon (eksempel Skjelbred), så vil han nok tiltrekke seg interesse fra større klubber også.
Sesongen sett under ett har han vel ikke akkurat overbevist klubber på enda høyere nivå?
Uansett: Konan Ya får smilefjes for denne kampen. Very Happy"
Spørs om vi har sett det samme i vår. Jeg så også mye balltrilling på 16-meter, men i tillegg så jeg gang på gang på gang på gang en Konan Ya som i de mest vannvittige posisjoner avsluttet selv, som regel uten at det burde kunne registreres som en målsjanse engang. Og da nevner jeg ikke engang offside, som enkelte også har sett var et problem som fratok oss mange gode målsjanser.
RBK har 6,9 avslutninger i snitt pr kamp, klart mest i Tippeligaen. Stabæk og Brann er nærmest med 10 prosent færre avslutninger i snitt.
RBK har også lavest utnyttelsesprosent på målsjansene (mål pr avslutning) av alle lag i Tippeligaen, så noen dårlige avslutninger må det jo ha vært. (Vi har 22,1 % og f.eks Stabæk, Viking, Bodø Glimt og Lyn alle over 30 %.)
Så fakta viser oss at det har ikke vært bare balltrilling da. En annen del av problemet har kanskje heller vært for mange dårlige avslutninger i håpløse situasjoner? Og Konan Ya har stått for brorparten av de mange håpløse avslutningene.
Håper dette ikke blir tatt ille opp, men jeg mener dette er årets understatement når det gjelder Konan Ya hittil i sesongen:
"Bittelitt egoisme foran mål skal en spiss ha." |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.09.2008 16:27 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Jeg håber at Konan bliver, som jeg tidligere har sagt tror jeg han har alle forudsætninger for at blive en profil i TL. Jeg håber virkelig vi får forlænget kontrakten med ham. |
Helt enig. Allikevel har jeg tillatt meg å påpeke ting ved Konan Yas spill som ikke har vært bra.
Håper det går an å ha nyanser i debatten og ikke bare svart/hvitt: Enten hater man alt ved spilleren eller så elsker man alt og er blind for ting som bør bli bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.09.2008 16:28 Post subject: |
|
|
Jeg vil tro at Iversen, Tettey og Sapara er spillere som har brent flere målsjanser og skutt mer enn Konan. Iversen burde jo f.eks ha laget 5 - 10 mål den siste måneden med god utelling. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 22.09.2008 16:39 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: |
Helt enig. Allikevel har jeg tillatt meg å påpeke ting ved Konan Yas spill som ikke har vært bra.
Håper det går an å ha nyanser i debatten og ikke bare svart/hvitt: Enten hater man alt ved spilleren eller så elsker man alt og er blind for ting som bør bli bedre. |
Jeg forstår ikke hvorfor du skriver det der til mig, aiden det du referer til ikke var myntet på dig eller din debat, men på om Koanna bliver i klubben eller ikke.
Du skal få lov til at synes at Konana er ineffektiv. Han har haft sine fejlskud, men i min bog er der flere som synder langt mere end ham. Derfor synes jeg det er lidt mærkeligt at 'ta2' Konan for netop ineffektivitet. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.09.2008 16:51 Post subject: |
|
|
Det var to ting jeg blandet sammen i ett innlegg.
1. Jeg er enig med det du skrev om Konan.
2. I tillegg tilføyde jeg en kommentar til denne tråden generelt, og ikke nødvendigvis til din postering.
At flere andre har vært ineffektive er jeg også enig i. Det kan jeg kanskje skrive noe om i deres tråder. |
|
Back to top |
|
 |
raptus Junior
|
Posted: 22.09.2008 17:16 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: |
At flere andre har vært ineffektive er jeg også enig i. Det kan jeg kanskje skrive noe om i deres tråder. |
Du bør kanskje gjøre det da vettu..
Eller er det bare Konan som er på din dagsorden?
For du sier deg jo flere ganger enige at det er andre også, og du sier flere ganger at du "kanskje" skal skriv inn under deres tråd  _________________ Aaaight |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 28.09.2008 22:25 Post subject: |
|
|
Det er litt underlig at Konan ikke ha klart å lære seg bedre Engelsk iløpet av tiden han har vært her. På intervjuene som blir gjort så svarer han jo akkurat det samme svaret uansett hva han blir spurt  |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 28.09.2008 22:28 Post subject: |
|
|
Uten å ha sett han bli intervjuet etter denne kampen enda, så tipper jeg det ble/blir noe slikt noe:
"Yes, I score for the group, you know? Always the group. Thank you. Yes. Thank..thank you. Bye"
- uten at intervjuer nødvendigvis har gratulert han på forhånd.. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.09.2008 22:31 Post subject: |
|
|
Du skal heller ikke glemme et par "I'm very satisfied"!
For øvrig - hva sier dere nå, dere som ville hive ut Konan for et par måneder siden?
Fantastisk periode for Konan. Mål, assister og innsats ad mass. Gledlig å se at han endelig begynner å sette sjansene. Hadde det ikke vært for stolpe-komplekset hans, ville han muligens vært toppskårer i klubben nå. Grattis Didi! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 28.09.2008 22:35 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
For øvrig - hva sier dere nå, dere som ville hive ut Konan for et par måneder siden?  |
Jeg ville hvertfall aldri det, men jeg har derimot alltid ment at Konan kun ville være god nok for oss i en offensiv midtbane-rolle, og det trekker jeg tilbake nå Har nesten å slutta å gå i offside også nå! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.09.2008 22:35 Post subject: |
|
|
Artig at Konan Ya viser seg fram på måten han gjør. Men han hadde en slik periode i fjor også, med seks mål på ganske få kamper, så noen konklusjon vil jeg ikke fatte.
Uansett en bra andreomgang i dag, riktignok etter å ha vært like bra eller dårlig som Berisha i førsteomgangen mot Molde i dagens førsteomgang.
Jeg er glad for alle gode RBK-prestasjoner i hvert fall. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.09.2008 22:36 Post subject: |
|
|
Absolutt! Sa for en tid tilbake at jeg ønsket å se Konan med tillitt under Hamrèn, og jaggu har ikke Konan slått ut i full blomst. Deilig med en spiss som leverer igjen! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 28.09.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Vet ikke om dette er poengtert før, men jeg fikk en a-ha-opplevese da jeg så Sembs analyse av Konan Ya før kampen. Semb poengterte at Didi ser veldig mye på ballen mens han søker rom. Han har blikkkontakt med ballfører nesten hele tiden. Det Semb ikke nevnte, var at dette muligens er grunnen til at han går i offside så mye som han gjør. Han fokuserer rett og slett så mye på ball og ballfører at han glemmer å orientere seg i forhold til offsidelinja. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.09.2008 22:42 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis er neste års spisspar Konan - Cooper. Som sagt i en annen tråd må Hoftun frem med lommeboken Konan må sikres, vår beste spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.09.2008 22:43 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | For øvrig - hva sier dere nå, dere som ville hive ut Konan for et par måneder siden?  |
Ingenting er bedre enn at Konan viser at jeg tok feil. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 28.09.2008 23:17 Post subject: |
|
|
martibs wrote: |
The Paradise of Pain
|
Sikker på at signaturen din er så dyp og interessant at den fortjener fem linjer av forumet hver gang du poster...? |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 28.09.2008 23:31 Post subject: |
|
|
Nei, er ikke det, gitt. En moderator får avgjøre... |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.09.2008 23:36 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Forhåpentligvis er neste års spisspar Konan - Cooper. Som sagt i en annen tråd må Hoftun frem med lommeboken Konan må sikres, vår beste spiss. |
Hvis Konan ikke vil skrive ny kontrakt så blir det vel samme gamle leksa igjen neste år, med spillere som begynner å tenke mer på å vise seg fram enn på lagets beste, varierende tillit fra trenerteamet, utallige diskusjoner om ikke å satse på folk som ikke skal være med videre her på forumet etc etc etc...
Kjenner det der alt for godt. Konan er ingen utpreget bakromsspiss, og det tror jeg Cooper trenger som partner hvis han skulle være aktuell. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 28.09.2008 23:43 Post subject: |
|
|
Konan Ya har en del fantastiske fotballegenskaper, men jeg begynner å tvile litt på om han har de rette egenskapene i hodet.
Han går/står mindre i offside nå, men likevel er det en del ting som ikke har blitt særlig bedre... velger ofte å avslutte selv når andre er i mye bedre posisjon f eks.
Det gule kortet i dag var direkte uintelligent, og kommentarene i etterkant omtrent verre.
Last edited by fubar on 28.09.2008 23:45; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 28.09.2008 23:44 Post subject: |
|
|
PIN-kode wrote: | Uten å ha sett han bli intervjuet etter denne kampen enda, så tipper jeg det ble/blir noe slikt noe:
"Yes, I score for the group, you know? Always the group. Thank you. Yes. Thank..thank you. Bye"
- uten at intervjuer nødvendigvis har gratulert han på forhånd.. |
Jeg tror ikke han liker å snakke til media, og derfor forsøker å si takk for seg rimelig fort.
Dessuten tror jeg det er rimelig vanskelig å formulere deg riktig når du kun kan noen fraser engelsk, så jeg velger å ikke legge så mye vekt på uttalelsene hans.
Uansett - herlig matchvinnermål  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.09.2008 00:06 Post subject: |
|
|
For meg virker det som Konan ønsker å si mer i media enn det han får til. Trur han ville vært ei real skravlebøtte dersom han behersket språket bedre. Han sier mer eller mindre det samme hver gang han blir intervjuet, men viser et herlig humør og virker som en snakkesalig kar. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 29.09.2008 00:11 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Forhåpentligvis er neste års spisspar Konan - Cooper. Som sagt i en annen tråd må Hoftun frem med lommeboken Konan må sikres, vår beste spiss. |
Jeg har en drøm om å se denne kombinasjonen på topp for RBK.
Marek Sapara - Didier Konan Ya - Per Ciljan Skjelbred
Kenny Cooper
Eventuelt:
Per Ciljan Skjelbred - Anthony Annan - Alexander Tettey
Marek Sapara - Didier Konan Ya
Kenny Cooper _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.09.2008 00:17 Post subject: |
|
|
Dette så rimelig statisk ut.
Min konstellasjon neste år:
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Annan
Skjelbred - Tettey
Sapara
Bernburg - Iversen |
|
Back to top |
|
 |
asf Senior

|
Posted: 29.09.2008 00:26 Post subject: |
|
|
PIN-kode wrote: | "Yes, I score for the group, you know? Always the group. Thank you. Yes. Thank..thank you. Bye" |
Du glemte den desidert mest brukte "signaturen":
"I think" |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 29.09.2008 01:26 Post subject: |
|
|
Glemte også Verry 'Appy, I'm verry 'Appy. Eller er det Traore? |