English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 20.09.2008 15:41    Post subject: Reply with quote

- Det finnes ingen unnskyldning for feilene han har gjort. Han må gå kraftig i seg selv. Det er utrolig viktig å ha fokus på seg selv og hva du selv kan gjøre, sier Hareide.

Les mer: Hareide: - Det finnes ingen unnskyldning for feilene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Agenten
Senior

PostPosted: 20.09.2008 16:21    Post subject: Reply with quote

Jarstein har vel ikke noe krav på plassen bak stengene.det må man gjøre seg fortjent til!Nå er det Lund Larsen helt til han driter seg ut!Slik konkurranse er det aller aller beste for Rosenborg

Skal være helt ærlig og si at jeg driter i hva som er det beste for landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Solo
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 16:29    Post subject: Reply with quote

Frode Olsen sa også i sport og spill på Zebra i dag:
Jeg er uenig i de som sier at en keeper skal stå bare for og få stabilitet, det er den keeperen som til enhver tid er best som bør få stå.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 16:38    Post subject: Reply with quote

"NÃ¥ er det Lund Larsen helt til han driter seg ut!"

Men da tror jeg Lund Hansen blir meget skuffet. Står en kjempekamp mot Brøndby, så kommer en eller annen Lund Larsen ingen har hørt om og overtar buret. Vi får håpe det ikke skjer!
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 16:44    Post subject: Reply with quote

Er jo litt trist det som skjer med Jarstei nå..

Men samtidig er dette et viktig signal fra Hamren, om att Jarstein må ta seg selv i nakken..

Etter min mening er det ingent tvil om att Jarstein er mye bedre keeper enn hva Hansen er..

Jarstein er mye flinkere i feltet, våger mere, forhindrer flere målsjanser med sitt feltarbeid osv..

Jarstein har hatt noen tabber, og dårlig inngripner i det siste, så da måtte dette skje til slutt..

HÃ¥per Jarstein kommer sterkt tilbake, en Jarstein i form er landets beste keeper.. Det er det ingen tvil om... Mener jeg da;)

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 20.09.2008 16:58    Post subject: Reply with quote

Får håpe han kommer sterkere tilbake kjapt ja. Og at han ikke går på en Thomas Myhre-smell med utallige grisetabber etter et par-tre forferdelige feil på landslaget.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 04:44    Post subject: Reply with quote

Jeg sier det igjen jeg..

Jarstein er , og vil alltid bli en bedre keeper enn Lund Hansen..

Liker ikke denne Lund Hansen tilbedingen etter den såkalte fine redningen...

men men.... Jarstein er en bedre keeper... det er helt sikkert... Lund Handsen er mye mere usikker på innlegge og cornere kan man se..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
C.Sativa
Junior

PostPosted: 21.09.2008 08:48    Post subject: Reply with quote

Ja, for det er jo ikke i feltarbeidet på corner og innlegg Jarstein har gjort tabbene sine.
Back to top
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 21.09.2008 09:40    Post subject: Reply with quote

Det er meget mulig at han har gjort flere av tabbene sine ved innleggssituasjoner, men så har han da vitterlig forhindret utallige mål imot også denne sesongen ved å være modig i feltarbeidet.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 10:08    Post subject: Reply with quote

Kampen mot Vålerenga - Tabbe, fordi han var for dårlig i feltet!
Kampen mot HamKam - Tabbe, fordu han var for dårlig i feltet!
Kampen mot Fredrikstad - Tabbe, fordi han ikke klarer og få opp henda!
Landskampen mot Island - Tabbe, fordi han ikke klarer og få opp henda!
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 11:36    Post subject: Reply with quote

Jarstein har godt av å få et spark i rævva nå, men når han er i form er han en mye bedre keeper enn Lund Hansen i mine øyne. Dog skal sistnevnte ha for en bra kamp mot Brøndby, og han er tydligvis i bedre form enn Jarstein. Bit tenna samnmen og ta det som en utfordring, Rune. Det er i motbakke det går oppover, for å bruke en gammel klisjé.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 21.09.2008 13:17    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at jeg faktisk er spent på om Jarstein egentlig er så mye bedre enn Lunna.

Jeg mnere, bortsett fra utlånet til FFK har jo Lunna aldri spilt fast førstelagsfotball over tid på dette nivået, kun en og annen sporadisk kamp. Men, når han har spilt har han absolutt vist kvaliteter, ikke minst nå sist mot Brøndby.

Hadde Lunna fått sjansen til å være stabilt førstekeeper over tid, tror jeg han kunne overrasket noen og enhver med kvalitetene sine.
dags
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 13:52    Post subject: Reply with quote

At han nesten ikke har spilt kan man kanskje ta til inntekt for at det er flere som mener at Jarstein og andre keepere har vært bedre. Han har da forøvrig også, for de med dårlig/selektiv hukommelse, gjort mye rart i de kampene han har fått sjansen.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 21.09.2008 14:14    Post subject: Reply with quote

Det er klart, men det er vanskelig å stå prikkfrie kamper når kampene kommer med et halvt års mellomrom Wink
Øystein
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 14:16    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
At han nesten ikke har spilt kan man kanskje ta til inntekt for at det er flere som mener at Jarstein og andre keepere har vært bedre.

Rosenborg mente i alle fall at Lund Hansen var bedre enn Jarstein i sesongoppkjøringen og lot Jarstein stå på grunn av at man hadde kjøpt ham inn som førstekeeper:

http://www.rbkweb.no/vis/6226
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.09.2008 15:47    Post subject: Reply with quote

Og visstnok var det en sleip hordalending, som absolutt ikke har noe med sportslig avdeling å gjøre, som satte foten ned. Her bruker man ikke 11 mill på å sette en fyr på benken nei...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 21:23    Post subject: Reply with quote

Alex Lund Hansen er en skikkelig supporterspiller, ingenting hadde gleda meg mer enn om han hadde blitt stabilt god. Det krever noe av lojaliteten når man i så mange år blir plassert bakerst i køen. Dessuten kan det jo tenkes at han trenger noen kamper på rad for å vise hva han virkelig er god for, det med at han har gjort noen tabber når han en sjelden gang har fått sjansen kan være et signal om det. Litt som Koné, han var også ubrukelig de få gangene han fikk prøve seg, men når han fikk tillit i flere kamper på rad var han vanskelig å stoppe.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 21:38    Post subject: Reply with quote

En kan selvfølgelig ikke forvente av en keeper at han skal være på sitt aller aller beste når han får sjansen en gang hvert skuddår, og maks spiller én til to kamper i løpet av en sesong. Vi forventer heller ikke av en utespiller at han skal være helt topp da. Det er noe som heter matchtrening. Jeg har sett det ved flere anledninger at reservekeepere gjør en og annen tabbe når de får den sjeldne sjansen, men når de står regelmessig over tid, så forsvinner de tabbene, og de viser seg som bunnsolide sisteskanser.

Det er også en opplagt sak at spillere som sliter med småskader, som stadig gnager på dem, etter hvert vil miste den fordelen de gjerne har overfor sin reservekeeper, og at de faller ned på et nivå som ikke er dem verdig. Det er opplagt at Jarstein har slitt med en skade, og den ble avgjørende mot Fredrikstad, da han falt sammen som en potetsekk på Wallaces frispark. På bakgrunn av denne skaden synes jeg det er riktig å vrake Jarstein.
Brady
Veteran

PostPosted: 21.09.2008 22:15    Post subject: Reply with quote

Stod ikke Lund Hansen klar til å ta over mot slutten av FFK-kampen da Jarstein tydelig slet med skaden? Hvis Jarstein insisterte på å fortsette og Hamrén i etterkant mente at han satte seg selv foran laget, kan det være en årsak til vrakingen før Brøndby-kampen.
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 21.09.2008 22:26    Post subject: Reply with quote

Godt poeng. Hvis Jarstein skal være en klippe bakerst bør han ha dømmekraft nok til å si fra når han sjøl må byttes ut.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 22.09.2008 00:36    Post subject: Reply with quote

Vi så hvertfall helt klart at han sleit med ett eller annet. Lund Hansen hadde nok kanskje tatt frisparket til Wallace?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 25.09.2008 00:35    Post subject: Reply with quote

Jeg liker innstillingen til Rune, under dette intervjuet..

Skjelbred wrote:
Vi så hvertfall helt klart at han sleit med ett eller annet. Lund Hansen hadde nok kanskje tatt frisparket til Wallace?

Poenget er at sjansen hadde vært langt større.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 25.09.2008 00:38    Post subject: Reply with quote

Jepp, tror det er ganske 50-50 om Rune står på søndag eller ikke.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 25.09.2008 12:57    Post subject: Reply with quote

De er to helt forskjellige keepertyper. Jeg kan gi en liten vurdering av det jeg mener å ha sett av dem.

Lund Hansen: God på strek, god mann mot mann, god på "matchvinner redninger" passiv og svak i feltarbeidet det jeg har sett av han. Men han har fysikken til å kunne bli bra, dessverre er det sjelden keepere blir gode i feltet hvis de ikke har lært det fra de var helt unge. Kanskje Lund Hansen kunne studere teknikken til Jarstein på dette området?
ALH var meget svak i et par Royal League kamper han fikk spille og jeg tror det inntrykket sitter igjen litt, selv om det begynner å bli en stund siden.

Jarstein: Er nesten direkte dårlig mann mot mann (her burde Jarstein studere teknikken til Lund Hansen), ganske god på strek men gjør ikke så mange "matchvinner redninger"som ALH. Legger merke til at han ofte står i bakvekt eller med balansen på én (feil) fot. Siden dette er en av Jamtfalls kjepphester (i følge han selv) burde Jarstein kunne begynne å vise litt framgang på dette området snart...

Hans store styrke er feltarbeidet der han er flink til å skaffe seg plass, time riktig og komme opp i duellen. Avverger mange "sjanser" før de blir til sjanser, men har i det siste vist stor usikkerhet. Feil følger feil og han begynner å tvile på seg selv, og det påvirker spillet og vurderingsevnen hans.

Min mening: Helt greit at ALH får prøve seg når Jarstein spiller dårlig og Lund Hansen er bra på trening.
Får vi Jarstein i "balanse" igjen så mener jeg at denne keepertypen er å foretrekke framfor Lund-Hansen som er mer en crowd pleaser fordi han har mer spektakulære redninger. Det beste hadde vært en blanding av deres styrker, da hadde vi hatt en komplett keeper.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.09.2008 13:15    Post subject: Reply with quote

En mycket bra analys Christ, som överensstämmer till 100% med mina intryck.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 103, 104, 105  Next
Page 44 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb