| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.09.2008 12:49 Post subject: |
|
|
Enig i alt du sier Harald  |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 19.09.2008 12:53 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med Harald i at Hamrén viser trenerballer ved å vrake Jarstein(Hareide: se og lær!) Utrolig forfriskende med trenere som ikke freder noenting.
Jeg ble også imponert over Tettey i går; han viste en utrolig evne til å være der ballen landet. I tillegg var han trygg i pasningsvalgene. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 19.09.2008 13:01 Post subject: |
|
|
Hamrén hadde jo ikke vært Hamrén hvis han ikke levde opp til sitt eget krav om attityd.  _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 19.09.2008 13:03 Post subject: |
|
|
| Samtidig som jeg også er imponert over Hamréns handlekraft så er jeg litt skuffet over at de ikke gjorde noe mer for å stoppe Rasmussens åpenbare dominans i luftrommet i andreomgang. Selv om det hadde begrenset scoringsevnen vår veldig hadde for eksempel det å flytte Steffen Iversen lenger bak på banen stoppet mange av Brøndbys angrep. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 19.09.2008 13:16 Post subject: |
|
|
| Hvor lurt er det å satse på Lund Hansen? Det kan helt klart diskuteres. Jeg er i tvil. Jeg tror jeg ville ha latt Jarstein få stå enda noen kamper før han ble henvsit til benken. Enig i at Jarstein har virket litt usikker og hatt noen tvilsomme inngripener i de siste kampene, men han er ung og bør kunne få vise at han lærer av tabbene sine. En keeper bør også kunne få lov til å gjøre feil uten at man umiddelbart skal settes på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.09.2008 13:32 Post subject: |
|
|
| Det er vel ikke sagt at vi skal satse på Lund Hansen ,men det som skjedde igår viser at det er reèl konkurranse på keeperplassen og presterer du ikke havner en på benken. Det gjelder både Lund Hansen og Jarstein herlig å se en trener som lar gjentatte dårlige kamper få en konsekvens selv om du koster 10 millioner og er landslagspiller forhåpentligvis tenner dette Jarstein og vi får en Jarstein som ønsker å vise seg frem. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.09.2008 13:35 Post subject: |
|
|
Hjemme i Oslo etter en jævli kul tur til Køben!
Her er BTs Rosenborgbørs:
Lund Hansen 4, Lustig (bilde av Dorsin) 4, Stadsgaard (bilde av Demidov) 7, "Jadim Demidou" 7 (!, bilde av Stadsgaard), Dorsin (bilde av Lustig) 4, Strand 4, Sapara 4, Tettey 7, Skjelbred 7, Iversen 4, Konan 02.
Børsskalaen er midt sagt interessant:
-3, 00, 02, 4, 7, 10, 12
Hvis noen dansker kan forklare meg logikken i den skalaen der så er jeg interessert. Forøvrig gjør BT et poeng av at dette er den nye skalaen, den gamle var: 00, 03, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13.
Fantastisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 19.09.2008 13:39 Post subject: |
|
|
Det er karakterskalen som også bliver brugt på uddannelses institutioner. 7-Trinsskalaen blev indførst sidste år for bl.a. at gøre det lettere for folk der søger i udlandet. F. eks var der mange skoler i USA som ikke forstod hvorfor der ikke var særlig mange der fik 13 efter den gamle skala.(13 gives kun til præstationen som går ud over pensum).
Derfor indførste man 7-trins skalaen som er mere "in-step" med skalaer i udlandet. Hvor logisk den så er, tja... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.09.2008 13:44 Post subject: |
|
|
| Har aldri hørt om den internasjonale standarden der (er ikke det A-F?), men fint at det er en forklaring. Lo godt av den skalaen når jeg så den, den virka jo helt tilfeldig. Virka veldig logisk med 02 i steden for 2 også. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.09.2008 13:47 Post subject: |
|
|
Det var utrolig gøy og høre Alsaker være RBK supporter i går.. Når han pusta lettet ut etter Brøndby angrep osv.. Hadde vært kjekt med RBK kamper på adressa.no med Petter Rasmus og Håvard Johnsen som kommentatorere  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.09.2008 13:50 Post subject: |
|
|
Petter Rasmus er ubrukbar. Kim Rud bør heller kommentere for TV2. Nøytral og det hele. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 19.09.2008 13:51 Post subject: |
|
|
Greit nok at det skal være konkurranse, men etter min mening bør det være slik at du må underprestere over en viss tid før det blir benkplass.
Bare for å nevne det; vår kjære Nils Arne Eggen hadde en annen policy på dette feltet. Han brukte jo spillere som helt klart var ute av form fordi at han mente at potensialet var størst hos disse spillerne. Nå mener ikke jeg at man skal være så ekstrem som han var, men den gyldne middelvei hadde vel vært greit.
Som sagt tidligere; jeg mener at jarstein fortsatt burde fått sjansen i noen kamper til før han eventuelt ble benket. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.09.2008 13:57 Post subject: |
|
|
| Jarstein har underprestert i en måned nå, ser ikke helt hvorfor du kan klage på vrakingen av han. Skikkelige spillere begynner ikke å syte i avisene og klage over trenerens disposisjoner, nei dem biter tennene sammen og jobber enda hardere enn før for å komme inn på laget igjen. Det burde Jarstein også gjøre. Det forteller noe om selvbildet når en blir fryktelig forundret når klippekortet blir inndratt fordi en har spillt svakt. |
|
| Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 19.09.2008 14:01 Post subject: |
|
|
Nå har det vel vært mer enn en feil som gjør at Jarstein havner på benken? Det har jo vært kjent lenge at ALH holdt på å utkonkurrere Jarstein i vinter, kanskje han nå har tatt enda et steg? Landskampen spiller garantert inn også, og ikke minst treninger! Vil tro dette ikke er en beslutning som er tatt over en sigar, men som Hamren har vurdert nøye.. Såpass profesjonell er han!! _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 19.09.2008 15:13 Post subject: |
|
|
| Fra før av spiser danskene konsonanter, nå må vel enkelte spise sine egne ord. |
|
| Back to top |
|
 |
hoboj0e Proff

|
Posted: 19.09.2008 15:30 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Her er min børs:
Lund Hansen 7
Lustig 6
Stadsgaard 7
Demidov 6
Dorsin 6
Tettey 7
Sapara 7
Skjelbred 5
Strand 5
Iversen 5
Konan 6 |
Er fullstendig enig i denne børsen til Keenoir. _________________ "Tom Nordlie er som en tidlig sædavgang. Det er godt i noen sekunder. Så kommer orgasmen. Så er det slutt".
Ivar Hoff |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 19.09.2008 15:39 Post subject: |
|
|
| cris wrote: |
Bare for å nevne det; vår kjære Nils Arne Eggen hadde en annen policy på dette feltet. Han brukte jo spillere som helt klart var ute av form fordi at han mente at potensialet var størst hos disse spillerne. Nå mener ikke jeg at man skal være så ekstrem som han var, men den gyldne middelvei hadde vel vært greit.
|
Vel, nå bruker jo Hamren den godeste Demidov i midtforsvaret, og det må være en godt eksempel på en spiller som for øyeblikket har vist dårlig form og hvor vi har en klart sterkere midtstopper på benken.
Jeg tror mer vrakingen av Jarstein er for å gi Jarstein et mentalt pusterom, han trenger å roe seg og få mer skikk på det mentale før har får tilbake plassen, samtidig som jeg tipper Lunna har vist veldig god form på trening - hvis ikke hadde han neppe spilt. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.09.2008 16:31 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Mest trolig Strand eller Traoré inn på midtbanen.
Tror vel egentlig ikke Demidov blir skjøvet fram. |
Jeg må stole på meg sjøl og slutte å tro på hva Adressa skriver ang. laguttak.  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.09.2008 16:33 Post subject: |
|
|
Stadsgaard er så herlig. Står der og forsvarer norsk fotball og biter ikke på de dumme spørsmålene til den danske reporteren som lurer på om "det i kveld er BIF som spiller norsk og RBK som spiller dansk".
Kris er konge. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 19.09.2008 16:35 Post subject: |
|
|
| Jarstein så jo ut som han var skutt i foten i forrige kamp, men ut skulle han ikke. Når han ikke er i stand til å se at det er bedre for laget med en frisk keeper i mål, og istedenfor velger å stå selv, da fortjener han benken. Jeg tror Lund Hansen hadde tatt frisparket til Fredrikstad. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.09.2008 16:45 Post subject: |
|
|
Hva er egentlig greia med Jarstein i den kampen, var han skadet eller var han det ikke? Jeg så at han lot andre ta utspark, men var han hemmet på andre måter? Har ikke hørt noe om det i ettertid, å hvis han ikke var hemmet så var redningsforsøket på Fredrikstad sitt frispark noe av det verste jeg har sett  |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 19.09.2008 21:51 Post subject: |
|
|
For de som interesserer seg for fotballsko:
http://www.unisport.dk/Ny..._2002.html
Har faktisk lagt merke til dette selv. At selvom om PCS har de nyeste modellene til adidas velger han noen ganger å bruke disse gamle skoene. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
|