| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
uglevett Veteran
|
Posted: 15.09.2008 20:31 Post subject: |
|
|
Reagerte på nøyaktig det samme. Er ikke logikk der i det hele tatt. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 15.09.2008 21:07 Post subject: |
|
|
| Om Jarstein viste at det var tilbakespill ville han jo logisk nok ha gjort alt annet enn å løfte den opp med henda. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 15.09.2008 21:09 Post subject: |
|
|
Det vil si, om vi jubler for et mål som ble avblåst for offside, så er det scoring. Det er jo det vi jubler for.
Glimrende  |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 15.09.2008 22:35 Post subject: |
|
|
Hmm, har jeg ikke tenkt på. Genialt! Man reagerer altså alltid på en måte som vil være positivt for laget ditt, f.eks. protestere mot at motstanderen får frispark. Håper Hamrén tar opp dette på første spillermøte.
Ah, o herrrlige sarkasme. Sælen, den logiske supermannen. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.09.2008 23:37 Post subject: |
|
|
Synes også det er journalistisk ganske drøyt at Kvisvik virker å nærmest få støtte fra media og fotballnorge, mens Jarstein er en gris.
Og dette setter i tillegg det faktum at en ung og lovende landslagsspiller sannsynligvis er ute resten av sesongen og flere landskamper med knekt fjes i skyggen. Rimelig spesiellt fokus.
Forresten noen som har sett indirekte frispark-situasjonen (som FFK skårte på altså) nevnt i andre medier enn her?
Vel, vi kan saktens være paragrafryttere og sytebukker her på forumet også.
Mot slutten av kampen - på en corner om jeg ikke husker feil, rygget Strand forsiktig inn i Fredrikstads keeper, som kastet seg bakover inn i mål skrikende, noe han fikk frispark for. Vi hadde bra med folk inne i boksen i situasjonen, og dette bør sporenstreks tas opp av NFF i dertil egnet råd/komitè/utvalg og se om dette var å "lure dommeren i en kampavgjørende situasjon" med mulighet for to kampers karantene.
Jeg velger å glemme denne kampen. Dømming i denne klassen senker nivået på Tippeliagen generelt. Som Konè sa etter hans direkte røde kort etter taklinga mot VIF - problemet er ikke om dommere er strenge eller "snille". Problemet er når dommere dømmer situasjoner forskjellig, både i forhold til hverandre og sine egne. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 16.09.2008 15:58 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Folk glemmer tydeligivs at Tettey er hovedårsaken til at vi ikke vinner 3,4-0. Maken til sjansesløseri er utilgivelig. Det blir ikke riktig å gi han 7 når vi taper 2poeng pga av denne serdeles dårlige skuddfoten. |
Nei, vi vant ikke kampen og Tettey skal ha endel av skylden.
Men hadde det ikke vært for Tettey så hadde vi faktisk tapt denne kampen, og det kanskje med flere mål.
Karakter 7 var og er fremdeles fult fortjent.
Og igjen, med mål hadde han fått en åtter. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.09.2008 16:46 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Folk glemmer tydeligivs at Tettey er hovedårsaken til at vi ikke vinner 3,4-0. Maken til sjansesløseri er utilgivelig. Det blir ikke riktig å gi han 7 når vi taper 2poeng pga av denne serdeles dårlige skuddfoten. |
Greit nok, Tettey scorer ikke like mye som Brattbakk gjorde på sitt beste. Men Tettey har faktisk like mange, eller skal vi si få, fulltreffere som Marek Sapara i tippeligaen i år. 2! Men det er bare en av de to det hakkes på til stadighet. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.09.2008 16:57 Post subject: |
|
|
Men Sapara har til gjengjeld masse assist, å de to scoringene til Tettey var store keepertabber  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.09.2008 17:18 Post subject: |
|
|
| I tilegg har Tettey bommet på vanvittig mange store målsjanser og slikt legges merke til og det er nok mange som har NAC Breda kampen friskt i minne. Når det gjelder Sapara har han også sløst alltfor mye i år og dette bør bedres. Det å være mer klinisk er generellt et stort problem for mange av våre spillere Sapara, Iversen, Strand og Tettey har spesielt misbrukt mange sjanser i årets sesong. En spille som Skjelbred har forbedret avsluttningene en god del i år og treffer som regel bra ,men er fremdeles alltfor skjeldent i gode posisjoner for i utgangspunktet burde det være mulig for Skjelbred å komme til et tilsvarende antall sjanser som Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.09.2008 17:26 Post subject: |
|
|
Det som gjør det litt mer synlig for Tettey er:
1) Nils Johan Semb og Øyvind Alsaker nevner mange ganger hver eneste kamp de kommenterer med RBK hvor dårlige avslutninger Tettey har
2) Når Steffen Iversen eller Marek Sapara har dårlige avslutninger, tar duoen Semb/Alsaker og avskriver det på kontoen 'dårlig avslutning for en gangs skyld', selv om det faktisk har skjedd titt og ofte i år. For så i neste setning å begynne på en lang utredning om hvor viktig og god Iversen er, eller hvor mye Sapara's gullfot ligner på Beckhams. Tettey får derimot sjelden spesiell skryt.
3) Når Tettey bommer viser han det utrolig godt med kroppsspråket sitt at han kunne gjort det mye bedre. Iversen/Sapara er 'coolere' og ser mer uforstyrret ut.
4) Tettey har en litt annen teknikk enn Sapara/Iversen og er mye mer armer og bein i bevegelse. Det gjør missene hans enda mer synlige.
I tillegg skal det sies at Tettey har vært verst, men han er langt fra alene i å ha dårlige avslutninger. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.09.2008 17:32 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Det som gjør det litt mer synlig for Tettey er:
1) Nils Johan Semb og Øyvind Alsaker nevner mange ganger hver eneste kamp de kommenterer med RBK hvor dårlige avslutninger Tettey har
2) Når Steffen Iversen eller Marek Sapara har dårlige avslutninger, tar duoen Semb/Alsaker og avskriver det på kontoen 'dårlig avslutning for en gangs skyld', selv om det faktisk har skjedd titt og ofte i år. For så i neste setning å begynne på en lang utredning om hvor viktig og god Iversen er, eller hvor mye Sapara's gullfot ligner på Beckhams. Tettey får derimot sjelden spesiell skryt. |
Nå får du gi deg, Semb og Alsaker har ingenting med at folk ser på Tettey som dårlig avslutter, folk klarer vel å se med egne øyne at han har en elendig skuddfot. Greit at folk ofte blir påvirket av kommentatorer, men akkurat i denne saken synes jeg du undervurderer omgivelsene dine ganske mye.
| Quote: |
3) Når Tettey bommer viser han det utrolig godt med kroppsspråket sitt at han kunne gjort det mye bedre. Iversen/Sapara er 'coolere' og ser mer uforstyrret ut.
4) Tettey har en litt annen teknikk enn Sapara/Iversen og er mye mer armer og bein i bevegelse. Det gjør missene hans enda mer synlige.
I tillegg skal det sies at Tettey har vært verst, men han er langt fra alene i å ha dårlige avslutninger. |
Her er vi glad i alternative forklaringer, hva med å kalle en spade for en spade? Tettey har en elendig skuddfot, som er by mile dårligst i Rosenborg. Jeg tror også den muligvis er dårligst i hele Tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.09.2008 17:35 Post subject: |
|
|
Som sagt, Tettey har vært verst i år, men det blir veldig overdimensjonert i forhold til andre spillere på laget, som også har bommet på utrolig store sjanser.
... og jeg tror ikke du skal undervurdere TV-kommentatorenes innflytelse på meningene til fotball-hvermansen.
By the way mener jeg Tettey har en bra skuddfot, men dårlig mental styrke i avslutningsposisjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.09.2008 17:37 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
... og jeg tror ikke du skal undervurdere TV-kommentatorenes innflytelse på meningene til fotball-hvermansen. |
Det gjør jeg heller ikke, men denne saken er så opplagt at jeg tror selv ikke Semb kan påvirke meningene til fotball-hvermansen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
|
| Her er jeg enig med Brady, Iversen er f.eks langt ifra så klinisk som f.eks Semb vil ha det til og mot Brann f.eks burde Iversen som skal være en klinisk avslutter ha laget hatrick. Sapara bommet grovt på flere sjanser i hjemmekampen mot Stabæk som igjen førte til at vi til slutt tapte kampen. Det bommes genrellt alltfor mye over hele fjøla og vi sliter med å "drepe" kampene og det er ikke Tettey alene som står for vår dårlige utellingstatistikk. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
|
|
| Det 4-punktet ditt er jo ikke et forsvar for Tettey, Ballahl. Helst skal vel armene røres minst mulig.. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.09.2008 17:42 Post subject: |
|
|
Regner med du tenker på det fjerde punktet jeg skrev og ikke Ballahl.
Teknikk er individuelt. Om armene er ut fra kroppen eller holdes tett inntil når skuddet fyres av skal ikke ha noe å si. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.09.2008 17:44 Post subject: |
|
|
| Men det vitner ikke nødvendigvis om god kroppsbeherskelse når armer og ben er til alle kanter? Noe som er viktig for å være en god avslutter... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.09.2008 17:46 Post subject: |
|
|
| Kanskje ikke. Er vanskelig å si. For noen kan det fungere, for andre ikke. Jan Åge Fjørtoft var også veldig utrolig med armene i avslutningssituasjon, og han hadde jo en bra karriere som målscorer. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 16.09.2008 18:04 Post subject: |
|
|
I tillegg legger man merke til at Tettey (som tidligere) har spilt bak. Da skal det "egentlig ikke være han som kommer til målsjanser".
NÃ¥r han da kommer til sjanser legger man merke til det, samtidig som han bommer ofte.
Vi vil så gjerne at han skal treffe og blir bare mer og mer frustrert av at han bommer.
SÃ¥nn fortsetter det... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.09.2008 22:10 Post subject: |
|
|
| Joko har rett, at folk er misfornøyd med Tetteys avslutninger har fint lite med Semb/Alsaker å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.09.2008 22:56 Post subject: |
|
|
| Nei det kan da ikke finnes en eneste Rosenborg supporter som er fornøyd med Tettey sine avsluttninger ,men jeg er heller ikke fornøyd med utellingen til Iversen og Sapara som også har bommet mye i år ,men det som regel avfeies som et hendig uhell noe som ikke er tilfellet når det har skjedd så ofte som i år. Dermed får Tettey et utrolig stort fokus på seg selv om han ikke er alene om å ha svake avsluttninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.09.2008 02:04 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke å bli sur på Tettey.
Grunnen til det er enkel, han kjenner til problemet og har drevet egentrening en god stund nå.
Jeg støtter Brady og Keenoirs teori.
Alexander Tettey har fått unødvendig mye kritikk, spesielt med tanke på at han ikke har hatt hovedansvaret offensivt iår. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.09.2008 15:50 Post subject: |
|
|
| Men kritikk for elendige avslutninger er ihvertfall fullt berettiget. Han er rett og slett sinnsykt svak i avslutningsøyeblikket. Det er han selvfølgelig fullstendig klar over selv også, og han jobber som kjent spesielt med det for tida. Vel og bra det, selvsagt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.09.2008 18:40 Post subject: |
|
|
Ligger vel mye i hodet. Han er ikke kald nok. Hadde den fyren hatt kontroll over avslutningene sine, hadde han lett gjort tett opp mot ti mål i år. Og da mener jeg ikke Gerrard-nivå, men vanlig Tippeliga-standard.
Det positive er jo at Tettey gang etter gang kommer til disse store målsjansene, noe spillere som Jone Samuelsen og Tomas Sokolowski klarer på langt nær så ofte som Tettey. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.09.2008 13:27 Post subject: |
|
|
Avslutningsferdighetene til Tettey handler ikke om egentrening opp og ned og i mente, det handler om å få selvtillit på avslutninger i kamp. Ideelt sett skulle Tettey ha fått spille spiss i en cupkamp mot Krokfoss/Elvebakktun med beskjed om å skyte hver gang han så målet.
Når han karakteriserer det skuddet han blåste langt over mål etter å ha fått forært ballen av Ophaug som å "prøve å sette den med innsiden", så er det åpenbart at det er et eller annet som låser seg mentalt der. Han kunne jo bare ha rullet den til hvilken som helst side for en totalt malplassert keeper, og han kan jo spille innsidepasninger.
La han bare skyte, sier nå jeg. Og få positive tilbakemeldinger hele veien. Han løper seg til målsjanser vi ellers ikke ville ha fått, så eventuelle mål fra ham kan uansett regnes som en bonus.
By the way så ler jeg høyt hver gang Semb sier "dårlig avslutning av Iversen for en gangs skyld". Det blir ganske mye latter på en hel sesong, takk, Nils Johan. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|