View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 31.08.2008 14:49 Post subject: |
|
|
Alexander Tettey har nesten ikke hatt noen feilpasninger i det siste allikevel er hans største svakhet nettopp pasningskvaliteten.
Da har han lite å forbedre altså..
attach wrote: | Det var enkelte her som kritiserte Tettey for dårlig pasningskvalitet etter kampen mot Djurgården. Nå har jeg sett kampen i opptak, og Tettey hadde faktisk kun en eneste feilpasning. |
Merket du reaksjonen til Morten Langli ved nettopp den ene
feilpasningen. Skulle tro han kom fra dette forumet. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.08.2008 14:58 Post subject: |
|
|
Hehe, ja, jeg ble nesten litt sjokkert over reaksjonen hans. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 31.08.2008 15:01 Post subject: |
|
|
Tv2 sine kommentatorer er latterlig dårlig.
Canal+ mener jeg har den beste kommentatorstallen. De forteller kampen objektivt, fyller på med litt fakta og ingen våsete personangrep av spillere!!!
 _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 31.08.2008 15:02 Post subject: |
|
|
Når ut i kampen var det? Må nesten høre selv. |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 31.08.2008 15:12 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | HELT latterlig uttalelse, hva har Per Ciljan prestert iår? |
PCS har prestert bra i år, spesiellt med tanke på at han har spillt store deler av sesongen på kanten.
Ballahl wrote: |
Er Per Ciljan en offensiv spiller, isåfall Hva har han prestert iår. Han har nesten vært helt forferdelig offensivt hele året. Defensivt har han faktisk bidratt. |
Ja, PCS er en offensiv spiller som bidrar i spillet mellom midtbana og 16m, han er ikke den som er sist eller nest sist på ballen, men han er flink til å sette opp medspillere og angrep, og se og skape rom.
Annan er ikke på plass, og Alexander Tettey har faktisk vært bedre enn Per Ciljan i den offensive biten iår. |
Sterkt uenig i at Tettey har vert bedre enn PCS offensivt, faktisk så er det en latterlig påstand. Tettey har to heldige mål, og det er stort sett det han har bidratt med. Og det artige er faktisk at det er PCS som skaper rommene for Tettey på begge disse målene.
Og om du skal se deg blind på statistikken slik det virker at du gjør, så har faktisk PCS flere målpoeng enn det Tettey har.
Og da bekrefter du det jeg sa tidligere om at PCS er en mer komplett spiller. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.08.2008 15:19 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Når ut i kampen var det? Må nesten høre selv. |
Ca. 51:30 ute i videoen, ikke kampen.
Sjokkert er kanskje å ta i, men han var overraskande frempå i forhold til alle de andre feilpasningene i kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 31.08.2008 15:53 Post subject: |
|
|
krakra wrote: | PCS har prestert bra i år, spesiellt med tanke på at han har spillt store deler av sesongen på kanten. |
Det har tidligere jeg også sagt, han presterer faktisk bedre på kanten enn i den sentrale rollen.
krakra wrote: | Ja, PCS er en offensiv spiller som bidrar i spillet mellom midtbana og 16m, han er ikke den som er sist eller nest sist på ballen, men han er flink til å sette opp medspillere og angrep, og se og skape rom. |
Her er jeg nokså uenig, når Skjelbred er på toppform så bidrar han mye i nettopp det du påpeker her. Han er faktisk sist og nest sist på ballen også. Men så langt iår så har han skuffet stort, ja han bidrar i et par av løpene. Men stort sett så løper han direkte inn i problemer og trange situasjoner.
krakra wrote: | Sterkt uenig i at Tettey har vert bedre enn PCS offensivt, faktisk så er det en latterlig påstand. Tettey har to heldige mål, og det er stort sett det han har bidratt med. |
Hva med alle løpene Tettey har bidratt med offensivt iår?
Og alle skuddene? 100% sjansene?
Tettey løper mye mer fornuftig enn det PCS gjør og har faktisk bidratt mer offensivt enn Per Ciljan Skjelbred.
Hadde han i tillegg scoret på et par av disse 100% sjansene så hadde han vært en stor klasse over Skjelbred offensivt.
krakra wrote: | Og om du skal se deg blind på statistikken slik det virker at du gjør, så har faktisk PCS flere målpoeng enn det Tettey har. |
Jeg ser ikke på statistikker men heller på notater og observasjoner jeg har gjort meg.
Ballahl wrote: | Og da bekrefter du det jeg sa tidligere om at PCS er en mer komplett spiller. |
Som ving ja, men som en box-to-box spiller så er Tettey fremdeles bedre.
Men Per Ciljan har et større potensialet en Alexander Tettey. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 31.08.2008 17:37 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Det har tidligere jeg også sagt, han presterer faktisk bedre på kanten enn i den sentrale rollen. |
Dette har med hva han er vent med, etter å ha spillt ørten kamper på kanten så faller prestasjonene når han flyttes inn sentralt igjen i 45 min, dette er bare naturlig, men han bidrar likevell uansett hvor han spiller
Ballah wrote: |
Her er jeg nokså uenig, når Skjelbred er på toppform så bidrar han mye i nettopp det du påpeker her. Han er faktisk sist og nest sist på ballen også. Men så langt iår så har han skuffet stort, ja han bidrar i et par av løpene. Men stort sett så løper han direkte inn i problemer og trange situasjoner. |
Her mener jeg du tar feil, se f.eks. på Tetteys to mål i år. Mot Stabæk trekker han med seg motstander og leger ballen igjen til Tettey som får fri bane mot 16m. Mot aafk trekker han med seg spilleren ut og åpner ett stort rom for Tettey
Ballah wrote: |
Hva med alle løpene Tettey har bidratt med offensivt iår?
Og alle skuddene? 100% sjansene?
Tettey løper mye mer fornuftig enn det PCS gjør og har faktisk bidratt mer offensivt enn Per Ciljan Skjelbred.
Hadde han i tillegg scoret på et par av disse 100% sjansene så hadde han vært en stor klasse over Skjelbred offensivt. |
Ja, hva med alle disse løpene og skuddene? Han har løpt til en plass i 16m, stått der og bommet kraftig på mål en del ganger, er dette ett positivt bidrag? Ikke i min fotballverden ihvertfall.
Som sagt tidligere så er PCS og Tettey to vidt forskjellige spillere. Tettey er ikke like spillende som PCS, men er flinkere til å plassere seg i boksen. Dette har ikke noe med hvem som tar de smarteste løpene å gjøre, de tar bare forskjellige løp. PCS er en spiller som gjør andre gode, Tettey er en spiller som setter seg selv i scoringsposisjoner, problemet er bare at Tettey er en så rævva avslutter at det overall ikke er noe poeng å ha han i avslutningsposisjoner. Han er rett og slett ikke målfarlig nok til å dra nytte av posisjoneringen og rommene han får.
Som ving ja, men som en box-to-box spiller så er Tettey fremdeles bedre.
Men Per Ciljan har et større potensialet en Alexander Tettey. |
Hverken Tettey eller PCS er btb-spillere til dette er PCS for svak defensivt, og Tettey for svak offensivt. En btb-spiller skal gjøre mer enn å løpe fra midten til 16m i det offensive spillet. Han skal være med å bidra mellom disse linjene også, og Tettey gjør dette i langt mindre grad enn f.eks. Tettey. Tettey er kanskje først og sist på ballen i noen angrep, men den første touchen er gjerne en kort passning til en midtbanekolega, og den siste er en horribel avslutning.
PCS er ikke ofte hverken først eller sist på ballen, men er desto mer med på selve angrepsspillet.
Poenget er at PCS er en bedre spiller, det eneste han ikke matcher/overgår Tettey på er fart. |
|
Back to top |
|
 |
alnafabet Junior

|
Posted: 31.08.2008 18:21 Post subject: |
|
|
Torino med bud på Tettey
http://fotball.adressa.no...116801.ece
Hvordan vet adressa at budet trolig var 20 millioner?
Last edited by alnafabet on 31.08.2008 18:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 31.08.2008 18:23 Post subject: |
|
|
Norskefans av alle steder meldte faktisk om dette tidligere i dag. De synset om 17 mill. |
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 31.08.2008 18:24 Post subject: |
|
|
Ser ut til at Hoftun har lært og ikke sette en prislapp på spillerne.  _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Last edited by Solo on 31.08.2008 18:25; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
raptus Junior
|
Posted: 31.08.2008 18:25 Post subject: |
|
|
sikkert for at de kilte Hoftun under armene til han ga ett samtykkende nikk til spørsmålet om prisen var rundt 20 mill  _________________ Aaaight |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 31.08.2008 18:32 Post subject: |
|
|
Er det mulig Torino-budet ble avslått såpass fort pga en annen avtale så og si er klar?
Mitt tips i kveld er at Tettey går ut og Annan inn. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 31.08.2008 18:36 Post subject: |
|
|
Vis adressa har rett så er jo 20 mill, langt under det RBK vil ha.
Da begynner vi å snakke bra pris her  _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 31.08.2008 18:39 Post subject: |
|
|
Om Adressas teorier om pris stemmer da. Finnes det noen andre holdepunkter som sier at budet lå der, bortsett fra hva journalisten tippet seg til? |
|
Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 31.08.2008 18:41 Post subject: |
|
|
vingback wrote: | Om Adressas teorier om pris stemmer da. |
Vis du hadde lest innlegget mitt så hadde du sett at det var akkurat det jeg sa _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.08.2008 18:47 Post subject: |
|
|
tja, om det stemmer at det var alt for lavt og at det var ca 20 mill så synes jeg gutta på brakka begynner å lære!
poenget er jo ikke å selge sine beste spillere om man har høye mål.
Men kommer det et 35 +videresalg på bordet burde vi begynne å vurdere det, men ikke før! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Badevekt Junior
|
Posted: 31.08.2008 19:08 Post subject: |
|
|
Er imponert over hvordan Brakka håndterer media for tiden, men som supporter ville det naturlig nok vært veldig greit å fått vite noe om hva som egentlig skjer.
Tviler på at Alex går i dette vinduet. Kan være veldig greit å ha både han og Anthony Annan på plass i høst. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 31.08.2008 21:01 Post subject: |
|
|
pingvindrops wrote: | Norskefans av alle steder meldte faktisk om dette tidligere i dag. De synset om 17 mill. |
Det ryktet dukket opp i går faktisk, noe artikkelen også viser. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.08.2008 22:26 Post subject: |
|
|
Utifra hva Bratseth sier på TV2 så virker det som om både Tettey og Skjelbred blir  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.08.2008 22:28 Post subject: |
|
|
Ja, er ingen tvil om det etter det Bratseth sa, nei. Planen med å kjøpe Annan er å frigjøre Tettey til å kunne spille istedet for Strand på midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.08.2008 22:30 Post subject: |
|
|
Litt merkelig at Tettey skal få en ny rolle nå. Han har vært briljant i den defansive rollen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 31.08.2008 22:30 Post subject: |
|
|
Betyr det Tettey på kanten igjen det da? Trenger vel ikke å være så krise nå som vi har fått en back som er bedre offensivt, men... |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 31.08.2008 22:31 Post subject: |
|
|
Det første budet var anslått å ligge på €1,7m, før franske medier meldte at budet var høynet med tre millioner til 20 millioner. Det ble naturligvis avslått, og Torino er dessuten svært nære å signere den sentrale midtbanespilleren Blerim Dzemaili. Dermed blir nok Tettey værende.
Mer:
Tuttosport
SvenskaFans
Toronews _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 31.08.2008 22:31 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Litt merkelig at Tettey skal få en ny rolle nå. Han har vært briljant i den defansive rollen. |
Helt enig, akkurat nå føler jeg at vi har funnet den perfekte rollen til Tettey. Her kan han bruke sine styrker og hans svakheter er mye mer kamuflert. |
|
Back to top |
|
 |
|