View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.06.2008 15:03 Post subject: |
|
|
Og for Hakan Yakin ifm. Tyrkia/Sveits. Eksemplene er egentlig ganke mange.
I EMs første semifinale vil det jo være samme "problematiken", med "tyrkiske" Altintop på Tysklands landslag. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 25.06.2008 15:23 Post subject: |
|
|
Begge Altintopene spiller da for Tyrkia? Halil og Hamit eller hva de heter. Bare en av dem er med i troppen. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.06.2008 15:36 Post subject: |
|
|
Ja, unnskyld, jeg mente selvsagt motsatt av det jeg skreiv. Tyske Altintop på tykias landslag (begge to er nemlig født og oppvokste i Gelsenkirchen, og er forøvrig identiske tvilligner.)
Et morsomt faktum her er at hvis du skal oversette Altintop så ender du opp med den bokstavelige betydnignen "Gullball"  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 25.06.2008 15:37 Post subject: |
|
|
Men heldigvis var Åge Hareide klok nok til å gi Demidov noen minutter på A-landslaget, slik at nå er Demidov låst til Norge.
Enn kan spille for et land fra U15 til U21og et annetn på A lags nivå, men har man debutert for et land på A landslaget, så er valget tatt.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Last edited by Maradona on 25.06.2008 17:34; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.06.2008 16:26 Post subject: |
|
|
Ja, nå er det slik. Det finns jo tross alt eksempler på folk opp igjennom historien som har spilt a-landslagskamper for mer enn en nasjon.
Di Stefano har vel til og med kamper for tre land, hvis jeg ikke husker helt feil. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.06.2008 18:41 Post subject: |
|
|
En har vel hatt regelendringer som har gjort det vanskeligere å bytte landslag og deriblant regelen om kun A-landskamper for et landslag. |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 25.06.2008 20:32 Post subject: |
|
|
Regelen er jo bare knall.
Da dør jo diskusjonen rundt dette med å kjøpe seg landslagspiller ut.
Har man først spilt en a-landskamp for et land, ja da er det ingen vei tilbake.
Derfor så er det genitalt att Russland eslker Demidov nå er låst hos norge.
Håper att hjertet hans banker litt for norge også da.. hehe... _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 14.08.2008 18:36 Post subject: |
|
|
Merkelig at ingen tok det opp i kamp tråden, men Vadim Demidov var en av banens klart beste mot Molde.
Synd han ikke kan spille idag, men kanskje fint med litt hvile også. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
jortski Junior
|
Posted: 14.08.2008 21:53 Post subject: |
|
|
niccolai wrote: |
Derfor så er det genitalt att Russland eslker Demidov |
Hvorfor er det genialt at Russland elsker Demidov?
Lær deg norsk for faen |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2008 21:55 Post subject: |
|
|
genita'l a1 (utt g-; fra lat.) som gjelder kjønnsorganene, kjønns-
Veldig genitalt. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 27.08.2008 13:07 Post subject: |
|
|
Vadim på farta:
http://tv2sporten.no/fotb...166921.ece
Personlig forstår jeg at Demidov ikke er tatt ut denne gangen, han har ikke vært ordentlig god siden tidlig på året. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.08.2008 14:40 Post subject: |
|
|
Enig. Han har vist at han ikke passer best som stopper, og han har så vidt spilt på midtbanen etter ferien.
Det er mer Tettey og Skjelbred det handlet om denne gang. |
|
Back to top |
|
 |
rbkkid96 Junior
|
Posted: 27.08.2008 15:36 Post subject: |
|
|
Demidov er langt ifra god nok for landslaget for øyeblikket. Han er for ujevn på et middels tippeliga lag. Ville heller tatt med spillere som Ardian Gashi og Tommy Knarvik som spiller fast på norges 2 og 3 beste lag, hvor de også presterer på et høyt nivå. Jeg syntes det er rart at så mange spillere fra Enga er med. Spesielt Martin Andresen. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 27.08.2008 16:05 Post subject: |
|
|
I tillegg til Kristoffer "ikke vært i form siden 2005" Hæstad og Daniel "like stort talent som Svindal Larsen var i alle år og har ikke utviklet meg siden og skjønner ikke selv at jeg hadde hatt godt av et klubbskifte" Fredheim Holm så er jeg veldig enig. _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 27.08.2008 17:29 Post subject: |
|
|
Vålerengen er en stor klubb. Fredrikstad er en liten klubb. Kristofer Hæstad var god i landslagsdebuten mot Italia. Martin Andresen var god for 10 år siden. Ardian Gashi - hvem er det?
Merk dere at Erik Nevland, som sitter på benken for Fulham, er bankers i troppen nå, mens han ikke var i diskusjonen en gang, mens han storspilte for Groningen.
Der er jo som kjent Ã…ge Hareide vi snakker om. Det er da vel ikke overraskende at han tar ut halve VÃ¥lerengen, som presterer elendig om dagen, fremfor spillere fra mindre klubber som presterer MYE bedre.
Tariks overgang til Herenveen betyr nok kroken på døra for hans landslagsambisjoner, så lenge Hareide er sjef. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.08.2008 18:07 Post subject: |
|
|
Om Demi har spilt mest som stopper de siste ukene spiller ingen rolle. Er man god så er man god, og det er Demi i massevis. Han behersker flere roller. Enig i at Per og Alex, samt Tarik burde ha vært med i troppen før Demi, men alle fire burde ha vært med. At "inn og ut" spillere fra selveste VIF; Moa og Hæstad, er med i troppen sier mye om Åge og Ola. Kanskje bra at Ola ikke fikk fortsette som trener i RBK.... |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.08.2008 18:26 Post subject: |
|
|
Våre gutter får iallfall en gyllen sjanse til å latterliggjøre uttaket av alle Vålerenga-spillerne på søndag. Gleder meg til å se Martin Andresen jogge bakover på etterskudd gang etter gang. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 27.08.2008 19:28 Post subject: |
|
|
vegviks wrote: | I tillegg til Kristoffer "ikke vært i form siden 2005" Hæstad og Daniel "like stort talent som Svindal Larsen var i alle år og har ikke utviklet meg siden og skjønner ikke selv at jeg hadde hatt godt av et klubbskifte" Fredheim Holm så er jeg veldig enig. |
Fredheim har vært en av de beste spillerne i Tippeliga'n så langt i år spør du meg. Han skårer jevnt og trutt og legger opp til en del også. Han er fortsatt i midten av 20 årene og har mange år igjen å utvikle seg på. Så jeg syns du må litt lenger ut på landet med den gitt. Forøverig enig med Hæstad selv om han var frisk mot Irland. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 27.08.2008 19:38 Post subject: |
|
|
I Norge er man talent til man er 30 år. Opplest og vedtatt.
Håvard Nordtveit på U21? Neida, han skal på U18 for å få god matching.
Kjøss meg i kaviarstjerna. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 27.08.2008 20:30 Post subject: |
|
|
Mm, kapteinen på reservelaget til Arsenal(?) på U18-.- _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 27.08.2008 20:42 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Det er mer Tettey og Skjelbred det handlet om denne gang. |
Skjelbred vil jeg ha en liten begrunnelse for..
Defensivt er han god men offensiv..
Absolutt ikke landslagskvalitet på det området.
Tommærn wrote: | Fredheim har vært en av de beste spillerne i Tippeliga'n så langt i år spør du meg. Han skårer jevnt og trutt og legger opp til en del også. Han er fortsatt i midten av 20 årene og har mange år igjen å utvikle seg på. Så jeg syns du må litt lenger ut på landet med den gitt. Forøverig enig med Hæstad selv om han var frisk mot Irland. |
Fredheim Holm er Oppskrytt.
4 mål og 1 assist er ikke hva jeg kaller score mål jevnt å trutt. Selv om han er 23 år. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.08.2008 10:42 Post subject: |
|
|
- Jeg tror iallfall det er som defensiv midtbanespiller jeg har mest å bevise. Jeg har spilt best som midtstopper, men det er greit å veksle ennå. Men i løpet av to år bør jeg ha tatt et valg. Det var slik Brede Hangeland gjorde det. Jeg ønsker ikke å hoppe mellom flere roller i mange år, men når jeg tar det valget vil jeg gjøre det i samråd med trenerne, sier Demidov.
Les mer: - Vil ta rollevalg i løpet av to år |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 28.08.2008 12:02 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Fredheim Holm er Oppskrytt.
4 mål og 1 assist er ikke hva jeg kaller score mål jevnt å trutt. Selv om han er 23 år. |
Enig, DFH leverer ikke varene. _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.08.2008 03:57 Post subject: |
|
|
Vadim Demidov beviste igjen at han ikke er en midtstopper, sleit gjennom hele kampen mot DIF.
Hele forsvarlinja var virket ukomfortabel, kun Lustig som presterte. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.08.2008 10:23 Post subject: |
|
|
Nåja, Både Stadsgaard og Demi stoppet drøssevis av angrep, og plasserte seg riktig. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|