View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brandy Proff
|
Posted: 25.08.2008 22:06 Post subject: |
|
|
Det er litt sjukt: Vi har en midtbane som er verdt 120 millioner, og et spisspar som er verdt under ti millioner. Må vi virkelig selge en midtbanejuvel for å finansiere en god spiss? Jeg trodde vi hadde penger til ny spiss, men hvor f... er han? |
|
Back to top |
|
 |
nilsern Junior
|
Posted: 25.08.2008 22:12 Post subject: |
|
|
Ta det med ro, jeg er rimelig sikker på at de har en spiss klar.. Tipper at de leier en til ut dette året..Kanskje en feiting, har forresten stor tro på at cooper kommer 1 januar...  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 26.08.2008 09:38 Post subject: |
|
|
Ja, det er pussig at det skal være så vanskelig å finne rett mann. Håper jeg tar feil, men jeg tror ikke det kommer noen forsterkning i dette vinduet. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.08.2008 09:45 Post subject: |
|
|
RBK er ikke attraktiv. Ille nok er det at man spiller i norsk tippeliga, men når man også ligger å kaver midt på tabellen er det ikke rart. Vi har råd til å betale 20mill, men det er tydeligvis ikke noen spillere på det nivået som har lyst til å gå hit.
Det som er synd er at mange vil ha RBK spillere. Dette gjør at vi ikke får den kontinuiteten til å bygge et topplag. Dette gjør det mye vanskeligere å nå gamle høyder. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 26.08.2008 09:50 Post subject: |
|
|
Det finnes selvsagt eksempler på at spillere ikke vil til RBK og norsk liga, men jeg tror neppe det er her hovedproblemet ligger. Rosenborg har et navn som er stort nok til å tiltrekke seg spillere. Derimot spørs det om man ikke må stille spørsmålstegn ved om det jobbes godt nok med å skaffe forsterkninger. Er man i forkant med å skaffe nye spillere, eller kommer overgangsvinduet som julekvelden på kjerringa? Har mange og gode kandidater, eller satser man det meste på et kort, jmf Prödl og Cooper? Når man så har innrømmet at man bommet i vinter med tanke på at man nok skulle ha kjøpt flere rutinerte spillere, er det vel på tide å ta lærdom når neste mulighet byr seg. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 26.08.2008 09:57 Post subject: |
|
|
Sånn blir det nok framover folkens.. Rosenborg kommer ikke til å sette opp et banner over hele Adidas-tribunen der det står "Vi har funnet en ny spiller!, kom og spør oss om alt mulig!"...
Selvsagt hadde det vært morro for oss supportere å vite hvilke spillere klubben jakter etter, men klubben ønsker nok å jobbe mest mulig i fred. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 26.08.2008 10:02 Post subject: |
|
|
Flott at man jobber i det stille. Intet er bedre enn at klubben holder tett om mulige spillere. Men så stille arbeider de vel ikke - at nye spillere allerede er på plass - vi har bare ikke hørt om det.
Det hadde vært fint om man hadde klart å skaffe en eller flere virkelige forsterkninger - særlig når både sportsdirektør og trener mener at laget trenger det. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.08.2008 10:23 Post subject: |
|
|
Helt håpløst at man ikke greier å finne forsterkninger i 3. vindu på rad. Som sagt, dette virker som kjerringa og julkvelden. Jobber de ikke hele året med å forberede seg til overgangsvinduet? De burde hatt 20 navn på blokka, begynt øverst og jobbet seg nedover med en gang vinduet åpnet. Ikke drive å rote med en amerikaner i 2-3 uker som yankeene ikke vil slippe.
Selvsagt er det mulig det kommer inn flere, men tviler på at det er mer enn Dorsin i så fall. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 26.08.2008 10:46 Post subject: |
|
|
Kleven wrote: | Helt håpløst at man ikke greier å finne forsterkninger i 3. vindu på rad. |
Slutt å krisemaksimer. I fjor var det midtstoppere vi manglet. Vi har fått inn 2 meget gode stoppere (Demidov og Stadsgaard). _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.08.2008 10:49 Post subject: |
|
|
Jeg sier ikke det er krise, jeg sier det er dårlig arbeid. Stadsgaard er i så fall den eneste av de som kan beskrives som en forsterkning, men faktum er at vi kun har erstattet spillere som har gått ut, ikke forsterket stallen. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 26.08.2008 10:51 Post subject: |
|
|
Synes ikke det er å krisemaksimere.
7-4-7, 6. plass på tabellen etter en begredelig fjorårssesong, trener og sportsdirektør innrømmer svakheter i ellever og stall, sportsdirektør innrømmer at man skulle ha hentet mer rutinerte spillere i forrige vindu.
Har vi blitt så vant til middelmådighet at man krisemaksimerer dersom man forventer seg mer? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.08.2008 11:05 Post subject: |
|
|
Ja det der har vi hørt før. Jobben som bliver lagt ned er ikke god nok, punktum. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2008 11:14 Post subject: |
|
|
Pinlig dårlig og klare tegn på at vi bør øke speidervirksomheten vår. Tor Kristian Karlsen inn som innkjøpssjef og hjelpende hånd til Torbjørnsen? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.08.2008 11:33 Post subject: |
|
|
Tror ikke han er interessert i det, men kan hende vi kunne kjøpt litt konsulentvirksomhet fra han. Who knows. |
|
Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 26.08.2008 11:44 Post subject: |
|
|
Interessant å se oversikten på dagens adressa når det gjelder kjøp og salg av spillere i rbk versus fc københavn.
Jeg synes tallenes tale er ganske klar. Mens rbk handler for "små-penger", så handler københavn spillere på et vesentlig høyere prisnivå.
I rbk er det et unntak. Jarstein ble kjøpt for 12 mill, resten av kjøpene ligger på 4,5 mill og nedover.
Når det gjelder Jarstein, så er det ingen tvil om at dette er et godt kjøp. Han er norsk landslagskeeper, og har også hatt en fin utvikling i rbk. Men til tross for dette, så synes ikke jeg at byttet mellom Hirschfeldt er noen klar forbedring. Hittil mener jeg at Hirscfeldt var en jevnere keeper, men for all del. Jeg skal ikke klage på Jarstein. Han er meget god med beina, som etter mitt skjønn er en viktig ferdighet i dagens fotball, og han er dessuten offensiv og god i feltet. I noen tilfeller rett og slett for offensiv i feltarbeidet.
Stoor har absolutt vært en god transaksjon: kjøpt for 3.5 mill og solgt for 20 mill. Problemet er at man ikke har klart å kjøpe en spiller som er/kan bli en fullgod erstatning.
De andre 9 spillerne som er kjøpt er unge lovende spilere som ikke har kommet fra et etablert nivå.
Av disse framstår etter min mening Demidov og Stadsgard som absolutt gode kjøp. Det gjenstår imidlertid å se hvor gode de klarer å være gjennom en hel sesong. Men jeg vil karakterisere begge som en forsterkning.
De resterende kjøpene kan dessverre ikke betegnes som en forsterkninger. Det er selvsagt ikke så rart når man ser på alder og cv. Noen kan karakteriseres som bomkjøp, mens andre kanskje kan slå til over tid.
Min konklusjon er: Laget er ikke vesentlig forsterket. Hoftun har nå prekært behov for å foreta kjøp som kan forsterke laget på viktige/nødvendige plasser. Hoftun skal imidlertid ha ros for å satse på unge spillere, men det haster nå å få til mixen mellom unge lovende spillere og etablerte kvalitetsspillere. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 26.08.2008 11:53 Post subject: |
|
|
cris wrote: | Stoor har absolutt vært en god transaksjon: kjøpt for 3.5 mill og solgt for 20 mill. Problemet er at man ikke har klart å kjøpe en spiller som er/kan bli en fullgod erstatning. |
Det Lustig viste offensivt på søndag syns jeg var vel så bra som det Stoor noensinne leverte. Og det i hans tredje(?) kamp fra start for klubben. Stoor var solid, men jeg tror Lustig har potensial til å bli mye bedre.
Uansett er jeg glad for at RBK ikke kjøper gud og hvermann til overpris, som FCK gjør. Men de kan godt etterstrebe en mellomting av de to klubbenes innkjøpspolitikker. |
|
Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 26.08.2008 12:09 Post subject: |
|
|
Ser man på resultatene til FCK så gjør de det ikke allverden med tanke på alle sine spillerkjøp. Aalborg ble jo også for store sist sesong. Vi skal jo ikke gjøre som FCK, bare kjøpe for å kjøpe. Men jeg er mer opptatt av at man får inn typene i et spillemønster enn å kjøpe store navn.
Blir spennende å se hvem som først snapper opp Patrik Ingelsten fra Kalmar bl.a |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 26.08.2008 12:17 Post subject: |
|
|
Kan vi satse på at det blir oss? Bare godord det jeg har hørt om ham, selv om det ikke er all verden dog _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 26.08.2008 12:39 Post subject: |
|
|
Enig i at Lustig var god offensivt mot Brann. Han hadde gode initiativ framover og en god del bra pasninger. Det gjenstår å se hvor god han er defensivt. Han fikk ikke akkurat prøvd seg noe særlig i Brann kampen. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.08.2008 16:59 Post subject: |
|
|
Offensivt er det null problemer. Lustig ser ut til å være bedre enn Stoor på det punktet. Defensivt, derimot, er jeg betydelig mer usikker. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 26.08.2008 17:00 Post subject: |
|
|
Men med gode innlegg fra Lustig er det iallefall ikke særlig smart å selge han som kan ekspedere disse i mål _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.08.2008 17:03 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt at klubben har de store planene om å selge Iversen. I januar er situasjonen forhåpentligvis anderledes. Da har vi da også litt lenger tid på oss. Selv om jeg tviler på at Hoftun begynner å jobbe med overganger før 1. januar. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 26.08.2008 19:33 Post subject: |
|
|
I tillegg til at Lustig var god offensiv vant han mange hodedueller i forsvar. Eller var det bare jeg som la merke til det? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2008 20:52 Post subject: |
|
|
Lustig var god begge veier mot Brann og virker å ha nivå inne allerede i motsetning til Stoor som brukte lang tid. Å selge Iversen i januarvinduet er bare fornuftig med tanke på høy lønn og alder. Dette forutsetter selvsagt at klubben er istand til å finne en passende erstatter. |
|
Back to top |
|
 |
|