English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 15.05.2003 00:50    Post subject: Reply with quote

Det virker ut som at dagene da RBK punget ut rundt 10 mill. for spillere som Trondsen, Espen J., Knutsen, George og Enerly er forlengst over (om det kom som noen bombe): I alle fall er det uaktuelt å betale så mye for en spiller i dag.

Bare se hva Rune Bratseth sier ang. Wimbledons krav for Trond Andersen.

- Det er uaktuelt å betale det Wimbledon har signalisert tidligere. Vi betaler ikke et tosifret millionbeløp for noen spillere, sier Bratseth.

Les mer: SÃ¥ gamleklubben tape
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2003 09:54    Post subject: Reply with quote

...med mindre Roberto Carlos er til salgs for 12 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
toavo
Senior

PostPosted: 15.05.2003 13:29    Post subject: Nye spillere Reply with quote

Kan man forvente å få en god spiller til under 10 mil ?? Confused Da er ikke Skandinavia eller Vest Europa stedet man skal lete.
Etter uttalige forsøk prøver jeg igjen. Se til mellom eller sør Amerika. Meget dyktige og unge spillere til en billig penge.
RBK må snart forstå at man må betale for kvalitet hvis man skal handle i Europa. Se på de andre store klubbene i Europa. Kjøp og salg av 100 mil. spillere er vanlig, men vi snakker om under 10 mil. Da er det ikke annet å vente at det går slik det gjør i CL.
Målsettingen om å leke med de store må defineres via bruk av midler til kjøp av kvalitet.

Hjertesukk fra en som hadde sesongkort i 15 år.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 15.05.2003 14:11    Post subject: Reply with quote

Tjaja, vi hadde jo en brasilianer på test som viste seg å ikke ha det som trengtes.

Og Sibaya ble hentet fra utenom-Europa-land, selv om han ikke vant plassen på midtbanen.

Men det er klart, en Sibaya-type venstreback ville ha noe mindre konkurranse...

Ikke så rart, synes jeg, at RBK ikke vil bruke hauger med penger. Det er ikke så lett å tjene penger på spillersalg lenger, og tross alt - uten inntekter fra Mesterligaen går budsjettet i null. Ikke lurt å bruke mer enn man har, ambisjoner eller ikke. Se på Leeds.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.05.2003 15:59    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Tjaja, vi hadde jo en brasilianer på test som viste seg å ikke ha det som trengtes.

Når det gjelder penger og brasser: Gustavo, som var på prøvespill sist sommer, ville ha kostet RBK 2-3 millioner kroner dersom man hadde bestemt seg for kjøp...

Med andre ord er det muligheter i et økonomisk presset Sør-Amerika...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.05.2003 15:42    Post subject: Reply with quote

Ny midtstopper

Jeg ser at Hareide/Bratseth ikke tenker å skaffe en ny midtstopper. Så lenge at man tenker på Martin Høyem, Tor Trondsen eller Are Tronseth som brukbar back-up, er dette greit. Jeg tror imidlertid at man ikke mener at denne trioen er god nok i f.eks CL.

Dermed er det ikke like greit!

Jeg mener at man bør slippe å flytte rundt på Basma og Karadas når det oppstår skader og/eller suspensjoner i midtforsvaret, og derfor mener jeg at man bør se etter en ny stopper. Erik Hoftun har også sannsynligvis kun halvannen sesong igjen...

Kanskje man kan gi en korttidskontrakt til en av Milano-heltene, Jon Olav Hjelde, slik at man er sikret back-up i høstens e-cup? Verdalingen får ikke fornyet kontrakten med Nottingham Forest, og kan dermed gå gratis 1. juli.

Les mer: Hjelde released by Forest

Men det skal sies at Hjelde ikke er direkte ung lenger, da...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.05.2003 10:37    Post subject: Reply with quote

Tjah, om Hjelde er fornøyd med å være på benken, så er det slett ingen dårlig ide å hyre ham inn for en kortere periode. Hoftun & Riseth hersker, men det ER jo tynnere bak dem...

I grunnen blir det spennende å se hvor han havner, han er jo ikke eldre enn at han har en del gode fotballår foran seg, hvis noen vil ha ham.
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 20.05.2003 15:16    Post subject: Reply with quote

jeg mener att hvis rbk i det hele tatt skal kjøpe enda en spiss må han være en SKIKKELIG goalgetter og MÅ være god nok til å skyve ut en av spissene våre fra førsteellevern.

For nå har vi jo brattbakk, george, enerly, storflor, karadas og johnsen som alle er utrolig gode. brattbakk er vel den eneste goalgettern der, men han er vel ingen 100 prosentig goalgetter, så en til er vel det vi behøver. men som sagt må han være sinnsykt god og da må en gjerne punge ut med beløp med 7 nuller i. og da spørs det om han er verdt det...

jeg synes heller att rbk burde kjøpe inn en ung og taktisk midtbanespiller, ettersom rbks midtbane begynner å bli litt gammel og da hadde det vært godt med erstattning når ørjan, fredrik og strand blir FOR gamle. kim källström skal visst være flere nivåer bedre enn alle spillerne i hele allsvenskan men han blir nok litt dyr fordi klubber som liverpool har vært etter han. men etter min mening er han mer enn verdt det og han passer inn i rbk-stilen ganske bra også. dessuten er han bare 20 år og har da lang tid på å spille seg inn i laget.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.05.2003 15:56    Post subject: Reply with quote

duttend wrote:
jeg synes heller att rbk burde kjøpe inn en ung og taktisk midtbanespiller, ettersom rbks midtbane begynner å bli litt gammel og da hadde det vært godt med erstattning når ørjan, fredrik og strand blir FOR gamle.

Bratseth er enig med deg - ny midtbanespiller er viktig i motsetning til ny spiss:

- Vi er på utkikk etter en midtbanespiller, en back og en keeper. Midtbanespillerne våre begynner å bli voksne og de er skadeutsatte. Vi ønsker oss en anvendig type som både kan spilles på midtbanen og i angrepsrekka, sier sportsdirektør Rune Bratseth.

Jeg kunne også gjerne ha tenkt meg Kim Källström, men jeg tror verken RBK har råd eller at spilleren selv vil til Rosenborg... Tipper at han spiller i Serie A eller Premier League før året er omme.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.05.2003 15:43    Post subject: Reply with quote

Jon Olav Hjelde ser ut til å bli værende i England...

Les mer: Hjelde kan bli Stoke-spiller
Back to top
toavo
Senior

PostPosted: 22.05.2003 14:43    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
haavarl wrote:

Når det gjelder penger og brasser: Gustavo, som var på prøvespill sist sommer, ville ha kostet RBK 2-3 millioner kroner dersom man hadde bestemt seg for kjøp...

Med andre ord er det muligheter i et økonomisk presset Sør-Amerika...

Endelig enig 2mas ??
Vi finner både en back up for midtstopperne, en teknisk midtbane og en spiss som kan skyve ut de " etablerte" spissene, for samme sum som en relativt god spiller i Europa! Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.05.2003 17:37    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Midtbanespilleren Trond Andersen er ikke en spiller Rosenborg bør punge ut så mye penger for. Så god er han ikke i denne posisjonen, spør du meg! Derimot kan midtstopperen Trond Andersen kanskje være verdt £1 million. Kristiansunderen kan ha meget gode muligheter til å bli en verdig arvtager til Erik Hoftun...

Hareide er enig med meg:

- Jeg ønsker meg ham som den nye Hoftun fordi han har de rette kvalitetene, sier Åge H.

Les mer: Nettmøte med Åge Hareide
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.05.2003 20:49    Post subject: Reply with quote

toavo wrote:
Vi finner både en back up for midtstopperne, en teknisk midtbane og en spiss som kan skyve ut de " etablerte" spissene, for samme sum som en relativt god spiller i Europa! Very Happy

Det er ikke så vanskelig å finne spillere som har individuelle ferdigheter som er mer enn bra nok. Så er det heller ikke der det strander.

Språket - et problem. Selvfølgelig myldrer det med gode fotballspillere i Sør-Amerika, og de fleste snakker utmerket spansk eller portugisisk. Alle nye spillere må selvfølgelig kunne forstå norsk eller engelsk, og klare å gjøre seg forstått.

Taktisk skolering - et problem. Jf det Hareide har sagt om danske spillere kontra norske og svenske: det var vanskelig å få dem til å følge de taktiske disposisjonene han ønsket. RBK er jo mest av alt et meget sterkt kollektiv, bestående av dyktige individualister som fyller mer eller mindre definerte roller. Å finne noen til å fylle rollene er mye vanskeligere enn å finne teknisk gode spillere (selv om språket ikke er noe problem).

Se på El-Fakiri: Svært god teknikk og høy arbeidskapasitet, ferdigheter i massevis, men han kom aldri inn i Rosenborgs spillemønster. Det samme kan vel sies om Sibaya?

Ikke bare-bare å hente inn spillere, nei.
Back to top
toavo
Senior

PostPosted: 28.05.2003 14:37    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
toavo wrote:

Det er ikke så vanskelig å finne spillere som har individuelle ferdigheter som er mer enn bra nok. Så er det heller ikke der det strander.

Språket - et problem. Selvfølgelig myldrer det med gode fotballspillere i Sør-Amerika, og de fleste snakker utmerket spansk eller portugisisk. Alle nye spillere må selvfølgelig kunne forstå norsk eller engelsk, og klare å gjøre seg forstått.

Taktisk skolering - et problem. Jf det Hareide har sagt om danske spillere kontra norske og svenske: det var vanskelig å få dem til å følge de taktiske disposisjonene han ønsket. RBK er jo mest av alt et meget sterkt kollektiv, bestående av dyktige individualister som fyller mer eller mindre definerte roller. Å finne noen til å fylle rollene er mye vanskeligere enn å finne teknisk gode spillere (selv om språket ikke er noe problem).

Se på El-Fakiri: Svært god teknikk og høy arbeidskapasitet, ferdigheter i massevis, men han kom aldri inn i Rosenborgs spillemønster. Det samme kan vel sies om Sibaya?

Ikke bare-bare å hente inn spillere, nei.

En grundig og god analyse dette her. Men tro ikke at det ikke finnes spilllere som ønsker å spille i Europa og nettopp derfor har lært seg Engelsk.
Problemet for unge gode spillere i Sør-Amerika er jo at det ikke finnes nok penger og nok klubber som satser stort nok.
Har selv vært der og sett mange "gode" spillere som er like gode som en hvilken som helst Skandinav i Engelsk. Selv om hovedspråket er Spansk/ Portugisisk så lærer man Engelsk. Jeg sier ikke at dette er løsningen , men en mulighet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.06.2003 15:50    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i tidligere innlegg om at Rosenborg burde ha prøvd å hente Kim Källström da han var i Häcken - kostet bare 5 mill. da han ble Djurgården-spiller.

Nå skal det derimot bli vanskelig å få tak i det svenske stortalentet: Man. United varm på Källström
Back to top
vanEijk
Junior

PostPosted: 04.06.2003 18:48    Post subject: Reply with quote

Quote:
Åge Hareide er på jakt etter en høyre back og en spiss
Ja, hva venter vi på? Trond Strande og Torstein Flo! *koz*
Back to top
m@ds
Senior

PostPosted: 04.06.2003 22:08    Post subject: Reply with quote

Ehh... Høyreback? Neppe!

For øyeblikket er det venstreback som gjelder! Det er en skam å ha Stensaas på backen!

Å forresten trur æ vi har nok spissa!
2mas
Sjef

PostPosted: 19.06.2003 16:38    Post subject: Reply with quote

Ville bare si en sak, jeg:

Frist for påmelding av spillere til Champions League er 24. juli.

...innen den tid er nok en ny midtbanespiller på plass...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.06.2003 19:14    Post subject: Reply with quote

Veletablerte spillere som Trond Andersen og Jørgen Jalland ser ut til å bli vraket i Rosenborgs jakt etter en ny midtbanespiller. I stedet sikter Åge Hareide seg inn mot noen av de yngre profilene i eliteserien.

- Vi bør prøve å forsterke midtbaneleddet med en spiller før 1. juli. Der er vi sårbare for skader, sier Hareide.

De to heteste kandidatene er:

- Pa-Modou Kah (22), VÃ¥lerenga
- Jan Gunnar Solli (22), Odd Grenland

Les mer: Hareide vil ha unggutt

Selv håper jeg uten tvil at det blir Solli. Han virker veldig stødig og stabilt god. Og i tillegg har jeg tro på at han ikke bare vil bruke RBK som et springbrett videre ut i Europa. Pa-M. tror jeg derimot helt klart vil forsvinne ved første og beste anledning...

PS! I fredagens VG slo avisen opp at Rosenborg ønsket Sogndals Anders Stadheim til klubben. - Han er aldri blitt diskutert av oss, sier Rune Bratseth.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.06.2003 23:02    Post subject: Reply with quote

I dag ser det ut til at Hareide har ombestemt seg; Martin Andresen og hans jevnaldrende er visst ikke for gamle likevel...

- Vi bør prøve å få de beste norske spillerne, og han er absolutt i den klassen. Helt siden jeg tok ham med på guttelandslaget i 1992, har jeg hatt stor sans for Martin. En av de beste midtbanespillerne i landet, sier Åge Hareide.

Les mer: Hareide-interesse for Andresen

Jeg tror ikke at playboyen kommer. Noen årsaker til det:

- Han har like god lønn i Stabæk, som det RBK vil tilby ham.
- Han vil ikke flytte til Trondheim
- Han har vært forholdsvis anti-RBK oppgjennom tida.

Med andre ord er det nok fortsatt Solli og Kah som er de heteste alternativene...

Hvem synes dere RBK skal kjøpe?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.06.2003 09:27    Post subject: Reply with quote

Andresen er for klysete. Kah er vel også tidvis en ganske god spiller, men altfor breial, - og hva er vitsen hvis han vil vekk allikevel?

Solli for alle penga!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.06.2003 09:47    Post subject: Reply with quote

m@ds wrote:
For øyeblikket er det venstreback som gjelder! Det er en skam å ha Stensaas på backen!

Jeg synes Ståle har gjort en god figur hittil, nesten ingen skumle tversovere (bank i bordet), og en jævel i det offensive arbeidet. Tryggere defensivt på venstre nå for tiden også, når Harald Martin er blitt et slikt arbeidsjern.

I de kampene jeg har sett (som er de tv-sendte) har jeg fått et bedre inntrykk av Ståle enn av Vidar. Heldigvis har Vidar fart nok til å være brukbar, ellers synes jeg ikke han har overbevist.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.06.2003 11:23    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Solli for alle penga!

Helt enig!

Som jeg skrev ovenfor: Han virker veldig stødig og stabilt god. Og i tillegg har jeg tro på at han ikke bare vil bruke RBK som et springbrett videre ut i Europa. Pa-M. tror jeg derimot helt klart vil forsvinne ved første og beste anledning...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.06.2003 22:43    Post subject: Reply with quote

vanEijk wrote:
Quote:
Åge Hareide er på jakt etter en høyre back og en spiss
Ja, hva venter vi på? Trond Strande og Torstein Flo! *koz*

Hvem er Torstein Flo? Razz
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.06.2003 11:57    Post subject: Reply with quote

"Kongen av Tøyen" kan bli "Baronen av Barteland":

- Jeg får bli "Kongen av Hommelvik eller Byåsen". Jeg kan ikke bli "Baronen av Barteland", jeg har altfor dårlig skjeggvekst, sier Pa-Modou Kah.

Les mer: - Klart Pa vil til Rosenborg

Selv synes jeg at han kan holde seg på Toyen. Gang på gang har han sagt at han ikke vil til RBK, og da blir det feil å hente ham. Det er jo ingen tvil om Rosenborg er en nødløsning for Kah!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 133, 134, 135  Next
Page 6 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb