English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 08.08.2005 00:09    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
Faen jeg blir så provosert av de som sitter rundt om og ser kampen på tv/storskjerm og uttaler seg om hvordan supporterene er. Hvis kyllingene hørtes bedre på tv, så var det et helt vrengt bilde(lyd) av virkeligheten. Det er greit at Kjernen var litt sløvere i andre omgang, men første var en av de bedre i år...

Dessuten mener jeg det er feigt å ta med seg en neger med tromme på kamp... (les:Kanari)

Tjommi, jeg har hørt forskjell pga mikker før, men ikke som dette. Det var stusslig! Vi ble spist levende.

Du merker hva som har trøkk og ikke selv om det er mikker. og eneste med trøkk var dommerhets.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
petko
Rutinert

PostPosted: 08.08.2005 00:50    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
mono wrote:

Jeg syns egentlig at Rune Hauge dømte en god kamp idag. Han skulle nok ikke ha godkjent det målet, men så fikk også vi en ganske billig straffe, så alt i alt var det en god kamp av dagens dommer.

GOD KAMP? Hvordan kan du sige at det var en god kamp. Han skiftedes til at dømme frispark enten til Frode Johnsen eller Frode Kippe, istedet for at give dem en tilsnak, så vi konstant fik ophold i spillet. Han har muligvis snyt os for to straffespark i kampen. Riseth bliver direkte skubbet overende af Powell, men nej han dømmer hands. Powell skyder bolden væk for at trække tiden, og får ikke gultkort. På Lillestrøms andet mål kan der såes tvivl om angreb på målmanden. Her tæller jeg for det meste de fejldømninger han havde mod os, har slet ikke inkluderet dem han har mod Lillestrøm. Er det din defination af en god kamp?

Det er klart at han ikke dømte perfekt, men med tanke på dommerstanden i Norge (og resten av verden forøvrig) så var dette slettes ikke så verst.

Vi hadde allerede fått et billig straffespark, og det skulle bare mangle at han begynte å dele ut straffer i hytt og pine.

Powell skulle utvilsomt ha fått et gult kort, spesielt ettersom Eguren fikk det for den samme forseelsen tidligere i kampen.

Han kunne nok ha gitt tilsnakk til Frode og Kippe, men kanskje han gjorde det mens det var stopp i spillet?

Det jeg vil frem til er at dommeren ikke var så dårlig som folk skal ha det til! Mange av spillerne idag var mye verre enn dommeren.
Henri
Legende

PostPosted: 08.08.2005 12:27    Post subject: Reply with quote

Faen, vi spiller en rimelig bra 1.omg (med unntak av at forsvarsspillet som vanlig er til å få hjertefeil av), hvor det faktisk var tilløp til noe som minnet om plan i angrepsspillet ved et par anledninger. I pausen var jeg sikker på at dette kom de til å dra i land; vi ledet, spillerne hadde fått en del positive opplevelser og innsatsen var på plass. Så kollapser vi utover i 2.omg likevel. Nesten absurd å se på.
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 08.08.2005 13:17    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
pelun wrote:
Dessuten mener jeg det er feigt å ta med seg en neger med tromme på kamp... (les:Kanari)

Hvorfor er det feigt?

Fordi vi er syngende soldater! Kan ikke stille opp mot masseødeleggelsesvåpen da... Tromme kan være greit for å holde rytmen på sangen og sette i gang, men ikke når du har en gærning som trommer hele tiden...
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2005 14:50    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
Fordi vi er syngende soldater! Kan ikke stille opp mot masseødeleggelsesvåpen da... Tromme kan være greit for å holde rytmen på sangen og sette i gang, men ikke når du har en gærning som trommer hele tiden...

Kanari fansen klarede, af hvad jeg hørte på TV, helt fint og overdøve trommen og Kjernen, så kan ikke se hvorfor det skulle være et problem for os, medmindre vi ikke har nok folk til at overdøve den?

Ps. Hvis det var pga. dårlig mikrofon opsætning som gjorde at Kjernen ikke kunne høres, trækker jeg det selvfølgelig tilbage.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
pelun
Proff

PostPosted: 08.08.2005 15:54    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Ps. Hvis det var pga. dårlig mikrofon opsætning som gjorde at Kjernen ikke kunne høres, trækker jeg det selvfølgelig tilbage.

Må innrømme at vi kanskje var litt tamme i 2.omgang, med unntak av pipekonserten mot Hauge, men i første var vi overlegen både på banen og tribunen. Mikrofonene må ha vært plassert feil. Men så vet jo ikke jeg hvordan de gjør det på Lerkendal under tvkamper. Jeg er alltid på tribunen!

btw: han trommisen var en Kanari...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2005 15:58    Post subject: Reply with quote

Kjernen larmet HELE tiden! Må være pga. TV-overføringen
Back to top
Fugl
Junior

PostPosted: 08.08.2005 16:00    Post subject: Reply with quote

thorarildv: hvis du mener RavBK skulle hatt tre straffer...så kan du bare slutte å kalle deg fotballfan. Da har du ikke filla peiling. Gutta deres faller som Bambi på isen inni feltet vårt hvis man bare fiser i deres retning, syter og klager gjennom 90 min. Hora Vidar Riseth er verst. Den mannen har problemer i sitt privatliv som kommer ut på banen eller noe sånt.

Fortjent seier til LSK, som vant 80% av alle duellene, inkludert den på tribunen.

Vi vant jo 2-1 mot dere hjemme og, da var det Midsud som fikk en scoring feilaktig annulert. Det var ikke mange som klagde da, Mifsud selv var like blid han.

Egentlig vant vi i nord i 2001 også, da vi spilte en like god kamp som idag. Dengang var det Petter Werni som taclet reint, og dere fikk straffe i gavepakke. Som dere har for vane. Tror Norge begynner å bli lei av sytinga deres nå, konenterer dere om å begynne å spille bra fotball for dette var ELENDIG
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 08.08.2005 17:36    Post subject: Reply with quote

Jeg beklager, Fugl. Men nå er du langt, langt ute på jordet. Du har rett og slett ikke peiling på hvilken kamp du snakker om.

I går vant dere 80% av alle dueller, og av de 80 prosentene, var nok omkring 60% et resultat av hårreisende dommeravgjørelser. Og det andremålet deres burde aldri i verden vært godkjent. Det er kanskje Tippeligaens største dommertabbe til nå i år. Det er godt mulig at Sundgot går for å score mål, men han er ikke i nærheten av ballen, og hindrer helt klart Espen Johnsen som har full kontroll på den returballen fra tverliggerskuddet. Og det er pur flaks at deres 40 år gamle keeper fremstår som en spretten ungdom, når han redder de to 100%-sjansene til Eguren.

Og hva i all verden er det du har imot Riseth? Greit nok, jeg forstår at han kan virke som en pest og plage for andre lag. Men hva babler du om når du mener han har personlige problemer når han går ut på banen? Riseth er en fenomenal fotballspiller. Basta bom.

I går vant dere en kamp dere burde ha tapt, med en normalt nagla dommer og full uttelling fra vår side. Faktisk så er det tre situasjoner som alle kvalifiserer for straffespark, og jeg mener uten å ta i at vi helt klart burde hatt ett til, for det var nok av soleklare straffespark å ta av.

Jeg anbefaler dere tullinger fra togstasjonen å slutte med den voldelige fotballen. Slutt å dytt. Slutt å hold spillere med to hender. Spill fotball heller. Så kanskje dere kan få litt respekt.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 09.08.2005 10:51    Post subject: Reply with quote

Fugl wrote:
thorarildv: hvis du mener RavBK skulle hatt tre straffer...så kan du bare slutte å kalle deg fotballfan. Da har du ikke filla peiling.

Har aldri sagt jeg har peiling. Men når en dommer skal avgjøre kampen slik som hauge gjorde på søndag, er det lov å si fra.

Rosenborg tapte kampen fortjent, og lillestrøm var klart best i 2. omgang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb