English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny sportslig leder
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 19.08.2008 08:43    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Den mye omtalte prosessen er jeg ikke så opptatt av. Større personer enn Hoftun er ansatt i større stillinger etter mer lettvinte prosesser enn dette. Hvorfor grave ni hull hvis du finner skattekista i det første, liksom? Man skal jo ikke dyrke prosessen bare for prosessens skyld.[/i]

Nei, men uten å sjekke de åtte andre hullene så kan man forledes til å tro at den rustne mynten man fant i det første hullet er hele skatten.

adressa wrote:
- Hvilke kriterier mener dere Erik Hoftun har til å oppfylle rollen som sportslig leder i RBK?

- Han har en relevant fotballfaglig erfaring. Han har vist at han har evner til å ta tak i problemstillinger på rett måte. Han jobber med toppidrettskulturen og 24-timers utøveren, og er flink til å få til god samhandling. Han har vist gode lederegenskaper den tiden han har fungert som sportslig leder, sier Bård Benum.

- Hvordan?

- Han har tatt tak i en del vanskelige organisatoriske prosesseer, og jobber med en plan som gjør at vi får et fundament som er uavhengig av trenere. Dette er ting som må bygges opp fra grunnen av, for som vi tidligere har sagt er substansen som ligger igjen fra tidligere veldig tynn, sier Svendsen.

Mye svada.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 08:56    Post subject: Reply with quote

Først og fremmest vil jeg ønske Erik Hoftun lykke til i sin nye rolle. Vi får håbe han går en god job for Rosenborg.

Jeg synes stadig at vi ser skræmmende tendenser i måten klubben bliver styret på. Først har man Espeseth som går af som markedssjef, en job som han ikke har været kompetent nok til. Derefter bliver han ansat i en rolle hvor han skal arbejde med langtidsrettede prosjekter og forretningsutvikling, ting som han har vist han ikke mesterer som markedssjef. Hvori er logikken her?

Så har vi farcen som var ansættelsen af en sportslig leder. Erik Hoftun har ikke gjort noget galt i denne sagen, det har derimod de folkene som har skulle ansætte ham.
Jeg kan ikke forstå at folk stadig tror at det er personen Hoftun dette drejer sig om. Slik forsimplet tankegang troede jeg man havde lagt bag sig efter sidste årsmøde hvor førnævnte person præsterede at udtale noget i retning af "at han ikke forstod at folk havde hængt sig op i en enkelt pressekonference" i sin pinlige forsvarstale for T. Svendsen.

Det er processen som helhed det drejer sig om, denne har simpelt hen kke været grundig nok, for ikke at snakke om ikke eksisterende.
Folk som har langt mere kompetenece end Hoftun er slet ikke blevet interviewet, i det sidste stykke tid har det været så tydeligt at det kun har været én kandidat at selv aviserne "glemte" at skrive 'fungerende' når man snakkede om Hoftun som sportslig leder.

Man kan nu se at vi skal ansætte en manager ogsom jeg forstår det skal Hoftun have en asistent også. Har man dette i mente og samtider kigger på Espeseth sagen, kan man undres over om vi har dygtige nok folk. Skal man virkelig have 3 personer ansat til at varetage det der skulle være én job?
Det er grejt med spisskompetencer, men der må være grænser.

Uanset er det lite at gøre med ansættelsen nu og jeg ønsker Hoftun lykke til. Derudover håber jeg å et grundigt svar fra de involverede den 26.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
AndreasR
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 09:09    Post subject: Reply with quote

adressa wrote:
Han jobber med toppidrettskulturen og 24-timers utøveren, og er flink til å få til god samhandling. Han har vist gode lederegenskaper den tiden han har fungert som sportslig leder, sier Bård Benum.

Hadde vært interessant å vite hva Benum legger i det med toppidrettskultur og 24-timers utøveren. I en klubb hvor spillerne flyr på byen i tide og utide midt i sesongen, har han et godt stykke igjen i hvertfall.
quarterback
Rutinert

PostPosted: 19.08.2008 09:32    Post subject: Reply with quote

Den kulturen er fraværende.

Selv om fotball er en lagidrett, er de individuelle prestasjonene like viktig. Derfor mener jeg man kan sammenlikne hver enkelt fotballspillers prestasjoner med andre toppidrettsutøvere som driver egen invidiuell idrett.

Og ja, det er forholdsvis langt gap mellom Steffen Iversen og Ole Einar Bjørndalen. Sannsynligvis kommer gapet aldri til å bli dekket inn da fotballspillere generelt er altfor lite toppidrettsfokusert. Den kulturen er jo ikke bare fraværende i RBK, men i hele ligaen.
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 19.08.2008 09:37    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Og du kaller andre tendensiøse. Om du tviler på vår agenda, får du heller si det rett ut.

...? Har jeg uttrykt noen skepsis til agendaen her? Den setningen du siterer var et "lykke til", og ingen ironisering. Hvis dere skal vinne frem i denne saken må iallefall paranoiaen ned noen hakk.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 19.08.2008 10:02    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:

Jeg kan ikke forstå at folk stadig tror at det er personen Hoftun dette drejer sig om.

Si det, Harald. La meg sitere innlegget rett over ditt, skrevet av Henning.

Quote:
Nei, men uten å sjekke de åtte andre hullene så kan man forledes til å tro at den rustne mynten man fant i det første hullet er hele skatten.

Rusten mynt = Hoftun. Et bevis av flere på at for mange i denne tråden handler det nettopp om Hoftun og lite annet.

Denne selvhøytidelige (hemmeligheter, fraksjon, intel... Rolling Eyes ) og tidvis fryktelig grunne debatten om ansettelsesprosess her inne er et sammensurium av begrunnet og ubegrunnet mistillit til Hoftun. Hadde RBK ansatt Frank Arnesen uten prosess, hadde det aldri kommet et knyst om prosess fra "fraksjonen" - fordi dette handler om Hoftun.

Som om Jo Kvernland vet mer om ansettelsesprosesser og idrettskompetanse enn BÃ¥rd Benum...
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 10:07    Post subject: Reply with quote

Det henning skriver der er at hvis man havde kørt en grundig process er det muligt at man havde fundet folk som havde fået Hoftun som en rusten mynt. Jeg kan ikke se hvordan det er myntet på Hoftun som person.

Hvis Frank Arnesen var blevet ansat havde man jo været nød til at køre en process hvor man interviewede folk og tog kontakt, det er efter min overbevisning ikke sket her. Men jeg ser dit peong.

Det ændrer dog ikke på at nogen sidder på informationer som siger at der ikke er kørt en ordentlig process og for klubbens bedste må og skal dette frem i lyset.
At du så har et problem med at man beskytter kilder, vel, det er dit problem.

Medlem nr. 2477
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 10:12    Post subject: Reply with quote

spraggon wrote:
...? Har jeg uttrykt noen skepsis til agendaen her?

Ja, du vil bare ikke si det rett ut. Tenk deg om; tror du vi brukte media fordi vi er dumme og oppmerksomhetssyke, eller kan det tenkes at det var en grundig drøftet og gjennomtenkt idé, basert på en hel del ting som du kanskje ikke kjenner til? Om media blir brukt i fremtiden vet vi ingenting om nå, men om det skulle bli nødvendig for å legge press på ledelsen - vil det også bli brukt i fremtiden. De som kjenner sjefene i Rosenborg vet at de mer enn gjerne prater med flere tunger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 10:16    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
selvhøytidelige (hemmeligheter, fraksjon, intel... Rolling Eyes )

Er det plutselig selvhøytidelig å ikke pøse ut alt det vi vet om hva som foregår i klubben? Hva ville det ha tjent? Jeg trodde du kritiserte oss for nettopp det å gå ut i media?

Du bør heller ta det som en indikasjon på at vi ønsker å gjøre jobben vår som medlemmer i Rosenborg, ikke sole oss i blitzlyset.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 19.08.2008 10:21    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:

At du så har et problem med at man beskytter kilder, vel, det er dit problem.

Mitt problem, Harald, er at jeg bare kan diskutere ting jeg vet noe om. Her inne gjemmer dere all denne skepsisen til den såkalte prosessen i store, eksklusive hemmeligheter, og dermed kan jeg bare mene noe om den biten av skepsisen dere skriver åpent om - og den suppa er fryktelig tynn.

Godt mulig at dere sitter på spennende nyheter. Men ukjente faktorer og hemmelighetskremmeri kan jeg som sagt ikke ta stilling til. Kall det gjerne et problem.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 19.08.2008 10:28    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Du bør heller ta det som en indikasjon på at vi ønsker å gjøre jobben vår som medlemmer i Rosenborg, ikke sole oss i blitzlyset.

Hittil har dere vel greid begge deler med glans, har dere ikke? Recon (eller var det Hedon?) var i hvertfall fryktelig stolt av avisoppslagene "fraksjonen" fikk. Og svært mange av postene her inne indikerer at opptil flere i fraksjonen gleder seg stort til blitzlyset på neste årsmøte...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 10:30    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig tror at Guffen synes det er frustrerende å ikke vite, og prøver seg på et slags avansert psykologisk spill for å få enkelte til å sprekke og pøse ut med informasjon. Å nei, du. Du lurer ikke oss.

Skal vi la dette ligge nå?

Neste tråd bør hete "Sportslig apparat i Rosenborg" og handle om andre ting enn fraksjoner, hemmelighetskremmeri og intel.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 10:32    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
(eller var det Hedon?)

Eh, nei. Har ikke snakket om avisoppslag i det hele tatt. Forsvarer bare bruken av media i gitte situasjoner.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 10:34    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Godt mulig at dere sitter på spennende nyheter. Men ukjente faktorer og hemmelighetskremmeri kan jeg som sagt ikke ta stilling til. Kall det gjerne et problem.

Æhh? Der er da ingenting der er blevet gemt. Det er kommet frem at der ikke er kørt en ordentlig process, noget kræfter inden Rosenborg er enig i. Mulige kandidater er ikke blevet kontaktet og der har været en kraftig favorisering af Hoftun. Alt dette er da kommet frem, bare ikke hvem som har sagt det.

Så de eneste eksklusive hemmeligheder der eksisterer er hvem der har sagt det, og som sagt må du leve uden at få de navnen oplyst.

Medlem nr. 2477
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 19.08.2008 11:02    Post subject: Reply with quote

Gratulerer Hoftun, og lykke til, du var den beste kandidaten.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jortski
Junior

PostPosted: 19.08.2008 11:06    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Denne selvhøytidelige (hemmeligheter, fraksjon, intel... Rolling Eyes ) og tidvis fryktelig grunne debatten om ansettelsesprosess her inne er et sammensurium av begrunnet og ubegrunnet mistillit til Hoftun. Hadde RBK ansatt Frank Arnesen uten prosess, hadde det aldri kommet et knyst om prosess fra "fraksjonen" - fordi dette handler om Hoftun.

Som om Jo Kvernland vet mer om ansettelsesprosesser og idrettskompetanse enn BÃ¥rd Benum...

Nu vel..
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 11:09    Post subject: Reply with quote

Guffen m.fl.:

Jeg for min del sitter ikke med mer kunnskap rundt saken enn det som er mulig å oppdrive gjennom "vanlige" kanaler. Jeg har ikke annet å slå i bordet med enn et stort hjerte for klubben, og over middels interesse for det som skjer rundt første-ellveren. Jeg har ikke fått deltatt på medlemsmøter ennå, og jeg har aldri hatt noen fortrolige samtaler over en dram med noen ansatt på brakka.

Allikevel føler jeg det er legitimt å stille spørsmål rundt prosessen. Hva som er gjort, og enda viktigere hva som ikke er gjort.

En av de definitivt viktigste rollene i det som skal være Norges flaggskip innen verdens største idrett blir satt til en tro tjener uten all verdens kompetanse, fartstid eller erfaring innenfor stillingen. At man allerede timer etter ansettelsen snakker om assistent synes jeg er et faretruende signal. Jeg må nok en gang presisere som så mange før meg har gjort - dette handler ikke om kritikk av Hoftun himself. Han gjør garantert det han kan til beste for klubben og kan selvfølgelig vise seg å være en bra mann i rollen etterhvert.

Jeg kunne selvfølgelig tenkt meg å vite mer om prosessen jeg også, nysgjerrig som jeg er. Noe kommer kanskje også til å lekke ut etterhvert.
Men enn så lenge er det flott, seriøst og det eneste riktige at de med kunnskap utover allmenheten holder kortene tett til brystet og heller bruker kunnskapen i litt mer seriøse og faglige kanaler enn åpne diskusjonsfora på uofesielle supportersider. Da blir det også mer tyngde over diskusjonene når de først kommer. Vett på å holde kjeft er en oversett styrke, en styrke jeg synes de kritiske fraksjonene bruker rett i denne diskusjonen.
Øystein
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 11:25    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Jeg kunne selvfølgelig tenkt meg å vite mer om prosessen jeg også, nysgjerrig som jeg er. Noe kommer kanskje også til å lekke ut etterhvert.
Men enn så lenge er det flott, seriøst og det eneste riktige at de med kunnskap utover allmenheten holder kortene tett til brystet og heller bruker kunnskapen i litt mer seriøse og faglige kanaler enn åpne diskusjonsfora på uofesielle supportersider. Da blir det også mer tyngde over diskusjonene når de først kommer. Vett på å holde kjeft er en oversett styrke, en styrke jeg synes de kritiske fraksjonene bruker rett i denne diskusjonen.

Fullstendig enig Tommel'n opp!

Zorac wrote:
At man allerede timer etter ansettelsen snakker om assistent synes jeg er et faretruende signal.

All den tid den nåværende assistenten nettopp har skiftet jobb, så er det ikke så rart at det er en stilling ledig som skal fylles. Om det var riktig å opprette den i fjor er så klart en annen sak.
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 19.08.2008 11:49    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
spraggon wrote:
...? Har jeg uttrykt noen skepsis til agendaen her?

Ja, du vil bare ikke si det rett ut. Tenk deg om; tror du vi brukte media fordi vi er dumme og oppmerksomhetssyke, eller kan det tenkes at det var en grundig drøftet og gjennomtenkt idé, basert på en hel del ting som du kanskje ikke kjenner til? Om media blir brukt i fremtiden vet vi ingenting om nå, men om det skulle bli nødvendig for å legge press på ledelsen - vil det også bli brukt i fremtiden. De som kjenner sjefene i Rosenborg vet at de mer enn gjerne prater med flere tunger.

Hør her Hedon. Vi har en diskusjon gående her ja, men det vi har ingen meningsutveksling. For å kunne diskutere dette på et seriøst grunnlag må jeg vite det du vet og visa versa.
Jeg har, sagt i klartekst, INGEN formening om agendaen deres, men antar at dere som meg, ønsker klubbens beste.

Når det gjelder bruk av media så har jeg ikke noe grunnlag for å si noe om dette var grundig drøftet eller ikke. Hvis målet var å legge press på lederne i RBK sier jeg bare at det hadde vært bedre å gå til media med et bedre fundament. Dvs en bredere støtte blandt Rosenborgs tilhengere.

Jeg har ingen ambisjoner om diskutere dette videre men prøver meg igjen; Er infoen dere sitter på av slik karakter det er beskrevet her inne så håper jeg at dere oppnår resultater!!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 12:05    Post subject: Reply with quote

spraggon wrote:
Når det gjelder bruk av media så har jeg ikke noe grunnlag for å si noe om dette var grundig drøftet eller ikke. Hvis målet var å legge press på lederne i RBK sier jeg bare at det hadde vært bedre å gå til media med et bedre fundament. Dvs en bredere støtte blandt Rosenborgs tilhengere.

Nettopp fordi du ikke kan si om det var grundig drøftet eller ikke, blir det rart av deg og sitte helt utenfor og gi tips om hvorvidt media bør involveres eller ikke. Slik du presenterte det, ser det helt åpenbart ut som at du mener at vi har gjort en forhastet og dum vurdering. Faktum er heller det stikk motsatte. Det var ikke forhastet og vi hadde et godt nok fundament til å kjøre saken. Som det tidligere er nevnt beskytter vi våre kilder og kan derfor ikke bli altfor konkrete i media heller. Hele hensikten var å skape en debatt, noe vi iallefall har fått til her inne (selv om debatten har vært ufokusert). Det er også en hensikt å få andre RBK-supportere til å tenke over det klubben nå i en god stund har fått holde på med helt uforstyrret. De er en medlemsklubb og de tjener sin lønn for å ivareta interessen til RBK-medlemmene.

Bare for å gjøre det veldig enkelt;
- Media ble brukt for å skape en diskusjon og å gjøre andre medlemmer oppmerksomme på at ikke alt er som det bør være i klubben. Etter nedgang i antall deltakere på de siste årsmøter, ønsker vi nå at folk begynner å engasjere seg igjen.

Støtten blant RBKs medlemmer er forøvrig meget stor. Må nesten bare nevne at verden er større enn RBKweb sitt forum.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 12:11    Post subject: Reply with quote

Øystein wrote:
All den tid den nåværende assistenten nettopp har skiftet jobb, så er det ikke så rart at det er en stilling ledig som skal fylles. Om det var riktig å opprette den i fjor er så klart en annen sak.

Ja, det er netopp dette. Stillingen Assisterende Sportsdirektør ble vel opprettet mer eller mindre kun fordi det gikk litt på det harde for fungerende sportsdirektør. Hoftun ble hanket inn fra spillerutvikler-rollen sin og gikk etterhvert over til fungerende. Han har vel ikke hatt noen assistent som fungerende SD i så måte?

Jeg ønsker at sportsdirektøren skal stå "alene" i sin rolle med apparat rundt seg. Frykter det blir mye kokker og søl dersom man fordeler ansvaret og avgjørelser mellom flere personer.
jortski
Junior

PostPosted: 19.08.2008 12:16    Post subject: Reply with quote

Meget off-topic: Men jeg drømte i natt at når Erik Hoftun ble presentert som ny sportslig leder på en pressekonferanse, presenterte han to nye spillere også. Daniel Fredheim Holm og Ruben Yttergård Jenssen hadde skrevet under for RBK.. tror alkoholinntaket fra helgen sitter vel godt i enda.
spraggon
Proff

PostPosted: 19.08.2008 12:22    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
- Media ble brukt for å skape en diskusjon og å gjøre andre medlemmer oppmerksomme på at ikke alt er som det bør være i klubben. Etter nedgang i antall deltakere på de siste årsmøter, ønsker vi nå at folk begynner å engasjere seg igjen.

Støtten blant RBKs medlemmer er forøvrig meget stor. Må nesten bare nevne at verden er større enn RBKweb sitt forum.

Helt greit dette Hedon. Mitt privilegium i forhold til deg er at jeg ser med "en utenforståendes" øyne på hvordan denne saken ser ut slik den den blir presentert i media. Ta mitt tips her. Hvis målsetningen var at den skulle virke samlende så tror jeg ikke dere lyktes helt. Og som jeg sa i mitt første innlegg. Dette handler i første rekke om retorikken som blir brukt, IKKE innholdet.

Initiativet og engasjementet er bra Hedon. Når, og hvis informasjonen blir offentlig kjent kan jeg gjøre meg opp en mening om hva vi snakker om. Vi tar opp hansken igjen da. Kanskje er jeg din argeste meningsfelle, kanskje ikke...
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 12:26    Post subject: Reply with quote

Noen svar får vi kanskje på medlemsmøtet 26. august.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2008 12:27    Post subject: Reply with quote

Kan jeg spørre om hva som var galt med den retorikken Kvernland brukte? Vi er åpne for innspill her nå.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 53, 54, 55  Next
Page 44 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb