English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 191, 192, 193 ... 201, 202, 203  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
thoves
Veteran

PostPosted: 18.08.2008 18:08    Post subject: Reply with quote

hmm,ser at midtjylland nå vil gi bort midtstopper maros klimpl gratis.. han kom dit for 4mill ifjor,var førstevalg på midtstopperplass og spilte på det slovakiske landslaget, men har blitt satt på benken i år.
de vil gi han bort gratis grunnet høy lønn.

er det noen som har kjennskap til om han egentlig er bedre enn det han har fått vist i fcm?

kan i såfall kanskje være en kompis til sapara og erstatter for lago..?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 18.08.2008 18:36    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Vel, slenger vi 10-15 på bordet er han vår, det våger jeg å påstå. På papiret har han AKKURAT de egenskapene vi trenger.

Var vel noe sånt vi slengte på bordet for Morten Knutsen det. Også en spiller som hadde akkurat de egenskapene vi trengte da Mini ga seg Wink

Men som nevnt før av meg, i den situasjonen som RBK er nå så er vel det viktigste for en del debattanter at vi betaler nok og kjøper våre nyervervelser fra en klubb vi kjenner til, ikke om vi vet sikkert at spilleren er så fryktelig god Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 18.08.2008 19:55    Post subject: Reply with quote

Da tror jeg du undervurderer folk her inne...
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 18.08.2008 20:06    Post subject: Reply with quote

Nå baserer jeg min pris på hva Snorreth sier om nærmere topp 5 enn midtsjiktet i tippeligaen. Jeg kan selvfølgelig være helt på jordet, men han har noen av de egenskapene som vi savner om ikke Pelu begynner å produsere.
Back to top
Snorreth
Rutinert

PostPosted: 18.08.2008 21:43    Post subject: Reply with quote

Skal ikke si for mye om fyren, siden jeg mangler mye info. Har trossalt bare hørt mine venner som heier på Midtjylland og tror han har stor fremtid foran seg.

Han har starter seriekamper ser jeg, men finner ikke at han har startet noen UEFA-cupkamper.
Startet på benken mot City (fordi det var visumrot?). Var ikke i troppen mot Bangor (Skade?)
Back to top
Arne Frango
Junior

PostPosted: 18.08.2008 22:21    Post subject: Reply with quote

http://www.skysports.com/...28,00.html

Thomas Gravesen hadde ikke vært mindre enn DRITBRA for rbk nå tror jeg...
joakleis
Veteran

PostPosted: 18.08.2008 22:54    Post subject: Reply with quote

Litt i eldste laget. Men absolutt en type jeg kunne tenkt meg.
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2008 22:56    Post subject: Reply with quote

Det er ikke så farlig med aldersforskjell lenger.
Back to top
Arne Frango
Junior

PostPosted: 18.08.2008 23:25    Post subject: Reply with quote

Thomas Gravesen er en evighetsmaskin. Han er fankern meg ikke redd for å ta i når det gjelder taklinger, og han blør for drakta. Absolutt en spiller som hadde gått inn og forsterket et tamt rbk-lag. Og hvis spillerne våre hadde spilt ræva, tviler jeg ikke på at gravesen hadde slengt noen danske gloser som hadde fått selveste Tanya Hansen til å gå i kloster...
quarterback
Rutinert

PostPosted: 19.08.2008 00:27    Post subject: Reply with quote

Selg Tettey - kjøp Gravesen. Goodie deal
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 00:38    Post subject: Reply with quote

Köp inte spelare som är i nedförsbacke som Gravesen. Lär av europas bästa klubb Man U söm köper och utvecklar unga spelare. I går mot Newcastle debuterade tre nya spelare från den egna akademin, Possebon, Campbell och Rafael da Silva.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 19.08.2008 00:40    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Men som nevnt før av meg, i den situasjonen som RBK er nå så er vel det viktigste for en del debattanter at vi betaler nok og kjøper våre nyervervelser fra en klubb vi kjenner til, ikke om vi vet sikkert at spilleren er så fryktelig god Razz

og det viktigste for Kristobal er å sikre RBK plass i tippeligaen.

Tror som sagt du trenger et enkelt kurs i sammenhengen mellom pris og kvalitet. Samt at jeg savner gjennomgangen din fra topp 30 (nr25-35) klubbene i Europa på budsjett for spillerkjøp og lønninger. Smile

Enhver har forstått at spillertype og egenskaper er viktig, og at navnet ikke nødvendigvis betyr all verden, men det er nå en gang slik at Ronaldo per i dag er en større garantist for mål enn det Erik Thorstvedt er.. Før du forstår dette, er det vanskelig å ta deg seriøst i en debatt som omhandler hvilke spillere og hvilken innkjøpspolitikk som vil bringe RBK mot topp 30 både på kort og på lang sikt. Det er nemlig vanskelig å diskutere dette med personer som mangler både visjoner og ambisjoner.. Smile

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 09:19    Post subject: Reply with quote

Erik torstvedt kan da være en langt større garantist fo mål enn Ronaldo. Måla blir bare feil vei. Men det ble litt feil vei da.

Når det er sakt så kunne jeg tenke meg Gravesen hvis han kom gratis. Da får vi en morromann med et temprament som kunne tatt kapteinsbindet og piska folk til å løpe. Vi trenger en hardass i i laget da det er en del av spillerne som virker som tar litt lett på ting

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 10:28    Post subject: Reply with quote

Tror dog ikke Gravesen har mye som lukter gratis ved seg, men ja takk
TomH
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 15:16    Post subject: Reply with quote

Da er det vel bare å hente Wehrman?
kristobal
Legende

PostPosted: 19.08.2008 17:18    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
og det viktigste for Kristobal er å sikre RBK plass i tippeligaen.

Tror som sagt du trenger et enkelt kurs i sammenhengen mellom pris og kvalitet. Samt at jeg savner gjennomgangen din fra topp 30 (nr25-35) klubbene i Europa på budsjett for spillerkjøp og lønninger. Smile

Jeg er ikke i mot visjonene, men topp 30-målet er noe vi ikke kan innfri verken i år eller neste år for å si det sånn. Dessuten har vi rotet så fælt i så mange år at det ikke er gjort i en håndvending å lage et nytt fremtidsrettet kollektiv heller. Det krever tålmodighet, og evne til å godta at vi kanskje må klare oss uten seriegull både i år og neste år.

Hvordan man skal måle topp 30 er også et spørsmål, da UEFA-poengene ikke nødvendigvis gir det riktige bildet.

Men gitt at vi skal inn blant de 30 klubbene som du nevner i et innlegg et par sider lenger fram i denne debatten, så er det mest naturlig å sammenlikne seg med en klubb som Steua Bucuresti, som er der inne som klubb fra et land som neppe har en liga med så veldig høyt nivå.

RBK kan egentlig ikke sammenlikne seg med tyske, franske, engelske, spanske og italienske klubber som er på topp 30-lista.

Middlesbrough må eksempelvis ha et sterkere lag og en bredere stall for å kvalifisere seg for europacup og kunne sanke UEFA-poeng enn det klubber som Steua og RBK trenger. At RBK reelt sett skal bli topp 30 i Europa er helt usannsynlig i overskuelig framtid. Hvis RBK reelt sett skal være topp 30 må de nok være topp 10 på den lista du presenterer, fordi det sikkert finnes 20 klubber i de store ligaene som holder minst like høyt nivå, men som bare unntaksvis får muligheten til å vise det og sanke poeng for det i e-cup på grunn av at de konkurrerer med så gode klubber i sine hjemland.

La oss likevel si at RBK innfrir visjonen om topp 30 i Europa om de gjør det som Steua Bucuresti har gjort de siste årene. Om man ser på spillerne Steua har handlet så er dette listen over de dyreste spillerne gjennom tidene:

EUR 2,000,000 to Once Caldas for Dayro Moreno in 2008
USD 1,820,000 to FCU Politehnica Ştiinţa Timişoara for Mihăiţă Pleşan in 2007
USD 1,750,000 to Korona Kielce for Paweł Golański in 2007
USD 1,680,000 to FCU Politehnica Timişoara for Ifeanyi Emeghara in 2007
USD 1,680,000 to SC Corinthians Paulista for Élton José Xavier Gomes in 2007
USD 1,540,000 to FC Vaslui for Valentin Badea and Bogdan Panait in 2006
EUR 1,500,000 to Oţelul Galaţi for János Székely in 2008
EUR 1,500,000 to Gloria Bistriţa for Ciprian Tătăruşanu in 2008
EUR 1,500,000 to FCU Politehnica Timişoara for Ovidiu Petre in 2006

De har altså aldri betalt mer enn 2 millioner euro for en spiller, rundt 16 millioner kroner. Den nest dyreste er 1,5 millioner euro, rundt 12 millioner kroner.

I begynnelsen av august i år kjøpte de Juan Carlos Toja fra Dallas, anslagsvis til en pris på 1,2 millioner dollar, altså rundt seks millioner kroner. Det kan vel tyde på at de fortsatt prøver å hente gode billige spillere framfor å svi av flere titalls millioner kroner på etablerte stjerner.

Lønnsnivået i Steua vet jeg ikke stort om dessverre, men det ligger sikkert en del høyere enn i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 19.08.2008 21:19    Post subject: Reply with quote

Kanskje Lars Martin Engedal hadde vært noe? Han har sagt nei til en ny kontrakt, og står uten kontrakt etter denne sesongen..

- Torgeir Børven
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.08.2008 23:25    Post subject: Reply with quote

ENGEDAL???

nei nå får du gi deg.....

heller hente tilbake bragstad! hv driver han med for tida forresten?

håper å se dorsin som nykjøpt snart! det er det eneste realistiske jeg håper på.

av urealistiske ting så håper jeg Alanzinho, Nannskog, Karadas og Wehrmann blir presentert på lerkendalmatta sammen med THiago Neves og Han backen på argentina som spiller i boca Jr.

"RBK på tidenes transfertur"

"Rbk goes apeshit"

"feil overføring fra bill gates gir Rbk middler til å kjøpe stort"

hehe...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.08.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Bragstad la opp for fire år siden...
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.08.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

Jøss, er det virkelig blitt så lenge siden? Surprised
krakra
Proff

PostPosted: 20.08.2008 00:33    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
ENGEDAL???
av urealistiske ting så håper jeg Alanzinho, Nannskog, Karadas og Wehrmann blir presentert på lerkendalmatta sammen med THiago Neves og Han backen på argentina som spiller i boca Jr.

Alanzinho - Greit nok
Nannskog - For gammel. Sesongen i år er for sen å redde uansett.
Karadas - Hva skal vi med han? Han ønsker å spille stopper, og der suger han. Rimelig endimensjonal spiller også.
Wehrmann - Den er grei
Neves - Jaja, kan jo drømme..... Skal ikke hente Rafael også da?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 20.08.2008 04:44    Post subject: Reply with quote

Glem Thomas Gravesen, han vil garantert kreve en hinsides lønn.
La han kose seg sammen med Ståle og FCK.

Jeg kjenner ikke til spilleren men kan dette være noe for oss?
Rangers vill ha Mattias Bjärsmyr

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende

PostPosted: 20.08.2008 14:20    Post subject: Reply with quote

Den svenske målvakten Demba Touray sier at "Rosenborg har bare navnet igjen". Dette viser at spillerne i utlandet har fått med seg at RBK er et bunnlag/middelhavsfarer i norsk serie. Dette lover ikke godt.

Lite sannsynlig at vi får noe mer kvalitet før vinduet stenger igjen. Vi trenger jo flust av forsterkninger i alle ledd, men det skjer ingenting(?)

Vi tåler ikke en slik sesong til.....
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.08.2008 14:38    Post subject: Reply with quote

Vi trenger flust av forsterkninger i alle ledd?

Nei, vi trenger en litt bredere stall og noen forsterkninger. Å hva en svenske uttaler etter en seier over et lag han ikke hadde trodd han kunne vinne mot skal man ikke ta så tungt. Tror du han sier det samme etter å ha blitt slått ut på Lerkendal ? Jeg skjønner frustrasjonen din, men mener den blir i overkant dramatisk. Leste akkurat uttalelsen til nye spissen til Viking: "jeg har aldri hørt om viking, men jeg har hørt om Norge og Trondheim, de som var i CL" Det er tanken for utlendinger generelt. Er enig i at vi kommer til å slite (noe ihertfall) med en sesong til som dette, men det er jo ingenting som tilsier at vi får en ny råtten sesong etter denne!? For første gang på mange, mange år har vi en dyktig trener som blir her i er enn 8 mnd...

å selv om jeg ikke tør å garantere at vi får forsterkninger dette vinduet, er jeg ingen fan av å utelukke det før vinduet er stengt.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 20.08.2008 15:33    Post subject: Reply with quote

Og hva Touray sier, som ikke engang har navnet sitt i behold etter sin tabbe..ja det tar jeg med stoisk ro.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 191, 192, 193 ... 201, 202, 203  Next
Page 192 of 203

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb