| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2008 11:54 Post subject: |
|
|
Mistanken min stemte: Valø ute av A-stallen
Oppdaget forresten at jeg aldri husket å legge ut Valø-intervjuet mitt her på RBKweb. Litt seint å gjøre det på forsida, men her er status anno mai 2007:
Valgte RBK framfor Chelsea
Thomas Valø (18) kunne ha spilt fotball i England, men valgte i stedet Rosenborg. Nå er han belønnet med plass i A-stallen.
- Det er veldig artig og stimulerende å få trene med «storguttene», slår kjempetalentet fast.
Valø har status som hospitant, og trener 3-4 økter i uka sammen med de beste fotballspillerne i landet.
- Tempoet er mye større enn hva jeg er vant til, så jeg må være mer konsentrert. Ferdighetsmessig holder de et veldig høyt nivå. Jeg føler at jeg lærer noe på hver trening, og bare blir bedre og bedre, forteller han.
- Ekstrem hurtighet
Knut Tørum er godt fornøyd med hva unggutten har prestert så langt.
- Han var den beste juniorspilleren i vinter på et juniorlag som presterte veldig bra i turneringene de spilte. Dessuten har han en veldig flott alder for å få prøve seg. Han er andreårs junior, og har allerede blitt herdet i løpet av tida i Rosenborg, skryter treneren.
Valø spilte opprinnelig venstreback, men han er nå flyttet fram som ving.
- Han har spennende ferdigheter med en ekstrem hurtighet - og en fin måte å bruke den hurtigheten på. Han har de fysiske forutsetningene for å bli god, selv om han er mikroskopisk liten, smiler Tørum.
Han tok med G19-landslagsspilleren i kamptroppene både mot Tromsø og Stabæk.
- Det første uttaket kom nesten som et sjokk på meg. Plutselig var jeg med på kamp sammen med spillere jeg tidligere hadde sett på TV, smiler Thomas Valø.
Nei til England
Han fikk umiddelbart kapteinsvervet på G15-landslaget, da han som Melhus-spiller fikk sin debut med flagget på brystet. Den gode innsatsen i landskampene høsten 2004 vekket interesse hos storklubber i utlandet. Han ble invitert på prøvespill hos både Chelsea, Blackburn og Leeds, som alle tilbød ham kontrakt.
- Jeg var nærmest å takke ja til Leeds, men jeg var bare 15 år og syntes det var litt for tidlig å flytte til England. Det ble Rosenborg i stedet, forteller Valø.
I vinter «flørtet» han med Haugesund, og trente ei uke med 1. divisjonslaget.
- Jeg tenkte at jeg kunne ha godt av å komme meg litt bort, og få nye impulser. Men nå som jeg er tatt opp i A-stallen, er ikke det lenger aktuelt, beroliger Valø.
RBK vil gi 18-åringen god tid til å tilpasse og videreutvikle seg.
- Jeg er av den oppfatning at når en spiller først er oppe og hospiterer, og er god nok, så skal man ikke slippe han ned på juniorlaget igjen. Han har potensial til på sikt å banke ut noen av de andre vi har i stallen, avslutter Knut Tørum. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.01.2008 12:10 Post subject: |
|
|
Bildet ditt ligna faktisk på Aas, men... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2008 12:18 Post subject: |
|
|
Men det er Valø.
Tror ikke rennbyggen bruker småfemi, skjelbredsk dandering av strømpene over knærne. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.01.2008 15:16 Post subject: |
|
|
| Synd han ikke har utviklet seg godt nok i fjor. Han er en typisk kantspiller som virkelig kan bli noe stort på sikt. Gode innlegg og dribleferdigheter har Valø. |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 07.01.2008 15:25 Post subject: |
|
|
| men har ikke aas skrevet a-kontrakt da?.....da er det jo bare albert som hospiterer. De kan vel ha 2? personelig ville jeg gitt arton ademi sjansen! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2008 15:40 Post subject: |
|
|
Begge to regnes fortsatt som hospitanter.
Se ellers svar i Aas-tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.01.2008 15:48 Post subject: |
|
|
| Hvor mye sånn cirka har disse hospistantene i lønn? Har noen en formening om det? |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 07.01.2008 15:58 Post subject: |
|
|
NISO har vell forhandlet frem til en minimum proff kontrakt på ca. 180.000,-. Dvs. at alle spillere med proffkontrakt skal ha minst 180.000,- i lønn. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.06.2008 11:15 Post subject: |
|
|
Nytt prøvespill i Haugesund
Etter degraderinga i fjor høst er det vel lite som tyder på at RBK vil ta ham opp i A-stallen igjen til jul, så da er vel FKH kanskje tingen? Skal likevel ikke forundre meg om RBK tenker seg en Skjerve-løsning med kontrakt og utleie. |
|
| Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 17.06.2008 14:57 Post subject: |
|
|
| Synes forøvrig han gjorde en grei kamp mot Tønsberg i helga. |
|
| Back to top |
|
 |
SFL Senior
|
Posted: 17.06.2008 15:33 Post subject: |
|
|
Helt enig med siste taler. Stiller dog spørsmål ved/er imponert over kondisjonen. Han så fullstendig død ut etter 10 minutter, og peste værre enn meg etter å ha gått opp trappa hjemme. Var nesten sjokkert over at han fortsatte kampen i samme stil/tempo - og stod løpet helt ut! Gutten må være ekstrem på å ta seg igjen etter lange sprinter. Og jeg synes han var klart bestemann mot Tønsberg - veldig spennende spiller med ekstrem fart!
(OT) Keeper Næss spilte forøvrig også en meget bra kamp!! (OT) |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 17.06.2008 17:38 Post subject: |
|
|
Fornuftig valg av Valø, hvis han velger Haugesund i stedet for RBK2 i en periode.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.06.2008 18:03 Post subject: |
|
|
Antar han vil ha stor nytte av å spille resten av sesongen i Haugesund, men jeg blir veldig overrasket om han imponerer nok til å få plass i A-stallen til RBK neste år.
Men det er som sagt meget mulig RBK kopierer Skjerve-løsninga, og gir ham ett år ekstra (i Haugesund) før evt. vraking. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 17.06.2008 18:56 Post subject: |
|
|
Ja, det er en billig forsikring om Valø utvikler seg mye.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
cronaldo Junior
|
Posted: 18.06.2008 10:37 Post subject: |
|
|
Er vel hovedsakelig pga av han to siste kamper i 2.div at de melder interresse igjen. Ellers i år har han vaklet veldig mye. Håper han tar denne sjansen  _________________ The Double 07/08  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.06.2008 17:49 Post subject: |
|
|
| Valø og Ramstad var på Ranheim-trening i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.06.2008 19:15 Post subject: |
|
|
| Først over helga han skal trene med Haugesund; om du siktet til "mulig interessekonflikt". |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 25.06.2008 03:40 Post subject: |
|
|
| Ser på det som positivt at de unge spillerne prøver seg i adeccoklubber. Tror de kan utvikle seg godt der og komme tilbake som bedre spillere. Håper også at Ranheim tar stefet opp slik at vi får en adeccoklubb i byen... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.06.2008 08:27 Post subject: |
|
|
Thomas Valø kommer ikke på prøvespill i neste uke. Ettersom kantspilleren ikke har vært på aldersbestemte landslag siden i fjor høst så mener NFF at han ikke oppfyller kravene for en utlånsavtale utenfor overgangsvinduet.
Les mer: Ikke prøvespill på Thomas Valø
- Vi prøvde selvfølgelig å få det til, men vi valgte til slutt å respektere forbundet sin avgjørelse, sier Nils Halvor Berge til Radio Haugaland.
Les mer: Thomas Valø kommer ikke |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.06.2008 14:46 Post subject: |
|
|
| Regelrytteri kaller jeg slikt. Det gagner norsk fotball om talenter kan lånes ut uavhengig om det er på landslaget eller ei. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 02.07.2008 09:19 Post subject: |
|
|
| NFF er med på å hemme utviklingen til norske talenter. Mener at de bør kunne lånes ut til en annen klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 16.08.2008 00:02 Post subject: |
|
|
| Nå er visst Helland foran i køen også? Hva skjer med Valø? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 16.08.2008 00:09 Post subject: |
|
|
| Det är väl mest sannolikt att han lämnar RBK efter säsongen utan kontrakt. Trots att han spelade bra i JET-turneringen räcker det nog inte till fortsatt förtroende. Helland har imponerat stort på senare tid och får nog kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.08.2008 10:44 Post subject: |
|
|
Det kan vel legges til at du bør og må imponere stort i juniorturneringer hvis du skal ha noe i A-stallen å gjøre. Per dags dato er ikke Valø god nok til å forsvare en plass der. Helland har uansett ett år igjen som junior, og jeg tviler litt på at han blir noe annet enn hospitant denne sesongen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Rune Tangen på landslaget Junior
|
Posted: 17.08.2008 02:13 Post subject: |
|
|
| Husker du den gangen da alle lovende spillere måtte spille på seg erfaring andre steder før de ble vurdert som gode nok for RBK.... Både Brattbakk og Strand måtte gå den veien. Jeg blir litt skeptisk når noen sier at en andreårs junior skal inn i A-stallen til RBK. Da bør han være meget god eller er det nye tider nå..... |
|
| Back to top |
|
 |
|