English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Thomas Valø
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2008 11:54    Post subject: Reply with quote

Mistanken min stemte: Valø ute av A-stallen

Oppdaget forresten at jeg aldri husket å legge ut Valø-intervjuet mitt her på RBKweb. Litt seint å gjøre det på forsida, men her er status anno mai 2007:

Valgte RBK framfor Chelsea

Thomas Valø (18) kunne ha spilt fotball i England, men valgte i stedet Rosenborg. Nå er han belønnet med plass i A-stallen.

- Det er veldig artig og stimulerende å få trene med «storguttene», slår kjempetalentet fast.

Valø har status som hospitant, og trener 3-4 økter i uka sammen med de beste fotballspillerne i landet.

- Tempoet er mye større enn hva jeg er vant til, så jeg må være mer konsentrert. Ferdighetsmessig holder de et veldig høyt nivå. Jeg føler at jeg lærer noe på hver trening, og bare blir bedre og bedre, forteller han.

- Ekstrem hurtighet
Knut Tørum er godt fornøyd med hva unggutten har prestert så langt.

- Han var den beste juniorspilleren i vinter på et juniorlag som presterte veldig bra i turneringene de spilte. Dessuten har han en veldig flott alder for å få prøve seg. Han er andreårs junior, og har allerede blitt herdet i løpet av tida i Rosenborg, skryter treneren.

Valø spilte opprinnelig venstreback, men han er nå flyttet fram som ving.

- Han har spennende ferdigheter med en ekstrem hurtighet - og en fin måte å bruke den hurtigheten på. Han har de fysiske forutsetningene for å bli god, selv om han er mikroskopisk liten, smiler Tørum.

Han tok med G19-landslagsspilleren i kamptroppene både mot Tromsø og Stabæk.

- Det første uttaket kom nesten som et sjokk på meg. Plutselig var jeg med på kamp sammen med spillere jeg tidligere hadde sett på TV, smiler Thomas Valø.

Nei til England
Han fikk umiddelbart kapteinsvervet på G15-landslaget, da han som Melhus-spiller fikk sin debut med flagget på brystet. Den gode innsatsen i landskampene høsten 2004 vekket interesse hos storklubber i utlandet. Han ble invitert på prøvespill hos både Chelsea, Blackburn og Leeds, som alle tilbød ham kontrakt.

- Jeg var nærmest å takke ja til Leeds, men jeg var bare 15 år og syntes det var litt for tidlig å flytte til England. Det ble Rosenborg i stedet, forteller Valø.

I vinter «flørtet» han med Haugesund, og trente ei uke med 1. divisjonslaget.

- Jeg tenkte at jeg kunne ha godt av å komme meg litt bort, og få nye impulser. Men nå som jeg er tatt opp i A-stallen, er ikke det lenger aktuelt, beroliger Valø.

RBK vil gi 18-åringen god tid til å tilpasse og videreutvikle seg.

- Jeg er av den oppfatning at når en spiller først er oppe og hospiterer, og er god nok, så skal man ikke slippe han ned på juniorlaget igjen. Han har potensial til på sikt å banke ut noen av de andre vi har i stallen, avslutter Knut Tørum.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 07.01.2008 12:10    Post subject: Reply with quote

Bildet ditt ligna faktisk på Aas, men...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2008 12:18    Post subject: Reply with quote

Men det er Valø. Smile

Tror ikke rennbyggen bruker småfemi, skjelbredsk dandering av strømpene over knærne.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.01.2008 15:16    Post subject: Reply with quote

Synd han ikke har utviklet seg godt nok i fjor. Han er en typisk kantspiller som virkelig kan bli noe stort på sikt. Gode innlegg og dribleferdigheter har Valø.
Back to top
aalen
Proff

PostPosted: 07.01.2008 15:25    Post subject: Reply with quote

men har ikke aas skrevet a-kontrakt da?.....da er det jo bare albert som hospiterer. De kan vel ha 2? personelig ville jeg gitt arton ademi sjansen!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2008 15:40    Post subject: Reply with quote

Begge to regnes fortsatt som hospitanter.

Se ellers svar i Aas-tråden.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.01.2008 15:48    Post subject: Reply with quote

Hvor mye sånn cirka har disse hospistantene i lønn? Har noen en formening om det?
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 07.01.2008 15:58    Post subject: Reply with quote

NISO har vell forhandlet frem til en minimum proff kontrakt på ca. 180.000,-. Dvs. at alle spillere med proffkontrakt skal ha minst 180.000,- i lønn.
2mas
Sjef

PostPosted: 17.06.2008 11:15    Post subject: Reply with quote

Nytt prøvespill i Haugesund

Etter degraderinga i fjor høst er det vel lite som tyder på at RBK vil ta ham opp i A-stallen igjen til jul, så da er vel FKH kanskje tingen? Skal likevel ikke forundre meg om RBK tenker seg en Skjerve-løsning med kontrakt og utleie.
Back to top
laBan
Junior

PostPosted: 17.06.2008 14:57    Post subject: Reply with quote

Synes forøvrig han gjorde en grei kamp mot Tønsberg i helga.
Back to top
SFL
Senior

PostPosted: 17.06.2008 15:33    Post subject: Reply with quote

Helt enig med siste taler. Stiller dog spørsmål ved/er imponert over kondisjonen. Han så fullstendig død ut etter 10 minutter, og peste værre enn meg etter å ha gått opp trappa hjemme. Var nesten sjokkert over at han fortsatte kampen i samme stil/tempo - og stod løpet helt ut! Gutten må være ekstrem på å ta seg igjen etter lange sprinter. Og jeg synes han var klart bestemann mot Tønsberg - veldig spennende spiller med ekstrem fart!

(OT) Keeper Næss spilte forøvrig også en meget bra kamp!! (OT)
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 17.06.2008 17:38    Post subject: Reply with quote

Fornuftig valg av Valø, hvis han velger Haugesund i stedet for RBK2 i en periode..
2mas
Sjef

PostPosted: 17.06.2008 18:03    Post subject: Reply with quote

Antar han vil ha stor nytte av å spille resten av sesongen i Haugesund, men jeg blir veldig overrasket om han imponerer nok til å få plass i A-stallen til RBK neste år.

Men det er som sagt meget mulig RBK kopierer Skjerve-løsninga, og gir ham ett år ekstra (i Haugesund) før evt. vraking.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 17.06.2008 18:56    Post subject: Reply with quote

Ja, det er en billig forsikring om Valø utvikler seg mye..
cronaldo
Junior

PostPosted: 18.06.2008 10:37    Post subject: Reply with quote

Er vel hovedsakelig pga av han to siste kamper i 2.div at de melder interresse igjen. Ellers i år har han vaklet veldig mye. Håper han tar denne sjansen Smile
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.06.2008 17:49    Post subject: Reply with quote

Valø og Ramstad var på Ranheim-trening i dag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.06.2008 19:15    Post subject: Reply with quote

Først over helga han skal trene med Haugesund; om du siktet til "mulig interessekonflikt".
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 25.06.2008 03:40    Post subject: Reply with quote

Ser på det som positivt at de unge spillerne prøver seg i adeccoklubber. Tror de kan utvikle seg godt der og komme tilbake som bedre spillere. Håper også at Ranheim tar stefet opp slik at vi får en adeccoklubb i byen...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.06.2008 08:27    Post subject: Reply with quote

Thomas Valø kommer ikke på prøvespill i neste uke. Ettersom kantspilleren ikke har vært på aldersbestemte landslag siden i fjor høst så mener NFF at han ikke oppfyller kravene for en utlånsavtale utenfor overgangsvinduet.

Les mer: Ikke prøvespill på Thomas Valø

- Vi prøvde selvfølgelig å få det til, men vi valgte til slutt å respektere forbundet sin avgjørelse, sier Nils Halvor Berge til Radio Haugaland.

Les mer: Thomas Valø kommer ikke
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.06.2008 14:46    Post subject: Reply with quote

Regelrytteri kaller jeg slikt. Det gagner norsk fotball om talenter kan lånes ut uavhengig om det er på landslaget eller ei.
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 09:19    Post subject: Reply with quote

NFF er med på å hemme utviklingen til norske talenter. Mener at de bør kunne lånes ut til en annen klubb.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 16.08.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

Nå er visst Helland foran i køen også? Hva skjer med Valø?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 16.08.2008 00:09    Post subject: Reply with quote

Det är väl mest sannolikt att han lämnar RBK efter säsongen utan kontrakt. Trots att han spelade bra i JET-turneringen räcker det nog inte till fortsatt förtroende. Helland har imponerat stort på senare tid och får nog kontrakt.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 16.08.2008 10:44    Post subject: Reply with quote

Det kan vel legges til at du bør og må imponere stort i juniorturneringer hvis du skal ha noe i A-stallen å gjøre. Per dags dato er ikke Valø god nok til å forsvare en plass der. Helland har uansett ett år igjen som junior, og jeg tviler litt på at han blir noe annet enn hospitant denne sesongen.
Rune Tangen på landslaget
Junior

PostPosted: 17.08.2008 02:13    Post subject: Reply with quote

Husker du den gangen da alle lovende spillere måtte spille på seg erfaring andre steder før de ble vurdert som gode nok for RBK.... Både Brattbakk og Strand måtte gå den veien. Jeg blir litt skeptisk når noen sier at en andreårs junior skal inn i A-stallen til RBK. Da bør han være meget god eller er det nye tider nå.....
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb