View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Trondheim Veteran
|
Posted: 15.08.2008 20:18 Post subject: |
|
|
Ja, men burde da være mulig og få til. Hvilke klubber hadde vært mest aktuell og spille mot da a? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.08.2008 20:21 Post subject: |
|
|
Nardo |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 15.08.2008 21:16 Post subject: |
|
|
Mot. "I Rosenborg er ingen spiller større enn klubben." _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 15.08.2008 21:16 Post subject: |
|
|
Kalland wrote: | i mot. Gi han en testimonial i stedet! Har det noensinne vært testimonials i norge? Er vel kun en engelsk tradisjon det? |
Det var vel testimonial for gamle-Ivers, etter hva som står her på RBKweb... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 15.08.2008 21:19 Post subject: |
|
|
Testimonial mot Molde. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 15.08.2008 21:25 Post subject: |
|
|
Testimonial mot, AC milan eller Arsenal, Real madrid eller noe sånnt:) |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 15.08.2008 21:46 Post subject: |
|
|
Fryktelig i mot.
Og om mulig er jeg enda mer mot en testimonial.
Ikke fordi han ikke fortjener det, tvert om. Han fortjener ikke usselige 4873 tilskuere i kamp mellom RBK og Kaiserslauten midt i juli neste år. Det blir rett og slett for dumt.
Tviler dessverre nemlig på at den gjengse publikumer dukker opp på et slikt arrangement.
Freding av trøye blir også bare snålt. Kan ikke sammenligne dette med amerikansk fotball der det til enhver tid i sesongen er 53 mann i troppen og hele "range'n" av tallkombinasjoner blir brukt.
For øvrig har de visse regler for hvilke spillere (posisjoner) som skal bruke de ulike nummerseriene. Reggie Bush fikk vel for eksempel ikke ta med seg sitt college-nummer som running back i NFL...
Sjelden slike "poteter" som Strand i den sporten som kan bekle flere ulike posisjoner i laget.
Nummer 6 hører rett og slett hjemme på et fotballag!
Last edited by jadda on 16.08.2008 15:27; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4070 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 15.08.2008 22:21 Post subject: |
|
|
Det er mange gode poenger både for og mot fredning av draken til Roar...
Personlig mener jeg ingen kan fylle drakt nummer 6 og at drakten bør "fredes", men dog mener jeg også at drakt nr 10 burde fått samme skjebne....
Roar er noe for seg selv, det er han...
SÃ¥ det jeg tenker er;
Drakt nr 10 er allerede delt ut til noen som absolutt ikke fyller den...
Drakt nr 6 bør "fredes" en goooood stund inntil både folket, supportere og det sittende styret mener at dette er personen som kanskje kan fylle ut drakten...
Hva vil det si?
1. En person som ønsker å bli i klubben over lengre tid
2. En person som satser på Klubben og som viser gjennom sitt spill at han er kaptein materiale
3. Noen som gjør en så god innsats over tid, lik Roar, at både klubb, medspillere og supportere ønsker at personen tar over nummeret.
Jeg er fullstendig klar over at punktene kan gå over hverandre i utsagn, men i mening så ligger det mer bak.
Så mitt synspunkt er: La oss "frede" nr 6 ETTER (han har faktisk ikke gitt seg) Roar legger opp... og la ALLE være med på hvem som fortjener å ta over det nummeret. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 15.08.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Jeg er for testemonial-kamp. Er det noen som fortjener det i Norge, er det utvilsomt Roar. Tror også Lerkendal vil kunne fylles opp, såppas mange er det nok som ønsker å være med på punktumet for karrieren til en legende. |
|
Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 15.08.2008 22:43 Post subject: |
|
|
Tja, at han fortjener det er det ingen tvil om, men vis vi ikke da skaffer oss et storlag så blir det nok under halvfult. _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 15.08.2008 23:02 Post subject: |
|
|
Klart i mot slik freding av numre. Jeg vil uansett huske at Strand brukte nummer 6. Noe testemonial-kamp (norsk navn?) er jeg heller ikke for. Mye heller at han viser god innsats i sin siste kamp/kamp som betyr noe. Håper også at han gir seg etter denne sesongen, selv om det kanskje ikke blir noen sportslig opptur.
(Har også nummer 6 på min første RBK-drakt, men var så dum at jeg fikk mitt eget navn på den etterhvert. Det var også en TL-drakt.)
Forøvrig var den litt kul den piquéen med 6 fra UN. (Selv om jeg kanskje sa noe annet tidligere). |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 15.08.2008 23:43 Post subject: roar og numre |
|
|
Hvilke andre numre har han spilt med, og i hvilken tidsperioder? (fikk han f. eks. 6 etter at han kom tilbake fra molde og har spilt med det siden eller...?) _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 16.08.2008 00:09 Post subject: |
|
|
Kåre hadde vel trøye nr 6 når han kom hjem fra Molde. Husker ikke hvilke andre nummer Strand har hatt.... |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 16.08.2008 01:34 Post subject: |
|
|
En testimonial-kamp mot et europeisk storlag under oppkjøringa til neste sesong ute i Europa tror jeg kunne fylt stadion, f.eks. om Rosenborg hadde møtt et lag som Milan i deres sesongoppkjøring.
Husker RBKs vennskapskamp mot Stabæk sommeren 1999 (var det vel?) til minne om supporteren som ble slått ned og døde i forbindelse med cup-finalen året før. Bedre ramme rundt en RBK-kamp kan jeg ikke huske (å høre John Lennons 'Imagine' på full guffe på slutten av kampen mens alle spillerne sto igjen inne i midtsirkelen var rørende), og det kom vel over 12.000? Har derfor tro på en testimonial.
Å frede drakta har jeg ikke noe forhold til, foruten at jeg synes alle lag burde bruke alle draktnummer fra 1 og oppover i kronologisk rekkefølge. Blir for dumt om alle spillerne i RBK i år 2212 eller noe sånt løper rundt med tresifrede draktnummer!
 |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 16.08.2008 10:12 Post subject: |
|
|
Mot på alle mulig måter. Testimonial kan til nød gå, men da må man være garantert å trekke fulle tribuner.
Fredning av draktnummer blir dumt. Som noen har nevnt, ingen enkeltspiller er større enn laget, selv ikke Roar. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 16.08.2008 13:01 Post subject: Re: Freding av nr 6? |
|
|
jadda wrote: | Nummer 6 hører rett og slett hjemme på et fortballag! |
Noe fortballag har vi vel ikke hatt i Trondheim siden Eggens dager, det går en del tregere fremover nå.
RBK94 wrote: | Andre norske lag som har valgt å frede enkelte draktnumre er Fredrikstad, som fredet drakt nummer 8 etter Dagfinn Enerly, og Vålerenga som har dedikert nummer 12 til Klanen.." |
Enerly ble invalid mens han spilte fotballkamp, og å frede draktnummeret til minne om SPILLEREN Dagfinn Enerly har jeg faktisk litt sansen for, sentimental som jeg er. Å frede drakt nummer 12 på grunn av at fansen er lagets tolvte mann er litt mer søkt, men det er i det minste sjelden at det er kamp om akkurat det nummeret, så den får gå under tvil. I tillegg er det jo klubber som ikke bruker nummer 13, på grunn av de overtroiske overtonene det har - noe som bare blir sjarmerende.
Å frede et draktnummer av andre grunner blir etter min mening bare tull. Dersom Roar (gud forby!) faller død om av hjertestans i straffefeltet etter å ha lobbet inn seiersmålet som gir oss seriegullet 2008, snur jeg naturligvis på en toøring og støtter forslaget helhjertet. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 16.08.2008 13:07 Post subject: |
|
|
Det er bare å skape litt blest, så blir Lerkendal fullsatt. Dessuten er han den viktigste spilleren i Rosenborgs historie. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 16.08.2008 13:17 Post subject: |
|
|
Nja, det var vel å ta noe hardt i. Akkurat den tittelen tror jeg det er mange om beinet om, dersom det i det hele tatt er mulig å gi en slik betegnelse på noen spiller. Men et ikon har han blitt etter nesten 20 år i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 16.08.2008 14:36 Post subject: |
|
|
Låt oss hellre bygga en stor bronsstaty på Roar utanför Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 16.08.2008 14:36 Post subject: |
|
|
Roar har spilt med nummer 8 også.
Husker jeg kjøpte en rød champions league drakt av ham med nr 8 på en kjernenauksjon engang. Heldig var han som fant den i charlottenlundhallen da jeg glemte igjen den der... _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.08.2008 15:14 Post subject: |
|
|
Den første sesongen i CL (95/96) skulle spillerne ha 1-11. Antar trøya er fra den høsten.
Strand har ellers hatt nr. 6 fast etter returen fra Molde før 1994-sesongen: Historikk |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 16.08.2008 15:26 Post subject: Re: Freding av nr 6? |
|
|
TAF wrote: | jadda wrote: | Nummer 6 hører rett og slett hjemme på et fortballag! |
Noe fortballag har vi vel ikke hatt i Trondheim siden Eggens dager, det går en del tregere fremover nå.
|
Ja, ja, ja...  |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 16.08.2008 22:23 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
Strand har ellers hatt nr. 6 fast etter returen fra Molde før 1994-sesongen: Historikk |
Hm, dette var uventet. Følte meg sikker på at han hadde hatt nummer 8 et par sesonger også i serien. |
|
Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 17.08.2008 01:39 Post subject: |
|
|
Freding av nummer synes jeg egentli ikke noe om, et fotballag trenger nr. 6.
Men jeg symes vi kan vente med denne diskusjonen til han faktisk legger opp.
Var det ikke snakk om et år til? _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
Back to top |
|
 |
Rune Tangen på landslaget Junior
|
Posted: 17.08.2008 01:52 Post subject: |
|
|
saparius wrote: | Freding av nummer synes jeg egentli ikke noe om, et fotballag trenger nr. 6.
Men jeg symes vi kan vente med denne diskusjonen til han faktisk legger opp.
Var det ikke snakk om et år til? |
Jeg liker ikke å si det, men jeg håper faktisk at Roar holder i mange år til, ser ikke for meg RBK uten han(det er jo nesten et argument for fredning av drakt), men når det er sagt så tror jeg egentlig at en slik fredning bare er tull. Husk at Stabæk fredet en drakt for Basma sin tid i Stabæk. Men vi som kan fotball vet jo at det er i RBK Basma viste sin storhet.
Jeg tviler på at Roar gjør det stort i en annen klubb etter oss, men en fredning av drakt er kun gjeldende for den som husker spilleren, klubben lever videre. Da hadde jeg mer sans for fredning av navnet Roar Strand. Det er humor på et høyt nivå! |
|
Back to top |
|
 |
|