View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
quarterback Rutinert
|
Posted: 15.08.2008 01:10 Post subject: |
|
|
Recon har hatt opplæringskurs fra Morten på Retro, så jeg er ganske sikker på at han kan å se om dressen er fra Dressmann! |
|
Back to top |
|
 |
jortski Junior
|
Posted: 15.08.2008 01:14 Post subject: |
|
|
ikke diss dressmann a!
Jeg har en våt drøm om at Ole Gunnar Solskjær blir ny sportslig leder i RBK. Det blir nok med drømmen. _________________ Hvem er denne Kvernland? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.08.2008 01:24 Post subject: |
|
|
Solskjær har egentlig ikke så mye mer å slå i bordet med enn Hoftun vedrørende en sportsdirektør stilling når det gjelder erfaring og utdanning. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.08.2008 01:24 Post subject: |
|
|
Morten har litt for mye funboy-stil på seg og sjappa si, men er en veldig trivelig fyr. Maaange år siden jeg fant noe for meg på retro, og Dressmann har jeg ikke en gang vært inne på siden -95.
Så, det var kveldens meningsløse post. God natt. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
jortski Junior
|
Posted: 15.08.2008 01:30 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Solskjær har egentlig ikke så mye mer å slå i bordet med enn Hoftun vedrørende en sportsdirektør stilling når det gjelder erfaring og utdanning. |
Du vil ha Hoftun, jeg vil ha Solskjær. Du er realist, jeg er en drømmer.
Uansett - to år i trenerteamet til United, reservemanager, kaptein på landslaget og et hinsides nettverk. Og hvem vil vel ikke spille under Solskjær? Våte drømmer, våte drømmer... _________________ Hvem er denne Kvernland? |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 15.08.2008 01:52 Post subject: |
|
|
Solskjær danker ut Erik Hoftun uten tvil, Solskjær har et ENORMT navn i fotballverdenen og stiller meget sterkt rundt forhandlingsbordet. Ingen betviler vel intelligensen til baillsundgutten.
Det jeg egentlig hadde tenkt å spørre om er følgende;
Hvorfor er Nils Skutle med i ansettelseskomiteen av en ny sportslig leder? Han har da ingen ting med den sportslige biten i klubben! Hva er det neste mon tro, at han selv skal ta ut laget og kanskje veilede Erik Hamrén pr. telefon på trening og under kamp? |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 15.08.2008 06:44 Post subject: |
|
|
Tja, Skutle ser vel verdien av å ha folk rundt seg som ikke er i stand til å sette han opp mot veggen.. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 15.08.2008 08:45 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Og Trøndelag er mer enn Trondheim. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.08.2008 10:10 Post subject: |
|
|
Hvem hadde du foretrukket å gjøre en handel med?
vs
Man kan naturligvis bare avfeie dette som en banalitet, men det er det faktisk ikke. Vår sportsdirektør vil bli vårt ansikt utad i Europa. Da er det faktisk meget viktig at vi fremstår som en ryddig og seriøs klubb. Greit nok at vi har tjent på å være den joviale og godslige klubben fra Trondheim på nittitallet, men når vi har satt som mål å kjempe med Europa og i stor grad henter spillere fra utlandet - har vi en alvorlig jobb å gjøre når det kommer til image. Erik Hamrén er i så måte et eksempel på hvilken vei vi bør gå. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.08.2008 10:15 Post subject: |
|
|
jortski wrote: | Du vil ha Hoftun, jeg vil ha Solskjær. Du er realist, jeg er en drømmer.
Uansett - to år i trenerteamet til United, reservemanager, kaptein på landslaget og et hinsides nettverk. Og hvem vil vel ikke spille under Solskjær? Våte drømmer, våte drømmer... |
Jeg vil nå heller ikke ha Hoftun som sportsdirektør, og jeg ser ikke det å ha spillt for Manchester United som en viktig kvalifikasjon iforhold til å blir sportsdirektør for den saks skyld heller ikke det å ha spillt på Rosenborg er en viktig kvalifikasjon. Jeg vil ikke ha en avdanka spiller eller trener som ny sportsdirektør i Rosenborg, jeg vil ha en "ordtlig" sportsdirektør. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 15.08.2008 10:16 Post subject: |
|
|
En "liten" digresjon, men jeg mottok i dag tidlig en mail fra Rosenborg med tittelen "Ledige stillinger i RBK".
Jøss, tenkte jeg. Har de begynt med sånt også nå. Jeg antok videre at siste dagers kritikk hadde gått så hardt inn på de at det var selveste SD-jobben som med dette ble utlyst.
Uten å se mer på innholdet, styrtet jeg inn på CV'n min for å finpusse på denne slik at jeg kunne posisjonere meg best mulig til den kommende forventede intervjurunden.
Skuffelsen var demed stor da jeg oppdaget at det ikke var denne stillingen som var utlyst og at jeg neppe har de kvalifikasjonene som trengs for å tiltre stillingene som "Vert" eller "Servitør". Spesielt blir stillingen som "vert" for "Midt-Norges største arrangement vær ( ) fjortende dag...". Litt for utfordrende gitt min manglende utdanning og erfaring. Dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.08.2008 10:33 Post subject: |
|
|
Man kan bli matt av mindre når man ser hvordan nivået på denne tråden har utviklet seg. Ikke bare er det en stygg tone, men dette har blitt en sånn; vinn-for-enhver-pris- diskusjonen-greie, hvor alle mulige midler taes i bruk. Hva jeg mener? Les de siste sidene på denne tråden. Pinlig.
Man skulle tro at alt står og faller kun på hvem som er sportslig leder i RBK, men det er klubbens totale dyktighet som er avgjørende. Alle må selvsagt mene hva de vil om Hoftun, men det meste vil kun være spekulasjoner og antagelser. Det er de som har ansatt Hoftun og de som jobber sammen med ham som kan vurdere Hoftun best.
Apropos Solskjær som har blitt introdusert som sportslig leder. Han har jo enda mindre erfaring enn Hoftun.... Dessuten; han vil da neppe flytte fra England.
At Berisha sitt navn ble introdusert av Hamren og ikke Hoftun er da ikke noe å henge seg opp i. Stig T kommer jo også med sine tips, noe som i prinsippet hvem som helst kan gjøre.
Prosessen vil vi nok aldri få vite alt om, noe som heller ikke er vanlig. De som sitter i denne ansettelseskomiteen har faktisk både formell og uformell kompetanse i massevis og vi kan nok trygt la disse styre denne saken. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 15.08.2008 10:35 Post subject: |
|
|
Herre Jesus, Hedon.
Hvis du skjemmes av at Erik Hoftun representerer RBK, så er det du som har et (betydelig) problem - ikke Hoftun.
Hvor gammel er du egentlig? |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.08.2008 10:37 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Prosessen vil vi nok aldri få vite alt om, noe som heller ikke er vanlig. De som sitter i denne ansettelseskomiteen har faktisk både formell og uformell kompetanse i massevis og vi kan nok trygt la disse styre denne saken. |
Akkurat som da Ola, Perry, Høgmo, Tørum og Eggen ble ansatt. Ikke rart du føler deg trygg på at dette skal bli en kjempesuksess. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.08.2008 10:37 Post subject: |
|
|
Guffen wrote: | Hvor gammel er du egentlig? |
Høhø. Der kom sannelig kaninen opp av hatten. Merkelig at ikke denne har dukket opp før. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.08.2008 11:13 Post subject: |
|
|
Teamet som skal ansette folk er enda bedre nå. Skutles innflytelse vil jeg anta er mindre nå.
PS: Headhuntingsfirmaer brukes mindre nå enn før i stadig flere bransjer. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 15.08.2008 11:15 Post subject: |
|
|
bolgebah wrote: | Guffen wrote: | Hvor gammel er du egentlig? |
Høhø. Der kom sannelig kaninen opp av hatten. Merkelig at ikke denne har dukket opp før. |
Folk som gjør klærne til Hoftun til et nevneverdig problem i hans jobb, midt inne i en interessant diskusjon om kompetanse og nødvendig erfaring, kan umulig være spesielt voksen.
Eller kanskje voksen, men litt umoden? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 15.08.2008 11:21 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Teamet som skal ansette folk er enda bedre nå. Skutles innflytelse vil jeg anta er mindre nå.
PS: Headhuntingsfirmaer brukes mindre nå enn før i stadig flere bransjer. |
Teamet som skal ansette folk består jo av blant annet Skutle og en som er ansatt rett under skutle. Dette i tillegg til Svendsen som gjør det Skutle ber om, gir flertall i teamet. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 15.08.2008 11:22 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Morten har litt for mye funboy-stil på seg og sjappa si, men er en veldig trivelig fyr. Maaange år siden jeg fant noe for meg på retro, og Dressmann har jeg ikke en gang vært inne på siden -95.
Så, det var kveldens meningsløse post. God natt. |
Du tok ikke kødden, med andre ord? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.08.2008 11:24 Post subject: |
|
|
Guffen wrote: | Hvis du skjemmes av at Erik Hoftun representerer RBK, så er det du som har et (betydelig) problem - ikke Hoftun. |
Jeg skjemmes ikke over at Hoftun representerer RBK. Jeg skjemmes over at han ser ut som en bombs når han gjør det. Man går ikke i fine selskap med vadmelsbukse og lusekofte, heller. Det finnes faktisk kleskoder i toppfotballen også, selv om vi her i Trondheim ikke akkurat har blitt eksponert for dette. Det handler om å bli oppfattet som en seriøs og profesjonell klubb.
Dette er en av en rekke punkter Erik Hoftun må forbedre seg når han trår til i denne jobben. Jeg forventer at vi blir representert på en stillig måte i utlandet. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.08.2008 11:27 Post subject: |
|
|
Guffen wrote: | Folk som gjør klærne til Hoftun til et nevneverdig problem i hans jobb, midt inne i en interessant diskusjon om kompetanse og nødvendig erfaring, kan umulig være spesielt voksen.
Eller kanskje voksen, men litt umoden? |
Dette hadde garantert ikke vært et nevneverdig problem om ikke du og din(e) meningsfelle(r) hadde banalisert diskusjonen ved å henge dere opp i en slik bagatellmessig del av den formidlede kritikken. Dette med modenhet er altså en kategorisering som krever en viss grad av nyansering. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.08.2008 11:34 Post subject: |
|
|
Joda TA, men jeg tror nok alle tør å si hva de mener i denne forsamlingen. Tror neppe det blir nødvendig med hemmelig avstemning... |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 15.08.2008 11:36 Post subject: |
|
|
Det er faktisk et lite poeng, guffen. I noen tilfeller skal det forhandles om flere titalls millioner. Da forventer en faktisk at forhandlingspartnere er korrekt antrukket. Likevel er dette selvsagt bare et sidespor i diskusjonen og jeg ser ikke at du har noe grunnlag for å skvye "språkferdigheter og antrekk" foran som hovedargumenter mot Hoftun, da det vitterlig er erfaring, utdanning og nettverk som har vært trukket frem som de viktigste innvendingene.
Å trekke ut en mindre viktig innvending og gjøre denne til hovedsak for å forsøke å fordumme meningsmotstanderen og hans sak, er særs dårlig debattskikk og minner ihvertfall ikke særlig om modenhet eller voksenhet.
Ellers. Noen eksempler på Hoftuns dømmekraft i media og offentligheten:
- Forsvarstalen for Svendsen - Et klart agendabrudd kun minutter etter at dirigenten presiserte at agenda skulle følges slavisk
- Uttalelsen om salg av Skjelbred (Antydet at 40 mill var en fantasisum og at en ville selge for langt mindre)
- Ga media nærmest daglige oppdateringer i Stoor-overgangen. Fryktelig uproff opptreden
- Ga media alt for mye i Cooper-saken
- Sier til media at han ikke kjenner en 3 måneder gammel avtale og skylder på at han "ikke har vært lenge i klubben", hevder uansett at dersom en slik avtale finnes er det uaktuelt å følge den. Bekrefter avtalen dagen etter, og gjentar at den ikke vil bli fulgt. Hvordan kan han uttale at en avtale vil bli brutt når han etter sigende ikke kjenner innholdet og detaljene i den?
Hoftun er en vandrende mediakatastrofe, og alt som taler for ham er at han har gjort et kjempeinntrykk på såvel gutteklubben grei som de nye på Brakka.
Sistnevnte betyr at han trolig har mye potensiale, men det betyr ikke at han bør få den kanskje viktigste stillingen i klubben. Jeg ønsker meg Hoftun videre som assisterende sportslig leder, og en langt sterkere og mer kvalifisert kandidat til toppjobben. Det at man ikke en gang har forhørt seg med Tor Kristian Karlsen, Jørn Andersen, Nils Johan Semb, Håkan Mild osv. viser at ambisjonsnivået og leteviljen har vært omtrent ikke-eksisterende.
Og DET er grunn til å reagere og slå opp med store bokstaver. At en debattant mener at en bør kle seg korrekt for å forhandle om millioner er derimot ingenting å reagere på. Det er sunn fornuft. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.08.2008 11:39 Post subject: |
|
|
Guffen wrote: | Folk som gjør klærne til Hoftun til et nevneverdig problem i hans jobb, midt inne i en interessant diskusjon om kompetanse og nødvendig erfaring, kan umulig være spesielt voksen. |
Er Dressmann og Morten på Retro en del av denne interessante diskusjonen om Hoftuns kompetanse og nødvendige erfaring? Det var nemlig der jeg kom inn. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.08.2008 11:41 Post subject: |
|
|
Bruker Hoftun å forhandle med andre klubber iført treningsdrakt......? |
|
Back to top |