English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.08.2008 12:34    Post subject: Reply with quote

Det er helt utrolig at så mange her inne ikke klarer å se hva Tettey gir laget når han er i form og spiller på et velfungerende lag, det er neste pinlig å lese til tider. Tettey er vår Senna.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 04.08.2008 12:39    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er ikke hvor god Tettey kan være når laget er i medgang, alle (t.o.m. TomH) har sett hvor god han kan være da. Spørsmålet er hvor god han er når laget ikke fungerer. Klarer han å dra med seg resten? Har vi nok vinnere a la Nannskog i troppen?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 12:40    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Tettey er vår Senna.

Tror du på det pisset her selv?

Last edited by longns on 04.08.2008 12:55; edited 1 time in total
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 04.08.2008 12:48    Post subject: Reply with quote

Tettey er ikke engang i nærheten av Tommy Knarvik og Helge Haugen. Hvordan kan du sammenlikne han med Senna?
Back to top
Agenten
Senior

PostPosted: 04.08.2008 13:05    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Keenoir wrote:
Tettey er vår Senna.

Tror du på det pisset her selv?

Han gjør vel det.Alex er en god spiller men det er vel alt også.

Ikke all verdens teknikk
Knakendes dårlig skuddfot
Mangler evnen til dominere kamper
Gjør mye småfeil og bommer ofte på det taktiske
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 04.08.2008 13:08    Post subject: Reply with quote

Hva er det du sier...??? Er enig i at Tettey, med flere, svinger alt for mye i prestasjonene men det går da vel an å være litt edruelig sine betraktninger, selv etter en dårlig kamp. DETTE laget vil fortsette å svinge i prestasjonene enda en stund!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2008 13:13    Post subject: Reply with quote

Samtidig som han når hodet er med ham er
- en solid duellspiller
- en enorm løpsstyrke
- god på å komme seg i scoringsposisjoner i boksen (selv om han ikke putter), eller bare lage overtall der inne
- meget hurtig
- anvendelig (antall posisjoner)

Den største svakheten for meg er hodet hans. Han virker som en spiller som trenger at alt er optimalt, med laget, med ham selv, etc, for å prestere som han kan. Han har det ikke "i seg selv" å kunne reise seg til nødvendig nivå, som tross alt f.eks Riseth hadde. Den gi-faen holdningen "Æ ska fræm uansett".

Hva priser og slikt angår, ja, TIL koster en slikk og ingenting, og grusa oss i går, men hvor er de over tid? Hva har TIL gjort i norsk fotball de siste 10 åra? Prisen i seg selv gjør ikke spilleren, men i det du kommer opp på, og skal operere på, et visst nivå, blir prisene deretter. De koster så mye fordi de ikke hever seg til en enkeltkamp som er den store begivenheten, men fordi de ligger på det nivået i 26 matcher, eller enda fler med e-cup. Vi har talentene. Det som gjør at vi nå sannsynligvis MÅ bruke _mye_ penger er at vi trenger de som kan gå rett inn i 11ren og styrke den, uten å syte over tid til å bli kjent med Gert Øien eller mykheten på håndklærne. Dét koster penger.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.08.2008 13:39    Post subject: Reply with quote

Veldig enig Recon Tommel'n opp! Når det gjelder sammenligningen med Senna så går det på typen og jobben Tettey gjør for laget ikke på kvaliteten Tettey jf. Senna fordi der er det stor forskjell. Dere som er mest kritisk til Tettey klarer ikke å se hvilke kvaliteter som han gir laget dere ser bare en spiller som sjelden slår den avgjørende passningen eller lager mål ,men fotball er et lagspill og de kreative spillerene trenger folk som løper rund dem slik at dem kan konsentrere seg om det dem er god til, nemelig å avgjøre kampen.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 14.08.2008 18:35    Post subject: Reply with quote

den spanske sportsavisen AS wrote:

Tettey beskrives som veldig rutinert, god med ball og offensivt sterk.

- Og sin unge alder til tross, han har internasjonal erfaring med både aldersbestemte og A-landslaget. Han er i tillegg visekaptein på Rosenborg. Han bærer også trøye nummer ti. Og i fotball er ikke det tilfeldig

http://fotball.adressa.no...115647.ece

De glemte "god til å skyte" *knegg*

2 millioner Euro, er det en passende pris for Tettey?

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 14.08.2008 19:34    Post subject: Reply with quote

Syns personlig de kunne ha begynt på 3, jeg. Om han er verdt det er nå en ting, men de må jo gå ut litt hardt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.08.2008 19:58    Post subject: Reply with quote

Herregud 2 millioner euro for er alltfor lite den summen bør minst dobbles før det blir aktuellt for Rosenborg å selge. Skambudet til Santander trenger en ikke å respondere på engang.[/i]
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 14.08.2008 20:12    Post subject: Reply with quote

Om vi får over 40 millioner for Alexander Tettey med sine mangler er kanskje ikke Tromsøs prissetting av Tore Reg og Morten Målskred så urealistiske allikevel?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2008 20:57    Post subject: Reply with quote

Njaa.. Tettey har ferdigheter som gjør han mye mer aktuell for spill på høyere nivå enn i alle fall Moldskred. I en spansk klubb ville nok Tettey blitt brukt som en ren skjerm foran forsvaret, og ikke blitt forventet å score i annenhver kamp. Hadde sikkert ikke vært så dumt for ham å få rendyrket side sterke sider i større grad enn nå.

Moldskred har en toppfart som er helt alminnelig i europeisk sammenheng, og er ellers stort sett uten ferdigheter.

Reginiussen kan nok bli en god midtstopper på sikt, og bør ikke selges til utlandet for under 20 mill. Om noen gidder å handle for 20 mill fra Tromsø, er en annen sak.

EDIT: men 40 millioner for Tettey er det jo ingen som er villige til å gi uansett, så ser poenget ditt, Strand
Tobb
Senior

PostPosted: 14.08.2008 21:39    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det gjør Tettey en utrolig viktig jobb for Rosenborg i øyeblikket. Han har mange av de samme trekkene som de virkelig gode defensive midtbanespillerne sørover i Europa, som nevnte Senna og Makelele.

Jeg sier ikke at han er helt der enda, og kommer nok aldri helt opp på deres nivå, men jeg kan ikke se at Rosenborg skal klare å skaffe seg en mer egnet spiler i den posisjonen uten å bruke 20-30 mill. Følgelig mener jeg da også at vi må ha 20-30 mill om et salg blir aktuellt.

Som Recon sier har Tettey mye å hente i avslutningsøyeblikket, men det er jo imponerende hvor ofte han kommer seg i slike posisjoner. Hvem andre på årets Rosenborgmidtbane kan skryte av det samme? Samtidig blottlegger han seg ikke bakover selv med de dype løpene pga sin gode løpskapasitet og arbeidsvilje.

Tettey er faktisk en av de spillerne jeg tror det vil være vanskeligst å erstatte pr dags dato. Og sammen med Demidov har han alle muligheter til og danne en meget slagkraftig sentral midtbane for oss i årene som kommer.
Back to top
OH
Junior

PostPosted: 14.08.2008 21:49    Post subject: Reply with quote

Tobb wrote:

Tettey er faktisk en av de spillerne jeg tror det vil være vanskeligst å erstatte pr dags dato. Og sammen med Demidov har han alle muligheter til og danne en meget slagkraftig sentral midtbane for oss i årene som kommer.

Sier vel mere om hvor stort problemet til RBK er.
Tettey er faktisk den første spilleren jeg kunne tenkt meg sendt vekk fra RBK snarest. Eneste han kan er å løpe, ikke kan han slå pasninger, ikke kan han skyte, og han er utvilsomt RBK's minst kreative spiller.
Back to top
jortski
Junior

PostPosted: 14.08.2008 21:49    Post subject: Reply with quote

Jeg anbefaler den spanske sportsavisa AS til å gjøre bedre research
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 14.08.2008 23:13    Post subject: Reply with quote

OH wrote:
Tobb wrote:

Sier vel mere om hvor stort problemet til RBK er.
Tettey er faktisk den første spilleren jeg kunne tenkt meg sendt vekk fra RBK snarest. Eneste han kan er å løpe, ikke kan han slå pasninger, ikke kan han skyte, og han er utvilsomt RBK's minst kreative spiller.

Men noen må løpe på denne midtbanen også, Demidov løper ikke mere enn hva min morfar greier i løpet av 90 min...
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.08.2008 02:30    Post subject: Reply with quote

Med en god for sesong sammen med Hamrén tror jeg løpskapasiteten vil øke betraktelig hos Vadim Demidov (så Tettey-erstatteren har vi allerede). Dessuten må jo Demidov gjøre Tettey-rollen til sin egen og utforme den deretter.
Et Stoor-bud (rundt 25 millioner) på Tettey bør godtas av Rosenborgledelsen.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rune Tangen på landslaget
Junior

PostPosted: 17.08.2008 02:40    Post subject: Reply with quote

Så lenge tettey fortsetter å skyte til kast og ødelegge for tempo i lengderetningen så tror jeg kun at det er Ranheim som er interessert i hans tjenester. Vi må snart stikke fingeren i jorda og innse at våre spillere ikke er de beste i Norge. Det hjelper ikke å være ung og lovende når man ikke presterer, i allfall ikke i RBK.

Hamren har helt rett, det er noe med attityd. Er vi ferd med å få et Spice boys lag som bryr seg mer om hår enn fotball?
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 17.08.2008 10:59    Post subject: Reply with quote

Tettey har mange kvaliteter han, men en gang må det bli slutt på å gjøre juniorfeil.

Det gjelder for resten ikke bare Tettey...

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 17.08.2008 12:55    Post subject: Reply with quote

Tettey har stor løpskapasitet, men det har også Per Ciljan, en spiller med mer kreativitet fremover og mer potensiale til å skape målsjanser/score mål (fortsatt ung, er allerede bedre enn Tettey på dette området (ikke at det sier så mye). Per Ciljan og Demi er nærmest en perfekt duo på midten og bør få prøve seg sammen. Sappi offensiv midt, Ivers spiss, Konan høyre ving, Traore venstreving = Very Happy
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.08.2008 13:54    Post subject: Reply with quote

Tettey overgår Skjelbred defansivt og det å komme seg i gode avsluttning posisjoner. I tilegg er Tettey sin løping langt mer konstruktiv og til nytte for laget enn hva Skjelbred sin løping.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2008 09:31    Post subject: Reply with quote

Tettey til Racing Santander?

€3 mill er i utgangspunktet en veldig bra pris. Synes likevel vi kan prøve å forhandle det opp til €4 mill og sende han på første fly ned til Spanien.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
h b
Veteran

PostPosted: 21.08.2008 09:38    Post subject: Reply with quote

prøv heller å få prisen ned til 2,5 £ hvis de tar med seg Storflor også Wink
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 21.08.2008 09:44    Post subject: Reply with quote

GÃ¥r det bra med deg egentlig?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 166, 167, 168  Next
Page 75 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb