| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 08.08.2008 19:10 Post subject: |
|
|
Man får lita på att Hamrén, som känner Berisha väl, kan bedöma spelaren bättre än gnällspikarna på forumet som aldrig har sett honom.
Man kan väl även räkna med att han har undersökts av RBK:s läkare och har friskförklarats. Han har trots allt gjort många mål i danska ligan - och det att han har spelat i ett bottenlag förhöjer prestationen. Om vi jämför med Aas - som hittills inte varit i närheten av att göra mål trots många matcher - och Sellin så måste det vara en klar förstärkning. Det är akut med att skaffa en ny spiss och Berisha kan vara lösningen - det kan i vartfall inte bli sämre än det är nu. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 08.08.2008 19:28 Post subject: |
|
|
| Regner med at jeg er en av dem du kaller gnällspiker, ok det. Jeg ønsker ham lykke til og jeg mener han er den riktige typen laget trenger, men han har vært lenge ute og det er ikke tid til å vente på at han spiller seg i form. Knapt noen har sett ham spille det siste året, så sikre kan vel neppe noen være. Også klubben gir uttrykk for at han ikke er i kampform. Det som bekymrer meg er nettopp denne usikkerheten, at det kan ta tid før han når nivå. I den situasjonen klubben er i nå, skulle man gjerne hatt noe mer garantert suksess gjennom å få inn en spiller som er i form og som kan levere på et høyt nivå fra dag én. Om det kommer en slik spiller i tillegg, er siuasjonen mye bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2008 19:28 Post subject: |
|
|
| Hvor god han egentlig er er det ingen av oss som vet, han har jo heller ikke spilt mye fotball det siste året. Det som irriterer er at vi tydeligvis ikke har en opsjon, mao er han tapt om 6 mnd. Jeg ser ikke poenget med å hente et usikkert kort for 6 måneder, da vil jeg heller se Sellin. |
|
| Back to top |
|
 |
drenicaku Junior
|
Posted: 08.08.2008 19:37 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | Man får lita på att Hamrén, som känner Berisha väl, kan bedöma spelaren bättre än gnällspikarna på forumet som aldrig har sett honom.
Man kan väl även räkna med att han har undersökts av RBK:s läkare och har friskförklarats. Han har trots allt gjort många mål i danska ligan - och det att han har spelat i ett bottenlag förhöjer prestationen. Om vi jämför med Aas - som hittills inte varit i närheten av att göra mål trots många matcher - och Sellin så måste det vara en klar förstärkning. Det är akut med att skaffa en ny spiss och Berisha kan vara lösningen - det kan i vartfall inte bli sämre än det är nu. |
Så här sa dåvarande AaB-tränaren Hamren när Berisha gjorde 2 mål på AaB i en match som slutade 2-2. Berisha var ung och talangfull som 18-19 åring men fick aldrig chansen utav Hamren, trots att han öste in mål för AaB's reserver.
'AaB-træner Erik Hamrén meget imponeret oer Berisha:
- Stor ros til Besart Berisha for hans indsats i dag. Han er blevet et år ældre, og meget bedre siden han var hos os. Selvfølgelig er jeg ikke glad for, at han scorer to mål mod os, men jeg er glad på hans vegne over, at han nu får succes, sagde Erik Hamrén.'
Berisha efter matchen:
- Det var vigtigt for mig at score to mål i dag. Jeg var topmotiveret fra start, fordi jeg ville vise AaB, at jeg godt kan spille fodbold og score mål. Da jeg var i AaB, fik jeg ikke rigtig chancen, og derfor ville jeg vise dem, at de havde taget fejl, sagde Besart Berisha til ritzau efter kampen.
 |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.08.2008 19:56 Post subject: |
|
|
Jeg er i utgangspunktet skeptisk til dette, siden all statistikk tyder på at Berisha knapt blir å se på banen i høst. Det finnes dog et par ting som gir meg et liten magefølelse på at det ikke nødvendigvis blir feil.
1. Hamrén kjenner spilleren. Hadde ikke han gjort det, så hadde han neppe vært aktuell i det hele tatt.
2. Spillertypen. En rask spiller som vet å bruke farta si har veldig gode muligheter til å dominere mot trege norske stoppere, selv om ferdighetene ellers skulle være ganske begrensede.
Så alt i alt legger jeg meg på samme linja som flere her: hvis Berisha er den eneste spissigneringen i dette vinduet, er det alt, alt for dårlig. Hvis han derimot kommer i tillegg til en etablert målscorer, kan det faktisk være et veldig smart lån. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2008 20:05 Post subject: |
|
|
Er enig med flere i at det nok må være en kjøpsopsjon. Har derfor fjernet avsnittet mitt om at der jeg spekulerte i at så ikke var tilfelle.
Må si at jeg føler meg litt sanndrømt. Forleden hadde jeg en følelse av at RBK igjen ville gjøre "en Stadsgaard", og satse på en spiller som har slitt den siste tida før overgangen. Berisha passer absolutt i den kategorien.
Burnley slo som kjent til etter privatkampen mot B-landslaget til England i fjor sommer. Da hadde han akkurat gjort en en god sesong i HSV. Det borger for kvalitet.
Hamrén er i alle fall villig til å gi ham en ny sjanse:
| Quote: | | Berischa var en humørfyldt spiller, der med sin tilstedeværelse løftede truppens tyskkundskaber, men han kunne svinge fra Katastrophe til Super på sekunder. |
Læs mere: Oldtimers: Berisha, Besart
To lengre, dog gamle intervjuer:
- Besart Berisha - Ein Tal...ürokratie
- Viel mehr als nur ein Spiel
Last edited by 2mas on 08.08.2008 20:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.08.2008 20:06 Post subject: |
|
|
Synes det lukter nødløsning lang vei her. Etter å ha satset alt på Cooper, og mislyktes, så går man for en Burnley spiller det virker som anser dette oppholdet for ren rehabilitering og oppbygging etter skade. Riktignok får vi gi han sjansen før vi avsier en definitiv dom, men det virker ikke veldig betryggende.
Tvert om, det er ganske urovekkende å se hvor lite "rike RBK" får til på overgangsmarkedet sammenliknet med f.eks Stabæk, som ikke er i nærheten av å ha de økonomiske ressursene vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 08.08.2008 20:08 Post subject: |
|
|
Må få lov til å si at all denne kaklingen på forumet er bortimot latterlig. INGEN har sett spilleren i aksjon, og likevel er han dømt nord og ned.
Skal gladelig kakle med om det viser seg at dette er en blindvei, men jeg velger (som vanlig) å ikke dømme noen uten visse bevis.
Jepp, jeg er en fantastisk fyr. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 08.08.2008 20:09 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Røyk/alkohol: Nei / Nei |
Han hadde jaggu myspace profil. Bra det der iallefall da, med tanke på hva de andre "stjernespillerne" gjør  |
|
| Back to top |
|
 |
Turf Moor Junior
|
Posted: 08.08.2008 20:12 Post subject: Besart |
|
|
Hallo RBK'ere..Dere har fått låne en spiller som er frisk,ikke skadet! Han har spilt et par av treningskampene til Burnley,skoret et nydelig dribble mål for et par uker siden. Han er dog foreløpig ikke med i 1 lags planen til Manager Owen Coyle,som med rette mener han trenger erfaring fra et annet go fot lag,total fotball lag,spillende lag. Valget falt på dere! Vær stolt og pass godt på han Besart..Ps.Endelig ser det ut som Burnley på en sommer får "Farmer lag" i både USA,Irland og Norge! Stort!  |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 08.08.2008 20:16 Post subject: |
|
|
| Er du Burnley-fan Turf Moor? |
|
| Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 08.08.2008 20:22 Post subject: |
|
|
Tipper Turf Moor er brukeren som går under nicket Gnulty på Burnley fan siden. Han har faktisk RBK som favoritt lag i Norge.
Har jeg rett? |
|
| Back to top |
|
 |
Turf Moor Junior
|
Posted: 08.08.2008 20:29 Post subject: |
|
|
| Hjelde..spot on! Dere har en god spiller der, vi er mange som håpet at han ville klare laget iår, men husk også,at det var forrige manager som kjøpte ham,ikke Owen Coyle..Besart er iallefall en meget hyggelig fyr,ingen nykker,vil bare gjøre det best mulig..Personlig håper jeg han kommer tilbake til oss(Burnley),vi har ihvertfall en play-off plass som mål denne sesongen..Forøvrig bor jeg tre hundre meter fra Nadderud,følger jo de litt, men er som mange anglofile mer RBK supporter...på si,takket være Champions League.. Den største plassen er dog reservert Burnley Football Club,Founder member of the Football League..Løkke te med resten av sesongen, ta rotta på Enga,Lyn og Molde.! |
|
| Back to top |
|
 |
Turf Moor Junior
|
Posted: 08.08.2008 20:34 Post subject: |
|
|
| kek, du har rett! I'm the infamous Gnulty!..Rota det til på reg'n her så det blei Turf'n istedet..Hvem er du? Bare vært innom ClaretsMad eller? |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 08.08.2008 20:39 Post subject: |
|
|
| Kult å ha en "innafor" på forumet her. Helt ærlig: Tror du han kan bli noe suksess i tippeligaen? Han har jo tydeligvis ikke vært god nok for førsteellveren til Burnley. Vet du ellers noe om Rosenborg har opsjpn på kjøp når låneperioden går ut? Eller er det meningen at fyren da skal rett tilbake til Burnley? |
|
| Back to top |
|
 |
Turf Moor Junior
|
Posted: 08.08.2008 20:56 Post subject: |
|
|
| Hjelde..Som sakt..Han ødela beinet sitt(kne) noe innmari ifjor sommer, og ikke spilt i hele fjorårs sesongen..Han er "frisk" nå,men en sånn skade sitter i hue også..Blitt større siden ifjor,ikke feitere men sterkere..Burnley man Owen Coyle har sinn ide om laget,har forsterka for en 40 mill i sommer.Chris Eagles,over 10mill(men hemmelig),Martin Paterson(15 mill)Diego Penny(5mill)landlagskeeper for Peru! Pluss Vanderschaf fra Holland og KevinMcDonald(6mill)19 år og stortalent på off. midt.Pluss endelig Christian Kalvenes på Bosman fra Dundee U. Kåra til beste side bekk i Skottland ifjor!Burde komme på landslaget!! Okay, skryt av mitt elskede Burnley, Besart vil kunne gjøre en god jobb for dere, bare det at 10 kamper er litt lite å gjøra det på kanskje? |
|
| Back to top |
|
 |
stalet Senior
|
Posted: 08.08.2008 21:37 Post subject: |
|
|
| Et poeng fra Burnley-forumet som er verdt å ta med seg: Hva om RBK ryker ut av UEFA-cupen før gruppespillet. Da er sesongen over tidlig i november, fortsatt 2 måneder igjen til han kan retunere til Burnley. Ikke særlig til kamperfaring da for fyren. En sjanse å ta av Burnley som kunne lånt ham ut til en britisk klubb i stedet. Det kan jo tyde på at det manageren sier på den offisielle nettsida er bare spill for galleriet og at de håper å bli kvitt Berisha i neste vindu. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 08.08.2008 21:59 Post subject: |
|
|
| Er det ikke slik at en kan kalle tilbake spillere utenfor vinduer da? Eller gjelder dette bare unggutter? Er ihvertfall slik her til lands. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 08.08.2008 22:10 Post subject: |
|
|
Jeg vet egentlig ikke så mye om utlånsreglene i England, men har ikke forstått det som at man må forholde seg til overgangsvinduene.
Når det gjelder Berisha, så er det vel ikke usannsynlig at Burnley ser på utlån til RBK som en mulighet til å bli kvitt spilleren i neste overgangsvindu.
Når han har vært skadet såpass lenge er det ikke utenkelig at klubben har funnet andre spillere som kan gjøre en jobb nå, i stedet for at man skal vente på at spilleren skal bli seg selv igjen etter skaden. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Last edited by joakleis on 08.08.2008 22:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 08.08.2008 22:12 Post subject: |
|
|
Da var det offisielt:
Rosenborg leier den albanske landslagsspissen Besart Berisha fra Burnley FC. Erik Hoftun er fornøyd med å endelig ha hentet inn forsterkninger fremover på banen, men avblåser ikke jakten på en permanent spiss. - Dette er bare en låneavtale, så jakten på spiss forsetter som før. Men dette kan kanskje gi oss litt bedre tid, forklarer han.
http://www.rbk.no/incomin...115090.ece
Edit: Og så vet vi det: "Rosenborg har ikke opsjon på å kjøpe Berisha etter at utlånsavtalen er over."
Last edited by Ablativ on 08.08.2008 22:17; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.08.2008 22:17 Post subject: |
|
|
Hvis Bes blir spilleklar, er han høyaktuell for kampen mot Molde, sier Hamrén til RBK.no.
Trekk ned konan på midtbanen og ut med Sapara/Demidov... _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hallomann Senior

|
Posted: 08.08.2008 22:25 Post subject: |
|
|
haha han ligna på Solskjær i tryne
Får håpe han har noe som ligner også foran mål denne karen... _________________ Helt Hærli, helt UTROLI |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 08.08.2008 22:27 Post subject: |
|
|
| Ablativ wrote: |
Edit: Og så vet vi det: "Rosenborg har ikke opsjon på å kjøpe Berisha etter at utlånsavtalen er over." |
UTROLIG!!! steike noe så dumt! |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 08.08.2008 22:35 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Rånny wrote: | | Stano, det kan jo være at vi låner han som en nødløsning til Cooper kommer. Jeg vet ikke, men det gir jo mening. |
Jo mer jeg tenker på Hoftun & co jo mer forbanna blir jeg. De ødelegger og rasserer klubben så til de grader nå. Får tak i ungpørver som ikke har bevist noe fra før, låner en halvskadet spiller fra en klubb i Wankership om ikke har spilt en kamp den enda!!!! Som har vært utlånt til en bunnklubb i dansk liga???? Hva faen gir dere meg da????? Dette er jo så tragisk at det er egentlig bare å le av.
....Kan ikke få det verre enn ledelsen i Rosenborg pr idag nå. Vanskjøttes noe til de grader.
|
Grattis, Stano. Godt gjort at en som kan drive RBK bedre enn Hoftun og Hamrén gjemmer seg på dette forumet. Med din åpenbart dype kunnskap om albaneren, kvalitetene i spillerstallen i Burnley og driften av RBK burde jo du absolutt sitte i TV2-studio eller sportsredaksjonen i VG.
Hva mer vet du om albaneren som gjør han uskikket til å gjøre en brukbar jobb for RBKs impotente angrep?
Driften av RBK, ja... Enig i at tabellen og angrepsspillet er trist for tiden. Men trekk hue opp av dass og tenk deg litt om mens det klarner. Som klubb sitter vi på regjerende seriemestertrener i Danmark, Kris Stadsgaard, tre-fire spillere på det norske u-21-laget, Lago, et av Skandinavias beste juniorlag, Marek Sapara, en av Sveriges mest lovende backer, Tippeligaens beste treningsanlegg, Norges største publikum...
Kan det være at du er en aldri så liten smule BORTSKJEMT etter sinnsyke år under NAE og at du ikke lenger skjønner hvor heldige vi har vært og fortsatt er... Prøv å være Viking-supporter et år. Eller Start. Eller Lillestrøm. Prøv det, før du fortsetter å sutre om vanskjøttet og tragisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 08.08.2008 22:37 Post subject: |
|
|
| At det bekreftes at det ikke er noe opsjon på denne spilleren sier det meste om denne saken. Vi er blitt farmerlaget til Burnley. Kan vi synke mye dypere? Ifølge Hamren er han allerede aktuell til Molde kampen, altså en forsterkning. Men vi har ikke opsjon fordi han ikke er god nok for RBK.....? Dette er noe av den mest latterlige overgangen på Lerkendal noensinne. Nesten så jeg håper han ikke slår til, for gjør han det blir det et savn når han drar tilbake til England. |
|
| Back to top |
|
 |
|