English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2008 14:11    Post subject: Reply with quote

Kalland wrote:
Offensivt så blir vi faktisk farligere med Demidov og Tettey enn med Tettey og en mer offensiv spiller ved siden av.

Skal ikke være for bombastisk, men det er akkurat dette jeg er usikker på.

Hvordan Konan funker sentralt på midtbanen i offensiv rolle (som tross alt er favorittposisjonen i utgangspunktet), har han spilt for lite til at vi kan uttale oss om. Jeg ser også på Konan som en løps- og arbeidsvilligvillig spiller, slik at jeg tviler på om sentral midtbane blir mer statisk ved å bruke Konan fremfor Demidov. Jeg føler også at vi får to mer definerte roller til de to midt i banen.
WengerKnows
Senior

PostPosted: 08.08.2008 15:36    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg ikke sett akkurat Konan spille så mye sentralt på midten så skal ikke være for bombastisk selv, men frykter at det blir mere løping med ball enn uten ball.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran

PostPosted: 08.08.2008 15:38    Post subject: Reply with quote

Kalland wrote:

Noe sånt kan funke.

Jarstein

Lustig - Nordvik/Stadsgaard - Lago - Roar

Konan - Tettey - Demidov - Ciljan

Kjella/Pelu - Iversen

Funker ikke Ciljan da heller, inn med Storflor i pausen.

AKKURAT dette som er feil med rbk i år! De bruker feil spillere på feil plass! Verken Konan eller Ciljan er vinger, så hvorfor puttes de der? Nei jeg synes Demidov må flyttes som stopper, kan ha ciljan på høyre central og konan som venstre sentral. Det hadde vært den perfekte oppskriften. Per elsker å drible og er flink til å sentre fra seg ballen, mens konan er god til å spille gjennom spissene, grunnen til at jeg da vil ha han på venstre sentral er at jeg har sett han komme INNOVER på banen, liker å bruke innsiden og skru den i lengste.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.08.2008 15:48    Post subject: Reply with quote

Alt for lite duellstyrke på midtbanen, Flaav. To offensive spillere sentralt på midtbanen blir fort defensivt selvmord. Slik situasjonen er i dag, føler jeg vi må ha enten Demi eller Tettey på midtbanen pga dueller og defensive tak.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 08.08.2008 15:49    Post subject: Reply with quote

Og du trur ikke vi hadde blitt rævpult med konan og ciljan der. En av tingene som var fantastisk med å få inn Demidov var jo at han rydda forran stopperne defansivt. Med Konan og Cilja der så sliter vi!

Enten Tettey eller Demidov må spille sentralt for å balansere laget.
Back to top
OH
Junior

PostPosted: 08.08.2008 16:00    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:

Egentlig burde Hamren spille med Sapara & Demidov i en kamp, bare for at du m.flere hadde sett hvor dårlig duo dette er.. Hvis Tettey får nok gule kort så har du et håp....

Tja... satser heller på at han blir solgt til Sogndal, men skal være fornøyd med karantene enn så lenge.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 08.08.2008 16:15    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 08.08.2008 19:21    Post subject: Reply with quote

Har drevet på å måket litt skit i et fjøs i sommer og føler jeg begynner å kjenne moldensere nå....
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 08.08.2008 19:24    Post subject: Reply with quote

Viktig å holde på tradisjonene Haugen Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 08.08.2008 19:37    Post subject: Reply with quote

Hoset innrømte på TV-adressa at han og lagkameratene er misunnelige på RBK. Godt å få det bekreftet. Smile

For evt. nye lesere: Den plagsomme lillebroren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 08.08.2008 20:26    Post subject: Reply with quote

Og jeg ligger inn en link til denne lille påminnelsen jeg...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
michael collins
Veteran

PostPosted: 08.08.2008 21:07    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dere er litt tamme foran kampene på dette forumet. Her er en post fra selveste "Hold Brillan" på kjernen.com: Wink

Faen er det med dere? vi møter molde om noen dager for faen! psyk dere opp! drit i stabekk. drit i tromsø. molde for faen. hat! hat! hat!
Tribunen skal koke mot molde. samtlige moldensere på tribunen skal føle hatet. samtlige moldespillere skal ønske de heller vil sitte i garderoben enn å være på banen.
SAMTLIGE PÅ KJERNENFELTET SKAL KLIKKE MENTALT! SYNG SOM DERE ALDRI HAR GJORT FØR!
og ja, seriøst. hvis sidemannen din ikke synger. gi vedkommende en skalle og be han dra seg til helvete fra feltet vårt hvis han ikke synger. seriøst. skalle! spark! slag! bare få jævlene bort!!!!

OG KLIKK MENTALT!!!! SYNG FOR I HELVETE

krakra
Proff

PostPosted: 08.08.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

Kalland wrote:
Offensivt så blir vi faktisk farligere med Demidov og Tettey enn med Tettey og en mer offensiv spiller ved siden av.

Hvorfor skal Tettey spille i det hele tatt da? Hvorfor ikke prøve med Demidov+Konan eller PCS eller Sapara?
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 08.08.2008 22:32    Post subject: Reply with quote

Rånny (i en Bes-tråden) wrote:
Hvis Bes blir spilleklar, er han høyaktuell for kampen mot Molde, sier Hamrén til RBK.no.

Trekk ned konan på midtbanen og ut med Sapara/Demidov...

Hvorfor ikke ut med Tettey? Demidov har vist seg som en bedre balanserende spiller og passer derfor bedre sammen med Konan.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 08.08.2008 22:42    Post subject: Reply with quote

Jeg beundrer dere.. Alle løsninger med Demidov, Konan og Sapara er innblandet som de to sentrale på midtbanen, blir enn hver motstander i tippeligaen og europa sin store lekegrind (løpegrind)..

Det må minst være en av Strand (på en god dag) , Skjelbred og Tettey's aksjonsradius..

Det gikk ann før i tiden, å ha liten aksjonsradius, som da Jan Mølby sto sentral midtbane på Liverpool, på 80-tallet..
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 08.08.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Hvorfor ikke ut med Tettey? Demidov har vist seg som en bedre balanserende spiller og passer derfor bedre sammen med Konan.

Fordi at Tettey er en av de som er i best form for øyeblikket. Og Demidov har like god kondis som Mini...

- Torgeir Børven
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 08.08.2008 22:51    Post subject: Reply with quote

Som sagt før, de to beste kampene våre i år så spillte Demidov sentralt og Tettey stod trygt plassert ute på venstresida. Skjønner ikke hvordan du gang på gang overser noe så ellementært når du trekker dine konklusjoner.

For å si det nok engang:

Så lenge du har litt hode trenger du ikke løpe som en tulling.

Og vi har sett de siste kampene at Tettey faktisk klarer å fucke opp forsvarsarbeidet med det tullet sitt også. Mot TIL så possisjonerer han seg på en måte som gjør at han er ansvarlig for Adriano for så å ikke følge opp med skikkelig press.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 08.08.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det så løper midtbanen med Sapara,Demidov,Tettey & Skjelbred mindre enn midtbanen i RBK's storhetstid (Strand,Skammelsrud & Ø.Berg)...
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 08.08.2008 22:57    Post subject: Reply with quote

Denne kampen vinner RBK definitivt IKKE. Det ligger i kortene. Molde VET at RBK på Lerkendal ikke er en umulig oppgave, tvertom. RBK kommer til å spille bra, presse Molde de første 20. Men målene uteblir. Så kommer det målet alle venter på imot. RBK blir usikre. Molde øker til 2-0 i 2. omgang. Det tredje tapet på rad er dermed et faktum.

RBK anno 2008.
Saparius
Rutinert

PostPosted: 08.08.2008 23:49    Post subject: Reply with quote

Hiv innpå en av unggutta, Sapi og gjengen kan jo ikke få spille fordi de har et navn!
germain
Proff

PostPosted: 08.08.2008 23:59    Post subject: Reply with quote

Ja, flere unggutter som ikke er belemret med erfaring på øverste nivå er nok det vi trenger for å knuse Molde og klatre på tabellen.
Back to top
Saparius
Rutinert

PostPosted: 09.08.2008 00:00    Post subject: Reply with quote

Nei germain, du hadde nok rett, da er det mye bedre med sapi & Co, som trur de er så pro at de slår alle ved å knipse.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.08.2008 00:44    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:

Og vi har sett de siste kampene at Tettey faktisk klarer å fucke opp forsvarsarbeidet med det tullet sitt også. Mot TIL så possisjonerer han seg på en måte som gjør at han er ansvarlig for Adriano for så å ikke følge opp med skikkelig press.

Ok krakra, du hater Tettey, jeg tror du har fått fram det poenget etter hvert nå. Men å påstå at Tettey "fucker opp" forsvarsspillet til Rosenborg, det er bare så grunnleggende feil at jeg bare må kommentere det.

De kampene der Tettey ikke har vært på banen, har vi stort sett hver eneste gang blitt løpt i senk, og rommet foran stopperne våre stått vid åpent. Tettey er variabel offensivt, men defensivt er det utrolig mange overganger og potensielt farlige situasjoner som blir avverget kun fordi Alex har så utrolig stor aksjonsradius. I fjor, da vi ikke hadde midtstoppere, tror jeg faktisk Tettey stoppet flere sjanser alene enn begge de såkalte stopperne til sammen, både foran og bak "linja" vår.

Og til det konkrete eksempelet ditt: Presset på Adriano var sikkert ikke bra nok, men Tettey er den som faktisk rekker fram når Nordvik drar på ferie. Tilfeldig? Hadde du heller sett at Adriano stod alene?

Det er ingen automatikk i at det er Demi som må vike hvis Konan eller Ciljan skal inn sentralt, det kommer vel mye an på hvem vi møter, men argumentene for å sette ut Tettey bør være offensive, ikke defensive.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.08.2008 01:01    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig at Stadsgaard starter. Tørr ikke tenke på Lago VS Dioufene i løpsduell. Noen som gidder og finne ut hvem som ikke spiller for Molde??

- Torgeir Børven
Back to top
GoldenFeet
Junior

PostPosted: 09.08.2008 04:00    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kan vi ikke bare prøve 4-3-3 igjen?

Storflor - Iversen - Pelu
Skjelbred - Demidov - Strand
Traorè - Stadsgaard - Lago - Lustig
Jarstein

Det er helt tydelig at Storflor, Skjelbred, Strand og Iversen får utfoldet seg bedre i den formasjonen. Da har vi i tillegg løpsstyrke i Strand og tidvis Skjelbred i tillegg til en breddeholder i Storflor. At vi prøver oss ut med 4-3-3 betyr ikke nødvendigvis at vi klamrer oss fast til Eggen-tiden, det betyr at vi prøver ut en formasjon som kler spillerne våre bedre. Tettey har mer potensiale som indreløper også. Det samme gjelder Sapara, forresten. Fullt mulig å sette Tettey eller Vadim på benken en kamp.

Ellers vil jeg se en slik i 4-4-2:

Iversen - Pelu
Skjelbred - Demidov - Tettey - Storflor
Traorè - Stadsgaard - Lago - Lustig
Jarstein
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Next
Page 3 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb