View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.08.2008 14:11 Post subject: |
|
|
Kalland wrote: | Offensivt så blir vi faktisk farligere med Demidov og Tettey enn med Tettey og en mer offensiv spiller ved siden av. |
Skal ikke være for bombastisk, men det er akkurat dette jeg er usikker på.
Hvordan Konan funker sentralt på midtbanen i offensiv rolle (som tross alt er favorittposisjonen i utgangspunktet), har han spilt for lite til at vi kan uttale oss om. Jeg ser også på Konan som en løps- og arbeidsvilligvillig spiller, slik at jeg tviler på om sentral midtbane blir mer statisk ved å bruke Konan fremfor Demidov. Jeg føler også at vi får to mer definerte roller til de to midt i banen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 08.08.2008 15:36 Post subject: |
|
|
Nå har jeg ikke sett akkurat Konan spille så mye sentralt på midten så skal ikke være for bombastisk selv, men frykter at det blir mere løping med ball enn uten ball. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 08.08.2008 15:38 Post subject: |
|
|
Kalland wrote: |
Noe sånt kan funke.
Jarstein
Lustig - Nordvik/Stadsgaard - Lago - Roar
Konan - Tettey - Demidov - Ciljan
Kjella/Pelu - Iversen
Funker ikke Ciljan da heller, inn med Storflor i pausen. |
AKKURAT dette som er feil med rbk i år! De bruker feil spillere på feil plass! Verken Konan eller Ciljan er vinger, så hvorfor puttes de der? Nei jeg synes Demidov må flyttes som stopper, kan ha ciljan på høyre central og konan som venstre sentral. Det hadde vært den perfekte oppskriften. Per elsker å drible og er flink til å sentre fra seg ballen, mens konan er god til å spille gjennom spissene, grunnen til at jeg da vil ha han på venstre sentral er at jeg har sett han komme INNOVER på banen, liker å bruke innsiden og skru den i lengste. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.08.2008 15:48 Post subject: |
|
|
Alt for lite duellstyrke på midtbanen, Flaav. To offensive spillere sentralt på midtbanen blir fort defensivt selvmord. Slik situasjonen er i dag, føler jeg vi må ha enten Demi eller Tettey på midtbanen pga dueller og defensive tak. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 08.08.2008 15:49 Post subject: |
|
|
Og du trur ikke vi hadde blitt rævpult med konan og ciljan der. En av tingene som var fantastisk med å få inn Demidov var jo at han rydda forran stopperne defansivt. Med Konan og Cilja der så sliter vi!
Enten Tettey eller Demidov må spille sentralt for å balansere laget. |
|
Back to top |
|
 |
OH Junior
|
Posted: 08.08.2008 16:00 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: |
Egentlig burde Hamren spille med Sapara & Demidov i en kamp, bare for at du m.flere hadde sett hvor dårlig duo dette er.. Hvis Tettey får nok gule kort så har du et håp.... |
Tja... satser heller på at han blir solgt til Sogndal, men skal være fornøyd med karantene enn så lenge. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.08.2008 16:15 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 08.08.2008 19:21 Post subject: |
|
|
Har drevet på å måket litt skit i et fjøs i sommer og føler jeg begynner å kjenne moldensere nå.... |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.08.2008 19:24 Post subject: |
|
|
Viktig å holde på tradisjonene Haugen  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2008 19:37 Post subject: |
|
|
Hoset innrømte på TV-adressa at han og lagkameratene er misunnelige på RBK. Godt å få det bekreftet.
For evt. nye lesere: Den plagsomme lillebroren |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 08.08.2008 20:26 Post subject: |
|
|
Og jeg ligger inn en link til denne lille påminnelsen jeg... _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 08.08.2008 21:07 Post subject: |
|
|
Jeg synes dere er litt tamme foran kampene på dette forumet. Her er en post fra selveste "Hold Brillan" på kjernen.com:
Faen er det med dere? vi møter molde om noen dager for faen! psyk dere opp! drit i stabekk. drit i tromsø. molde for faen. hat! hat! hat!
Tribunen skal koke mot molde. samtlige moldensere på tribunen skal føle hatet. samtlige moldespillere skal ønske de heller vil sitte i garderoben enn å være på banen.
SAMTLIGE PÅ KJERNENFELTET SKAL KLIKKE MENTALT! SYNG SOM DERE ALDRI HAR GJORT FØR!
og ja, seriøst. hvis sidemannen din ikke synger. gi vedkommende en skalle og be han dra seg til helvete fra feltet vårt hvis han ikke synger. seriøst. skalle! spark! slag! bare få jævlene bort!!!!
OG KLIKK MENTALT!!!! SYNG FOR I HELVETE _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 08.08.2008 21:20 Post subject: |
|
|
Kalland wrote: | Offensivt så blir vi faktisk farligere med Demidov og Tettey enn med Tettey og en mer offensiv spiller ved siden av. |
Hvorfor skal Tettey spille i det hele tatt da? Hvorfor ikke prøve med Demidov+Konan eller PCS eller Sapara? |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 08.08.2008 22:32 Post subject: |
|
|
Rånny (i en Bes-tråden) wrote: | Hvis Bes blir spilleklar, er han høyaktuell for kampen mot Molde, sier Hamrén til RBK.no.
Trekk ned konan på midtbanen og ut med Sapara/Demidov... |
Hvorfor ikke ut med Tettey? Demidov har vist seg som en bedre balanserende spiller og passer derfor bedre sammen med Konan. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 08.08.2008 22:42 Post subject: |
|
|
Jeg beundrer dere.. Alle løsninger med Demidov, Konan og Sapara er innblandet som de to sentrale på midtbanen, blir enn hver motstander i tippeligaen og europa sin store lekegrind (løpegrind)..
Det må minst være en av Strand (på en god dag) , Skjelbred og Tettey's aksjonsradius..
Det gikk ann før i tiden, å ha liten aksjonsradius, som da Jan Mølby sto sentral midtbane på Liverpool, på 80-tallet.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.08.2008 22:43 Post subject: |
|
|
krakra wrote: | Hvorfor ikke ut med Tettey? Demidov har vist seg som en bedre balanserende spiller og passer derfor bedre sammen med Konan. |
Fordi at Tettey er en av de som er i best form for øyeblikket. Og Demidov har like god kondis som Mini... _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 08.08.2008 22:51 Post subject: |
|
|
Som sagt før, de to beste kampene våre i år så spillte Demidov sentralt og Tettey stod trygt plassert ute på venstresida. Skjønner ikke hvordan du gang på gang overser noe så ellementært når du trekker dine konklusjoner.
For å si det nok engang:
Så lenge du har litt hode trenger du ikke løpe som en tulling.
Og vi har sett de siste kampene at Tettey faktisk klarer å fucke opp forsvarsarbeidet med det tullet sitt også. Mot TIL så possisjonerer han seg på en måte som gjør at han er ansvarlig for Adriano for så å ikke følge opp med skikkelig press. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 08.08.2008 22:53 Post subject: |
|
|
Slik jeg ser det så løper midtbanen med Sapara,Demidov,Tettey & Skjelbred mindre enn midtbanen i RBK's storhetstid (Strand,Skammelsrud & Ø.Berg)... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 08.08.2008 22:57 Post subject: |
|
|
Denne kampen vinner RBK definitivt IKKE. Det ligger i kortene. Molde VET at RBK på Lerkendal ikke er en umulig oppgave, tvertom. RBK kommer til å spille bra, presse Molde de første 20. Men målene uteblir. Så kommer det målet alle venter på imot. RBK blir usikre. Molde øker til 2-0 i 2. omgang. Det tredje tapet på rad er dermed et faktum.
RBK anno 2008. _________________ -No retreat,no surrender! |
|
Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 08.08.2008 23:49 Post subject: |
|
|
Hiv innpå en av unggutta, Sapi og gjengen kan jo ikke få spille fordi de har et navn! _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 08.08.2008 23:59 Post subject: |
|
|
Ja, flere unggutter som ikke er belemret med erfaring på øverste nivå er nok det vi trenger for å knuse Molde og klatre på tabellen. |
|
Back to top |
|
 |
Saparius Rutinert

|
Posted: 09.08.2008 00:00 Post subject: |
|
|
Nei germain, du hadde nok rett, da er det mye bedre med sapi & Co, som trur de er så pro at de slår alle ved å knipse. _________________ -- Høh, pitabraud, hørt slikt! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.08.2008 00:44 Post subject: |
|
|
krakra wrote: |
Og vi har sett de siste kampene at Tettey faktisk klarer å fucke opp forsvarsarbeidet med det tullet sitt også. Mot TIL så possisjonerer han seg på en måte som gjør at han er ansvarlig for Adriano for så å ikke følge opp med skikkelig press. |
Ok krakra, du hater Tettey, jeg tror du har fått fram det poenget etter hvert nå. Men å påstå at Tettey "fucker opp" forsvarsspillet til Rosenborg, det er bare så grunnleggende feil at jeg bare må kommentere det.
De kampene der Tettey ikke har vært på banen, har vi stort sett hver eneste gang blitt løpt i senk, og rommet foran stopperne våre stått vid åpent. Tettey er variabel offensivt, men defensivt er det utrolig mange overganger og potensielt farlige situasjoner som blir avverget kun fordi Alex har så utrolig stor aksjonsradius. I fjor, da vi ikke hadde midtstoppere, tror jeg faktisk Tettey stoppet flere sjanser alene enn begge de såkalte stopperne til sammen, både foran og bak "linja" vår.
Og til det konkrete eksempelet ditt: Presset på Adriano var sikkert ikke bra nok, men Tettey er den som faktisk rekker fram når Nordvik drar på ferie. Tilfeldig? Hadde du heller sett at Adriano stod alene?
Det er ingen automatikk i at det er Demi som må vike hvis Konan eller Ciljan skal inn sentralt, det kommer vel mye an på hvem vi møter, men argumentene for å sette ut Tettey bør være offensive, ikke defensive. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 09.08.2008 01:01 Post subject: |
|
|
Håper virkelig at Stadsgaard starter. Tørr ikke tenke på Lago VS Dioufene i løpsduell. Noen som gidder og finne ut hvem som ikke spiller for Molde?? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
GoldenFeet Junior

|
Posted: 09.08.2008 04:00 Post subject: |
|
|
Hvorfor kan vi ikke bare prøve 4-3-3 igjen?
Storflor - Iversen - Pelu
Skjelbred - Demidov - Strand
Traorè - Stadsgaard - Lago - Lustig
Jarstein
Det er helt tydelig at Storflor, Skjelbred, Strand og Iversen får utfoldet seg bedre i den formasjonen. Da har vi i tillegg løpsstyrke i Strand og tidvis Skjelbred i tillegg til en breddeholder i Storflor. At vi prøver oss ut med 4-3-3 betyr ikke nødvendigvis at vi klamrer oss fast til Eggen-tiden, det betyr at vi prøver ut en formasjon som kler spillerne våre bedre. Tettey har mer potensiale som indreløper også. Det samme gjelder Sapara, forresten. Fullt mulig å sette Tettey eller Vadim på benken en kamp.
Ellers vil jeg se en slik i 4-4-2:
Iversen - Pelu
Skjelbred - Demidov - Tettey - Storflor
Traorè - Stadsgaard - Lago - Lustig
Jarstein |
|
Back to top |
|
 |
|