English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerne i Tippeligaen 08

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ambiguous
Senior

PostPosted: 07.08.2008 14:00    Post subject: Trenerne i Tippeligaen 08 Reply with quote

Spekulerer litt på hvordan folket her på forumet rangerer trenerne i årets tippeliga. For å få et godt bilde på man vel se på resultater for så å kompensere for ressurstilgang og tid de har hatt til rådighet.

Beste trener tror jeg pr i dag står mellom Jønsson og Steinar Nilsen. Begge har riktignok hatt god tid, men de leverer jevnt bra og overpresterer muligens i forhold til klubbens ressurser/spillermateriell.

Hamren er egentlig håpløst å bedømme ennå pga tidsaspektet, men jeg håper og tror at han er minst på nivå med de to overnevnte hvis jeg lager en likedan tråd på denne tiden neste år.

Typisk ok+ trenere er vel Mjelde, Fredrikstad-treneren (husker ikke hva han heter) og faktisk Moldes Jonevret.

Av trenere jeg egentlig ikke har gjort meg opp noen mening om kommer Martin Andresen og Kåre Ingebrigsten. Kåre har vist sterke takter - tidvis imponerende med tanke på hans manglende trenererfaring og den korte tiden han har hatt - så jeg har tro på at han er en potensiell RBK-topptrener i fremtiden.

De svakere trenerne virker å være Aalesund-treneren (nok en svenske jeg ikke husker navnet på) og Erlandsen i Ham-Kam (til tross for knappe ressurser). Det blir vanskelig å bedømme trenerteamet til Lillestrøm pr dags dato.

Tanker?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

Ikke i tvil om at Jönsson er en "trollmann" i hvertfall. Han kom jo rett opp fra 1.-divisjon, for så å ta en 5-plass. Det har skjedd før at opprykkslag overrasker stort, men Jönssons Stabæk har klart å gjenskape det i stedet for å falle igjen, som så mange andre har gjort (Start f.eks.). 3-plass i fjor og stor mulighet for gull i år.

I tillegg er han enormt flink til å få ut potensialet hos spillere. Tschoi var middels i Odd stort sett, men var en av tippeligaens definitivt beste spillere i fjor. Alanzinho har vært det samme i år, selv om han hadde en lang vei å gå da han kom. Dessuten klarer han å plukke opp relativt ukjente navn (som Johansson) og gjøre det til en forsterkning på laget. God på å utvikle egne unge spillere er han også.

Han klarer også å få spillerne til å levere og gi mye uansett. Få hadde særlig tro på at Nannskog skulle være i nærheten av å skåre like mye i TL som i AL, men svensken motbeviste all tvil. Det samme paret som skapte de fleste målene i Adecco tok nivået i TL tvert.

Sånn jeg ser det har han mange kvaliteter jeg gjerne skulle sett i RBK nå, i og med at vi har spillere som er unge og lovende, men trenger å bygges opp. Med det mener jeg ikke at Hamrén skal sparkes. Han skal få i hvertfall ut neste år før noe skjer.

Men det hadde vært artig å se hva Jönsson kunne gjort med laget. Løfte opp de unge, få frem ennå mer spisskompetanse blandt de få vi har med litt rutine, samt kanskje tilogmed puste liv i rustne "gamlinger" som Iversen og Sapara.
Henri
Legende

PostPosted: 08.08.2008 08:47    Post subject: Reply with quote

Og ikke minst har Jönsson klart å få Stabæk til å spille glimrende, offensiv, klikk-klakk-fotball i lengderetningen med bevegelige spisser og midtbanespillere på løp bakfra. Det pleide å være et annet norsk lag som spilte slik.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 10.08.2008 00:20    Post subject: Reply with quote

Inntil Hamrén beviser noe annet, står Jönsson fram som ligaens klart beste trener.

Fem av fjorten lag har svensk hovedtrener, og det virker som de fleste av dem gjør en god jobb.

Jönsson er allerede godt beskrevet i overnevnte innlegg. FFK`s Grönhagen virker også å være en god lagbygger med kloke spillerinnkjøp og et lag med en tydelig stil. Moldes Jonevret må man også kunne si har gjort jobben godt. Laget er i alle fall vesentlig bedre enn det har vært de siste fem-seks årene. Når det gjelder AAlesunds Åkeby, så er vel ikke suksessen ubetinget, men utgangspunktet er vel så som så på Sunnmøre. Aafk virker å være seg selv like.

Når det gjelder de norske trenerne holder jeg en knapp på Steinar Nilsen og Henning Berg. Begge får mye ut av lite. Berg må berømmes for å klare å bygge gode lag med ungdommelig profil, samtidig som klubben stadig framskaffer enere som mange av oss ikke har hørt om før sesongen tar til. Nilsen er flink til å se gull i gråstein. Han bygger et lag av spillere som mange anser for middelmådigheter i ligaen.

Ingebrigtsen, Deila og Andresen synes jeg det er for tidlig å si særlig mye om, deres korte fartstid i virket tatt i betraktning.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2008 01:40    Post subject: Reply with quote

Jeg syns virkelig det Henning Berg har gjort i år er meget sterkt. Å ligge så høyt på tabellen mtp alle de utenomsportslige problemene er sterkt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
michael collins
Veteran

PostPosted: 10.08.2008 01:46    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:
Inntil Hamrén beviser noe annet, står Jönsson fram som ligaens klart beste trener.

Eller Stabæk blir passert av et annet lag på tabellen? Wink
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb