English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jauda
Junior

PostPosted: 03.08.2005 13:51    Post subject: Reply with quote

På Brady virker det som at man må vinne herre-VM 3-4 ganger på rad, helst med spillere hentet fra 4 divisjon, før man i det hele tatt har hatt nok suksess og er kvalifisert til å ta over årets flopp i tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 13:58    Post subject: Reply with quote

Jauda, må si meg enig det....
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 14:07    Post subject: Reply with quote

Jauda wrote:
På Brady virker det som at man må vinne herre-VM 3-4 ganger på rad, helst med spillere hentet fra 4 divisjon, før man i det hele tatt har hatt nok suksess og er kvalifisert til å ta over årets flopp i tippeligaen.

Det spørs hvordan du ser for deg Rosenborgs fremtid. Er det greit at laget vil kjempe i toppen stort sett hvert år, og greie noen seriemesterskap, eller ønsker du at laget skal tilbake til 1999-standard eller bedre, der vi kan kjempe jevnt med europeiske topplag?

Jeg har mest lyst til det siste, og mener Rosenborg har ressurser til å kunne bli et lag europeiske motstandere vil frykte. Vi har vært der før, så hvorfor ikke igjen. Det er viktig med visjoner, uten de kommer vi ingen vei. Da blir RBK bare et hvilket som helst annet lag.

Du ser RBK som en flopp, jeg ser RBK som en sovende kjempe.

Det fins mange trenere/managere i Europa som har hatt suksess på topplan og som vi sikkert kan overtale til Lerkendal hvis man er villig til å betale hva det koster og gjøre de forandringene som trengs i administrasjonen. Alle norske trenere er jo inspirert av Eggen og Drillo, så hvis vi skal ta et steg videre tror jeg vi trenger nye impulser, så kan en norsk trener heller ta over laget ved neste anledning.

Det du sier om å vinne VM 3-4 ganger med 4.-divisjonsspillere blir bare veldig useriøst og dumt. Jeg snakker om en utenlandsk trener som kan tilføre laget noe nytt, og som har hatt suksess på høyt nivå tidligere. De fins det mange av.
Back to top
Patrioten
Junior

PostPosted: 03.08.2005 20:18    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jauda wrote:

Det spørs hvordan du ser for deg Rosenborgs fremtid. Er det greit at laget vil kjempe i toppen stort sett hvert år, og greie noen seriemesterskap, eller ønsker du at laget skal tilbake til 1999-standard eller bedre, der vi kan kjempe jevnt med europeiske topplag?

Jeg har mest lyst til det siste, og mener Rosenborg har ressurser til å kunne bli et lag europeiske motstandere vil frykte. Vi har vært der før, så hvorfor ikke igjen. Det er viktig med visjoner, uten de kommer vi ingen vei. Da blir RBK bare et hvilket som helst annet lag.

Du ser RBK som en flopp, jeg ser RBK som en sovende kjempe.

Det fins mange trenere/managere i Europa som har hatt suksess på topplan og som vi sikkert kan overtale til Lerkendal hvis man er villig til å betale hva det koster og gjøre de forandringene som trengs i administrasjonen. Alle norske trenere er jo inspirert av Eggen og Drillo, så hvis vi skal ta et steg videre tror jeg vi trenger nye impulser, så kan en norsk trener heller ta over laget ved neste anledning.

Det du sier om å vinne VM 3-4 ganger med 4.-divisjonsspillere blir bare veldig useriøst og dumt. Jeg snakker om en utenlandsk trener som kan tilføre laget noe nytt, og som har hatt suksess på høyt nivå tidligere. De fins det mange av.

Alle vil selvfølgelig at RBK skal komme i godt gammelt 99-slag, men først må de komme seg ut av denne sportslige hengemyra som de nå befinner seg i, og opp i toppen av tippeligaen.
Oppgaven kan vise seg å være stor nok for oss seriersvante trøndere. Defor trenger vi en som kjenner RBK litt, men kan tilføye laget nye og VIKTIGE impulser.
Per Mathias Høgmo som RBK-trener!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 20:33    Post subject: Reply with quote

Patrioten wrote:

Alle vil selvfølgelig at RBK skal komme i godt gammelt 99-slag, men først må de komme seg ut av denne sportslige hengemyra som de nå befinner seg i, og opp i toppen av tippeligaen.
Oppgaven kan vise seg å være stor nok for oss seriersvante trøndere. Defor trenger vi en som kjenner RBK litt, men kan tilføye laget nye og VIKTIGE impulser.

Høgmo kan etter min mening ikke tilføre Rosenborg noen nye impulser. Jeg vet ikke hvilken bakgrunn du har for å påstå det? Jeg kan heller ikke se at Høgmo kjenner RBK spesielt godt. Han har da aldri vært nært tilknyttet noen på brakka.
Back to top
Patrioten
Junior

PostPosted: 03.08.2005 20:52    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Patrioten wrote:

Høgmo kan etter min mening ikke tilføre Rosenborg noen nye impulser. Jeg vet ikke hvilken bakgrunn du har for å påstå det? Jeg kan heller ikke se at Høgmo kjenner RBK spesielt godt. Han har da aldri vært nært tilknyttet noen på brakka.

Jeg sa ikke at Høgmo kjente RBK spesielt godt, jeg sa at han kjente de litt. Han har jo tross alt bodd i et NRK-studio i hele år, mens han har sett på og analysert RBK!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 21:04    Post subject: Reply with quote

Patrioten wrote:

Jeg sa ikke at Høgmo kjente RBK spesielt godt, jeg sa at han kjente de litt. Han har jo tross alt bodd i et NRK-studio i hele år, mens han har sett på og analysert RBK!

Da er det nok mange norske trenere som kjenner RBK litt, så ser ikke at det skal være et argument for å ansette Høgmo.
Back to top
Patrioten
Junior

PostPosted: 03.08.2005 21:15    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Patrioten wrote:

Da er det nok mange norske trenere som kjenner RBK litt, så ser ikke at det skal være et argument for å ansette Høgmo.

Ja, det er sant at mange norske trenere kjenner RBK godt, men Høgmo er den fremste kandidaten fra vårt kjære fedreland og jeg tviler på at f. eks Hans Backe sitter og ser på norsk fotball hver søndag.
Defor, min kjære landsmann, er det et argument for å ansette Høgmo !
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 00:16    Post subject: Reply with quote

Hei igjen!

Jeg har vært på laksefiske og har dessverre ikke kunnet delta "LIVE" -
mistet forøvrig en 10 kilos OG DET ER SURT!!

Selvfølgelig kjenner Høgmo RBK godt. ALLE norske trenere i eliteserien kjenner RBK godt. Man har vært der og studert og man har sett dem spille 100vis av ganger. Den saken er grei.

Selvfølgelig vil Høgmo, om han blir ansatt, kunne tilføre RBK nye impulser.
Som jeg sa; han er en filosof og visjonær og har helt klare tanker om hva som må gjøres for å skape toppklubber i Norge og Norden. Dette er egne tanker. Han har holdt flere forelesninger om emnet med eliteserietrenere og folk fra fotballforbundet som tilhørere. Finner RBK dette interessant, blir han ansatt - nettopp fordi RBK mener han da har nye impulser å komme med.

Du, Brady, kjenner tydeligvis ikke til Høgmo i det hele tatt, men han blir regnet for å være en særdeles god trener. Bare det faktum at han har vært hovedtrener for U21 landslaget understreker dette. Det er ikke tilfeldige kandidater fotballforbundet velger mellom. Forøvrig kan jeg nevne at han faktisk ble damelandslagstrener MOT sin vilje! Han ble overtalt av forbundet etter først å ha sagt NEI to ganger.

Til slutt Brady, selv om han har trent et lag etter Drillo-stilen, for mange år siden, betyr ikke dette at han ikke mestrer andre måter å trene et lag på. Spillet til TIL i fjor viste dette.
Brady
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 00:49    Post subject: Reply with quote

Patrioten wrote:

Ja, det er sant at mange norske trenere kjenner RBK godt, men Høgmo er den fremste kandidaten fra vårt kjære fedreland!

Jeg syns nå det er flere norske trenere som står foran Høgmo da, Nordlie og Knut Torbjørn Eggen f.eks.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 00:52    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Hei igjen!

Jeg har vært på laksefiske og har dessverre ikke kunnet delta "LIVE" -
mistet forøvrig en 10 kilos OG DET ER SURT!!

Selvfølgelig kjenner Høgmo RBK godt. ALLE norske trenere i eliteserien kjenner RBK godt. Man har vært der og studert og man har sett dem spille 100vis av ganger. Den saken er grei.

Selvfølgelig vil Høgmo, om han blir ansatt, kunne tilføre RBK nye impulser.
Som jeg sa; han er en filosof og visjonær og har helt klare tanker om hva som må gjøres for å skape toppklubber i Norge og Norden. Dette er egne tanker. Han har holdt flere forelesninger om emnet med eliteserietrenere og folk fra fotballforbundet som tilhørere. Finner RBK dette interessant, blir han ansatt - nettopp fordi RBK mener han da har nye impulser å komme med.

Du, Brady, kjenner tydeligvis ikke til Høgmo i det hele tatt, men han blir regnet for å være en særdeles god trener. Bare det faktum at han har vært hovedtrener for U21 landslaget understreker dette. Det er ikke tilfeldige kandidater fotballforbundet velger mellom. Forøvrig kan jeg nevne at han faktisk ble damelandslagstrener MOT sin vilje! Han ble overtalt av forbundet etter først å ha sagt NEI to ganger.

Til slutt Brady, selv om han har trent et lag etter Drillo-stilen, for mange år siden, betyr ikke dette at han ikke mestrer andre måter å trene et lag på. Spillet til TIL i fjor viste dette.

Vi får være enig i å være uenig. Du har tydeligvis en helt annen oppfatning av Høgmo enn meg, og hvordan Tromsø spilte i fjor. Jeg syns heller ikke det er noe kvalitetsstempel av spesiell grad å bli U21-trener. Ikke når det er snakk om ny trener til Rosenborg.

Tankene hans kan jeg høre han snakker om som ekspertkommentator og de er ikke egnet til å imponere noen. Lite nytt som kommer der, kun det samme pratet du hører fra Tjernås, Semb og resten fra Drillo-skolen.

Jeg kan heller ikke skjønne hvordan spillerne kan bli motivert av en person som ikke snakker rent engang. Er rent komisk å høre på og vanskelig å ta fyren alvorlig.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 09:37    Post subject: Reply with quote

Hvem er merritert nok for å trene rosenborg da? makan til negativitet Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 15:55    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Hvem er merritert nok for å trene rosenborg da? makan til negativitet Smile

Det er mange:

Morten Olsen, Michael Laudrup, Leo Beenhakker, Guus Hiddink, Johann Cruyff, Bobby Robson, Louis van Gaal, Nevio Scala, Klaus Toppmöller, Hector Cuper og en drøss andre hvis man vil orientere seg litt i det europeiske markedet.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2005 16:01    Post subject: Reply with quote

Hektisk kamp mellom Toppmøller og Braaten i garderoben om hvem som får høyest hår til de skal ut til media..... Tommel'n opp!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Patrioten
Junior

PostPosted: 04.08.2005 16:47    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Det er mange:

Morten Olsen, Michael Laudrup, Leo Beenhakker, Guus Hiddink, Johann Cruyff, Bobby Robson, Louis van Gaal, Nevio Scala, Klaus Toppmöller, Hector Cuper og en drøss andre hvis man vil orientere seg litt i det europeiske markedet.

Oioioi! Det var ikke noen smågutter du nevnte der. Men det skal vel litt mer til for at Rosenborg skal kunne lokke noen av disse storhetene til kalde, lille Norge. Eller?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 18:15    Post subject: Reply with quote

Patrioten wrote:
Brady wrote:
Det er mange:

Oioioi! Det var ikke noen smågutter du nevnte der. Men det skal vel litt mer til for at Rosenborg skal kunne lokke noen av disse storhetene til kalde, lille Norge. Eller?

Rosenborg er en klubb som har fått et aldri så lite navn i Europa, og hvis ledelsen har visjoner om at de kan gjøre klubben til et lag som er med og kjemper i Champions League tror jeg det ville fristet flere av de nevnte. Hvis noen greier det vil det være en skikkelig fjær i hatten.

Da må vi selvsagt være villig til å betale litt, men det har RBK penger til. Scala har jo vært i kontakt med Hearts i det siste og van Gaal har trent AZ Alkmaar. Cuper er vel også i en litt mindre klubb nå og flere av de andre er arbeidsledig for tiden, eller blir det snart.

HVa med f.eks. Cruyff og/eller van Gaal. De kunne fått utfordringen med å gjøre RBK til dette tiårets svar på Ajax' inntog i europeisk fotball på 70-tallet. Jeg vet at dette er å sikte svært høyt, men den som ikke har visjoner vil heller ikke oppnå noe. Og jeg tror slett ikke det er umulig å hente disse til Lerkendal, kanskje med unntak av Johann Cruyff som jeg er usikker på om vil trene noe lag igjen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 18:17    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hektisk kamp mellom Toppmøller og Braaten i garderoben om hvem som får høyest hår til de skal ut til media..... Tommel'n opp!

Vi kan jo hente Don King som ny markedssjef i tillegg Very Happy
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 04.08.2005 19:03    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Bare det faktum at han har vært hovedtrener for U21 landslaget understreker dette. Det er ikke tilfeldige kandidater fotballforbundet velger mellom. Forøvrig kan jeg nevne at han faktisk ble damelandslagstrener MOT sin vilje! Han ble overtalt av forbundet etter først å ha sagt NEI to ganger.

Hallvar Thoresen var såvidt jeg vet, assistentrener for LSK. Er assistenttrenern til LSK god nok for Rosenborg?

Så han skrev under mot sin vilje? Stakk de han med nåler og kilte han under armene for å skrive under da?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Daniel-
Senior

PostPosted: 05.08.2005 14:36    Post subject: Reply with quote

duttend wrote:
TomH wrote:
Bare det faktum at han har vært hovedtrener for U21 landslaget understreker dette. Det er ikke tilfeldige kandidater fotballforbundet velger mellom. Forøvrig kan jeg nevne at han faktisk ble damelandslagstrener MOT sin vilje! Han ble overtalt av forbundet etter først å ha sagt NEI to ganger.

Hallvar Thoresen var såvidt jeg vet, assistentrener for LSK. Er assistenttrenern til LSK god nok for Rosenborg?

Så han skrev under mot sin vilje? Stakk de han med nåler og kilte han under armene for å skrive under da?

Tror det var da Per Ravn Omdal lot klærne falle han ikke klarte mer. Eller så viste de diverse bilder av damelandslaget i svette sports-bh'er
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 05.08.2005 14:38    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

HVa med f.eks. Cruyff og/eller van Gaal. De kunne fått utfordringen med å gjøre RBK til dette tiårets svar på Ajax' inntog i europeisk fotball på 70-tallet.

AAAGH... *sikle, gurgle*

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 17:07    Post subject: Reply with quote

Ulseth var jo trener i TIL mot sin vilje.
Etter hva jeg har hørt har Thoresen en SVÆRT høy stjerne i NFF. Man ser på ham som en mulig A-landslagstrener i fremtiden.

Hvorfor bare gå etter de nest beste trenerne Brady?
Hvorfor ikke like gjerne nevne vår venn Jose i Chelsea... Han ville jeg sett på som en reell motkandidat til Høgmo. Han er jo også en av de få trenerne jeg vet om som aktivt bruker psykolog/ motivator ovenfor spillerne (+SGEriksson da).
Brady
Veteran

PostPosted: 05.08.2005 17:41    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Ulseth var jo trener i TIL mot sin vilje.
Etter hva jeg har hørt har Thoresen en SVÆRT høy stjerne i NFF. Man ser på ham som en mulig A-landslagstrener i fremtiden.

Hvorfor bare gå etter de nest beste trenerne Brady?
Hvorfor ikke like gjerne nevne vår venn Jose i Chelsea... Han ville jeg sett på som en reell motkandidat til Høgmo. Han er jo også en av de få trenerne jeg vet om som aktivt bruker psykolog/ motivator ovenfor spillerne (+SGEriksson da).

Hallvar Thoresen tror jeg neppe vil bli noen A-landslagstrener. Da må han i tilfelle oppnå suksess med et Tippeligalag først, noe han var langt unna å gjøre med Brann og Strømsgodset.

Jeg ser ikke på van Gaal og Cruyff som nest best da, men jeg er realistisk. Hvilken interesse skulle Mourinho, Wenger, Ferguson eller Capello ha av å trene Rosenborg? De jeg nevnte er enten uten jobb, vil snart være uten jobb eller har jobber i mindre klubber for tiden. Unntaket er Hiddink da, som er uaktuell siden han nettopp har blitt ny landslagssjef for Australia.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.08.2005 18:22    Post subject: Reply with quote

Hæ? Er ikke Hiddink fortsatt trener for PSV, da? psv.nl hevder i alle fall det: Directeur Voetbal & Hoofdcoach Guus Hiddink
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2005 18:32    Post subject: Reply with quote

Han er manager for både det Australske landshold og PSV

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 05.08.2005 18:48    Post subject: Reply with quote

Hmm, det var nytt for meg. Ikke alt en stakkar kan få med seg! Cool
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb