| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 01.08.2008 00:49 Post subject: |
|
|
| Hvis det er så at han er nært ved å gå til Vålerenga så hadde nok ikke Rosenborg latt han trene med de denne uka. Vil tro at Hoftun & co har tatt en prat med han hvor han evt vil gå og hadde han da vært nær en avtale med Vålerenga så kan jeg ikke tenke meg at de hadde latt han fått lov til å trene med Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.08.2008 03:44 Post subject: |
|
|
| Rosenborg vil selvfølgelig la ham trene med klubben om han er på vei til VIF. RBK driver ikke med noe krimskrams og hemmeliggjøring omkring treningene sine og Dorsin kjenner jo klubben utrolig godt fra før uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 03.08.2008 22:30 Post subject: |
|
|
| Micke har vel ikke akkurat blitt mindre aktuell for laget etter Tromsø-kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 03.08.2008 22:33 Post subject: |
|
|
Hoftun signer Dorsin med en eneste gang. Hvis at du iallefall klarer noen ting som å signere gode spillere og ikke bare 2. div spillere som sitter på benken på sine repektive lag.
Helvete nå er jeg så forbanna at jeg tror jeg hiver alt av supporter utstyr ut vinduet. Hoftun & co holder faen meg på å rassere denne klubben helt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.08.2008 22:36 Post subject: |
|
|
Pop on over to the dark side of the Force...
 _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 03.08.2008 23:25 Post subject: |
|
|
Haha, du overgår deg selv denne gangen recon. SI har da bare triste plagg. Ikke noe fart over de der, men stiller du i fullt Darth Vader utstyr på neste kamp... Respect man!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 05.08.2008 12:43 Post subject: |
|
|
Nils Skutle sier i dag at RBK mangler kontinuitetsbærere.
Dorsin har rett alder og vil sikkert spille i mange år for oss om han blir tilbudt kontrakt. Miller trenger konkurranse på venstrebacken, og Sapara trenger å bli utfordret på dødballer.
Hent Dorsin nå! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.08.2008 13:19 Post subject: |
|
|
| Dorsin ville med sin gjenninntreden vært en kontinuitetsbærer. |
|
| Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 05.08.2008 13:36 Post subject: |
|
|
Trener micke med rbk nå? Det ser slik ut på bildet på rbk.no
Edit: Medfører riktighet dette. Ser han uftører armhevninger på et annet bilde. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.08.2008 13:42 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Dorsin ville med sin gjenninntreden vært en kontinuitetsbærer. |
Man är ingen kontinuitetsbaerer om man hoppar av som Bosmanspelare, och sedan återvänder när man blir vrakad. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 05.08.2008 13:54 Post subject: |
|
|
| Haavard wrote: | Trener micke med rbk nå? Det ser slik ut på bildet på rbk.no
Edit: Medfører riktighet dette. Ser han uftører armhevninger på et annet bilde. |
PÃ¥ det samme bildet ser det ut som Rosenborg har startet med en ny form for trening: gruppekos. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.08.2008 14:34 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Man är ingen kontinuitetsbaerer om man hoppar av som Bosmanspelare, och sedan återvänder när man blir vrakad. |
Man är ingen nei, men man kan absolutt bli. Synes ikke folk skal legge for mye i Dorsins avgang, når han nå så tydelig svelger kameler i hopevis og signaliserer at han angrer seg på det han gjorde. Det er lite vi i utgangspunktet kan kreve av en fyr fra Stockholm som kommer til Rosenborg. Nå viser han derimot at han har et plass i hjertet til Rosenborg og at han vil få en sjanse til.
"Du vet ikke hvor godt du har det før du har mistet det."
Dorsin er vel ikke den første som har kjent på denne.
I den situasjonen klubben er i i dag, vil Dorsin være et meget kjærkomment tilskudd. En spiller som er proffesjonell ut til fingerspissen og som oser vinnervilje og fandeninvoldskhet. Det er akkurat slike typer Rosenborg trenger nå. Miller representerer det stikk motsatte og er i dag kanskje lagets aller største akilleshæl. |
|
| Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 05.08.2008 14:41 Post subject: |
|
|
Enig med alt du skriver her Hedon.
Dorsin er en vinnertype som hater å tape (som den gangen han gikk berserk på Røkkeløkka)
Han representerer akkurat den type spiller RBK trenger i dagens stall. |
|
| Back to top |
|
 |
hoboj0e Proff

|
Posted: 05.08.2008 14:44 Post subject: |
|
|
| Vi husker jo Skammelsrud som kom tilbake fra mislykket opphold i Tyskland som helt på Lerkendal i flere år etterpå. Har tro på at Dorsin kan gjøre noe av det samme, selv om hans avgang var litt mer sketchy enn Skammelsruds. |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 05.08.2008 14:49 Post subject: |
|
|
| Synes det virker som at vi må ta det vi får i dette overgangsvinduet, så Dorsin? Ja takk! |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 05.08.2008 15:03 Post subject: |
|
|
Hadde RBK fått ut fingeren tidligere og tilbudt ny kontrakt ville kanskje ikke Dorsin forlatt oss heller. Heldigvis har klubben lært og begynner forhandlinger tidligere nå.
Dorsins karriere i RBK har vært ujevn, som lagets prestasjoner i perioden.
Men han kom hit da den interne misnøyen med Ola By Rise var i gang og siden det har jo bare assistenten til erstatteren til assistenten til assistenten hatt treneransvaret i klubben i over 12 mnd.
Når vi nå forhåpentligvis ser kontinuitet på trenersiden, tror jeg også Dorsin kan bli en viktig kontinuitetsbærer på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.08.2008 15:03 Post subject: |
|
|
Dorsins avgang har nok mye med at RBK ventet svært lenge
med å forlenget kontrakten hans. De burte vært tidligere ute
med et ultimatum. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.08.2008 19:46 Post subject: |
|
|
| Enig med folket nå, mangelen av kontinuitetsbærere er den beste grunnen til at vi bør hente Dorsin igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 05.08.2008 21:23 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Dorsins avgang har nok mye med at RBK ventet svært lenge
med å forlenget kontrakten hans. De burte vært tidligere ute
med et ultimatum. | '
Man bør ikke komme med et ultimatum tidlig i en forhandling, da spiller man kortene sine og derfra er det vanskelig å komme tilbake. Jeg mener det kanskje var bra han gikk da han gikk, han hadde en dårlig serie, men viste på slutten at han kan. Han gikk ut, lærte at det er bedre hjemme enn borte, noe jeg tror vil styrke han om vi ksulle være så heldige å få ham tilbake. Ny giv tror jeg vile styrke både Micke og laget. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 05.08.2008 22:39 Post subject: |
|
|
Det er vel heller ikke poenget at ultimatumet skal komme tidlig i forhandlingene. Men derimot skal forhandlingene (og dermed ultimatumet) komme i gang lengre før kontrakten løper ut.
I tilfellene Dorsin og Koppinen dro vel forhandlingene ut til september/oktober og sjansen til å få en slant igjen var gått ut.
I tillegg risikerer en at det kan gå litt kjapt i svingene når en erstatter skal hentes. Det optimale er jo at en erstatter er på plass før en som vil bort forlater klubben slik at en kan forberede seg i "skyggen" av den en skal erstatte. |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 05.08.2008 23:01 Post subject: |
|
|
| vingback wrote: | | Han gikk ut, lærte at det er bedre hjemme enn borte, noe jeg tror vil styrke han om vi ksulle være så heldige å få ham tilbake. Ny giv tror jeg vile styrke både Micke og laget. |
Enig med Dem. HÃ¥per klubben blir enig med Dorsin, det vil gi skikkelig konkurranse om venstre backplass. Noe vi definitivt trenger. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 05.08.2008 23:17 Post subject: |
|
|
| hoboj0e wrote: | | Vi husker jo Skammelsrud som kom tilbake fra mislykket opphold i Tyskland som helt på Lerkendal i flere år etterpå. Har tro på at Dorsin kan gjøre noe av det samme, selv om hans avgang var litt mer sketchy enn Skammelsruds. |
vennligst ikke sammenlign dorsin med Skammelsrud!
For det første, Skammelsrud gikk så vidt jeg husker ikke fra RBK som bosmanspiller.
for det andre, Skammelsrud hadde "gjort seg fortjent" til å få gå fra RBK gjennom å gjøre en innsats for klubben i sikkert dobbelt så lenge som dorsin.
og for det tredje, grunnen til at Skamelsrud kom hjem var ikke fordi han ble vraket, men av familiære årsaker så vidt jeg husker tror det var noe med at han ikke hadde kommet til å få sett datteren sin hvis han ikke bodde i norge eller noe.
Uansett om vi kanskje hadde hatt bruk for en spillertype som dorsin så synes jeg ikke det ville vært riktig å la ham komme tilbake. når han gjorde som han gjorde i fjor høst og forlot klubben som bosmanspiller synes jeg han har brent alle broer. la ham råtne i romania, vi trenger ikke sånne spillere i RBK.
Skammelsrud ville aldri gjort noe sånt og dorsin rekker ham ikke til anklene engang. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 05.08.2008 23:29 Post subject: |
|
|
Alt er ikke svarthvitt her i klubben heller. Det har tidvis vært tilfeldigheter som har gjort at de mest lojale klubbspillerne våre har endt opp med å være nettopp det. Hadde ikke RBK-styret klasket tidenes kontraktsforslag i bordet til Erik Hoftun (og så vidt jeg husker var det bare så vidt man våget å tilby ei slik lønn til en enkeltspiller den gangen), hadde han kunnet endt opp med en dorsinsk "vi greide dessverre ikke å bli enige" og forsvunnet utenlands. Roar var også temmelig nær å forlate klubben et par ganger på 90-tallet. Skammelsrud dro faktisk, og i datidens opphetede overgangsmarked var overgangssummen nærmest symbolsk.
Jeg synes det blir ei overforenkling og en unødvendig fordømmelse av Dorsin å kategorisk nekte ham innpass i klubben igjen. Det må rett og slett bli ei helhetsvurdering - riktig kvalitet til riktig pris. Er han villig til å fire på lønnskravene sine slik at klubben kan møte dem, vel, så er han velkommen tilbake etter min oppfatning. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 05.08.2008 23:35 Post subject: |
|
|
| Var begrepet Bosmanspiller aktuelt da Skammelsrud forsvant? Uansett; spillermarkedet har generelt forandret seg enormt siden den gang, RBK har mer bruk for Dorsin enn omvendt, og er ikke lenger i en situasjon der kvalitetsspilleres står i kø for å spille for oss. Å spille avvist brud er bare dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 05.08.2008 23:37 Post subject: |
|
|
Mortenlj77:
1) Spiller det noen rolle hvordan han gikk. Han dro fra klubben. At det ble som Bosman er like mye RBK sin feil som Dorsin sin. Hadde forhandlingene startet tidligere og vært avsluttet før sommeren kunne Dorsin vært solgt for sikkert en tilsvarende sum som Skammelrud (som var 2 mill).
2) Dorsin skrev en 3,5 års kontrakt i 2004. Han oppfylte kontrakten, mens ledelsen i RBK har vinglet med stadig nye trenere osv osv.
3) Nå er det vel delvis familiære årsaker til at Dorsin kom i unåde i Cluj også.
Selv på hjemmekamper må de bo de siste 48 t på hotell. Ikke ideelt for en som nettopp har blitt far hvis det f.eks er 2 kamper uka.
Så dette blir en sportslig vurdering. Har vi bruk for han og han vil tilpasse seg de betingelsene han får her, så hent han. |
|
| Back to top |
|
 |
|