| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 04.08.2008 12:02 Post subject: |
|
|
| niccolai wrote: | 4-0 er uansett svært stygge sifre.
Klarer RBK å spille slik de gjorde i 30 min i nesten en hel kamp, ja da har man et godt lag igjen.. |
Men dette skjer jo hele tiden på bortebane. RBK starter bra, men hjemmelaget får alltid mål på den første sjansen sin. Deretter er kampen tapt |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.08.2008 12:46 Post subject: |
|
|
I går hadde jeg gledet meg til å få med meg kampen på TV for første gang på lenge. Den opplevelsen ble så skjellsettende at jeg vurderer om jeg bare skal holde meg unna TV-apparatet - det går jo tydeligvis bedre om jeg ikke følger med.
Kampen i går var en slags parodi på RBKs bortekamper de siste årene. Vi starter bra, før motstanderen får et litt random mål, gjerne assistert av lurvete forsvarsspill, deretter blir vi kjempet ut av stilen, kontret i senk, og deretter eid.
Det spesielle i går var jo at Tromsø ikke bare satte sin første, men faktisk sine tre første sjanser. Deretter spilte jo Tromsø som de kan best, lå organisert i forsvar og knallet ballen direkte opp på spissene, som narkoleptisk(e) midtstopper(e) lot få all verdens tid. Midtbanen, som vant krigen den første halvtimen, så ut til å gi helt opp fra 0-1 til kampslutt.
I det hele tatt avslørte kampen absolutt alle Rosenborgs svake sider, både spillermessig og mentalt. Skikkelig møkkakamp.
Børs.
Lund Hansen 3 - Føles kanskje litt urettferdig, men fire baklengs, hvorav 2 skal reddes, èn redning og en skikkelig bærtur i feltet gir ikke bedre uttelling for en keeper.
Lustig 3 - Forferdelig debut fra Lustig, som rakk å vise fram en dårlig innleggsfot og tvilsom plasseringsevne. Tar initiativ framover. Får riktignok null hjelp fra Sapara.
Nordvik 3 - Oi oi. Ligger feil på 0-1, ligger i ingenmannsland på 0-2, ligger konsekvent langt unna og på feil side av spissen, og gjør mange feil med ballen. Pluss for bra spill før 0-1.
Lago BB 5 - Dårligste kamp på lenge for Lago, som likevel viser seg som den mest plasseringssterke av forsvarsspillerne. Den eneste som ligger i nærheten av spilleren sin.
Miller 2 - Opererer som kaptein Ballmist, og der kom det en baklengs gitt. DÃ¥rlig plassering, lite initiativ og elendig innleggskvalitet. Retter ikke opp egne feil.
Sapara 3 - Løper kun rykkvis, og treffer nesten ikke på noe. Lite involvert. Godt skudd.
Demidov 5 - Vinner mye dueller i starten, og prøver hele veien å ta tak, men blir litt for treig i føttene på midtbanen. Evner ikke å ta tak når det butter imot.
Tettey 5 - Samme kamputvikling som Demidov, men går seg mye fast i midten når han vinner ballen.
Skjelbred 4 - Starter ok, viser god nærteknikk, men det er ikke rart det går smått framover når man alltid skal bruke 25 touch og vende opp. Spilte han i 2. omgang?
Konan 3 - Skikkelig uvenn med ballen i mellomrommet, men fin stikker til Iversen. Prøver, men får det ikke helt til.
Iversen 2 - Vinner en del dueller i starten, men når 0-1 kommer, er Iversen verdiløs resten av kampen. Suller rundt som en potetsekk. Elendig avslutning.
Sellin - Rask. Ny.
Aas - Lite å bemerke.
Basma - Utdatert dinosaur av en uoppmerksom rundingsbøye. Utdårlig. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.08.2008 12:54 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Vi har 2-1-2 på naturgress på bortebane og 0-1-2 på kunstgress denne sesongen. Hjemme har vi 4-1-2. Mye tilsier romslig med poeng hjemme mot Stabæk og Molde. |
Intressant statistik som visar att laget har problem på kunstgress. Tex
den vanligtvis tekniske Konan hade ju stora problem med närtekniken. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 04.08.2008 13:01 Post subject: |
|
|
Man så jo at de skled omkring som Bambi på isen på den nyvannede banen også. Det var jo det reneste bassenget til tider. Kan jeg spørre hvorfor man vanner kunstgress? Haha. Jeg regner med det er for at det ikke skal lugge så mye, men ut fra det skjønner jeg ikke hvorfor man ikke lager baner som er fiks ferdig når man går utpå der. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 04.08.2008 14:09 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Nordvik 3 - Oi oi. Ligger feil på 0-1, ligger i ingenmannsland på 0-2, ligger konsekvent langt unna og på feil side av spissen, og gjør mange feil med ballen. Pluss for bra spill før 0-1.
|
Ikke helt enig i at han ligger feilplassert på førstemålet, han ligger på linje med resten av forsvaret, lenger bak og han hadde opphevet en eventuell offside. Lenger frem og han villle vært fullstendig hjelpeløs mot Moldskred.
Han ligger tett opp i Moldskred under hele løpeturen, og kan egentlig ikke gjøre så veldig mye mer uten å felle Moldsrked med påfølgende rødt kort.
Det eneste som kan fordeles av "skyld" må være at han ifølge seg selv sklir i det han starter løpet.
I mine øyne er egentlig målet en meget god prestasjon av Moldskred fremfor noen gedigen forsvarstabbe.
Skal Nordvik ha skyld for mål igår, blir det 3-0målet, der driter han seg regelrett ut. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 04.08.2008 14:26 Post subject: |
|
|
| Som påpekt i en annen tråd her, all honnør til Steinar Nilsen og kollektivet han har laget. Det er et temmelig ordinært spillermateriale han har gjort om til et topplag, alt fra orienteringsløperen Helge Haugen til det sunnmørske vrakgodset og skademarerittet Morten Moldskred. Til en viss grad kan man se en sammenheng med det Eggen gjorde før 1988 - han hadde heller ikke penger, men greide å få til en kombinasjon av å puste nytt liv i klubbens etablerte spillere og hente inn billige, men riktige, spillertyper. Vi får håpe det snart blir slutt på sytinga til eliteserieklubbene om at de er så fattige at de ikke kan være med i toppen, når vi ser hva Stabæk og Tromsø (og for noen år siden, Rosenborg) kan utrette med nærmest ikke-eksisterende ressurser. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 04.08.2008 14:29 Post subject: |
|
|
Helt enig faktisk.
Han har til og med klart å hente spillere som var med Sandefjord til å rykke ned og samtidig gjøre de til toppspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 04.08.2008 16:36 Post subject: |
|
|
Word. Respekt for Steinar Nilsen. Kjipt tap i går, men heldigvis bare to dager til vi slår Stabæk hjemme
Men gutta, ikke gi opp selv om dere kommer under. Vet hvordan det er å føre en kamp og få to i sekken etter to halvsjanser som oppstår ved personlige feil. Ser gjerne Jarstein tilbake i målet på onsdag også. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.08.2008 19:38 Post subject: |
|
|
| laBan wrote: |
Ikke helt enig i at han ligger feilplassert på førstemålet, han ligger på linje med resten av forsvaret, lenger bak og han hadde opphevet en eventuell offside. Lenger frem og han villle vært fullstendig hjelpeløs mot Moldskred.
Han ligger tett opp i Moldskred under hele løpeturen, og kan egentlig ikke gjøre så veldig mye mer uten å felle Moldsrked med påfølgende rødt kort.
Det eneste som kan fordeles av "skyld" må være at han ifølge seg selv sklir i det han starter løpet.
I mine øyne er egentlig målet en meget god prestasjon av Moldskred fremfor noen gedigen forsvarstabbe.
Skal Nordvik ha skyld for mål igår, blir det 3-0målet, der driter han seg regelrett ut. |
På 3-0-målet ser jeg ikke hvem det er som driter seg ut, så jeg lot tvilen komme samtlige til gode. Hvis det også var Nordvik, trekkes han følgelig ned nok en karakter.
På 1-0-målet ser vi et eksempel på noe som gjentok seg flere ganger i løpet av kampen, nemlig at Nordvik ikke faller av tidlig nok. Tromsø spilte mye blindt i bakrommet, og ofte var det Lago som var først på disse ballene, rett og slett fordi han er flinkere til å lese spillet. Ingen kjempetabbe av AN på 1-0, men en mer erfaren eller våken stopper faller av ett sekund tidligere der. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 05.08.2008 15:12 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | De som har ment at Stadsgaard må spille seg inn på laget igjen, bør vel etter denne kampen forstå at det er klasseforskjell på han og Nordvik. Totalt avkledd av Tromsø-angriperne i dag. Det eneste positive han gjorde (sette Rushfeldt ut av kampen) ble også ironisk nok vår bane - da Munoz punkterte kampen før pause. |
Nå viser det seg at Nordvik gjorde mer enn å sette Sigurd Rushfeldt ut av kampen. Sigurd fikk revet av leddbånd + ei sene i høyre ankel, og er ute i minst 4-6 uker. Nordvik bør vel etter dette hedres med RBKs bragdmedalje? http://www.itromso.no/nyh...172823.ece _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.08.2008 15:26 Post subject: |
|
|
Taklinga var 110% fair, ingenting galt med den. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 05.08.2008 15:36 Post subject: |
|
|
| Jeg ser Ballahl og øker med 10%. Den var 120% fair. At Rushfeldt ble skadet er jo selvfølgelig synd. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.08.2008 15:46 Post subject: |
|
|
Absolutt, michael.
Kvesting er jo en av kjerneverdiene i RBK, på lik linje med go'-fot og samhandling. Det viktigste er å vinne - det nest viktigste er å kveste. Sånn er det bare.
Det var full fest på klokkersvingen etter kampen, hvor Rushfelds skade ble feiret til kuene kom hjem. Biskopen ble hanket inn for å be for at Sigurd ble fotballinvalid og helst 100% arbeidsufør, og det ble til og med invitert sjamaner for å ganne Rush slik at skaden blir mest mulig langvarig. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Bobby Bacala Junior

|
Posted: 05.08.2008 16:08 Post subject: |
|
|
Collins: Hvis du ikke klarer å være saklig, kan du holde deg ute herfra.
Gidder ikke slike æddabædda-greier.
Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 05.08.2008 17:39 Post subject: |
|
|
| Christ Bob Bradley jr. wrote: | | Nå svarte han vel egentlig bare på en usaklig post i utgangspunktet...men jeg er enig i at det ikke var noe galt med taklinga til Nordvik. Det er selvfølgelig synd at Rushfeldt ble skada. |
Fint at det finnes folk som kan lese, og ikke skyter fra hofta umiddelbart. Jeg har ikke sagt at Nordvik kvestet Rushfeldt med vilje. Jeg reagerte på den rbk-supporteren som roste ham for å skade Rushfeldt. Jeg har ikke sett et eneste innlegg som korrigerte dette innlegget, og før CBB var det heller ingen som beklaget at Rushfeldt ble skadet. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 05.08.2008 17:55 Post subject: |
|
|
Michael Collins,
er det 2009 allerede? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.08.2008 20:06 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Jeg har ikke sagt at Nordvik kvestet Rushfeldt med vilje. Jeg reagerte på den rbk-supporteren som roste ham for å skade Rushfeldt. |
Du er jaggu selektiv i lesinga di sjøl. Forskjell på å være glad for å slippe å ha Rushfeldt som en trussel og det å være glad over at han ble skadet. Jeg tar det for gitt at det er det Hedon mener, derav også uttrykket "sette ut av kampen" og ikke ros for å ha skadet ham. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 05.08.2008 21:41 Post subject: |
|
|
Nå balanserer du på en knivsegg: "Det eneste positive han gjorde (sette Rushfeldt ut av kampen)" er klart nok for meg, og også for CBB som stemplet utsagnet som usaklig. Det er et understatement. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 05.08.2008 21:58 Post subject: |
|
|
Det er da en stjerneklar bemerkning, ja, det står da ingen steder at han er glad for at Rushfeldt er skada? Det står at han er glad for at han ble tatt ut av kampen. Selv i en krig snakker man jo om å "ta ut" fienden, man driver ikke og spretter sjampisen og feirer at gjøken dauer.
Får være måte på vrangvillig virkelighetsoppfatning av dere nordlendinger. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 05.08.2008 22:08 Post subject: |
|
|
Vi snakker om fotball, og da er "å sette ut av kampen/å ta ut av kampen" ensbetydende med å skade en motstander. Det er latterlig og skuffende at dere forsvarer uttalelsen. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 05.08.2008 22:14 Post subject: |
|
|
| Det eneste latterlige og skuffende her er deg. Overfortolkende sympatifiskende offermentalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.08.2008 22:16 Post subject: |
|
|
| Egentlig tror jeg Hedon ønsket at Rushfeldt skulle falle om og dø der. Det hadde isåfall vært perfekt timing; kampen ville blitt avblåst og flyttet til et senere tidspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 05.08.2008 22:20 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Det eneste latterlige og skuffende her er deg. Overfortolkende sympatifiskende offermentalitet. |
Tåpelig kommentar. Jeg har sagt at Nordviks takling ikke en gang kvalifiserte til frispark. Hvilken offermentalitet er det du snakker om? Og hvilken sympatifisking? Jeg er bare forbannet over at noen kan fremheve det som positivt at Nordvik skadet Rushfeldt. Og dessuten at ingen på forumet har korrigert vedkommende. Men hva bryr jeg meg egentlig om det? Like lite som jeg bryr meg om RBK når dere ikke skal møte oss i en obligatorisk kamp. God natt!  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 05.08.2008 22:22 Post subject: |
|
|
| Ja, egentlig ville han jo at hele Nord-Norge skulle løsne fra fastlandet, drive ut i havgapet og havne i trålpåsan til den jævligste og ondeste russiske fiskeren i Barentshavet, hvor enhver med TIL-sympatier skulle bli sodomert på det aller syndigste frem til dommedag. Det var jo det han egentlig skrev, var det ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
|