English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 28.07.2008 12:42    Post subject: Reply with quote

raptus wrote:
Tettey er ikke kapteinsemne i mine øyne.. Blir lett psyket ut av motspillere..

Greit å mene dette, men lurer på hva som ligger i det. Hvordan kan du uttale deg om han blir lett psyket ut av motspillere?
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 28.07.2008 12:45    Post subject: Reply with quote

Tettey er da en flott kapteinstype. Går foran og viser en voldsom innsats. I går var han helt sluttkjørt i varmen etter å ha sprunget som en gal begge veier. En box-to-box-player som er utrolig viktig å ha i et lag.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2008 12:53    Post subject: Reply with quote

Stusset litt på denne jeg også, raptus.

Man kan påpeke mange feil hos Tettey, men akkurat hans mentale styrke (i hvertfall alle andre steder enn i avslutningsøyeblikk) har jeg aldri stilt spørsmål ved. Han virker da å ha selvtillitt både på og utafor banen, både mot store og små lag.
martibs
Veteran

PostPosted: 28.07.2008 13:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke han er reflektert nok til å ha dårlig selvtillit. Noe jeg anser som en positiv egenskap hos en fotballspiller.

Ja, jeg liker typer som Gazza.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

Bortimot enhver spiller som blir valgt til visekaptein av sine medspillere i en alder av 21/22 år, har det som skal til for å være kaptein. Det kan det vel ikke være stor tvil om.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.07.2008 14:48    Post subject: Reply with quote

Jeg syns enkelte er altfor dømmende overfor Alex. Formuleringene hans på TV skaper ikke alltid tillit, men han er ærlig talt en reflektert type. Gitt at jeg har et noe oppegående syn på fotball, er det kampoppsummeringene og tankene til Alex og Sapi jeg oftest kan si meg enig i.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
uglevett
Veteran

PostPosted: 29.07.2008 00:15    Post subject: Reply with quote

Hvor mye får Tettey i sin nye kontrakt da tro?
Stallone
Senior

PostPosted: 29.07.2008 00:21    Post subject: Reply with quote

Vet at den var vesentlig bedre enn den forrige, og at han mest sannsynlig har havnet i det øvre sjiktet
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 29.07.2008 03:08    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Jeg syns enkelte er altfor dømmende overfor Alex. Formuleringene hans på TV skaper ikke alltid tillit, men han er ærlig talt en reflektert type. Gitt at jeg har et noe oppegående syn på fotball, er det kampoppsummeringene og tankene til Alex og Sapi jeg oftest kan si meg enig i.

Har ikke sett noen særlige intervjuer med noen av de to, men etter å ha sett intervjuer på RBK.no med f. eks Lund Hansen skal det ikke mye til å virke oppegående i intervjuer. Lund Hansen og Stoor ser direkte ukomfortable ut foran kamera. Per Ciljan skal konstant dra seg i nesen osv. Dette er litt o.t, men RBK-TV kunne godt variert oftere hvem de intervjuet etter kamp.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 29.07.2008 03:32    Post subject: Reply with quote

Disse kommentarene om lønn til Tettey kommer da altså fra Cooper-tråden ifh til sammenligningsgrunnlag om topplønn og hva som er rimelig eller ikke....
2mas
Sjef

PostPosted: 03.08.2008 16:27    Post subject: Reply with quote

I kampen mot NAC Breda kom Tettey til fire store sjanser - en av dem helt alene med keeper. 22-åringen bommet på alle sammen og var ulykkelig over sjansesløseriet etter matchen.

- Erik (Hamrén) har snakket med meg om dette den siste uka. Og jeg har terpet avslutninger etter treningen. Det er en mental greie. Da jeg kom alene med keeper kunne jeg bare plassert ballen nede i hjørnet, istedet får jeg litt hetta og skyter rett på han.

De siste kampene har Tettey spilt sentralt på midten med Vadim Demidov. Det har ført til at Tettey oftere har kommet inn i boksen - og kommet til sjanser.

- Jeg håper å komme til sjanser også i kveld. Så får vi håpe at jeg er litt kaldere i avslutningsøyeblikket. Men jeg er trygg på at det vil komme etter hvert, sier Tettey.

Les mer: Håper på nytt stjernetreff
Back to top
delay
Junior

PostPosted: 03.08.2008 22:09    Post subject: Reply with quote

Det ble verken noe stjernetreff, eller stjerne kamp av Tettey idag..
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.08.2008 22:13    Post subject: Reply with quote

Kaldere i avslutningsøyeblikket, Tettey? Hvor mange forsøk hadde du på å skyte i dag, og jaggu prøvde du ikke å sparke i stykker ballen hver gang. Jeg tror jaggu den gutten er heller intellektuelt begrenset.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Svennarbonden
Senior

PostPosted: 03.08.2008 22:13    Post subject: Reply with quote

Tettey har vært så stabilt udugelig denne sesongen at jeg grøsser når jeg spekulerer om hvor mye den nye kontrakten hans er verdt.

Storflor med sine 1,7 mill er trolig mye mindre overbetalt. Noe som egentlig sier alt.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 22:49    Post subject: Reply with quote

På det ene målet kan Nordvik bare ta to skritt ut, så har Tromsø spillere i offside. Han virker sløv. Lago er helt ok.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 22:52    Post subject: Reply with quote

Svennarboden,
jepp,
Tettey er ikke noen stor spiller.

Tettey er en middemådig midtbanespiller i TL, men en spiller RBK absolutt må ha med videre som en av klubbens best betalte.
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:21    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Kaldere i avslutningsøyeblikket, Tettey? Hvor mange forsøk hadde du på å skyte i dag, og jaggu prøvde du ikke å sparke i stykker ballen hver gang. Jeg tror jaggu den gutten er heller intellektuelt begrenset.

Tettey hadde da ikke mange skuddforsøk i dag? Kun ett såvidt jeg husker og det traff en motspiller, men hadde retning mot mål.

Jeg tror nok Tettey overgår intellektet til de fleste her inne. Og den litt ærekrenkende, ikke så veldig positive holdningen enkelte har er ikke så veldig smart heller.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.08.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Han hadde ganske mange 4-5-6. Men de ble gjerne blokkert en snau meter fra foten hans. Men på samtlige gikk han for den "ta i så mye jeg makter" løsningen.

(og hvis du ennå er opphengt i "seduced by evil powers", fordi jeg mener at en tyskers ignoranse for et par hundre år siden ikke forsvarer fortsatt ignoranse i dag, får du ta det i engelsk forum)

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2008 23:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke opphengt i noe som helst, men skrev den meldingen i 'Engelsk Forum' fordi det er en åpenbar feiltolkning som er blitt mer og mer vanlig, og som er bare enda en måte å skape jødehat på.

Den tyskern'n var den som fant opp begrepet, som var et finere ord for noe som hørtes mye styggere ut, som jødehat. At ordet er satt sammen av to ord som tilsammen ikke gir akkurat denne meningen, er det ikke alene om. Må f.eks. alle måltid du spiser midt på dagen kalles middag?

Årsaken til at jeg ikke svarte deg på denne var at 2mas ba om å la være slike meldinger, og det samme gjorde en av israelerne som syntes det ble ukomfortabelt, noe jeg lett kan skjønne.

Jeg ser også poenget ditt med dobbeltmoral hos den ene, men å ta den med antisemittismen var verken spesielt pent gjort eller et korrekt poeng å komme med, da det er enda en måte å komme med skjult (skal jeg si jødehat eller antisemittisme?), som jeg håper i ditt tilfelle ikke er veldig gjennomtenkt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.08.2008 23:58    Post subject: Reply with quote

Veldig OT nå, men det var ikke anti-semittisme, fordi hele uttrykket er gjennomført feil. anti-sionisme eller noe kan jeg skjønne. Reaksjonen var fordi de slenger det om seg som anti-rasistene rasistuttrykket, og slår evig politisk mynt overfor hele verden fordi noen galninger knerta en hel bråte for snart 70 år siden.

Og spesielt, fordi snaue 5% av dem faktisk tilhører det semittiske folkeslag, mens derimot palestinerne og alle dem de leker apartheidstat med der nede, faktisk er semitter. Så derfor godtar jeg ikke at en ignorant tysker er rettferdiggjøring for at et folk, hvis behandling av sin versjon av "undermennesker" ikke står noe tilbake for 40-tallet, slår politisk mynt på tidligere generasjoners blod. Har jeg et problem med jøder? Nei. Avskyr jeg staten Israel? JA! - og hver gang jeg møter den "holier-than-thou" attityden kompinert med offerrollen, og eget herrefolksyn, kommer jeg til å gjøre alt jeg kan for å tråkke på den kvalmende ignoransen det representerer.

Så får vi vel tilbake til topic. Smile

Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 00:12    Post subject: Reply with quote

Fin samfunnskunnskap-time. hehe

Men Recon, jeg fikk heller ikke disse skuddforsøkene med meg.
Bare den ene Brady nevner..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2008 00:15    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg noterte ikke tidspunktene, men han prøvde ved minst 4 anledninger å skyte hull i alle som sto foran ham. Neste uke foreslår jeg at han øver på å sikte.

Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 00:19    Post subject: Reply with quote

Må nesten svare her, så vi får gå off topic litt til.

Jeg ser jo at dette er noe vi umulig vil bli i nærheten enig om, fordi ståstedet ditt er helt motsatt av mitt.

Du henger deg fortsatt opp i ordene anti og semittisme, og bruker bindestrek for å skille de. Det skal ikke være bindestrek i antisemittisme. Det er ingen jøder som har funnet opp det ordet eller ønsket å brukt det, men det var de utallige jødehaterne på 1800-tallet og frem til slutten av 1940-tallet som brukte det aktivt i propagande mot jøder, fordi det var et finere ord de kom opp med i stedet for å bruke jødehat. Det å kalle seg selv antisemitt på denne tiden var vanlig, og godtatt i samfunnet. Ordet fikk derfor i disse årene sin egen betydning, og det har ingenting med å være anti semitter. Det har ene og alene med å være anti jøde.

At enkelte slår 'politisk mynt' på uttrykket og bruker det både i tide og utide kan jeg godt være med på, men uttrykket er der og går ikke bort av seg selv. Jeg ser heller ingen grunn til det da det faktisk er voldsomt mange antisemittiske holdninger ute i verden, og da spesielt i den muslimske verden, der Koranen viser avsky for jødedommen og leder veien.

At du i det hele tatt sammenligner Israel's behandling av palestina-araberne med det som skjedde på 40-tallet er du langt fra alene om, men du er så langt unna at det håpløst å diskutere det.

Jeg mener Israel har all rett til å handle som de gjør, men at de ikke er ukritiserbare av den grunn. Det er selvfølgelig mye som blir gjort på den siden også som er ren ondskap, men vis meg hvilket land som er i en krigssituasjon der alle involverte soldater og menige gjør alt korrekt og riktig til enhver tid, og der det ikke fins noen kriminelle/onde elementer.

Det man kommer tilbake til er det store bildet, og der er situasjonen slik at palestina-araberne både kan få sitt eget land og fred om de bare hadde ønsket det mer enn de ønsker at Israel ikke fins.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 04.08.2008 00:27    Post subject: Reply with quote

Ja, og vi får tilbake Øst-trøndelag bare vi slutter å fortelle svenskevitser. Razz
Back to top
OH
Junior

PostPosted: 04.08.2008 04:57    Post subject: Reply with quote

Svennarbonden wrote:
Tettey har vært så stabilt udugelig denne sesongen at jeg grøsser når jeg spekulerer om hvor mye den nye kontrakten hans er verdt.

Storflor med sine 1,7 mill er trolig mye mindre overbetalt. Noe som egentlig sier alt.

Tettey burde aldri få tilbydt noen ny kontrakt. De må være for sentimentale på Brakka, for det burde ikke være vanskelig å se at bl.a Tettey er langt ifra god nok. At han i tillegg er fungerende kaptein til tider, er jo et hån mot fotballen.

BTW... Tidlig i sesongen i år var jo faktisk Storflors innhopp det eneste positive i RBK laget.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 166, 167, 168  Next
Page 74 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb