English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 03.08.2008 23:52    Post subject: Reply with quote

Brady quotet deg nettopp re: Tettey.

Masturbering er flott, i privat lag.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 03.08.2008 23:55    Post subject: Reply with quote

For en nedtur.

Mye kan sies etter dagens kamp, men jeg nøyer meg med; gi bort Miller til Stjørdals-Blink eller send han tilbake til Bodø med første fly.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.08.2008 00:09    Post subject: Reply with quote

Noen av dere klager på Hamrèn sine bytter ,men han kunne som alle oss andre se at kampen var tapt i hodet på spillerne etter 3 - 0 og kansje allerede etter 2 - 0 og da er det bedre å spare spillere og gi våre ungutter erfaring. Basma kom vel inn for å holde humøret hans oppe.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 04.08.2008 00:17    Post subject: Reply with quote

Noe av det mest latterlige jeg leser her inne er utsagn som : " vi skulle ha betalt 15-20 mill for en forsterkning istedet for å hente inn alle disse unge urutinerte spillerne.."
Ja, mulig vi skulle ha hatt en balansert innkjøpspolitikk og ikke bare sett på pris....MEN: Steinar Nilsen og TIL har betalt mindre for sine11 spillere enn kostnaden på 2-3 av våre dyreste. Dette handler om å bygge et LAG hvilket Steinar Nilsen har fått lov til de siste 2-3 årene. Det handler ikke om innkjøpspris men å kunne bygge et homogent LAG. Vi har hatt trenere som IKKE har hatt denne evnen i Perry, Tørum og Postman Pat. NÅ har vi det i Hamrén, men han må da for guds skyld få litt lengre tid enn 2 mndr. på å få satt sitt preg på dette.... Jeg tenker Hamrén vil håndplukke eventuelle nye forsterkninger i tett samarbeid med andre ansvarlige i klubben. Får han ikke lov til å være med på å bestemme /påvirke nye innkjøp er det kjørt. Treneren skal ha det siste ordet, det er min mening.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 04.08.2008 00:23    Post subject: Reply with quote

Mye usaklig om årsakene til RBKs tap i dag i denne tråden nå, men enkelte har vært inne på kjerneproblemene. Med den skadesituasjonen og troppen RBK i dag har, mangler det 2-3 rutinerte og etablerte spillere som trekker laget opp. Totalt i stallen finnes det 3 spillere over 30, hvorav 2 er på tur ut, Ivers, Basma og Strand. Mellom 25 og 30 i klubben, finner vi Sapara, Storflor, Lago og Savolainen, og heller ikke blant de er rutinen voldsom i RBK-drakten, selv om Sapara og Lago, i tillegg til Storflor nå bør kjenne systemet greit. Dermed sitter vi igjen med de øvrige spillerne i stallen, som alle er under 25.

Enkelte hevder argumentet om generasjonsskifte i klubben er oppbrukt. Det er å snu problemstillingen på hodet. Generasjonsskiftet har vært brukt som argument på noe som aldri var et planlagt forsøk på et vellykket generasjonsskifte. Forøvrig bør heller ikke en klubb ende i en situasjon der et generasjonsskifte blir nødvendig. Den bør ha kontinuerlig fornyelse og dermed integrering av spillere i grunnstammen.

RBK starter denne sesongen på mange måter med relativt blanke ark. Ny trener og mange nye, unge og spennende spillere. Når viktige enkeltspillere er ute med skade, er RBKs tropp per i dag for tynn og for urutinert, og det er hovedårsaken til at de ryker mot Tromsø i dag.

Hamren skal også ha ros for at han tør å gi Lustig og Sellin tillit.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2008 00:34    Post subject: Reply with quote

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2008 00:40    Post subject: Reply with quote

Fantastisk Recon! Very Happy
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 04.08.2008 00:43    Post subject: Reply with quote

Haha Very Happy
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 04.08.2008 00:46    Post subject: Reply with quote

hahaha
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 04.08.2008 00:53    Post subject: Reply with quote

Snakk om å bli r*****t til de grader..... Cool
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 00:54    Post subject: Reply with quote

Oink Oink Very Happy
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 04.08.2008 00:58    Post subject: Reply with quote

Håpet nå må vel være at overgrepet ikke gir vedvarende traumatiske effekter på sikt, men at lærepengen må være å ikke by seg fram tile alle og enhver med obscøniteter som ikke er til å misforstå.......
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 01:00    Post subject: Reply with quote

Fy Faen, utrolig sans for humor.
Konge, Recon! Haha Very Happy Laughing Tommel'n opp!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 01:18    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Dagens VG-Børs det største beviset noen gang(?) på at den ikke kan tas seriøst for fem øre. Jeg bare lurer, har de en slags kodeks eller noe om at de ikke har lov til å bruke skalaen for å unngå søksmål eller noe? Helt utrolig spør du meg.

Alexander Lund Hansen 4
Mikael Lustig 3
Alejandro Lago 5
Andreas Nordvik 3
Roy Miller 5
Marek Sapara 4
Vadim Demidov 4
Alexander Tettey 5
Per Ciljan Skjelbred 5
Didier Konán Ya 4
Steffen Iversen 4

haha miller fikk 5???

latterlig...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 01:26    Post subject: Reply with quote

Takk for kampen! Her er kamprapporten fra isberget.no:

http://www.isberget.no/ne...-Rosenborg
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2008 05:49    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Det generasjonsskiftet der har de brukt som unnskyldning siden 2004 nå. De kommer vel tett generasjonene i RBK, gitt.

Både du og jeg vet at de spillerne som ble hentet som den nye generasjonen i årene 2003-2005 nå er byttet ut med nok en ny generasjon. Klubben har gjennomgått enorme forandringer de siste fem årene. Av spillere som man har i dagens stall er det kun 3 spillere som også var der i 2003. 5 i 2004, 6 i 2005, 8 i 2006 og faktisk er det kun 12 av dagens 21 spillere som var her i fjor. Med så enorme utskiftninger som RBK har vært gjennom de siste årene så sier det seg selv at spillet ikke sitter. Til sammenligning så var det seks spillere i stallen fra 1994 som også var der i 1999. Samtlige i sin beste alder. Denne konstante utskiftningen er også en av grunnene til at spillere som Sapara, Skjelbred og Tettey ikke har utviklet seg nok i ønsket rettning. I tillegg til altfor svake trenere selvfølgelig.

Gjennomsnittsalderen på stallen var i 2003 28 år og fire måneder. På førsteelleveren var den 30 år og én måned.
I 2004 var stallen 28 år og en halv måned. Førsteelleveren fremdeles 30 år og én måned.
I 2005 var stallen 28 år og fem måneder. Førsteelleveren 29 år og fire måneder.
I 2006 var stallen 28 år og to måneder. Førsteelleveren 28 år og sju måneder.
I 2007 var stallen 26 år og tre måneder. Førsteelleveren 26 år og ti måneder.
Akkurat nå er stallen 25 år og to måneder. Førsteelleveren 24 år og fem måneder.

På to år har vi redusert gjennomsnittsalderen på stallen med tre år og hele fire år på førsteellveren. Med den unge stallen og ikke minst unge førsteelleveren som RBK har vil det ta tid. Altfor lang tid for et utålmodig og seiersvant trønderhjerte. E-cup er stedet dersom vi skal få noen gode opplevelser utover høsten. Nå skal man selvfølgelig ikke svartmale helt, for faktum er at man ved seier på onsdag plutselig ligger på fjerdeplass. Det vil i så fall være den beste plasseringen siden tredjeplassen etter serieåpningen. Gull blir det ikke i år, men med flaks så kanskje kan vi ta en hederlig bronsje.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 06:53    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:

Klubben har gjennomgått enorme forandringer de siste fem årene. Av spillere som man har i dagens stall er det kun 3 spillere som også var der i 2003. 5 i 2004, 6 i 2005, 8 i 2006 og faktisk er det kun 12 av dagens 21 spillere som var her i fjor. Med så enorme utskiftninger som RBK har vært gjennom de siste årene så sier det seg selv at spillet ikke sitter. Til sammenligning så var det seks spillere i stallen fra 1994 som også var der i 1999. Samtlige i sin beste alder.

Litt morsomt å sammenligne med 92-laget også.

5 spillere som var der i 1988
5 i 1989
6 i 1990
9 i 1991
12 i 1992

I 1996 var det kun fire som spilte fem år tidligere, og en av de (Brattbakk) fikk kun et fåtall kamper.

Jeg syns ikke at det har vært så voldsomt mange flere utskiftninger enn det var på 90-tallet.

Jeg skal derimot være med på at vi aldersmessig har et ungt lag nå, men det laget vi startet med mot Milan i 1996 var ikke så utrolig gammelt det heller.

Jamtfall - 30
Kvarme - 24
Hjelde - 24
Hoftun - 27
Stensaas - 25
Strand - 26
Skammelsrud - 30
Soltvedt - 29
Heggem - 21
Iversen - 20
Brattbakk - 25

Det skulle bli et gjennomsnitt på 25,5 år

Mot Dortmund i 1999 stilte vi med følgende startoppstilling:

Jamtfall - 33
Basma - 27
Bragstad - 28
Hoftun - 30
Bergdølmo - 27
Winsnes - 23
Skammelsrud - 33
Ørjan Berg - 31
Sørensen - 27
Carew - 20
Mini - 33

Her blir gjennomsnittet 28,4 år. Altså et betydelig eldre lag. Men hva beviser dette? Selvsagt ingenting. Svaret ligger et annet sted.

Se bare på det laget Ajax vant Champions League med i 94/95 etter å ha spilt drømmefotball i store deler av turneringen.

van der Sar - 24
Reiziger - 22
Blind - 33
Rijkaaard - 32
de Boer - 25
Seedorf - 19
Davids - 22
George - 24
de Boer - 25
Litmanen - 24
Overmars - 22

Gjennomsnittsalder: 24,7 år. Det laget vi stilte med mot Tromsø var kun marginalt yngre: 24,0 år. Det vil jo si at Ajax startet turneringen den gangen med et lag som var like ungt som det vi har nå.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 08:18    Post subject: Reply with quote

prøv gjennomsnittlig antall tippeligakamper i stedet......det vil ha større forklaringskraft enn alder.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 10:53    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
Synes Sellin hadde fine bevegelser.

hehe, jeg skulle ogsaa ha greid aa vise "fine bevegelser" utpaa der hvis det var det det stod om.

Desverre maa det nok mer enn fine bevegelser til for aa loefte dette laget
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 11:08    Post subject: Reply with quote

Man må alltid klare å se bak resultatene.

4-0 mot Tromsø i går var litt i overkant.

Den førsta halvtimen før målet til Tromsø, eide vi Tromsø så det sang.
Fint pansningspillet, en touch, vegg og samtidige bevegelser.

Ivers bommet på en sjanse han aldir hadde gjort før... Hadde ivers satt den hadde vi også vunnet kampen, det er jeg sikker på.

Tromsø scorer på sin andre sjanse, da løfet vi laget litt høyt.
Et øyeblikkets magi fra Tromsø fører til 2-0 (fantastiks spill til 2-0).
Og så putter de 3-0 før pause på sin 4. sjanse!!.

Den dårlige andreomgangen kommer jo som resulatat av att vi ligger under 3-0, kampen er allerde tapt, og spillerne har resignert...

4-0 er uansett svært stygge sifre.
Klarer RBK å spille slik de gjorde i 30 min i nesten en hel kamp, ja da har man et godt lag igjen..

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 11:13    Post subject: Reply with quote

Haha, borte fra nettet et par dager, og jammen fikk jeg bekreftet mine mistanker etter gårsdagens forgredelige (og forglemmelige) kamp her på forumet: Sablene er trukket, det rasles vilt og det hyles i kor. Hæhæhæ.

Jeg er selvsagt like fortørnet som resten, men tror ikke det er noe annet å gjøre enn å glemme hele jævlade skitkampen. Det var en slik kamp som bare måtte komme før eller senere, og Tromsø borte var jo noe de fleste av oss ikke hadde trua på. Problemet var at RBK startet så bra og hadde kontroll på kampen. Ivers bomma på en opplagt målsjanse og plutselig hadde vi tre i sekken. Vi ble tatt på senga, alle sammen. Inkludert spillerne. Seriøst, det var vel ingen her som forventet 0-3 til pause, og like få som forventet en opphenting og seier etter pause?

Nei, la oss glemme kampen og se fram til å ta hevn mot Stabæk på onsdag. Ikke f**n om jeg tror de vil godta å sitte igjen med noe annet enn seier da.

Last edited by uglevett on 04.08.2008 12:12; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2008 11:19    Post subject: Reply with quote

Langt på vei enig, rawky.

Det var en forbanna drittkamp i stor grad, men slike kamper er umulig å unngå gjennom en lang sesong. Det var tross alt vårt første tap med mer enn ett mål.

Det jeg er meget spent på å se nå er hvordan den unge spillergruppa reiser seg frem mot onsdag..

EDIT: Korrektur.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 04.08.2008 11:37    Post subject: Reply with quote

Vi har 2-1-2 på naturgress på bortebane og 0-1-2 på kunstgress denne sesongen. Hjemme har vi 4-1-2. Mye tilsier romslig med poeng hjemme mot Stabæk og Molde.
Back to top
stalet
Senior

PostPosted: 04.08.2008 11:41    Post subject: Reply with quote

Kampen i går minner meg om "forna dar" på Lerkendal, men med rollene byttet om: Bortelaget som ypper seg i starten av kampen med en viss følelse av kontroll på begivenhetene, men etter 1-0 faller alt sammen og hjemmelaget ruller over restene med panservogn.
Back to top
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 04.08.2008 11:45    Post subject: Reply with quote

Ett problem som jag ser det är att man ser ungpojkarna på tv och de ser helt hjärtkrossade ut, som om deras flickvänner har slagit dem. De måste bli lite mer som Daniel Nannskog; "Fy fan va dåligt det var, allt var mitt fel men det skiter jag i för nästa gång då jävlar ska vi döda dem"
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb