English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
GÃ… AV, PER JOAR HANSEN!
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondh
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 23:22    Post subject: Reply with quote

Bonnien wrote:

Gi meg Tom Nordlie eller Per Mathias Høgmo nå!!!!

Toget for Tom Nordlie har nok gått. Selv om det er en GIGANTutfordring å ta over RBK nå. Hvis Nordlie leder Start til gull, blir han stor helt. Hvis Nordlie leder Start til medalje, blir han stor helt. Berger Start plassen, noe de i praksis har gjort, har han levd opp til forventningene.
Uansett hvordan det går vil ingen forvente gull til neste år, bare at de skal etablere seg i toppen. Finner ikke noen god grunn til at Nordlie skulle velge RBK. Penger, tja kanskje, men Start klarer nok å grave opp mere de også.
Høgmo er et alternativ, men med Drillo i FFK også neste år er vel Eggen jr et vel så bra navn. Kanskje begge med Høgmo som sportsdirektør.
Så kan RBK opprette junioravdelinga igjen og gi hvert sitt småguttelag til Rune B og Perry.
Back to top
View user's profile Send private message
Vajp
Junior

De avgjør jo i alle fall kampene da.

Og hadde de hatt penger til en skikkelig toppscorer, så hadde de nok scoret litt oftere på de mange og fete sjansene de har..
Brady
Veteran

2mas wrote:

Bare seriemesteren får plass i CL 2006/07 (Norge rykket i år ned til 20. plass på nasjonsrankinga til UEFA). Vi må derfor bli nummer tre eller bedre for å få e-cupplass. Dette tror jeg vi bare kan glemme. I mine øyne er ikke en plass i RL så gjevt at vi trenger å tenke kortsiktig.

En tredjeplass er da slett ingen umulighet, og det er ikke snakk om å tenke kortsiktig. Det er bare snakk om en kortvarig nødløsning hvis den eventuelle nye treneren ikke skulle være ledig før i januar. Fortsetter man med Perry er jeg redd for at det kan ødelegge laget helt.

Skal man lese noe ut av det, kan det tyde på at Bratseth & Co har bestemt seg for Nordlie. Ellers syns jeg det er rart at de hele tiden snakker om hvem som skal trene RBK neste sesong. Er jo ingen grunn til å vente hvis personen kan ta over med en gang.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2005 23:29    Post subject: Reply with quote

Mærkelig at jeg siger det her, men jeg synes Perry for alt for emget af skylden. Det er jo ikke bare sådan at hvis man knipser med fingrene og ansætter en ny træner, at resultaterne vil ændre sig.
Spillerne har mindst lige så meget skyld i de dårlige resultater som Perry, hvis ikke mere, og sådan som de spiller i øjeblikket er en 3 plads en umulighed.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
trondh
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 23:30    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Salg av en spiller på første-11ern, Gamsten. De kjøpte også en til høstsesongen, Patrice Bernier, som Høgmo selv beskrev som Tippeligaens beste midtbanespiller i fjor. De hadde vel heller ikke skader av betydning på nøkkelspillere.

Det virket som om Høgmo mistet en del motivasjon når Gamsten ble solgt. Noe forårsaket hvertfall at han ga seg halvveis i kontrakten. Men det var et svakhetstegn høstsesongen. Men det var jo nedrykket med VIF for Nordlie også. De hadde for god spillerstall til det.
Det viktigste er en konsekvent trener, som vil være her i minst 3 år. Med en like bestemt mann som NAE trenger vi kanskje ikke ny sportsdirektør heller.
Da gjør han bare som treneren sier
Back to top
creative
Junior

PostPosted: 03.08.2005 23:33    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Mærkelig at jeg siger det her, men jeg synes Perry for alt for emget af skylden. Det er jo ikke bare sådan at hvis man knipser med fingrene og ansætter en ny træner, at resultaterne vil ændre sig.
Spillerne har mindst lige så meget skyld i de dårlige resultater som Perry, hvis ikke mere, og sådan som de spiller i øjeblikket er en 3 plads en umulighed.

når en trener ikke klarer å få det beste ut av spillerne eller i det minste ikke klarer å få dem til å kjempe å sloss,så mener jeg at treneren har skylda. noe som i dette tilfellet perry.
ingen som sier at hvis man knipser med fingrene så blir det bra, men hvis vi får inn en trener med stoor autoriet og med kjeften i behold (som nordli), så ville spillerne blitt kjeppjaga hvis dem ikke viste innsats.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2005 23:39    Post subject: Reply with quote

Har aldrig sagt at Perry er uskyldig, men det virker som om nogle tror at hvis "bare" vi fyrer træneren og ansætter en ny er alt fryd og gammen. Tror der skal meget mere end en ny træner til for at vende på dette.

Medlem nr. 2477
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.08.2005 23:42    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:

Er enig i at en tredjeplass er utenfor rekkevidde med dagens spill, men ved å ta ut riktig lag og få inn en spillestil som fungerer er da potensialet der.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.08.2005 23:50    Post subject: Reply with quote

Noen som fikk med seg vurderingene til Tjærnås og Semb før avspark? Mye klokt som ble sagt.

Både Ola og Perry har av ledelsen i RBK blitt sett på som nødløsninger, noe Skutle og Bratseth m.fl. ikke har vært redde for å si offentlig. Denne holdningen har spredt seg ned til spillerne - bevisst eller ubevisst. Ola og Perry hadde allerede tapt da de tok over.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TorB
Junior

PostPosted: 03.08.2005 23:56    Post subject: Reply with quote

"If a chairman sacks the manager he initially appointed, he should go as well" - Spørs om ikke den godeste Brian Clough har et poeng der.

Uansett, PJ's feil eller ikke, så kommer noe å skje i kjølvannet av kveldens kamp, og man kan jo bare håpe på at det satses på en langsiktig løsning denne gangen.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 00:13    Post subject: Reply with quote

Bonnien wrote:
I natt forventer jeg møtevirksomhet på Brakka og at det ender med at Rosenborg ansetter en ny sjef med stor S

Dersom man ikke har førstevalget klart ennå, synes jeg det er bedre å la Perry sitte lenger. Denne gangen MÅ og SKAL vi velge den rette treneren, om vi så skal bruke resten av sesongen på det!

Brady wrote:
Er litt usikker på Nordlie, liker stilen hans og tror nok han er en flott motivator. Men det er litt dårlig at det virker som om Start må vente helt til slutt med å avgjøre kampene. Misforstå meg rett, det er en flott egenskap, men hvorfor avgjør de så sjelden kampene tidligere?

Husk at vi også i stormaktsdagene avgjorde tonnevis av kamper når kampen nærmet seg slutten! Start har noe av det som RBK hadde, det viste de bl.a. i dag. En enorm 2. omgang der Lyn rundspilles og blir løpende i mellom hele tiden. Dette tapper krefter, og dette kombinert med at Start (sannsynligvis) er best trent i Tippeligaen, er nok hovedgrunnen til hvorfor Start alltid avgjør mot slutten. Noen som kjenner seg igjen?

For øvrig fremviste Start vakkert angrepspill med konstant involvering av vingene som kom til innlegg. Og de har trent på å slå innlegg. Med kraft og presisjon traff de boksen hver gang. Skikkelig god gammel Derek-kvalitet (jfr. RBK). Altså på en annen planet enn det vårt vingspill klarer i dag.
langtind
Junior

PostPosted: 04.08.2005 00:27    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
En enorm 2. omgang der Lyn rundspilles og blir løpende i mellom hele tiden. Dette tapper krefter, og dette kombinert med at Start (sannsynligvis) er best trent i Tippeligaen, er nok hovedgrunnen til hvorfor Start alltid avgjør mot slutten. Noen som kjenner seg igjen?

DET var tider det. Nesten så man kan si at alt var bedre før. Er fryktelig tungt å måtte erkjenne at denne sessongen er en fiasko uten like (i alle fall sammenlignet med de siste 20 årene).

Jeg drømmer allerede om liga-gull og cup-finale triumf... Om Rune B ++ bruker hode litt nå, og tenker langsiktig, så tror jeg det kan bli realitet igjen om ikke så alt for mange år (les: neste sessong!!)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
YO
Junior

PostPosted: 04.08.2005 00:40    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:

Så vi bør sparke alle spillerne? Det er nettopp trenerens oppgave å engasjere spillerne. Det får han ikke til, og MÅ sparkes.

RBK spiller helt uten struktur og sammenheng, og det ordner seg ikke over natta.

Vi ses Per Joar Hansen.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2005 00:52    Post subject: Reply with quote

Så hvis træneren ikke engasjerer spillerne er det så acceptabelt at de præsterer som de gør i øjeblikket?
Kort sagt nej. Det nytter ikke kun at sparke træneren, se hvad der skete sidste år efter Ola blev fyret, den fyring havde spillerne stor del i.
Nej, på et eller andet tidspunkt bliver klubben nød til at vise at der også er konsekvenser overfor spillerne når de spiller så dårligt som de gør, og ikke kun for træneren.

Medlem nr. 2477
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 00:55    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Så hvis træneren ikke engasjerer spillerne er det så acceptabelt at de præsterer som de gør i øjeblikket?
Kort sagt nej. Det nytter ikke kun at sparke træneren, se hvad der skete sidste år efter Ola blev fyret, den fyring havde spillerne stor del i.
Nej, på et eller andet tidspunkt bliver klubben nød til at vise at der også er konsekvenser overfor spillerne når de spiller så dårligt som de gør, og ikke kun for træneren.

Klart, her må nok både trener og flere av spillerne gå. Enkelte, som Solli og Dorsin f.eks. har ikke kvalitetene som trengs for å spille på Rosenborg.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 01:08    Post subject: Reply with quote

Sitat av Perry til VG;

- Vi står og sover, men det er ingen vits å kjefte på spillerne. De vet hva som er feil, sa han.

Ingen vits å kjefte på spillerne? Vel, tror ikke spillerne får fingern ut av ræwa med egen hjelp. Tror rett og slett enkelte av de bare ikke gidder å prøve engang. Virker iallfall slik.

Et slikt utsagn sier litt om hvor engasjert han egentlig er for tiden. Hadde jeg vært trener ville jeg kjeftet huden full og truet med det ene og andre. Man får ikke respekt for en trener uten at treneren viser tydelig hvem som er sjef.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robinla
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 01:19    Post subject: Reply with quote

Forøvrig skulle jeg gjerne sett noen i RBK med en slik følelse for klubben:

http://pub.tv2.no/nettavi...431807.ece

Altså, Marius Johnsen gråter fordi han bommet på én stor sjanse i en kamp Start til slutt klarte uavgjort. Skal vi ta navnebroren Frode her i RBK, hva burde han ha gjort? Han har vel bommet på X antall 100% sjanser hittil i år, selvmord hadde vel vært riktig "utmåling"? Men tilbake til den seriøse verden, det er galt med Rosenborg for tiden. Alt er ikke Perry's feil, men det er han det til syvende og sist vil få konsekvenser for.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 01:34    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Sitat av Perry til VG;

- Vi står og sover, men det er ingen vits å kjefte på spillerne.De vet hva som er feil, sa han.

Det er der problemet ligger. Spillerne får pumpa huden full av penger, men gir ingenting igjen. Ingenting! Og da hjelper det ikke at oppasseren står og ser på og ber de finne ut av feila sjøl. Ting MÅ få konsekvenser, mann!

Da spillerne kom ut på banen etter pausen i dag, sa jeg til en ved siden av meg at de rævene deres burde vært mørkerøde. Det har sikkert ikke vært sagt et ord, ikke ett jævla "FAEN, gutta" engang! Gi nesten alle pisk på ræva.

Ryggraden folk sier du har, Per-Joar, er og har vært borte, lenge!

Og for all del; hvem av RBK'erne fortjente nystekt pizza etter kampen i dag? Jeg selvfølgelig, og alle de andre som bruker mangfoldige kroner på å følge laget i vårt hjerte omkring i norges land. Ikke engang ett blikk får vi igjen.

- RBK-spillerne skulle hatt vann og brød som straff.

Og Christer Basma, da. Som etter kampen kom bort og forventa applaus, snudde brått da han oppdaga at det ikke var i vente. DET FORTEJNTE DERE NEMLIG IKKE! SE DET I ØYA SJØL!

Last edited by Troinndern on 04.08.2005 01:39; edited 1 time in total
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 01:37    Post subject: Reply with quote

god natt RBK Tommel'n ned

Last edited by Troinndern on 04.08.2005 01:37; edited 1 time in total
Back to top
YO
Junior

Harald wrote:

Det er ikke akseptabelt, men det er forstålig. Hvis en trener gir uklare meldinger om hvordan et lag skal spille, så blir det gjerne litt uklart for spillerne å vite hvordan de skal spille.
En må huske at CV'en til Per Joar Hansen ikke er veldig imponerende. Hvorfor skal han være den rette mannen? Jeg mener han har vist mange "rare" taktiske valg denne sesongen, samt at han ikke klarer å overføre entusiasme til spillerne og samtidig sanker katastrofalt lite poeng.

Nu e d nok!

Hvis Rita Ottervik hadde vært RBK-trener, ville du ha sparket henne?

Last edited by YO on 04.08.2005 01:37; edited 1 time in total
Back to top
Patrioten
Junior

Rosenborg blir helt nødt til å sette seg ned for å evaluere dagens situasjon, og den evalueringen må komme snart.
Hoder bør rulle, og Per Joar Hansens hode bør rulle fortest.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 04.08.2005 01:52    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Noen som fikk med seg vurderingene til Tjærnås og Semb før avspark? Mye klokt som ble sagt.

Både Ola og Perry har av ledelsen i RBK blitt sett på som nødløsninger, noe Skutle og Bratseth m.fl. ikke har vært redde for å si offentlig. Denne holdningen har spredt seg ned til spillerne - bevisst eller ubevisst. Ola og Perry hadde allerede tapt da de tok over.

En veldig riktig vurdering etter min mening. Blir en stund til RBK ansetter assistenttrenere tenker jeg.

Forøvrig mener jeg NAE må inn som hovedtrener til Lillestrømkampen og fram til vi har en annen trener på plass. Eventuellt ut sesongen. Spillere og trenere har tydeligvis mistet alt av tillit til hverandre. Grunnen til at Perry ikke gir seg kan kun være at han har blankofullmakt til å fortsette fram til en ny trener er på plass.
pelun
Proff

PostPosted: 04.08.2005 02:47    Post subject: Reply with quote

Det som er skummelt nå er at vi får en ny nødløsning. Hvis styret sitter på et navn som ikke kan ta over før neste sesong, så har vi et lite problem. Man bør altså ikke ansette Høgmo, fordi om han er ledig, hvis vi kan få en ordentlig trener foran neste sesong... Vi har altså et dillema her, fordi etter dagens kamp må Perry bort NÅ!

Kanskje vi kan ta kontakt med Manpower og høre om de har noen som kan steppe inn på kort varsel, eller kanskje tanta til noen i resepsjonen kjenner noen som har lyst til å trene et lag i motgang. Eller enda bedre, høre med noen foreldre av spillerene om de kan stille opp noen kvelder i uka. Så kan alle få spille, så det ikke blir forskjellsbehandling (dette har jo Perry og brukt...)

Men ang. uttalelsene fra Canal+, så tror jeg Perry allerede hadde tapt under Ola. Alt her handler om respekt, ikke om at han er en nødløsning. Den mannen tror jeg ikke klarer å sette seg i respekt hos sine egne unger. Han mangler rett og slett det genet...

Her er forslag til ting som MÅ/BØR gjøres:
-Øke treningsmengden og kvalitet
I en vanlig uke trener de 7,5 timer, om det ikke kommer noen kamper i veien. Start trener til sammenligning dobbelt så mye.
-Endre til mer prestasjonsbasert lønn
De tjener alt for mye og jobber alt for lite
-Innføre videokvelder
Tving en og en til å se egne prestasjoner på video, og spør om de ser hvor dårlige de er og hvorfor...
-Pålegge alkoholforbud før kamp
...så slipper vi å treffe på Vidar Riseth dritings på byen.
-Stille spm ved lojalitet og tilhørighet
Roar Strand er den eneste i dagens 11'er som blør for drakta. Han har ikke så mye lenger, men han gir iallefall max. Takk Supermann!
-Ikke forstyrr treninga med gamle avdanka spillere
(les:Hoftun og Brattbakk) Det er dårlig nok tempo fra før... Dere har gjort deres så langt, takk for det og farvel...
-Få noen til å sette seg på de om de ikke adlyder
(les:Nordlie) Very Happy
Back to top
Vajp
Junior

PostPosted: 04.08.2005 07:29    Post subject: Reply with quote

Alt jeg ser på RBK for tiden er en gjeng med snørrunger!

De trenger pisk og straff for manglende vilje, guts og stå-på-vilje!

Jeg skulle med glede stått ned på sidelinja der å sparka de i rævva, men jeg er redd jeg ikke får lov.

Ettersom det trengs utskiftninger i hele RBK, synes jeg ikke NAE bør få jobben om han sier seg villig. Han er rett mann til å gi de et spark, men hvor lenge kan han holde?

Nei, jeg sa det i fjor og jeg sier det i alle fall i år..
GI MEG NORDLIE!

Jeg undres over om det ble no straff på RBK-spillerne etter kampen.
Lillestrøm måtte jo ta ei økt i mørke.. RBK burde løpt fra morgen til kveld.
De fleste av de burde fått limt fast løpemølle under skoene.

Perry burde gitt alle spillerne rangering etter hvor mye de gir i kamper og få straffetrening deretter. Straffetrening som svir så jævlig at det er like godt å bare løpe rævva av seg i kampene.

Men surregjøken står bare på benken der å sier at de vet hva som er galt, så han trenger ikke å si no. HVORFOR ER DU DER DA?!
Jeg kan ta på meg ansvaret for å melde fra til spillerne hvor og når de skal møte opp til kamp, så får de gjøre resten selv.
Perry mener jo tydligvis at han ikke trenger å gjøre noe, så..
Recon
Legende

PostPosted: 04.08.2005 08:53    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Er litt usikker på Nordlie, liker stilen hans og tror nok han er en flott motivator. Men det er litt dårlig at det virker som om Start må vente helt til slutt med å avgjøre kampene. Misforstå meg rett, det er en flott egenskap, men hvorfor avgjør de så sjelden kampene tidligere?

Halla tjommi, dette var vel ikke en av dine beste, hva? Wink
Hvorfor avgjør de så sjelden tidligere? De kampene de gruser motstanderne gjør de da vel det, men dette er Start, de klarer ikke slå alle sist.
Du skal være litt over middels paranoid for å vri den egenskapen til et svakhetstegn. De klarer det fordi de er som RBK på 90-tallet. Mot slutten maler de motstanderne i senk.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
Page 15 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb